189. leht 500-st

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 11:20
Postitas Manurhin
Eks seda keskmist eluiga mõjutavad omajagu ka õnnetused. 1983. aastal liikles keskmine "rullnokk" Jawaga, 1993. aastal Ladaga, tänapäeval 10-20 aastat vana BMW, Audi või muu taolise liikuriga. Millisega neist ennast kõige tõenäolisemalt "kasti" võib sõita, ei vaja vist pikemat kommenteerimist.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 13:04
Postitas mutionu
Manurhin kirjutas:Eks seda keskmist eluiga mõjutavad omajagu ka õnnetused. 1983. aastal liikles keskmine "rullnokk" Jawaga, 1993. aastal Ladaga, tänapäeval 10-20 aastat vana BMW, Audi või muu taolise liikuriga. Millisega neist ennast kõige tõenäolisemalt "kasti" võib sõita, ei vaja vist pikemat kommenteerimist.
Mulle on millegipärast jäänud mulje, et lollakate hulk oli NLiidu ajal suhteliselt konstantne, vahest mõni ikka sõitis Jawa või Planeta Sport -ga vastu posti aga see oli selline suhteliselt väike arv. Omal tuttavaid ja tuttavate tuttavaid ikka paar tükki aastas läks.
Praegusel ajal aga tundub, et selliste idiootide arv kasvab pidevalt, eks oma osa ole ka sellel, et mingil moel liikuva auto saab vist juba paarisaja euroga kätte.
Kuskilt lugesin, et keskmist eluiga pidid kõvasti tõstma imikute surmade vähenemine. Eks siingi ole oma osa farmaatsial ja meditsiinitehnikal, mida n aastat tagasi polnud. Inimlikust vaatevinklist ainuõige tegevus, liigi kui sellise seisukohalt aga mitte nii väga.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 13:42
Postitas Kapten Trumm
Pannes keskmise arvutusse sisse rohkem "null aastaid", on tõepoolest keskmine madalam. :(

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 13:58
Postitas Tegelane5
mutionu kirjutas:
Manurhin kirjutas:Eks seda keskmist eluiga mõjutavad omajagu ka õnnetused. 1983. aastal liikles keskmine "rullnokk" Jawaga, 1993. aastal Ladaga, tänapäeval 10-20 aastat vana BMW, Audi või muu taolise liikuriga. Millisega neist ennast kõige tõenäolisemalt "kasti" võib sõita, ei vaja vist pikemat kommenteerimist.
Mulle on millegipärast jäänud mulje, et lollakate hulk oli NLiidu ajal suhteliselt konstantne, vahest mõni ikka sõitis Jawa või Planeta Sport -ga vastu posti aga see oli selline suhteliselt väike arv. Omal tuttavaid ja tuttavate tuttavaid ikka paar tükki aastas läks.
Praegusel ajal aga tundub, et selliste idiootide arv kasvab pidevalt, eks oma osa ole ka sellel, et mingil moel liikuva auto saab vist juba paarisaja euroga kätte.
Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 14:53
Postitas mutionu
Tegelane5 kirjutas: Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.
Pigem on asi ikka arenenud tehnikas. "Võrreldes 1992. aastaga oli 2012. aastal 214 liiklusõnnetust ja 417 liiklusõnnetustes vigasaanut rohkem, kuid hukkunuid oli koguni 200 võrra vähem.", Eesti Statistika kvartalikiri, 2/13. Turvapadjad päästavad vast üsna palju elusid.
Lollide arvu pean ma endiselt kasvanuks/kasvavaks :)

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 14:57
Postitas Sho
Selle lollide arvuga on niimoodi, et inimkonna tarkus on konstant aga inimeste arvukus muudkui kasvab.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 15:47
Postitas Kapten Trumm
http://www.youtube.com/watch?v=mWecqka9oKE
Sommid nõuka aja kommetega 2013 aastal.

Kuradi kommunistid sellised, internetis veel selline avalike punkrite kaart neil:
http://www.hel.fi/palvelukartta/?lang=f ... 06&city=91

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 17:45
Postitas Tegelane5
Kapten Trumm kirjutas:http://www.youtube.com/watch?v=mWecqka9oKE
Sommid nõuka aja kommetega 2013 aastal.

Kuradi kommunistid sellised, internetis veel selline avalike punkrite kaart neil:
http://www.hel.fi/palvelukartta/?lang=f ... 06&city=91
Varjenditest ENSVs jahuti juba eelnevalt. Samas, palju üldse siin kohapeal planeeriti tsiviilkaitset? Mida üldse kohapeal otsustada saigi? Ja paljud nondest planeerijatest eesti keelt oskasid?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 20:41
Postitas Kilo Tango
mutionu kirjutas:
Tegelane5 kirjutas: Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.
Pigem on asi ikka arenenud tehnikas. "Võrreldes 1992. aastaga oli 2012. aastal 214 liiklusõnnetust ja 417 liiklusõnnetustes vigasaanut rohkem, kuid hukkunuid oli koguni 200 võrra vähem.", Eesti Statistika kvartalikiri, 2/13. Turvapadjad päästavad vast üsna palju elusid.
Lollide arvu pean ma endiselt kasvanuks/kasvavaks :)
Mis kuradi postimees. Võta stat.ee lahti ja vaata, palju oli liiklusõnnetusi aastate kaupa. Muudkui üks oletamine käib.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 19 Okt, 2013 20:52
Postitas kana tagumik
Ärge liiklusõnnetuste jms puhul unustage massilist autostumist postsovieti ajal....

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Okt, 2013 9:06
Postitas von manstein
Sai ka vene ajal autosid soetatud.

Kusjuures nõuti ettemaksu kuu või kaks enne auto kättesaamist.
Eeltingimuseks autoostuluba ja piisav summa hoiuarvel ülekande jaoks..

Rahaga polnud probleemi. Lehmapidaja maaelanik tilgutas nõutud summa kokku nelja viie aasta piimarahaga..

Siinkohal kergitaks üles vana viktoriiniküsimuse spetsiaalselt Trummi jaoks..
Nõukogude võim on koduperet koguni kahel korral premeerinud autoostuloaga.
1981a ja 1989a. Mõlemad olid mossed.

Viimane sai päris laibaks sõidetud. Pressi alla läks alles aastal 2006.

Asjassepühendatud mõistavad, et säherduste aparaatide käigus hoidmiseks pidi mutrivõti kindla peale õigetpidi pihku sobima..

Selles valguses on 18 aasta vanune golf esmaklassiliste kasutajaomadustega. Nii sõiduomaduste kui ka tehnoloogiliste lahenduste mõttes.

Et Trumm siin hirmutas õnnetuid golfiomanikke:

Tsiteeri:
Esisilla remondikomplekt RTS - 398 eurot.

Päriks naljaviluks, palju maksab mosse rooliotsa remontkomplekt. Sa ikka saad asjale pihta..?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Okt, 2013 9:36
Postitas Kapten Trumm
Naljaviluks üks viktoriinküsimus mansteini jaoks, mis auto see oli, millele see remondikomplekt taolise hinnaga oli ja mitu korda registreeritakse neid Eestis rohkem kui ülivastupidavaid Golf III-sid? Vastamata on ka endiselt see küsimus, miks nende Golf III jupihindadega manstein vassima hakkas, poes on need asjad ikka märgatavalt kallimad. :lol:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Okt, 2013 10:22
Postitas Tegelane5
Kilo Tango kirjutas:
mutionu kirjutas:
Tegelane5 kirjutas: Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.
Pigem on asi ikka arenenud tehnikas. "Võrreldes 1992. aastaga oli 2012. aastal 214 liiklusõnnetust ja 417 liiklusõnnetustes vigasaanut rohkem, kuid hukkunuid oli koguni 200 võrra vähem.", Eesti Statistika kvartalikiri, 2/13. Turvapadjad päästavad vast üsna palju elusid.
Lollide arvu pean ma endiselt kasvanuks/kasvavaks :)
Mis kuradi postimees. Võta stat.ee lahti ja vaata, palju oli liiklusõnnetusi aastate kaupa. Muudkui üks oletamine käib.
Kõkse on kindlasti kõvasti rohkem, aga võtame ntks: kas aastal 85 kui oleks parklas 1960 aasta 407mega ust lahti tehes veel vanemat 401 te äestanud- oleks keegi seepärast mendid kutsunud?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Okt, 2013 10:30
Postitas von manstein
Mis ma siin ikka vassin.

Makstud on juppide eest kaupmehe küsitud hinda..
Tüüpilise kuluosana julgeks välja tuua öötsaka zarniirid.
Iga aasta vaja mõni vahetada, mõnikord mõlemad korraga. Jupp on aga sigakirves. 7 eurikut tükk.
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/130353/

Kui ei vea, läheb vahetusse ka mõni rooliots. Südametunnistuseta kaupmehed küsivad antud detaili eest silma pilgutamata 5,50euri.
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/130325/
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/130324/
Sitt seis on, kui väsinud on öötshoova puksid. Tavaliselt tagumised. Need maksavad hullumeelsed 5eurikut tükk.
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/29796/

Nagu näha, saaks ka palju soodsamalt. Küllap järgib kaupmees maaletooja soovituslikku juurdehindlust..

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Okt, 2013 13:34
Postitas Kapten Trumm
Odavaid ülalpidamiskulusid on kindlasti võimalik tõestada läbi odavate rämpsvaruosade.
Ja kui neid enam vahetada ei jaksa, siis müüa auto mõnele lollile maha.
Ainuke viga, mis saab siis, kui ise selliseks lolliks osutud (võib ka juhtuda).
Ja miks neid ostagi, sharniire saab ju ka kodus taastada ning osad puksid edukalt teha lüpsivoolikust.
Vaatame, mis vahelduseks ka kvaliteetsed brändid maksavad (valik Premium), auto endiselt VW Golf Variant 1996 2.0 85kW MT
Tüüpilise kuluosana julgeks välja tuua öötsaka zarniirid.
Iga aasta vaja mõni vahetada, mõnikord mõlemad korraga. Jupp on aga sigakirves. 7 eurikut tükk.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0581/tab:1
Ma isiklikult eelistaks antud nimekirjast Lemförderit, 14.15 tükist, TRW oleks juba liiga ekstreemne näide 25.00ga. Korralik asi siis ikka 2 korda kallim.
Kui ei vea, läheb vahetusse ka mõni rooliots. Südametunnistuseta kaupmehed küsivad antud detaili eest silma pilgutamata 5,50euri.
Vat see on nüüd keeruline, korralikust otsast saada vaid terve varras (sisemine+välimine+reguleerimisosa) - 49.00 eurot. Kui keermed on kärakaks roostetanud, ongi ainus toimiv lahendus, sest tund aega pusimist töökojas nende liikuma saamisega ei maksa suurt alla 30 euro.
Aga välimise otsa hääl läheks Lemförderile 15.62.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0603/tab:1
Sitt seis on, kui väsinud on öötshoova puksid. Tavaliselt tagumised. Need maksavad hullumeelsed 5eurikut tükk.
Need saab tõesti 5 euroga, ainus mis vett pidas :)
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0572/tab:1

Kurb lugu on see, et oled unustanud selle õõtshoova. Et oleks hea päev, piirdume siin odavaima, Lemförderiga, 35.17 tükist (hetke kahtlen, järsku on automaatkastiga auto oma, sest konkureerivad on ligi 100 eurot).
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0571/tab:1

Aga miks piirduda alati odavate osadega, võivad õhtul olla amordid sellisel odaval auto.
Muidu võiks ju rattapoltide, kaitsmete või piduriklotside andurite hindades midagi kohe järeldada.
Esimesed alates 30 eur tükist+kaitsekummid+tavaliselt ka uued padjad - see on tõesti odav, minu pereautol oli 120 eurot tükist.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0121/tab:1

Hoidku taevas, läbi on roolilatt, õnnelik on see, kel polnud roolivõimendit, ainult 70 eurot.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0199/tab:1
Ja nutke need, kellel on võimendiga rool, hääletaks ZF-i lati poolt, kes on ka originaalosa tootja: 472 eurot. :shock:
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0199/tab:1

Nagu intelligentsem lugeja juba taipas, on hindu seinast seinani ja sellised hiina, itaalia, türgi vms odavate varuosadega ära remonditud vanad Golfid ja Audid, mida tõesti tuhandetes võileivahinnaga müüakse, ongi müügis põhjusel, et eelmine omanik kas ei raatsinud sedagi või kasutas neid 5-euroseid juppe ja nende vahetamise tööpõld on pärast selline, et võib iga kuu auto all roomata (mis on ka positiivne, inimene õpib mutrivõtit peos hoidma). Siiski natuke kahtlen, kas muude muredega noor pere seda tegema hakkab, pigem ikka maksavad 200 eurot kuus pangale ja kord aastas 200 eurot teenindusse ning piirduvad bensiini ja aknapesuvee lisamisega ja kui siinsest palgast selleks ei jätku, siis Soomes teenib selle lisaraha iga kell.

Ja kõige hullem, mis on, et kuskohast võtta neid korralikke Golf III-sid, autotoojad laiutavad käsi.... :dont_know: