3. leht 12-st

Postitatud: 30 Nov, 2008 10:07
Postitas LoCo
Mehel on korrapidaja käeside ja taustal on telk, kust paistavad raudvoodid ning telgi peal on kirjas K.K. Nr. 15. Ilmselt siis mingi laagripilt? Saatsin PS-i.

Postitatud: 30 Nov, 2008 11:12
Postitas nublu
Oskar Pirbe.

Postitatud: 30 Nov, 2008 12:11
Postitas LoCo
nublu kirjutas:Oskar Pirbe.
Tänud. Väliseesti andmebaas ütleb, et mees oli Rakveres Lennuväe 1. divisjoni lendur ja lennusalga ülem. http://www.tlulib.ee/isik/index.php?id=1037

Postitatud: 30 Nov, 2008 15:56
Postitas nublu
Seal välis-eesti andmebaasis toodule lisaks võib mainida, et lõpetas kõigepealt siiski Sõjakooli (asus õppima 1926 ning lõpetas 1928) ning seejärel asus õppima Lennukoolis (õppis 1928-30).

Lennukooli lõpetamise järel määrati teenima ÜLD nr. 1. Oli seal nii lenduriks kui lendurvaatlejaks. Millalgi 1938 või 1939.a. esimesel poolel määrati seal I salga ülemaks.

1940. a. jäeti teenistusse 22. laskurkorpuse üksikusse lennueskadrilli. 1941. a. suvel läks koos teiste lenduritega metsa.

1944. a. suvel oli lennuinstruktoriks Pärnu lennukoolis. Lahkus koos kooliga Saksamaale.

Fotol on ta veel nooremleitnant, nii et see peaks olema tehtud vahemikus 31. mai 1930 (lenduri kutses kinnitamine) kuni 19. veebruar 1932 (leitnandiks ülendamine).

Pirbe elulugu on mul veel üsna "õhuke", nii et teadjamad võivad siia julgelt fakte lisada :wink:

Postitatud: 30 Nov, 2008 21:58
Postitas worm
Pilt Pirbe juba kaptenina [/img]

Postitatud: 30 Nov, 2008 22:52
Postitas nublu
Hm, kas see pole mitte Ürgsoo, kes seal keskel neid õlleklaase kokku lööb?

Pirbet ei suutnud küll sellelt pildilt tuvastada...

Postitatud: 30 Nov, 2008 23:29
Postitas worm
Pirbe on ikka näoga näha olev kokkulööja ja profiilis peaks olema kapten Unt ning Ofw spichla ka kuidagi pildil

Postitatud: 10 Dets, 2008 11:52
Postitas LoCo
ltn. Eduard Lepp

Pilt

Postitatud: 15 Dets, 2008 21:12
Postitas surm
Panen ka kaks teemakohast pilti! Kahjuks pole piltidele kirjeid lisatud.
Pilt

Pilt

Postitatud: 15 Dets, 2008 21:25
Postitas nublu
Viimasest pildist vähe kobedamat skänni mulle meili peale ei raatsi saata? :wink:

Mul samast õnnetusest olemas 2 pilti. Vähe teiste nurkade all. Aga lennuki number kahjuks ei paista kummagil ja seepärast tänaseni veel tuvastamata mis õnnetus see oli.

Kui targemaks saan - annan teada 8)

Pilt

Pilt

Postitatud: 22 Mai, 2009 17:05
Postitas Arnold
Ei seosta eelnevate piltidega, lihtsalt üks kild, mis silma hakkas
Pilt
http://amphora1.carlsman.com/prosopos/i ... er=%20Sepp

Tartu sõjaväekalmistu jäänukil.

Postitatud: 22 Mai, 2009 18:22
Postitas nublu
Hm, paistab et seal on päris kitsaks läinud. Ja propellerid on kuhugi kadunud...

Kas aga Sööt'i haud on alles? Või on see ka üle maetud?

Pilt matuste ajast
Pilt

http://amphora1.carlsman.com/prosopos/i ... ilter=sööt

Postitatud: 22 Mai, 2009 21:24
Postitas Arnold
Pilt matuste ajast
Ja kaks tundi tagasi
Pilt
Ja propellerid on kuhugi kadunud...
:lol: :lol: :lol:

Henschel Hs 126

Postitatud: 17 Juun, 2009 15:34
Postitas kotkasass
23. veebruaril 1940 allkirjastati leping 12 Henschel Hs 126 luurelennuki ostmiseks. Esimesed 6 lennukit pidi kätte saadama 20. mail 1940, järgmised kuus 20. juunil s.a. Esimesest partiist saadi 5 lennukit kätte ning need jõudsid ka Eestisse 17. ja 18. mail. Kuuendal lennukil mootor tõrkus ning see jäeti tehasesse kontrollida ning parandada. Pidi kätte saadama koos järgmise partiiga, mis aga jäigi tulemata.?????

pealtnägia sõnul seisid Tallinnas 11 lennukit,üks tegi Lätis Riia lähistel maandumisel vea ja lagunes ära.Sinna ta jäigi.

Re: Henschel Hs 126

Postitatud: 17 Juun, 2009 17:48
Postitas nublu
kotkasass kirjutas:pealtnägia sõnul seisid Tallinnas 11 lennukit,üks tegi Lätis Riia lähistel maandumisel vea ja lagunes ära.Sinna ta jäigi.
Eks neid legende ole liikunud mitmeid. Nõuka ajal kirjutas Ants Künnapuu isegi raamatus "Teedel õhuavarustesse", et kätte saadi kõik 12 lennukit ning kõik 12 läksid hiljem ka 22. territoriaalse laskurkorpuse eskadrillile.

See ei muuda aga fakte. Leping oli just selline, et lennukid pidi kätte saadama kahes osas. Neile järgiminemiseks moodustati kaks gruppi lendureist ja motoristidest (pluss vastuvõtjad, kes viibisid kogu aeg tehases). Esimene grupp käis lennukeil järel, sai need kätte. Üks jäeti kontrollida ning remontida, ülejäänud viis toodi Eestisse. On olemas kõigi nende lennukite Werknr, mootorite nr, ajutised saksa eralennukite eraldusmärgid, mis neile kanti lennuks Saksamaalt siia, samuti nr, mis nad said eesti sv lennukite registris (ka selle lennuki omad, mis Saksamaale jäi), samuti nagu neid toomas käinud meeste nimed.

Ülejäänud 6 lennuki kohta sellist infot ei ole, sest need jäid ametlikult üle andmata. Teine grupp lendureid-motoriste välja ei sõitnudki.

Tõsi - need 5 lennukid tulid Saksamaalt Tallinna, olid päeva-paar siin, ja alles siis lendasid edasi oma alalisse basserumiskohta - Tartusse. Nii et näha neid neil päevil Lasnamäel võis, aga ikka ainult 5 lennukit.

Kui juba "pealtnägijast" juttu - mida ta sellest nägemisest veel mäletab? Kas lennukid olid veel saksa värvides? Või Eesti omades? Mis võis see päev olla, kui ta neid nägi. Mis asjaoludel? jne...