190. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:31
Postitas frantzus
klemmikas kirjutas:
frantzus kirjutas:mina ei arva midagi, tuginen ainult füüsika fundamentaalsetele alustele; neid õpetati koolis, aga kahjuks 40 aastat tagasi. ajad on muidugi muutunud, nii ka teadus edasi arenenenud! alles üleeile üks koolivend kes elab Norras kirjutas et ostis endale uue hobiauto, mingi Mazda, pöördkolbmootoriga. tunnistan ausalt et ei ole kursis tehnika viimase sõnaga; kuidagi naljakas tundub miski "pöördkolbmootor"; aga hübriid see ei olevat, ikka puhas bensukas! seega raputan endale tuhka ka pähe sest tõesti pole sellega kursis.

see postitus polnud trollimiseks, pigem teema arendamiseks.


Vankelmootor ehk?


no näed härra Klemmikas, asi ju toimib! et Sina küsid ja Frantzus vastab!
justnimelt Herr Wankeli pöördkolbmootor!
olen seda Wankeli 100 aastat vana originaalmootorit isegi oma käega katsunud, 25 aastat tagasi Saksamaal https://sinsheim.technik-museum.de/

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:33
Postitas Welber
klemmikas kirjutas:dünostendis mõõdetakse nii pöördemomenti, kui ka võimsust, stend näitab lõpuks mõlemat ja joonistab ka jõugraafiku.

Kas dünamomeetervõti mõõdab ka võimsust?

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:34
Postitas davidsoniharald
AMvA kirjutas:
klemmikas kirjutas:
Miks sa oled endas nii kindel, et mina jama toodan praegu? See, et kuskil õpetuses on selline teoreetiline arvutus sees, kas see tähendab, et see on absoluutne tõde ja insenerid pole võimelised arendama välja sõidukit, mis suudaks 50kW mootoriga 250 km/h tippkiiruse saavutada?
Ma ei räägi siinkohal tingimata tänavalegaalsest autost.


Ära parem enam kirjuta, jätad ehk targema mulje endast.


https://sport.postimees.ee/1690569/eestlased-tulid-automudelismi-euroopa-meistriks

Mõtlesin, et sellised "autod" on olemas küll, mis 250 kmh sõidavad 3,5 kuupsentimeetrise mootoriga. Vaevalt, et seal üle 50 kw on võimsust. Näe siin nad on.

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:36
Postitas klemmikas
AMvA kirjutas:
klemmikas kirjutas:
Miks sa oled endas nii kindel, et mina jama toodan praegu? See, et kuskil õpetuses on selline teoreetiline arvutus sees, kas see tähendab, et see on absoluutne tõde ja insenerid pole võimelised arendama välja sõidukit, mis suudaks 50kW mootoriga 250 km/h tippkiiruse saavutada?
Ma ei räägi siinkohal tingimata tänavalegaalsest autost.


Ära parem enam kirjuta, jätad ehk targema mulje endast.


Ehk siis mitte mingit kaasa mõtlemist sinu poolt?
Lihtsalt raiud tuimalt enda juttu ja minu oma vist ei loegi eriti?
Sellisel juhul ei ole sinust midagi head arvata ja pole ka mõtet sinuga sel teemal diskuteerida, sest sa oled ainult enda arvamuses kinni ja ei mõtle isegi kaasa mitte, sa ei aksepteeri mitte midagi muud peale enda arvamuse.
Peale seda olen mina see paha?

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:39
Postitas slider
Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:39
Postitas Madis Reivik
Welber kirjutas:
klemmikas kirjutas:dünostendis mõõdetakse nii pöördemomenti, kui ka võimsust, stend näitab lõpuks mõlemat ja joonistab ka jõugraafiku.

Kas dünamomeetervõti mõõdab ka võimsust?


Momendivõti "mõõdab" varda läbipainet aga näitab Nm või N*cm.
Libe tee on see skolastika teemal "mida tegelikult mõõdetakse".

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:40
Postitas klemmikas
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:42
Postitas AMvA
davidsoniharald kirjutas:
AMvA kirjutas:
klemmikas kirjutas:
Miks sa oled endas nii kindel, et mina jama toodan praegu? See, et kuskil õpetuses on selline teoreetiline arvutus sees, kas see tähendab, et see on absoluutne tõde ja insenerid pole võimelised arendama välja sõidukit, mis suudaks 50kW mootoriga 250 km/h tippkiiruse saavutada?
Ma ei räägi siinkohal tingimata tänavalegaalsest autost.


Ära parem enam kirjuta, jätad ehk targema mulje endast.


https://sport.postimees.ee/1690569/eestlased-tulid-automudelismi-euroopa-meistriks

Mõtlesin, et sellised "autod" on olemas küll, mis 250 kmh sõidavad 3,5 kuupsentimeetrise mootoriga. Vaevalt, et seal üle 50 kw on võimsust. Näe siin nad on.

See on rohkem siiski "auto".

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 21:44
Postitas AMvA
klemmikas kirjutas:
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.


No aga ära vahuta, käi mingi enam-vähem usutav arvutuskäik välja, oled suuteline?

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 22:14
Postitas klemmikas
Sinuga diskuteerimine on mõttetu, sest sa ei mõtle, raiud ainult enda oma.


Fiat Abarth 750 Record Monza Zagato Coupe
43kW ja tippkiirus 180 km/h, kaal 540kg.
Seda aastal 1959 ja sa tuled rääkima, et tänapäeva tehnoloogiaga ei saa ehitada 50kW autot, mis sõidaks 250 km/h?
Suurim vahutaja oled siin sina.

https://www.ultimatecarpage.com/spec/39 ... Coupe.html

Alustame sellest, et ma ei väitnud kuskil, et selle saab kindlasti teha, aga olen üsna kindel, et saab ja pakkusin omapoolsed variandid välja, kuidas seda võiks saada.
Sina lihtsalt kukkusid raudkindlalt raiuma, et võimatu, ei saa, see näitab sinu puhul innovatsiooni puudumist, sinusugused inimesed, kes on oma arvamuses kinni ja ütlevad kõige muu kohta võimatu, takistavad arengut.
Õnneks on meil maailmas innovaatilisi inimesi, kes ei rahuldu väitega, et võimatu, vaid teevad asjad ära.

Power 57 bhp / 43 kW @ 6,200 rpm
Torque 68 Nm / 50 ft lbs @ 5,000 rpm

Seda kõigest selliste näitajatega.
Lisa sellele 7kW, ehk siis 50kW, ehita tänapäevane mootor, mis 20 000 rpm läheb kindlasti välja, ilmselt saaks teha ka 30 000 rpm mootori.
Selliste pööretega mootor annaks võimaluse kasutada kerget aeglast ülekannet, millega auto jõuaks minna suurema kiiruseni.
Ka kere kaalu saaks kindlasti viia alla 500kg.

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 22:15
Postitas frantzus
klemmikas kirjutas:
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.


aga 50KW võimsusega mootori enda parameetrid ei mängi mingit rolli vä?
sa võid ju teoreetiliselt võimsustega mängida, aga valemist jäävad mõned parameetrid välja. võimsus tuleb ju kuidagi tekitada; nn energia jäävuse seadus. arvutisimulaatoris tekib jah energia klahvivajutusega, ja superkiirusega; aga see on virtuaalenergia mis kasutab ikkagi ka elektrit mitte ei teki iseenesest. materiaalses maailmas on energia muundamiseks pöördliikumiseks ikka muid asju vaja mis omavad ka massi; nii staatilist kui dünaamilist; kineetiline energia jne. aga noh-jah, mida mina sest tean, olen vanaks jäänud..

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 22:15
Postitas Welber
Madis Reivik kirjutas:
Welber kirjutas:Kas dünamomeetervõti mõõdab ka võimsust?


Momendivõti "mõõdab" varda läbipainet aga näitab Nm või N*cm.
Libe tee on see skolastika teemal "mida tegelikult mõõdetakse".

Ära nori :D . Momendivõti on mõõteseade, mis mõõdab momenti njuutonmeetrites, aga mitte võimsust.
Samamoodi mõõdab dynostend momenti, mis arvutatakse võimsuseks. Võimsust dyno ei mõõda.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=31

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 22:18
Postitas klemmikas
frantzus kirjutas:
klemmikas kirjutas:
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.


aga 50KW võimsusega mootori enda parameetrid ei mängi mingit rolli vä?
sa võid ju teoreetiliselt võimsustega mängida, aga valemist jäävad mõned parameetrid välja. võimsus tuleb ju kuidagi tekitada; nn energia jäävuse seadus. arvutisimulaatoris tekib jah energia klahvivajutusega, ja superkiirusega; aga see on virtuaalenergia mis kasutab ikkagi ka elektrit mitte ei teki iseenesest. materiaalses maailmas on energia muundamiseks pöördliikumiseks ikka muid asju vaja mis omavad ka massi; nii staatilist kui dünaamilist; kineetiline energia jne. aga noh-jah, mida mina sest tean, olen vanaks jäänud..



Mida sa ajad?
ma seletasin mitu korda, et 50kW ei ole ju kindel mootor, selle peale annab ehitada väga erinevaid mootoreid.
Näiteks mootor, mis jookseb 30 000 rpm välja, mis võimaldaks kasutada kerget ülekannet, millega suudab mootor rohkem kiirust välja minna.
Samal ajal saame teha väikse kere, kuhu mahub vaid üks inimene istuma ja kere, mis kaalub alla 500kg, samal ajal ka väike veeretakistus.
Huvitav, et sa sellistest parameetritest aru ei saa, kuigi olen neid korduvalt maininud.

50kW on kõigest mootori maksimumvõimsus, see ei näita selle jõukõverat sealhulgas pööretevahemikku ega pöördemomenti.

Misiganes see ideaalne valem lõpuks on, olen üsna kindel, et seda saab teha.

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 22:36
Postitas Welber
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D

Seal all päris paljud margid toodud:
https://en.wikipedia.org/wiki/Automobil ... oefficient

Re: Autoteema

Postitatud: 21 Veebr, 2022 22:41
Postitas frantzus
mulle meeldib Eesti Vabariigi presidendi aastatetagune üleskutse "talendid koju"! teagi kus lamemaaserval AKF Klemmikas istub aga palun tule koju! Ja võta oma mõttekaaslased ka kaasa; et ehitaks eestis ikka päris oma 50kw superauto! poleks kahju sinna idufirmasse ka 10000 euri riskiinvesteerida; aga alles peale projektdokumentatsiooniga tutvumist!
loodan et mul pädevust piisab et riski hinnata ennem kui raha alla panen :dont_know: