Re: Merevägi ja rannakaitse
Postitatud: 23 Juul, 2020 20:45
Ja-jah, näpuvääratus.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Muidugi ei ole. Tuvastatud merepilt on tervik, mis pannakse kokku paljudest osadest. Kui patrullimine merel nii mõttetu oleks, siis miks soomlased, lätlased, taanlased ja teised selle peale nii palju ressursse raiskavad? Sellepärast, et kontakte identifitseerimata merepilt ei ole tuvastatud, vaid lihtsalt täppidest ja vektoritest koosnev pilt. Selline abstraktne kunstiteos. Lisaks võimaldab merel olev laev riigil oma kohalolekut ja huvi näidata ning vajadusel sekkuda.Kapten Trumm kirjutas:Olen näinud seda ekraani, mida lahingjuhtimise ruumis vaadatakse ja kus paistis Soome lahel toimuv.
Seda, mida ma sealt nägin, ei ole võimalik produtseerida selle ühe merel olnud aluse 25 km nägemisulatusega (laeva vastu) radariga.
Seda arvutuskäiku tahaks nüüd näha. Samuti seda arvutuskäiku, kui palju inimesi ja raha on vaja (kõigi?) radaripostide kaitsmiseks rellakate ja dessantväelaste eest rannikul ja saartel. Äkki tuleb kogu Borja 3. jalaväebrigaad hakkama panna?Kapten Trumm kirjutas:Merepildi loomisel panna pearõhk üsna haavatavale, väherelvastatud alusele, mille sõidutund maksab tuhandetes eurodes, ei tundu väga terav mõte.
Keegi peab seda tegema. Soovitavalt õhust, kosmosest, vee alt või vähemalt mõnelt expendable aluselt. Kui kord tuvastatud kontaktil seejärel pidavalt üks kõik milliste vahenditega "silm peal hoida", saab selle pihta sobival hetkel ka lasta. Ameeriklased mõtlevad meresõjast avaookeani võtmes, kus tuvastatud merepilti on suhteliselt lihtne luua, sest vahemaad on suured ja laevaliiklust vähe. Sellepärast nad rannikupiirkonnas ja asümmeetrilise ohu olukorras nii ärevaks muutuvadki - seal on liiklus tihe, vaenulikke ja neutraalseid kontakte on väga raske üksteisest eristada.Kapten Trumm kirjutas:Kas sa tõesti arvad, et kui nt USA laevastik alustab lahingutegevust VF laevastikuga, lähevad nad igale vene sõjalaevale visuaalnähtavuse kaugusele ja uurivad enne, mida ta teeb ja kes ta on?
Jalaväelase elu on ka tankisti omast ohtlikum. Mis teha, vaesed (nii inimesed kui riigid) on läbi aegade olnud rikaste jalaväelased.Kapten Trumm kirjutas:Selline patrullimine nõrgalt relvastatud alusega on üks tore fantaasia (meie vastase puhul), tegelikkuses tähendab see meeskonna ja aluse surmaohtu asetamist relvastatud vastase torude ees.
Kuidas oleks sellise stsenaariumiga: metsa tagant kostub urinat-mürinat - kindlasti vaenlase tank, annan haubitsapatareist kogupaugu! Ja tulejuhiks on politseinik.Kapten Trumm kirjutas:Oma (maavalla) loogikaga mõtlen, et kui sul pole raha osta omale tanke, siis sa ei osta selle asemel rahuvalvevärvides kergsoomukit, et minna lahinguväljale kontrollima, kas need põllul seisjad on ikka VF T-72-d või äkki ISISe omad. Kui vastaspoolele su tegevusest vale mulje jääb, siis lasevad nad su ribadeks. Selle asemel tuleks osta siis hunnik RPG-7'd ja kui tankid oma nina metsa pistavad, siis lasta neile seljatagant paar tükki mootorisse. Selline perspektiiv ilmselt heidutab tankiste rohkem kui rahuvalvesoomuk põllul.
Vastus lihtne nagu ükskordüks on: BAP ei teosta meie. Kui seda peaks meie eelarvest tegema, jääkski see täiesti ilmselgelt tegemata.Martin Herem kirjutas:Nõus. Põhimõtteliselt.
Samas mind tõesti huvitab, miks BAP on OK, kuid sarnase merepeal tegemine on sõjaliselt mõttetu. Seda teemat vist 5 lk tagasi ei käsitletud..
..sügavalt ekslik ja asjatundmatu väideURR kirjutas:Jalaväelase elu on ka tankisti omast ohtlikum..
..et kas hääletu alistumisega lõpetanud "soomelaheriivistajatest ekspertide" vaimud juba kollitavad väMartin Herem kirjutas:Borja jutt, et Eesti arendused ja kulutused merel ei tasu mingil juhul ära, isegi mitte ühe tänase brigaadi väärtuses, on lihtsalt ... ühe endise staabiohvitseri arvamus.
Et kui ideaalset lahendust ei saa/taha/jaksa, siis pole üldse mõtet? Ja evolutsiooniline arenemine ei mahu üldse pähe? Maapeal me ju nii oleme teinud. Põhimõtteliselt oleks võinud ka soomusmanöövriga öelda, et kui tanke ja kogu kupatust kohe ei saa, siis pole mõtet tehagi. Isegi kui meil raha oleks (keegi kingib, varastame või saame kuskilt mujalt), siis teadmisi niimoodi turult võtta pole. Sellest võivad pajatada tänased ScP mehed, kes CV90 tundma õpivad. Sandownidega läks umbes samuti.Poti soldat kirjutas:Kas me ostaks 4 hävitajat et õhuturvet teha kui BAPi poleks? Kahtlen veidi. Pealegi BAPi puhul oli kõvaks plussiks ka asjaolu et tegu oli meie esimese NATO liitlasi sisaldava tripwire-ga. Lisaks alguses vist liitlased katsid ka rõhuva enamuse osa kuludest? Üldiselt võrdlus tundub suht mõttetu, kui just pole plaanis üritada meelitada liitlasi siia soodushinnaga mereturvet tekitama.
Fregati ülalpidamiskulud (running cost) Briti laevastikus on 11-14 miljonit eurot aastas. Arvestame nagu Soomes - üks laev on 100 päeva aastas merel (muidu pole võimalik mingit patrullimist teha), ööpäevas on 24 tundi. Seejuures Sandownil on sama arv 3 miljonit eurot aastas. Korvette brittidel paraku pole, aga eks see arv võib seal 8-10 miljoni tuuris olla.Seda arvutuskäiku tahaks nüüd näha. Samuti seda arvutuskäiku, kui palju inimesi ja raha on vaja (kõigi?) radaripostide kaitsmiseks rellakate ja dessantväelaste eest rannikul ja saartel. Äkki tuleb kogu Borja 3. jalaväebrigaad hakkama panna?
Tänase PPA laevastiku relvastamine ja varustamine vajalike sensoritega (peamiselt 3D keskmaa radarid, nt Sea Giraffe) on suurusjärgus 60-80M investeeringutes ja suurusjärgus 10M aastas jooksvates ülalpidamiskuludes.Ükskordüks ... seepärast ma räägingi: Minu jaoks on küsimus pigem selles, et kui palju tänasele merepiirivalvele peaks riik juurde maksma ja palju tänast ümber korraldama, et saaks midagi sellist millest Ott ja URR ... ja Herem räägivad.
Nüüd palun küll viiteid, sest tahaks arvutuskäigu üle vaadata. Näiteks 100 merepäeva aastas tundub vähe. Kui suured on Sandowni püsikulud, peab mõni päris mereväelane kirjutama, sest ma ei tea, kui avalik või salajane see info on.Kapten Trumm kirjutas:Fregati ülalpidamiskulud (running cost) Briti laevastikus on 11-14 miljonit eurot aastas. Arvestame nagu Soomes - üks laev on 100 päeva aastas merel (muidu pole võimalik mingit patrullimist teha), ööpäevas on 24 tundi. Seejuures Sandownil on sama arv 3 miljonit eurot aastas. Korvette brittidel paraku pole, aga eks see arv võib seal 8-10 miljoni tuuris olla.
Kapten Trumm kirjutas:Sõjaliste radarite kaitsest olen eespool rääkinud, seda tehakse arvestusega, et üks rühm radari peale. Projekteerides selle PPA ca 20 radari peale, ca 700 inimest kokku (95% reservistid või KL-lased).
Mõni viide äkki? Kordan veelkord, et laevade ja radarite vastandamine on jabur, sest nad täiendavad üksteist. Radariga ei saa kontakti tuvastada ja tuvastatud merepilti luua. Samas saab radaritega mõnda laevade funktsiooni (radarvaatlust) odavamalt teha.Kapten Trumm kirjutas:Soomes on kaldal asuv seirevõrk primaarne ja laevaradarid sekundaarsed, kui Soomes võimaluste juures pole võimalik seiret lahendada laevadega, veelvähem õnnestub see meil, kus laevu ja rahalisi võimalusi on palju vähem.
Ma ei saa aru kahest asjast: kust tulevad numbrid ja mida tahetakse tõestada.Kapten Trumm kirjutas:Tänase PPA laevastiku relvastamine ja varustamine vajalike sensoritega...
See on üks põhjustest, miks Araabia riikide armeed ei ole väga võitlusvõimelised. Põhjuseid on muidugi veel: https://www.meforum.org/441/why-arabs-lose-warsBorja kirjutas:Õhkutõrjumise kaunikujulise kunsti üle arutledes on head kaasfoorumlased hoopis silmist lasknud ühe n-ö "iraanispetsiifilise" nüansi..
Nimelt on seal maal (nagu igas õiges diktatuuriririigis) 2 x konkureerivat armeed(-loe: 2 x õhutõrjet)..