Re: Merevägi ja rannakaitse
Postitatud: 03 Aug, 2020 18:28
Korduvad uurimised-puurimised on sama korduvalt näidanud, et laevastike ühendamise eesmärk või kaasnev tulu ei ole rahaline kokkuhoid. Tulu seisneb natukenegi riigina tegutsemises merel. Kui kõik kolm laevastikku oleks täna täielikult kapitaliseeritud ja finantseeritud, annaks ühel või teisel viisil liitmine rahalist kokkuhoidu.
Klambri postitus juhtis muuseas tähelepanu veel ühele teemale, millega keegi seni tegeleda ei taha (ega tõenäoliselt hakkagi tegelema) – paadindus. Ja Klambri pakutud lahendus, mis puudutab vähemalt SiM haldusala, on üsnagi mõistlik. Kui laevu on riigil vähe (võrreldes geograafilise merealaga), EEZ võimega veelgi vähem, siis paate (st väikelaevu) on riigi erinevatel ametitel üle mitmesaja. Meenub ühe veeteede ameti töötaja kummastus, kui ta rannikumeres kalal käis. Teda käis pooletunnise vahega kontrollimas kolm erineva ametkonna inspektorit (PPA pani puhuma, Keskkonnainspektsioon kontrollis kalastusluba ja Veeteede amet paadi merekõlbulikkust), kõigil sarnased paadid koos mootoritega istumise all. Kui natukenegi riiklikult mõelda, saaks kolm inspektorit ühte paati panna. Kui suisa mereriiklikult mõelda, saab ühele inspektorile ühe paadiga anda volitused kontrollida kõike, mida riigil kontrollida vaja (meenub Iiri mereväe mudel).
Eurorahade jutt ei päde tõesti. Ka Leedu õhuvägi lendab EL-i rahade eest ostetud kopetritega. EL-i üldiselt ei huvita asutuse nimetus, vaid see, et EL-i rahastatud vahend teeks seda, milleks rahastus oli antud. Ja seda projekti rahastusperioodi lõpuni. Ehk et Leedu õhuvägi soetas koperid SAR-iks ja teeb nendega SAR-i. Kui rahastusperiood läbi võib ta nendega muid lende rohkem teha, aga kuna SAR ülesannet keegi õhuväelt ära võtta ei kavatse, pole ju probleemi. See, et SAR lendude hulka lähevad ka nö patrull-lennud, mille käigus pealveekontakte tuvastamas käiakse (tegevus tegelikult üsna sarnane SAR operatsioonile), ei huvita EL-i.
Klambri postitus juhtis muuseas tähelepanu veel ühele teemale, millega keegi seni tegeleda ei taha (ega tõenäoliselt hakkagi tegelema) – paadindus. Ja Klambri pakutud lahendus, mis puudutab vähemalt SiM haldusala, on üsnagi mõistlik. Kui laevu on riigil vähe (võrreldes geograafilise merealaga), EEZ võimega veelgi vähem, siis paate (st väikelaevu) on riigi erinevatel ametitel üle mitmesaja. Meenub ühe veeteede ameti töötaja kummastus, kui ta rannikumeres kalal käis. Teda käis pooletunnise vahega kontrollimas kolm erineva ametkonna inspektorit (PPA pani puhuma, Keskkonnainspektsioon kontrollis kalastusluba ja Veeteede amet paadi merekõlbulikkust), kõigil sarnased paadid koos mootoritega istumise all. Kui natukenegi riiklikult mõelda, saaks kolm inspektorit ühte paati panna. Kui suisa mereriiklikult mõelda, saab ühele inspektorile ühe paadiga anda volitused kontrollida kõike, mida riigil kontrollida vaja (meenub Iiri mereväe mudel).
Eurorahade jutt ei päde tõesti. Ka Leedu õhuvägi lendab EL-i rahade eest ostetud kopetritega. EL-i üldiselt ei huvita asutuse nimetus, vaid see, et EL-i rahastatud vahend teeks seda, milleks rahastus oli antud. Ja seda projekti rahastusperioodi lõpuni. Ehk et Leedu õhuvägi soetas koperid SAR-iks ja teeb nendega SAR-i. Kui rahastusperiood läbi võib ta nendega muid lende rohkem teha, aga kuna SAR ülesannet keegi õhuväelt ära võtta ei kavatse, pole ju probleemi. See, et SAR lendude hulka lähevad ka nö patrull-lennud, mille käigus pealveekontakte tuvastamas käiakse (tegevus tegelikult üsna sarnane SAR operatsioonile), ei huvita EL-i.