Odavaid ülalpidamiskulusid on kindlasti võimalik tõestada läbi odavate rämpsvaruosade.
Ja kui neid enam vahetada ei jaksa, siis müüa auto mõnele lollile maha.
Ainuke viga, mis saab siis, kui ise selliseks lolliks osutud (võib ka juhtuda).
Ja miks neid ostagi, sharniire saab ju ka kodus taastada ning osad puksid edukalt teha lüpsivoolikust.
Vaatame, mis vahelduseks ka kvaliteetsed brändid maksavad (valik Premium), auto endiselt VW Golf Variant 1996 2.0 85kW MT
Tüüpilise kuluosana julgeks välja tuua öötsaka zarniirid.
Iga aasta vaja mõni vahetada, mõnikord mõlemad korraga. Jupp on aga sigakirves. 7 eurikut tükk.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0581/tab:1
Ma isiklikult eelistaks antud nimekirjast Lemförderit, 14.15 tükist, TRW oleks juba liiga ekstreemne näide 25.00ga. Korralik asi siis ikka 2 korda kallim.
Kui ei vea, läheb vahetusse ka mõni rooliots. Südametunnistuseta kaupmehed küsivad antud detaili eest silma pilgutamata 5,50euri.
Vat see on nüüd keeruline, korralikust otsast saada vaid terve varras (sisemine+välimine+reguleerimisosa) - 49.00 eurot. Kui keermed on kärakaks roostetanud, ongi ainus toimiv lahendus, sest tund aega pusimist töökojas nende liikuma saamisega ei maksa suurt alla 30 euro.
Aga välimise otsa hääl läheks Lemförderile 15.62.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0603/tab:1
Sitt seis on, kui väsinud on öötshoova puksid. Tavaliselt tagumised. Need maksavad hullumeelsed 5eurikut tükk.
Need saab tõesti 5 euroga, ainus mis vett pidas
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0572/tab:1
Kurb lugu on see, et oled unustanud selle õõtshoova. Et oleks hea päev, piirdume siin odavaima, Lemförderiga, 35.17 tükist (hetke kahtlen, järsku on automaatkastiga auto oma, sest konkureerivad on ligi 100 eurot).
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0571/tab:1
Aga miks piirduda alati odavate osadega, võivad õhtul olla amordid sellisel odaval auto.
Muidu võiks ju rattapoltide, kaitsmete või piduriklotside andurite hindades midagi kohe järeldada.
Esimesed alates 30 eur tükist+kaitsekummid+tavaliselt ka uued padjad - see on tõesti odav, minu pereautol oli 120 eurot tükist.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0121/tab:1
Hoidku taevas, läbi on roolilatt, õnnelik on see, kel polnud roolivõimendit, ainult 70 eurot.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0199/tab:1
Ja nutke need, kellel on võimendiga rool, hääletaks ZF-i lati poolt, kes on ka originaalosa tootja: 472 eurot.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0199/tab:1
Nagu intelligentsem lugeja juba taipas, on hindu seinast seinani ja sellised hiina, itaalia, türgi vms odavate varuosadega ära remonditud vanad Golfid ja Audid, mida tõesti tuhandetes võileivahinnaga müüakse, ongi müügis põhjusel, et eelmine omanik kas ei raatsinud sedagi või kasutas neid 5-euroseid juppe ja nende vahetamise tööpõld on pärast selline, et võib iga kuu auto all roomata (mis on ka positiivne, inimene õpib mutrivõtit peos hoidma). Siiski natuke kahtlen, kas muude muredega noor pere seda tegema hakkab, pigem ikka maksavad 200 eurot kuus pangale ja kord aastas 200 eurot teenindusse ning piirduvad bensiini ja aknapesuvee lisamisega ja kui siinsest palgast selleks ei jätku, siis Soomes teenib selle lisaraha iga kell.
Ja kõige hullem, mis on, et kuskohast võtta neid korralikke Golf III-sid, autotoojad laiutavad käsi....
