3. leht 3-st

Postitatud: 06 Veebr, 2009 0:36
Postitas EOD
Kirs kirjutas: Võimalik, et tegemist saksa G7A torpeedo mootoriga.
Mõõtusid pole, kuid teisel pildil oleva käega võrreldes paistab pigem 45 kui 53 cm kaliibriga olevat. Seega lennukitorpeedo F5b või F5W mootor. Neist esimene oli sakslaste hilisem omalooming, teine Itaalia Fiume konstruktsioon.
Saksa torpeedode markeeringus tähistas esimene täht kaliibrit ja sellele järgnev number torpeedo ligikaudset pikkust meetrites. Järgnevad tähed konstruktsiooni omapära. Oli ka teine tähistusviis - T ja number (T1, T5...)

Postitatud: 06 Veebr, 2009 6:43
Postitas Kirs
Pole mu käed nüüd nii suured ka :) Leitud mootori läbimõõt on 53cm. Seega vist ikka all-või pealveelaeva oma. Saksakeelsed kirjeid tuli nähtavale roostevaba korpuselt veelgi. Just igasugu avade juures. Eks läbi nende avade toimus mingi reguleerimine või hooldamine.

Postitatud: 06 Veebr, 2009 9:43
Postitas EOD
Siis on jah G7a T1 (“Ato”) mootor. Neid oli ka kaks varianti. Vanemal oli üks kuuelabaline sõukruvi, uuemal kaks samatelgset, vastassuunas pöörlevat. Sel viimasel on mootori taga mehhanism, mis näeb välja, nagu auto diferentsiaal.

Postitatud: 06 Veebr, 2009 17:01
Postitas desert eagle
Oleks hea kui need jupid saaks kokku korjatud ja näiteks mõnele muuseumile kingitud.Näiteks Tallinas asuvale miinide muuseumile kus sellist kraami just kogutakse.Saksa torpeedot polegi veel kusagil vaatamiseks väljas.