198. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Mai, 2022 12:12
Postitas OLAVI
Walter2 kirjutas:Some kirjutas:Jumperil lihtsalt tuleb istet reguleerides enne mugavat asendit tagumine sein ette, isegi kui seljatugi on püstises asendis. Aga jah, kui õnnestuks kõrgemaks seada siis see päästaks ka.
Sama teema ka teistes seinaga kuutkaubikutes - kui oled pikk, siis istet paika ei saa, pedaalid jäävad liiga lähedale ja kui üritadki istme taha sõita jääb seljatugi liiga püstiseks. Kõrgusesse reguleerimise varianti ma valikutest ei mäletagi..
Valikutes on ka juhikoha taguse vaheseina eendiga vaheseinad aga sirge standartne vahesein on baasvarustuses tavaliselt.
Kui suure õllekõhuga sakslane ei mahu rooli taha mugavalt istuma, siis sellist autot ta ei osta.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Mai, 2022 12:16
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:OLAVI paneb jälle oma teoreetilisi teadmisi, parem võiks kas postitamata olla või minna ja mõnda autot ka elusast peast vaadata.
Kas jälle on tegu funktsionaalse lugemisoskuse puudulikusega, sest kirjutasingi ju, et on olemas reguleeritavad istmed.
Mina ei kirjutanud, et "istet ei anna kuidagi reguleerida".
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Mai, 2022 14:10
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: Mõni arvab ikka veel, et nahkmööbel on üleni kaetud ehtsa nahaga, paraku enamasti mitte, ainult see piirkond, mis kasutajaga kokku puutub.
Ja mõni ajab asjatundmatut kelbast. Kõik sõltub hinnaklassist. On odavama otsa mööblit, kus tõepoolest iste ja selg on nahast, alumine sokliosa ja seljatagune ring PVCst. Ja on tiba kallima otsa mööbel, kus eranditult kõik detailid on naturaalnahast. Ja siis on veel selline mööbel, mis on kunstnahast, aga on märksa kallim, kui keskpärane täisnahast mööbel. Sest mõni kunstnahk on selline, mille hinnaklass on kõvasti pealt 100 euro jooksev meeter. Samas kui mööbliks kasutatava naha saab piisavate koguste juures (üllataval kombel üldsegi mitte väga suure) kätte 6-7 euroga m²
Kõik õige. Volvo XC70, mis polnud uuena just kuigi odavauto, nahkistmed on tehtud nii, et seljatoe tagune on kunstnahast, samas see "sokkel" (istmepadja vertikaalne osa) on siiski päris nahast. Kummalisel kombel on ka keskkonsoolis olev käetugi kaetud jällegi kunstnahaga. Huvitava detailina on istmete ja uksepolstrite õmblused tehtud siksakpistetena, mis pidi meenutama pesapallikindla õmblusi.
Osadele automarkidele (nt Subaru ja Honda) "sünnib" nahksisu Eestis, vanasti asus vastav värkstuba Tondi ärikeskuse hoovil, linnapoolses otsas üks väike madal hoone.
Ja isegi premium markide naha kvaliteet on erinev, näiteks 1994 Mercedese nahksisu on palju kvaliteetsem (st vastupidavam) kui 2000 Volvo oma. Räägin seepärast, et mõlemad variandid on mul olemas. Lisaks on mersu nahk must (mida peaks päike paremini hävitama), Volvo nahk on helehall (mille peale kannatab ka suvel istuda).
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Mai, 2022 17:00
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas:... Osadele automarkidele (nt Subaru ja Honda) "sünnib" nahksisu Eestis, vanasti asus vastav värkstuba Tondi ärikeskuse hoovil, linnapoolses otsas üks väike madal hoone...
Äkki sõnastad oma arvamuse paremini?
Eestis "sünnib" Subaru nahksisu, see viiakse Jaapanisseja USA-sse ning pannakse seal autodesse, mis mitmele poole maailmas laiali lähevad? Selline töömaht kohe?
Kui keegi tahab siin ise nahka sisse saada, siis võib-olla, kuid tehase-originaali osas luba kahelda...
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Mai, 2022 19:38
Postitas Lemet
Kui keegi tahab siin ise nahka sisse saada, siis võib-olla, kuid tehase-originaali osas luba kahelda...
On olnud juhust esindusest müüdavatele tutikatele autodele valmistada...
Re: Autoteema
Postitatud: 31 Mai, 2022 8:11
Postitas Kapten Trumm
Täpsustan - Subarule tuleb nahksisu kahest allikast - nii tehasest kui Eestist. Eestist tuleb siis, kui on sobiva konfiga mudel, kuid pole nahksisu, mida soovitakse.
Kuna jaapani tootjad on lisavarustuse hulgast paindumatud (toodetakse x konfiga autot, mitte eritellimusi), siis on selline asi paratamatu. Ka see istmesoojenduste paigaldamine Eestis pole haruldane. Seejuures osadel autodel pidi kogu juhtmestik olema juba ära veetud, aga puuduvad lülitid ja soojendusmatid.
Eestis paigaldatav nahksisu pannakse olemasolevate tekstiilistmete peale minuteada. Siinsamas asuvas töökojas. Kas ka tekstiilkate võetakse ära või pannakse sinna peale, kahjuks ei tea.
Re: Autoteema
Postitatud: 31 Mai, 2022 8:16
Postitas mart2
Lemet kirjutas: Kui keegi tahab siin ise nahka sisse saada, siis võib-olla, kuid tehase-originaali osas luba kahelda...
On olnud juhust
esindusest müüdavatele tutikatele autodele valmistada...
Näed allajoonitul vahet?
Sellest ka minu soovirus väide ümbersõnastada!
mart2 kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:... Osadele automarkidele (nt Subaru ja Honda) "sünnib" nahksisu Eestis, vanasti asus vastav värkstuba Tondi ärikeskuse hoovil, linnapoolses otsas üks väike madal hoone...
Äkki
sõnastad oma arvamuse paremini?...
Eesmärk oli korrastada sisu, et vältida pikemaid vaidlusi hiljem ning mitte irvitada ega solvata, kuid läks nagu alati, kui ühest sõnast kaugemale ei loeta ...

Re: Autoteema
Postitatud: 31 Mai, 2022 13:44
Postitas OLAVI
Et saada aimu, mida toob kaasa elektriautode osa suurenemine liikluses ja ettenäha, et mis ka meie autoomanikke tulevikus ees ootab, tasub vaadata muuhulgas ka Norra NAF pressiteateid.
(Sellistest teadmisest võib olla kasu ka oma isiklikke edaspidised transpordivalikud planeerides.)
https://kommunikasjon.ntb.no/presserom/ ... Id=2126680 Iga kümnes norralane ja 25 protsenti kõigist autoomanikest on NAF-i liige. See teeb meist ligi 500 000 liikmega Põhjamaade suurima huvi- ja tarbijaorganisatsiooni.
Keelatakse kodustest majapidamispistikupesadest elektriautode laadimine ja kodudesse tuleb paigaldada nõuetekohased laadimisjaamad.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... 27&lang=noNüüdsest peab kodus autot laadides olema laadimisjaam. - See muudab elektriautode laadimise ohutumaks ning see on oluline ja hea, ütleb NAF-i laadimise ekspert Jan Tore Gjøby.
Just paigaldustööstuse piibli uus versioon NEK 400 karmistab kodus laadimise nõudeid. Suureks muutuseks on nüüd see, et auto kodus laadimise alternatiivina on eemaldatud nii tavalised pistikupesad kui ka tööstuslikud pistikupesad. Nüüd peate paigaldama laadimisjaama, et saaksite oma autot kodus seaduslikult laadida.
- See puudutab ohutust, ütleb Gjøby, kes on osalenud uue paigaldusstandardi ettevalmistamisel. - Õigesti paigaldatud laadimisjaam on palju turvalisem laadimislahendus kui pistikupesa. See talub rohkem võimsust ja laadimisjaamadel on palju lisaturvafunktsioone, mis muudavad laadimise ohutumaks. Kõik vajalikud turvafunktsioonid on süsteemi sisse ehitatud, jätkab ta.
Õnneks pole ükski suurem süütaja elektriautot pistikupesast laadinud, kuid nii majade kui ka hoonete pistikupesades ja ülejäänud elektrisüsteemis on olnud palju kuumtöötlemise juhtumeid.
- Nõue laadimisjaamale välistab ülekuumenemise ja tulekahju ohu. Ohutusmarginaalid on olulised, et vältida ohtlikku elektriautode laadimist, selgitab Gjøby. - On palju neid, kes laadivad autot öösel, kui kogu pere magab. Seetõttu peame vähendama vigade ja võimalike tulekahjude tõenäosust miinimumini. Laadimisjaamades laadimine suurendab oluliselt ohutust võrreldes traditsioonilise pistikupesaga, ütleb NAF-i laadimisekspert.
Lisage oma auto eelarvesse laadimisjaam
Kui kaalute elektriauto ostmist ja teil pole kodus laadimisseadet, peate auto eelarvesse arvestama laadimisjaama paigaldamise.
- See on alati olnud hea mõte, kuid nüüd on teil tegelikult vaja seda ka kodus seaduslikuks laadimiseks, ütleb Gjøby.
Oslo teemaksud suurenevad elektriautodele 3 korda.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... 57&lang=noOslo teemaksud tõusevad keskmiselt 40 protsenti, kui uus Oslo paketileping heaks kiidetakse. - See näib olevat poliitikute meeleheitlik tegevus, kes ei kontrolli projektide kulusid, ütleb NAF-i vanemkommunikatsioonikonsultant Ingunn Handagard.
Elektrijuhtidel kolm korda kallim
Kokkuleppega lähevad mõned maksuringi läbipääsud elektriautojuhtidele kolm korda kallimaks. NAF suhtub kriitiliselt sellesse, et teemaksud tõusevad ka elektriautode puhul.
"Kui poliitikud panevad sisse teemaksu, ilma et inimesed saaksid samal ajal paremat ühistransporti kasutada, on praktikas tegemist lisakuludega inimestele, kellel pole muid alternatiive," ütleb Handagard.
2020. aastal tõi teekasutusraporti taga olev ekspertkomisjon välja, et linnapaketid vajavad aja jooksul stabiilset rahastamist. Nende tõusudega teevad poliitikud uuesti sama vea, usub NAF. Teekasutustasud on nii kõrged, et hoida liiklust samal ajal kui ka arenduste ja ühistranspordi rahastamist.
- Üha rohkem juhte ei suuda järjest suuremat arvet kanda. Kutsume üles arutelule, kuidas transpordiarendusi tulevikus rahastada. Suurenenud teemaksud on nüüd lahendus kõigele. Nii vastus küsimusele, kuidas poliitikud peaksid projektides suurenenud kulusid katma, kui ka vastus, kuidas inimesi ühistransporti saada, võtab Ingunn Handagard kokku.
Re: Autoteema
Postitatud: 16 Juun, 2022 20:46
Postitas retti
Mis Volga on pildil ?

- muis_XfcUDzZ.jpg (49.75 KiB) Vaadatud 1440 korda
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Juun, 2022 7:13
Postitas Illike
See on diiselmootoriga variant
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Juun, 2022 9:01
Postitas retti
Illike kirjutas: ↑17 Juun, 2022 7:13
See on diiselmootoriga variant
Jah, see võib olla küll.
Huvitav, kus selline kapott välja võeti.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Juun, 2022 20:26
Postitas Kapten Trumm
Selline punnis kapott paistab netis otsides olevat diisel-24 omapära. Kuna neid autosid komplekteeriti (v-a mootor, mis paigaldati Belgias) Gaz-i tehases, siis tundub, et selline kapott stantsiti neile valmis juba NSVL-s. NSVL neid ei toodetud, tehasest väljus auto ilma mootorita, käigukast pagasnikus ja sai oma Indenor-diisli peale Belgias, Scaldia Volga töökojas.
Pildil olev auto on tõenäoliselt välismaalt "suurele kodumaale" tagasi toodud välismaalt. Sellist asja võisid teha meremehed, diplomaadid ja taoline seltskond, kel oli valuutat.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Juun, 2022 21:01
Postitas retti
Ei pea paika see akf Kapten Trumm jutt.Scaldia Volgad ikka täitsa tavalise kapotiga.

- GAZ-24_Scaldia-Volga.jpg (96.85 KiB) Vaadatud 1120 korda
Minu pildil kas mingi samkompunn või KGB "dogonjalka"
Re: Autoteema
Postitatud: 18 Juun, 2022 14:16
Postitas T-62
Kuidas sa julged kahelda, kaptenihärra on isiklikult oma istmikuga tunnetanud kõiki volgasid ja teab alati kõike ja kõigist paremini.
Tegelikult ei veetud Nl-i ajal mitte midagi välja, mis oli pooleldi komplekteeritud, sama volgadega. Mootorid vahetati ja siis võidi bensiini sööjad tagasi saata, ka käigukasti ei visatud pakiruumi loksuma. Rohkem küll anektootide valdkond, aga iva on sees: Jaapan ostis NL-st rasketehnikat ja tööpinke, seda lihtsalt tooraineks, tuli odavamkui terase ja malmi sisseostmine.
Jälgides kõige targema traditsioone, siis viidet ka ei pane.
Natuke sõltub nägemus ka pildistamise nurgast ja varjudest.
Re: Autoteema
Postitatud: 18 Juun, 2022 14:49
Postitas retti
T-62 kirjutas: ↑18 Juun, 2022 14:16
Natuke sõltub nägemus ka pildistamise nurgast ja varjudest.
Vaatenurgad ja varjud ei muuda fakti et erinevalt tavalisest Volgast kapoti grofeeritud osa ulatub esiservani välja