20. leht 26-st

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 14 Sept, 2016 10:52
Postitas aj1972
nimetu kirjutas:Valikuid on tegelikult veel mitmeid. Näiteks soomustatud G klass (kindlasti parem kui soomustamata CUCV), Unimog või siis Bv206 (britid müüvad neid hoolega). Kõik oleneb muidugi hinnast.
Muidugi parem oleks kui konkreetselt küsida, et mille järele KL kõige suurem vajadus on. Võib-olla oleks mõistlikum hoopis öövaatlusseadmeid hankida.
Vähem soomust on vaja! Tore üritus, ajame ikka asja segaseks kui on soov KL öövaatluseks annetada siis KL kodulehel on peidetud annetusinfo(häbeneme) kus saab siis annetada ja kirjutada juurde mille jaoks. EDU!

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 14 Sept, 2016 11:43
Postitas pagan
Ja veel üks mõte, et kui me lõpuks millegi kasuks ära otsustame.
Et küsida võimalusel peale kauba samatüübilise masina soomuse näidistükk kaasa, katsetamiseks.
Selle võiks kasvõi hiljem masinasse jätta kus iga augu juures seletus juures. Nagu "kasutusjuhend" või nii.

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 14 Sept, 2016 12:04
Postitas Qtec
Kui ei soovita masinaparki kirjuks ajada, siis äkki võiksid nad kaaluda mõne teise asja kasutuselt eemaldamist??

Kui vanemate BTR'ide puhul on minu arust selge paremus OT-64 pool, siis btr-80 puhul tekib mul muidugi kahtlus. Kuid kui asi taandub sellele, kas saata olemasolevad paar Btr-80 sihtmärkideks ja selle asemele võtta kasutusele nn sõbraliku riigi OT-64 renoveeritult ja suuremas koguses, siis isiklikult arvan, et kasulikum ja mõttekam on OT-64 kasutusele võtmine. Või mu loogika lonkab kuskil?

Isiklikul olin endamisi seadnud eesmärgiks vähemalt 16 tk OT-64 siia toomise ja üle andmise.
Lisaks, paindlikkuse kohalt leian, et keegi ei keela neid soomukeid kasutada vajadusel ei päästmiseks ega muudeks ülesanneteks - ilmselgelt on neil väga hea maastikusuutlikkus metsakustuste jaoks, ujuvus üleujutuste jaoks ning kui rahutustega vaja tegeleda, siis värvigu kasvõi siniseks ja hakaku või politsenikuks....

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 14 Sept, 2016 12:52
Postitas Kasutajanimi
Qtec kirjutas: Kui vanemate BTR'ide puhul on minu arust selge paremus OT-64 pool, siis btr-80 puhul tekib mul muidugi kahtlus. Kuid kui asi taandub sellele, kas saata olemasolevad paar Btr-80 sihtmärkideks ja selle asemele võtta kasutusele nn sõbraliku riigi OT-64 renoveeritult ja suuremas koguses, siis isiklikult arvan, et kasulikum ja mõttekam on OT-64 kasutusele võtmine. Või mu loogika lonkab kuskil?

Kui on töökorras asi siis niisama ära ei viskaks ju. Vähemalt mina ei viskaks. : )

-80 juures on ka sama vana peetrite disainijama, uksed on küljel. Täielik dealbreaker minu jaoks. Peensusteni pole võrrelnud.

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 14 Sept, 2016 13:42
Postitas Kapten Trumm
Kordame üle - see poolteist kompaniid töökorras relvastuseta BTR-e, mis Eestis täna on, ei muuda antud teemal midagi. Nende tulekuga pole ju midagi süsteemset ka sisse seatud, ei varuosaladusid, eestikeelseid manuaalne ega muud taolist. Nii nagu nad ei muuda autode valikul midagi (me seepärast ei osta vene autosid, et vene soomukid on ja kindlasti leiab ühiseid osi) ei muuda see antud valikus midagi. Tulemus selgub peale vastamist küsimustele 1. millist jaksame osta ja pidada 2. kas ostetav suudab elementaarselt rahuldada meie vajadusi 3. mida on piisavas koguses saada.

Kuna BTR-e on napp poolteist kompaniid (sõidab veelgi vähem), siis kuna sõidukikomplekt algab pataljoni tasemelt, siis rolli omavad need siis, kui ostetakse samasuguseid või leitakse mingi nish, kus neid üheskoos rakendada. Näiteks KL brigaaditaseme meditsiinikompanii. Või mis iganes.

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 14 Sept, 2016 17:16
Postitas aj1972
Riigkaitse arengukavas on toetatakse vabatahtlikkust riigikaitses ning eesmärgiks võetakse suurendada Kaitseliidu liikmeskonda praeguselt 22 250-lt kümne aastaga 30 000-le.
7000 lisaliiget on vaja panna masinatele minu arust KL on õnnega koos kui annetustega soomukeid muretsetakse, sest neile lisaliigmetele peab muidu riigi rahaga masinad muretsema.

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 14 Sept, 2016 22:26
Postitas Kasutajanimi
Üritame igatahes tšehhidelt mingit konkreetset numbrit kätte saada. Seal on veel uuema IVECO mootori ja käigukasti võimalus, mis võib veel 50% hinnale juurde lisada, aga sellest kuuleme.

Näiteks torni minu arvates pole vaja, see lisaks juba 2000€ hinnale. Sest meil pole sinna midagi peale panna nagunii, ainult võtab ruumi ära ja lisab kaalu. Aga KP kinnitused võiks olla meeskonna + jalaväejao jaoks. Seda saab Eestis ka teha.

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 0:41
Postitas ganzz
Tore et liikuma sai.
Muidugi aprill-mai-juuni-juuli-august-September aga see selleks.

1. BTR või OT
Olete ise BTR-i st välja tulnud päevas nii 20 x ja sisse läinud? Olete proovinud sinna läbi külgmise ukse haavatut suruda?
Loomulikult lendab kana ka mesipuusse kui vaja, aga ega ilmaasjata idablokk oma versioone ratassoomukist teinud.
Mida saab 12000 EUR-I eest? Saab elementaarselt soomustatud sõiduki millel on torn, kuhu mahub kaks jagu ja mis ujub?
Ei saa, saab kasutatud ford rangeri.
Peale 20 a. jääb rangerist järgi rattapoldid.
BTR- il on motor taga kaitsetta, OT- l sees elementaarse kaitsega. Liikumine suurest avast sisse välja, mahutab vajadusel kuni 20 võitlejat, võimalus katuse luukide kaudu
väljuda (BTR- il on see võimalus kahtlane)

BTR-i projekteerisid idioodid, selle meile saabunud versioonide taastamine on võimalik -aga, iga töösoleva tunni kohta tuleb hiljem 2x rohkem hooldust kui
inimeste tehtud seadeldis. Samas- kui midagi võtta pole peab ka sellega hakkama saama.

OT- l on muuseas BTR-i torn peal. Ainuke mis jäeti idiootide projektist.

2. OT hind
Paar aastat tagasi oli hind taastatuna 9000 EUR, see aasta küsituna 12 000 (14 000 ujuvuse taastusega). Torni "mahavõtmine" oli lisakulu.
Ettemaks oli 50 % ja saada oli paar aastat tagasi ca 30 tk, nüüd ilmselt vähem.
Ilmselt aasta pärast on hind veel rohkem jne. Selleks tulebki kohale minna et hind ja tingimused kokkuleppida- meili teel nendega seda teha ei saa.

Kaubale sai kaasa kasti (ca 1 m3) kulumaterjale (või osta ei saanud täpselt aru).

3. Hooldus
Kas kavatsetakse sõita 10000 km aastas? Aastas on KL- is 2-6 õppust kus kasutada ja kus kilometraaz jääb ca 100 kanti- st aastas max 1000 km.
Kui ma pikka õppust ei tee siis sõidab sõiduk ca 500 km.
Hooldevälp on ca 5000 km sellisel so kord 4 a jooksul vahetada õli 20l. Mis kuradi kuludest räägitakse.
Igasugu sõiduautode GD-l ja muudel on kulud- ega siis igakord pea soomukeid välja ajama.
Garanteerin et taastatud BTR- l on parandamist igatpidi 20 x rohkem.

Iveco motor ja käigukast ei anna midagi juurde peale hinna ja väidetava millegi, selle asemel saada rohkem järgmist soomukit on mõistlikum.


4. Lisavõimekused
Torn ongi vajalik. Probleem on selles et saada militaar torni tsiviili ei ole eriti võimalik- mõtlemiskoht saada toimiv torn eraldi otse KL-I.
Mis (torn) on ka KL- I kasutuses olevate BTR- ide problem. Ei ole torni midagi panna? On küll. lihtsalt siin võiks appi tulla näit TTÜ õppurid.

Ujuvus- iseenesest pole meil eriti midagi mida ületada kuhu silda ei saa teha, samas näit. kitsam jõgi ja OT vette ja sild olemas 10 min ja ilma et peaks pioneere ootama.
Või kaks tükki järjestikku, rihmadega kinni ja sild olemas.
Teeme GD- ga või Bandwagenitega silla?

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 7:07
Postitas alari
Mercurius kirjutas:show-ga riigi häbiposti löömine.
Ja milleks see hea on? Plaanis on ju koostöö tegemine, aga teist poolt lolliks tehes tekitab see neile vastumeelsuse ja võib edaspidiseks rikkuda igasuguste sarnaste projektide läbiviimise.

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 8:04
Postitas Kasutajanimi
ganzz kirjutas:....
Tänud, võtame arvesse.

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 8:10
Postitas Mercurius
alari kirjutas:
Mercurius kirjutas:show-ga riigi häbiposti löömine.
Ja milleks see hea on? Plaanis on ju koostöö tegemine, aga teist poolt lolliks tehes tekitab see neile vastumeelsuse ja võib edaspidiseks rikkuda igasuguste sarnaste projektide läbiviimise.
Justament.

Selleks, et häbiposti mitte sattuda, peaks i.m.h.o. löödav natukenegi pingutama - kasvõi eelnimetatud (16tk) OT-64 keret Poolamaalt siia "läbirääkima".

Keegi struktuuridest siin vist mainis, et kunagi olevat meile Pranslased VAB-e pakkunud ja olevat loobutud, kuna pole ressursse ette nähtud nende (KV-mahus) käitamiseks.

Vot nüüd on pakkuda skeem nende (KL-mahus) käitamiseks!
1. Riik organiseerib kohale jooksuressursi lõpusirgel olevad plekkkastid.
2. Vabatahtlikud lükkavad need liikuma korjanduse raha kaasabil.

Palju neid KL nädalavahetusi siis aastas on?

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 8:30
Postitas alari
Mercurius kirjutas:Selleks, et häbiposti mitte sattuda, peaks i.m.h.o. löödav natukenegi pingutama
See on põhimõtteliselt väljapressimine ja tulemus oleks sama, rikud suhteid

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 9:00
Postitas Kapten Trumm
3. Hooldus
Kas kavatsetakse sõita 10000 km aastas? Aastas on KL- is 2-6 õppust kus kasutada ja kus kilometraaz jääb ca 100 kanti- st aastas max 1000 km.
Kui ma pikka õppust ei tee siis sõidab sõiduk ca 500 km.
Hooldevälp on ca 5000 km sellisel so kord 4 a jooksul vahetada õli 20l. Mis kuradi kuludest räägitakse.
Igasugu sõiduautode GD-l ja muudel on kulud- ega siis igakord pea soomukeid välja ajama.
Garanteerin et taastatud BTR- l on parandamist igatpidi 20 x rohkem.

Iveco motor ja käigukast ei anna midagi juurde peale hinna ja väidetava millegi, selle asemel saada rohkem järgmist soomukit on mõistlikum.
Mulle jääb kah arusaamatuks, miks igakord kirjutatakse selliste asjade juurde mingeid tohutuid "mid-life" uuendusi ja asju.
Veoautodel vahetatakse õli tavaliselt kord aastas. Muid õlisid ainult kontrollitakse.

Iveco mootori kohta samal arvamusel (eeldusel, et Tatra mootorile osi saada on). Iveco mootor+KK uuena korrutab masina hinna vähemalt kolmega (kui mitte rohkem). Lisaks käib tänapäeva diisliga kaasas kilode kaupa elektroonikat ja andureid - taolisel üritusel ebasoovitav "lisa".

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 9:39
Postitas Lemet
Mulle jääb kah arusaamatuks, miks igakord kirjutatakse selliste asjade juurde mingeid tohutuid "mid-life" uuendusi ja asju.
No kuule, tõsiselt või... :lol:

Re: Militaarnet ostab soomuki.

Postitatud: 15 Sept, 2016 10:55
Postitas Kapten Trumm
Lihtalt vihjeks varuosade teemal - erinevalt 1990ndatest on täna tööstuses CNC tootmise ajastu. Esita spetsifikatsioonid, joonised ja kogused ning masinad teevad. Mootorite kuluosad nagu saaled, tihendid, kolvid, klapid, klapipuksid jms on vähegi tõsisema koguse korral järeltoodetavad. Probleemsemad on tõenäoliselt silindrid/plokid, väntvõllid ja plokikaaned (mis suurema rikke korral viga võivad saada). Nii vanade mudelite korral vaevalt ka algne tootja takistusi tekitab. Küll aga võivad probleeme tekitada just uute asjade jupid, kus tootjal on need alles tootmises ning on majandushuvi teenida raha. Nii võib lihtsalt 1000 Iveco mootorite ostja leida ennast Iveco konksu otsast, mujalt juppe ei saa (tootja pole veel loovutanud tootmise õigusi) ja küsib seda, mida pähe tuleb. Läänes on vastavat riski maandatud vahetusagregaatide süsteemiga, kuid selle hinnasilte antud kontekstis võib vast igaüks ise ette kujutada. Kolme millisel Leopard 2 tankil ehk õigustab, kuid 50 tuhandesel soomustransportööril enam mitte.