20. leht 22-st

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 13:40
Postitas lamjak
mx77 kirjutas:
lamjak kirjutas: Samas Lexuse lugu saab ZiLiga ühildada küll. Tegu on ju lihtsalt ümbernimetatud Toyotaga. Samamoodi on Nissanil Infiniti, Hondal Acura ja nii edasi. Skeem on lihtne - luksusautosse pannakse ennast keskklassi autol tõestanud tehnoloogia, lihtsalt veidi suuremalt.
Volkswagen üritas teha sama VW Phaetoniga, aga põrus. Ühelt poolt oli tehnika liiga eriline, mistõttu iga toodetud auto oli kahjumlik. Teisalt oli tegu väliselt pelgalt veidi suurema Passatiga, mistõttu seda eriti ei ostetud ka.
Sul päris huvitav arvamus autoasjandusest :)
Nimeta mulle siis need tagaveolised ja R6 või V8 mootoritega Toyotad, millele siis Lexuste silt külge liimitakse :D.

Ja Phaetoni nimetada suureks Passatiks näitab ikka sinu täielikku võhiklikkust.
Kui tollane VW pealik Piech andis inseneridele käsu Phaeton teha, siis oli põhieesmärgiks, et ta peab olema parem, kui mistahes konkurent. Ja parim ta ka oli, kahjuks olid tänu sellele ka tootmiskulud päris kõrged ja autosid müüakse sisuliselt kahjumiga. Paratamatult ei ole loomulikult enamuse rikaste autostjate jaoks "rahvaauto" mark piisavalt prestiizhne ja sellega seoses on ka müüginumbrid väikesed. Aga auto on tegelikult väga hea ja Passatiga on tal sama palju ühist kui seal ja käol.
Kusjures ma ei saa aru miks sa räägid Phaetonist minevikus, sest see auto on siiani VW mudelivalikus.
Eks ma siis selgita.
Lexuse silt kleebiti külge näiteks Toyota Altezzale. Samas ei tähenda see, et iga Lexuse mudeli kohta peaks olema samasugune Toyota (nagu Peugeot Partnerile vastab Citroen Berlingo). Mõte on selles, et kallima otsa mudelid toodetakse teise marginimega. Turu segmenteerimine.
Phaetoni kohta ütlesin, et ta on VÄLISELT suur Passat. Ja nagu märgitud, projekt põrus, kuna parim tehnika oli pakitud kesta, mis nägi välja nagu tavaline rahvaauto. Tootmises on ta siiani, aga edusamme pole näha olnud.
Nii et vähem vaenulikkust, on endal ka lihtsam.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 13:46
Postitas mx77
Nojah, see et Toyota otsustas Lexust müüa jaapanis Toyota nime all mis vaid selle põhjus võiks olla, siis ei ole ta küll mingil juhul lihtsalt Lexuse märgi külge saanud Toyota.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 14:29
Postitas vaoinas
lamjak kirjutas: Phaetoni kohta ütlesin, et ta on VÄLISELT suur Passat. Ja nagu märgitud, projekt põrus, kuna parim tehnika oli pakitud kesta, mis nägi välja nagu tavaline rahvaauto. Tootmises on ta siiani, aga edusamme pole näha olnud.
Phaeton ja Passat olid Phaetoni välja tulles ikka väga erineva välimusega ja see Phaetoni välimus ei olnud küll mingiski mõttes konkurentidega võrreldes alavääriline või rahvaautolikum. Maitse asi, kuid aastal 2003, kui ta välja tuli, nägi ta minu arvates oluliselt parem välja, kui MB S-klass, või BMW 7.seeria. Oma osa on siin muidugi ka selles, et W-220 oli selleks ajaks 5 aastat juba tootmises olnud ning tollane BMW 7-seeria oli BMW disainieksperimentide tõttu lihtsalt ebaõnnestunud välimusega.

Passati võrdluse kohta võiks öelda, et pigem kasvas Passat oma B6'ga Phaetoni nägu. Alles 2010 aasta faceliftiga muudeti Phaeton ja Passat üsna sarnaseks.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 16:51
Postitas Kapten Trumm
Raputaks nüüd mx77 hingele sorts soola, Lada võitis hiljuti WTCC (nn turismiautode MM-l) etapil Hiinas esikoha :D
http://www.automobilsport.com/lada-hist ... 28470.html
Citroeni ja Honda ees.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 16:59
Postitas Lemet
Seda ei saa olla, sest seda ei saa olla...huvitav, palju seal originaalsest autost järgi on ja kuivõrd see üleüldse vene päritolu koostedetailidest koosneb?

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 17:13
Postitas Kapten Trumm
Istusin just oma tööautot oodates teeninduses ja lugesin viimast Tehnikamaailma. Tavaliselt ma seda nii väga ei loe, aga kohe esimene artikkel (suur sõiduautode talvetest) oli kui elav kinnitus mu ennist öeldule BMW ja Lexuse kohta, et ega 30 õppinud muusikameest pole veel orkester. Tolle loomkatse (mis minu arust oli väga korraliku metoodikaga tehtud) võitis päris veenvalt BMW 3-s seeria ja Lexus (IS300hübriid) sai vähem punkte kui poolteist korda odavamad Skoda Oktavia ja Mazda 6's. Põhiliselt vist selle arvelt, et enamik juhitavust puudutavaid hindeid oli "puudulik". BMW 3-s seeria aga ongi "juhitavus" suure algustähega, Lexus aga pakkus kokkuvõtvalt sooritust, mis vastas Citroeni ja Kiia Tasemele (st temast poole odavamad).

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 18:17
Postitas jackpuuk
vaoinas kirjutas: Phaeton ja Passat olid Phaetoni välja tulles ikka väga erineva välimusega ja see Phaetoni välimus ei olnud küll mingiski mõttes konkurentidega võrreldes alavääriline või rahvaautolikum. Maitse asi, kuid aastal 2003, kui ta välja tuli, nägi ta minu arvates oluliselt parem välja, kui MB S-klass, või BMW 7.seeria. Oma osa on siin muidugi ka selles, et W-220 oli selleks ajaks 5 aastat juba tootmises olnud ning tollane BMW 7-seeria oli BMW disainieksperimentide tõttu lihtsalt ebaõnnestunud välimusega.

Passati võrdluse kohta võiks öelda, et pigem kasvas Passat oma B6'ga Phaetoni nägu. Alles 2010 aasta faceliftiga muudeti Phaeton ja Passat üsna sarnaseks.
Maitse asi jah :wink:, millegipärast on enamik müüdavatest autodest selle bemmi disaineri bängli nägu :twisted:. Peale selle 7 seeria bemmi väljatulemist tõstis ülla-ülla? Mersu oma uuel S klassil automaatkasti lülituse roolisambale. Alguses täiesti ikaldunud ja raskestikäsitsetav I-DRIVE analoog on tänapäeval kõigis kallima otsa autodes (ja leiab tee järjest rohkem ka poekärudesse). Nüüdseks on suutnud bemm ka selle ikalduse kõige paremini-intuitiivselt töötavaks arendada (kirjandust tasub lugeda, enne kui midagi plärtsuda). Te-me vanakooli mehed võime ju kõike seda pahaks panna, aga tänapäeval sünnivad lapsed nutitelefon peos ja see on piisav argument, et selliseid autosid toota (ei oma senini nutitelefoni ja lähemas tulevikus ei kavatse soetada kah). Et aga teema nüüd täiesti laiali ei valguks, oskab keegi öelda kuidas ZIL suudaks sellise Nõutava elektroonikataseme saavutada? Lubage no kõva häälega naerda :lol:!

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 18:26
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Raputaks nüüd mx77 hingele sorts soola, Lada võitis hiljuti WTCC (nn turismiautode MM-l) etapil Hiinas esikoha :D
http://www.automobilsport.com/lada-hist ... 28470.html
Citroeni ja Honda ees.
Ilmselt võiks sellele "ladale" ka Tartu Autoremonditehas ninale kirjutada, oleks täpselt sama pädev. Sponsor maksab ja saab oma logo ninale.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 18:30
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Istusin just oma tööautot oodates teeninduses ja lugesin viimast Tehnikamaailma. Tavaliselt ma seda nii väga ei loe, aga kohe esimene artikkel (suur sõiduautode talvetest) oli kui elav kinnitus mu ennist öeldule BMW ja Lexuse kohta, et ega 30 õppinud muusikameest pole veel orkester. Tolle loomkatse (mis minu arust oli väga korraliku metoodikaga tehtud) võitis päris veenvalt BMW 3-s seeria ja Lexus (IS300hübriid) sai vähem punkte kui poolteist korda odavamad Skoda Oktavia ja Mazda 6's. Põhiliselt vist selle arvelt, et enamik juhitavust puudutavaid hindeid oli "puudulik". BMW 3-s seeria aga ongi "juhitavus" suure algustähega, Lexus aga pakkus kokkuvõtvalt sooritust, mis vastas Citroeni ja Kiia Tasemele (st temast poole odavamad).
No näed kui tore, said auto hooldatud ja väikese vaimse orgasmi kah, päev korras :). Imeauto BMW ja Lexus jagasid kenasti viimaseid kohti sõidukatsetes :)
Ja mõtle, sa plaanisid kunagi omale SELLIST saasta isegi osta :D

Muuseas, mis sõiduk siis tööautoks on kah?

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 19:00
Postitas cleo
mx77 kirjutas: Nimeta mulle siis need tagaveolised ja R6 või V8 mootoritega Toyotad, millele siis Lexuste silt külge liimitakse :D.
Kõige puhtaverelisem Toyota-Lexus sildiliimimine sooritati Landcruiser 100-> Lexus 470 ja Landcruiser120->Lexus GX lahenduses.
V8 ja taga/nelikvedu (ma ei tea, kas länkaritel puhas rwd võimalus üldse on või 4wd lahtise keskdifriga kogu aeg järel?)
Tänase päeva seisuga on Lexus ikkagi enamjaolt omaette platvorm, mis, tõsi küll, usinalt Toyota riiulist juppe hiivamas käib.
Kapten Trumm kirjutas:Istusin just oma tööautot oodates teeninduses ja lugesin viimast Tehnikamaailma. ... võitis päris veenvalt BMW 3-s seeria ja Lexus (IS300hübriid) sai vähem punkte kui poolteist korda odavamad Skoda Oktavia ja Mazda 6's.
Kui mälu ei peta, siis eelmisel aastal sai just miski toyota hybriid seal esikoha. Sõita oli kehv, külm, tee peal ei püsi jne, aga külmkulutus ja kasutegur on super :D Nagu see mulle väga korda läheks, kui välja ei näe, sest soojendus on kehvake ja hambad plagisevad.
Sellesama bemmi võitu suhtuksin ka kriitiliselt, vaatasin niiöelda üksikute testide tulemusi ja bemm oli enamasti keskel või allotsas. Aga näe kuulutati võitjaks. Üldse tuleb seda võtta kui populaarmehaanilist meelelahutust ja mingeid järeldusi mitte väga teha. Horoskoopi ju kah aegajalt kuskil aega parajaks tehes võib lugeda.....

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 19:06
Postitas mx77
cleo kirjutas:
mx77 kirjutas: Nimeta mulle siis need tagaveolised ja R6 või V8 mootoritega Toyotad, millele siis Lexuste silt külge liimitakse :D.
Kõige puhtaverelisem Toyota-Lexus sildiliimimine sooritati Landcruiser 100-> Lexus 470 ja Landcruiser120->Lexus GX lahenduses.
V8 ja taga/nelikvedu (ma ei tea, kas länkaritel puhas rwd võimalus üldse on või 4wd lahtise keskdifriga kogu aeg järel?)
Tänase päeva seisuga on Lexus ikkagi enamjaolt omaette platvorm, mis, tõsi küll, usinalt Toyota riiulist juppe hiivamas käib.
Jah, selles suhtes on sul tõesti õigus. Neid vist siiski müüdi väga piiratu turgudel sellisena ja tegemist oli puht turundusliku trikiga.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 23:05
Postitas vanahalb
Motronicus kirjutas:
vanahalb kirjutas: Krt teab, mis neist BMW vesinikautodest sai, ilmselt ei peetud tol ajal perspektiivseks.
Mitmed plussid, mitmed miinused, enamus on ilmselt teada või aimatavad. Lihtsalt retooriline küsimus, mis sa arvad mitu ZILi saaks nt sellise apastraadi kütusepaagi hinna eest osta?
No kui siinsamas teemas on originaalkorras Zili hinnaks pakutud 6 milj rubla (100 000 EUR) ja Toyota uue vesinikuauto hinnaorientiiriks Eesti meedias 80 000 EUR siis saaks Zili eest vist ikka terve kärutäie kütusepaake.
Mis selles kütusepaagis nii erilist on? Surveanumaid on aastakümneid osatud teha, probleem võib tekkida selle kaaluga. Ei ole huvitav kui 800 kg autost moodustab 200 kg mingi terasest pada nagu AGA hapnikuballoon. Madala temperatuuri hoidmisega seoses , nii -200 Celciuse järgi oli veneaegsele lämmastikutermosele ka jõukohane, Sellisele kus pulli spermat jms sodi hoiti.

Ma olen aru saanud, et fuel-celli probleem on plaatinas, mis protsessis vajalik. Kui igaüks hakkaks praeguse tehnoloogiaga vesinikuautosid tootma, siis nii palju plaatina maailmas ei olegi. Toyota teebki niimoodi, plaatina kogust katalüsaatoris on küll oluliselt vähemaks saadud, aga see on ikka see vana ja ammutuntud tehnoloogia.
Teine asi on, et vesiniku tootmine on ka energiamahukas ja seetõttu kasutegur väike. Iseasi muidugi kui see vesinik kuskil tööstuses kõrvalprotsessina tekib.

Asjal oleks mõtet siis kui saaks paaki valada puhast H2O vett ja summutist tuleks ainult veeauru. Selline matakas võib tulla pigem Saksamaalt kui Jaapanist.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 28 Nov, 2014 23:34
Postitas cleo
vanahalb kirjutas: Asjal oleks mõtet siis kui saaks paaki valada puhast H2O vett ja summutist tuleks ainult veeauru. Selline matakas võib tulla pigem Saksamaalt kui Jaapanist.
Energia jäävuse seadus meenub?
Sellist matakat ei tule mitte kunagi mitte kusagilt, vähemalt mitte enne, kui makromaailma klassikalise füüsika reeglid ümber kirjutatakse.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 8:58
Postitas mx77
vanahalb kirjutas:
Asjal oleks mõtet siis kui saaks paaki valada puhast H2O vett ja summutist tuleks ainult veeauru. Selline matakas võib tulla pigem Saksamaalt kui Jaapanist.
Nagu venelased ütlevad - metchtat ne vredno. Aga patriootikuse eest saad sa Merkeli mutilt virtuaalse Diplomi, kus on ka väike Aadu allkiri all paremas nurgas :D.

Saksa insenerid ei ole üldse pahad aga neil on raskusi "out of box" mõtlemisega ja tammuvad ühte ja sama rada, lihtsalt viimistledes tehnilist teostust järjest paremaks ja paremaks.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 14:49
Postitas Kapten Trumm
Sellesama bemmi võitu suhtuksin ka kriitiliselt, vaatasin niiöelda üksikute testide tulemusi ja bemm oli enamasti keskel või allotsas. Aga näe kuulutati võitjaks. Üldse tuleb seda võtta kui populaarmehaanilist meelelahutust ja mingeid järeldusi mitte väga teha. Horoskoopi ju kah aegajalt kuskil aega parajaks tehes võib lugeda.....
Kui mõelda selle nn Volkswagen Golfi fenomeni peale, siis selle auto taolised võidud (ja üldtuntud kõrge tase) ei tule mitte üksikutest tippsooritustest, vaid kõikide alade ühtlasest, vähemalt rahuldavast tasemest, mis annab kokkuvõtteks kokku igati toimiva ja igasugustes oludes töötava komplekti (nimetame seda orkestriks). Too on igivana teema, miks vanad olijad teevad kokkuvõttes paremaid asju, kunst pole mitte tasemel üksiklahenduste ja juppide kokku panemine, vaid selle kokkumängitamine orkestriks, milles kõik pasunad õiget nooti puhuvad ja ükski neist teisi üle ei puhu. Kui rääkida töökindlusest või remondikuludest, siis pole BMW-l Lexusele ilmselt suurt vastu panna.