20. leht 25-st
Postitatud: 31 Mär, 2010 23:47
Postitas Lemet
Mina räägin sellest, et kaitseväe tehnika jõudis kohale 15 tundi peale õnnetuse juhtumist. Kui sul on, nagu sa väidad, "erinevad allikad" siis vast valgustad teisigi, miks "vedukit varem peale ei lastud"? Polnud vajadust? Arvati, et saadakse ilma nendeta hakkama? Vajavad kaitseväe vedukid eriluba? Mille andmiseks kulub terve tööpäev??? Või pead sa selle "veduki" all silmas hoopis ADR veokit?
Vingumine- jah, eks igaüks mõistab oma rikutuse piirides.
Siis kokkuvõtteks- taas on kõik kõige paremas korras. Kõik on tehtud varem läbi mõeldud ja mängitud õnnetusjuhtumite stsenaariumitele vastavalt, sest kuis teisiti see meie riigis saakski olla. Loomulikult on sellel teel, mida mööda pidevalt sedasorti transport liigub, kõik analoogsed õnnetuskäigud läbi töötatud, kompetentsed inimesed teavad, kes mida tegema peab, kus asub abiks vajalik tehnika. Inimesi ja tehnikat on piisavalt. Ja ega enam midagi paremini teha saagi. Ja selle soovijad on asjatundmatud kiunuajajad ja "vingujad". Õigus, corvus?
Postitatud: 01 Apr, 2010 7:38
Postitas Arf
Ma ei viitsi herradega siin virtuaalselt kakelda, aga Lemetile ütleks küll, et jõudis kohale nii kiiresti kui küsiti ja nii kiiresti kui sõita sai.
Postitatud: 01 Apr, 2010 8:02
Postitas Lemet
Selge, tänud info eest. Kui ma nüüd õieti mäletan, saavad need vedukid teedel 70-80-ga sõita?
P.S. Kakle siin keegi, corvus lihtsalt jaurab niisama märkuse peale, et PA on ilma kaitseväe abita ebastandartsetes oludes suhteliselt p...li. Ju tal eile õhtul kass saapasse soristas...Ja kuidagi tuleb end välja ju elada. Ülejäänu oli rohkem uulitsapoisi kombel roikaga mööda aialippe vedamine, et vaadata, kuidas valvepolla end jälle segaseks klähvib...

Postitatud: 01 Apr, 2010 8:27
Postitas Kapten Trumm
Eile kolises jälle sama ämber jala otsas ning KV telefoninumber meenus taas siis, kui hakkasid kellad juba lööma.
Sai hommikul juttu puhutud paari PA vennaga, õnnetuse teemal valitses PA-s paras peataolek, samuti ei pea vett päästetööde juhi jutt, et mei saanudki valmis olla.
Eestis veetakse gaasi autodega küll ja rohkem ning seda läbi Tallinna tiheda liikluse - nimelt Lasnamäel asuvasse Krimeltesse veetakse autotsisternidega propaani kuskilt Tartu kandist. Samuti veetakse veeldatud lämmastikku vms gaase AGA villimistehasesse Maardus. Enamik gaase transporditaksegi veeldatud kujul. Sellised õnnetusi on küllalt paberil läbi mängitud ja esmane on alati terveksjäänud tsisterni jahutada ja see kähku minema toimetada. Ilmselt pole kohalikeni see info taas jõudnud.
Kohalike asjatundmatuses räägib ka tõsiasi, et kaamera ees ähiti surve tõusust tsisternis, kuid kuskil polnud näha päästjaid tsisterni veejugadega jahutamas.
PA ongi ilma KJ (mitte ainult KV, KV+KL=KJ) abita iga suurema asjaga käpuli. See on juba ammune fakt. Metsatulekahjudega on see koguaeg sedasi olnud, vanasti käisid lihtsalt päästekompaniide ajateenijad (PA spetsialistid ei saa siiani aru, miks oli vaja neid kaotada, sest suuremate õnnetustega olid need lausa asendamatud, samal ajal puudub Eestis asendusteenistus). Praegu kasutab PA lihtsalt tuimalt kaitseliitlaste tasuta tööjõudu.
Postitatud: 01 Apr, 2010 9:33
Postitas Some
http://www.epl.ee/artikkel/494510&page=1
Lõuna-Eesti päästekeskuse pressiesindaja Marek Kiik ütles ERR-i raadiouudistele, et kaitseväe rasketehnika ja kaks eraettevõtetelt tellitud kraanat said oma ülesandega kella 2.30-ks hästi toime – leket ega lisaohte ei tekkinud.
Tänu veoki teeletõmbamisele on nüüd ka tsisterni automaatsed kaitsemehhanismid normaalses tööasendis, mis tähendab, et rõhu suurenedes avanevad kaitseklapid, mis gaasi välja lastes rõhu automaatselt normi viivad.
Poolast saabunud gaasitsisterni omanikfirma sadulveoki abil tõmmati avariiline tsistern varahommikul asustusest eemale ja seda valvab politsei. Eelmisel õhtul politsei abil evakueeritud inimesed lubati koju tagasi.
______
Jälle lõppes kõik hästi

Kuigi ma hästi ei saa aru miks nad pidid sadulveoki saabumist Poolast ootama... Ju siis ei olnud piisavalt ohtlik et äratõmbamisega kiire olnuks
Postitatud: 01 Apr, 2010 10:13
Postitas Kapten Trumm
Ütle mida sina corvus-poju sellest asjast tead, et siin teadmamehe kombel haugud?
Nägid unes lõvi vä?

Postitatud: 01 Apr, 2010 10:16
Postitas Some
Ma ikka ei taba mõttekäiku... Veega kastmine jahutamiseks ja rõhu alandamiseks tundub loogiline - vesi viib aurustumisel veel eriti palju soojust ära. Samas nagu ajakirjanduse andmete põhjal seda ei tehtud? Kas äkitse PA kartis oma meeste elu pärast? Vist mitte, nad askeldasid seal ju pidevalt ümberringi ja kui voolik veetud siis võib ka kaugelt kasta... Ja sadulveok mis tünni majade juurest ära sikutab ei pea tingimata omanikfirma oma olema. See suts kohaliku sadulveokiga ei maksa muhvigi ja arve esitataks nagunii poolakatele. Lihtsalt kohalik rahvas saanuks varem magama ja säästnuks natuke närve. Iseküsimus kui Poola asendussadul jõudis varem kohale kui väljatõstjad töö lõpetasid. Mis ADR-i puutub, siis ka neid juhte Eestis on. Kui just peab hädaolukorras nii tähenärija olema. Lisaks oli ADR-i omav poolakast juht ju õnnetuskohal kohe võtta

Postitatud: 01 Apr, 2010 10:17
Postitas allatah
Kui ma asjadest õigesti aru saan tehti ju hädapärane lahendus suht kiiresti valmis. Ehk siis ühendati paagiga mingi voolik, mis metsa veeti ja vajadusel oleks kraan lahti keeratud.
Kahju muidugi et PA-l piisavalt tehnikat pole, aga keda selles süüdistada? Kas päästeametit ennast või keskit muud?
See asi käis kuidagi kõrva pihta, kui päästetööde juht hakkas vabandama, et Eestis on torutransport ja autodega ei veeta ja meil pole tehnikat ja üleüldse on kõik nii halb ja kehv. Kurrat võtaks, kui vene tankid tulevad, siis hakkame ka ütlema, et ega meil ju tankidega ei sõideta ja ega meil päris õiget varustust nende hävitamiseks pole ja üleüldse me ei tea mida teha.
Päästetööde juht võiks minu arvates rääkida stiilis: "Inimeste evakuatsiooni alustatakse siis kui...", "Niikaua kuni jõuab kohale eritehnika, tegeleme sündmuspaiga kontrollimise ja hädaabimeetmete rakedamisega."
Aga see on vaid minu arvamus, mis Nobeli tõepreemiale ei pretendeeri.
Postitatud: 01 Apr, 2010 10:18
Postitas Lemet
Lisaks uue vedukijuhi vastav ADRi alane koolitus.
Egas sa corvus ometigi arva, et panidel ADR vedudeks juhte ühe käe näppudel üles lugeda on ja konkreetse juhtumi tarbeks asuti kibekähku pütijuhti koolitama. A järsku arvad ka...
Postitatud: 01 Apr, 2010 10:22
Postitas Lemet
Some kirjutas:Ma ikka ei taba mõttekäiku... Veega kastmine jahutamiseks ja rõhu alandamiseks tundub loogiline - vesi viib aurustumisel veel eriti palju soojust ära. Samas nagu ajakirjanduse andmete põhjal seda ei tehtud? Kas äkitse PA kartis oma meeste elu pärast? Vist mitte, nad askeldasid seal ju pidevalt ümberringi ja kui voolik veetud siis võib ka kaugelt kasta... Ja sadulveok mis tünni majade juurest ära sikutab ei pea tingimata omanikfirma oma olema. See suts kohaliku sadulveokiga ei maksa muhvigi ja arve esitataks nagunii poolakatele. Lihtsalt kohalik rahvas saanuks varem magama ja säästnuks natuke närve. Iseküsimus kui Poola asendussadul jõudis varem kohale kui väljatõstjad töö lõpetasid. Mis ADR-i puutub, siis ka neid juhte Eestis on. Kui just peab hädaolukorras nii tähenärija olema. Lisaks oli ADR-i omav poolakast juht ju õnnetuskohal kohe võtta

See pütt on sisuliselt ju termos ja väljaspoolt veega jahutamise efekt on suht küsitava väärtusega. Liiatigi oli välistemperatuur nulli ligidane ja pole suurt vahet, kas sellise sisetemperatuuriga termost ümbritseb vesi temperatuuriga pluss viis või samasuguse temperatuuriga õhk. Nii ränk miinus kui pütis sees on, soojeneb nii või teisiti.
Postitatud: 01 Apr, 2010 10:44
Postitas Some
corvus kirjutas:Some kirjutas:Ma ikka ei taba mõttekäiku... Veega kastmine jahutamiseks ja rõhu alandamiseks tundub loogiline - vesi viib aurustumisel veel eriti palju soojust ära. Samas nagu ajakirjanduse andmete põhjal seda ei tehtud? Kas äkitse PA kartis oma meeste elu pärast? Vist mitte, nad askeldasid seal ju pidevalt ümberringi ja kui voolik veetud siis võib ka kaugelt kasta... Ja sadulveok mis tünni majade juurest ära sikutab ei pea tingimata omanikfirma oma olema. See suts kohaliku sadulveokiga ei maksa muhvigi ja arve esitataks nagunii poolakatele. Lihtsalt kohalik rahvas saanuks varem magama ja säästnuks natuke närve. Iseküsimus kui Poola asendussadul jõudis varem kohale kui väljatõstjad töö lõpetasid. Mis ADR-i puutub, siis ka neid juhte Eestis on. Kui just peab hädaolukorras nii tähenärija olema. Lisaks oli ADR-i omav poolakast juht ju õnnetuskohal kohe võtta

Jah ADRi juhte on Eestis küll ja küll. Nagu ma juba mainisin on tegu nüüdseks turumajandusliku situatsiooniga, kus omanikfirma teeb omad järeldused ja otsused ise. Sealhulgas orgunnib veo. Maksab muusika! Miks peaks ta hakkama siit riigist autojuhti otsima või sadulveokit taga ajama? Loomulikult on tal lihtsam oma partneritega asju ajad. Kindlam ka! Mina ka ei usaldaks kraavi sõitnud juhti ennem kui asjaolud on selged. Säärane koorem lihtsalt nõuab "vahetust".
Samuti ei ole ma kindel et vastava ADR klassi (ADR ei ole abstraktism vaid erinevad klassid!) juhte siin eriti oleks. Tegu on LNG ehk vedeldatud maagasiga, mida meie vedajad ei vea. Minu teada. See ei ole propaan ja ka mitte lämmastik.
Veelkord, krüogeenseid paakautosid ei saa väljast eriti mõjutada. Loogiline! Päike ei saa eriti mõjutada ja ei saa ka mingi veejuga teda eriti jahutada. Jahutussärk asub isolatsiooni kihtide vahel.
See viimane argument seletab nii mõndagi, tänud sulle ja Lemetile! Muide, vaadake kui kiiresti Mustvee mehed vajaliku vahejupi valmis tegid

Aga nagu ma aru sain siis seda tegelikult ei ühendatud? Mis veoki minema transportimist puutub, siis arvan et ohuolukorras ei tule omanikfirmalt küsida mis tema jaoks kõige soodsam on. Lihtsalt asustusest eemale ja arve teele. Samamoodi ei hakka ohu korral keegi ka seda ADR-i nii taga ajama. Või olid kohalikel kraanajuhtidel ja KV meestel serdid olemas gaasitünnide upitamiseks? See ju hoopis ohtlikum protseduur kui sadulveoki õhendamine ja 500 meetrit sõitmine. Aga nuh, eks nad ise teavad paremini...
Postitatud: 01 Apr, 2010 10:45
Postitas Kapten Trumm
Austat valgustet pääste-ekspert, valgustage palun siis pööblit sel teemal, mis on veeldatud maagaasi tsisterni käsitsemisel nii erilist, et aastaid tagasi läbi mõeldud kodumaiste veeldatud propaani tsisternide probleemide lahendused, mida meil aastaid drillitud on, ei kõlvanud? Et seda oli vaja "operatiivselt naabritelt küsida".
Ballooni katkiminekul ei toimu gaasi aurustumist ja paukgaasi teket? Maagaas on ja propaan pole tuleohtlik?
Propaaniauto käsitsemiseks ja plahvatusohu vältimiseks mõeldud juhendid on Tallinnas kenasti olemas ja juba hulk aastaid.
Sellest järgnes ka pikk periood, mille puhul valmistati ümbruskond kõige sitemaks stsenaariumiks ette...
Kodanik Trumm.
Postitatud: 01 Apr, 2010 11:43
Postitas Arf
Kui siin oli enne küsimus, et millal kaitsevägilased välja läksid, siis vastus on kell kuus õhtul.
http://www.mil.ee/?id=2991
Ma tahaks tarkadelt ühte asja teada. Nimelt olevat olnud probleem ka selles, et ventiilid asusid "alumise" külje peal. Kas siis ei oleks üldse mõttekas nõuda neid ventiile mõlema külje peale? Ei ole see ju ei esimene ega viimane tsistern, mis õnnetult ümber läheb.
Postitatud: 01 Apr, 2010 13:35
Postitas EOD
Postitatud: 01 Apr, 2010 14:16
Postitas EOD
Mis ei ole õige?
FÜÜSIKALINE OLEK; VÄLISKUJU:
VÄRVITU, KOMPRIMEERITUD VÕI
VEELDATUD GAAS, LÕHNATU.