3. leht 3-st
Postitatud: 05 Sept, 2005 10:34
Postitas vax
Küsisin Prangli mootori ja keretükkide edasise saatuse kohta.
Need lähevad loodavasse Prangli muuseumisse.
Postitatud: 05 Sept, 2005 19:43
Postitas FW Anton
Küsisin Prangli mootori ja keretükkide edasise saatuse kohta.
Need lähevad loodavasse Prangli muuseumisse.
Hea seegi kui ikka muuseumi tegemiseni jõutakse.
Postitatud: 06 Sept, 2005 21:28
Postitas Soobel
OT: tähtmootorid
Kas keegi oskab seletada, kuidas selliseid mootoreid õlitati, millel musid silindreid pead alaspidi?
Postitatud: 07 Sept, 2005 23:14
Postitas Immelmann
Õlitus ise on nagu automootoriski, õli kokkukogumine on teistmoodi. Kogumispump korjab karteri madalamast punktist ja ajab läbi radika paaki. Autol on selle paagi eest lihtsalt karteri õlivann. Töötavas mootoris on sihuke madin ja segadus, et pole lugu, mispidi ükski silinder on. Jama on seisnud mootoriga. Vaat siis valgub õli kolvist mööda alumistesse silindritesse. Et seda väljalaskeklappide kaudu välja saada, tuleb mootorit propist paar pööret ringi ajada. Vastasel korral tekib silindris hüdrolöök (erinevalt küttesegust ei lase õli ennast kokku mutsida), mis lõpeb enamasti kõvera kepsu ja kapremondiga.
Kui siin mõni õppind motorist ringi uitab, oskab ta mind ehk täiendada või parandada.
Postitatud: 14 Aug, 2010 22:36
Postitas Abramis
Prangli "mootor" koos mõnede kere plekkide ja karbitükkidega on saarel, metsas, "Eestiranna" kalmistu teeraja äärde vaatamiseks välja pandud. Mootor on tõstetud maast nii poole meetri kõrgusele ja varustatud juba varem siit läbi käinud infoga...
Postitatud: 11 Okt, 2010 22:15
Postitas telik
Naiste saunajutu peale sai natuke looduses jalutada ja aerofotosi uurida. Kas võib lennuki kukkumisel rabasse jääda selline jälg.
Pinnas on pehme-õõtsuv, käima pidi väga ettevaatlikult. Ümberringi on kõva pinnas, ainult sellel 15x20 m lagendikul on pehme ja ei kasva midagi. kunagi oli seal soine ala, ilmselt on hilisemal ajal kuivendatud.

Postitatud: 12 Okt, 2010 18:44
Postitas Plönn
Pole väga usutav et mingi 66 aastase lennumasina jälje järgi uskuda lennuki olemasolu seal, just samasuguse struktuuriga kohas ( lennuk mõni aasta tagasi juppidena välja tiritud), pole aerofoto vaatlusel täheldada mitte midagi, pigem ehk augu kõrval seistes ja teades mis sinna potsatanud on

Postitatud: 12 Okt, 2010 21:22
Postitas EOD
Nii väikese ja pealegi soise maatüki kontrollimiseks pole ju erilist tehnikat vaja. Pikk ritv ajab asja ära ja ühe päevaga on selgus käes.