3. leht 4-st
Postitatud: 30 Jaan, 2010 12:57
Postitas UR
Teadsin varemgi et vene tehnikud on spetsidena kövad mehed, aga et maarjamaal sellise masin tootmise pysti panevad- respect!
Postitatud: 30 Jaan, 2010 13:03
Postitas Incc
Aga kolmanda silla juurde leiutamine on raketiteadus?
Postitatud: 30 Jaan, 2010 13:14
Postitas Lemet
Incc kirjutas:Aga kolmanda silla juurde leiutamine on raketiteadus?
Kindlasti mitte, aga kuna masin on siiski hetkel orienteeritud VIPide nahka perforeerimisest säästma, siis pole kõrgendatud maastikuläbivus ilmselt prioriteet. Vaevalt mõni araabia šeik või vene uusrikas soovib teiste omasuguste naeru saatel kolmeteljelisse imesse ronida...
Postitatud: 02 Veebr, 2010 13:05
Postitas Feeliks_Jalgraud
No mina igatahes olen pealkirja vastava teinud, et just "tjuunitakse" -mugandatakse euroopa turu jaoks.
Postitatud: 02 Veebr, 2010 23:29
Postitas Some
Corvus, asja mõte on selles et suudetakse ka meil neid kokku panna. Ükskõik kes konstruktsiooni välja mõtleb. Jupid ju tellitakse nagunii allhankijatelt, ükskõik kas tegu eesti, saksa või hiina tootjaga. Või sa tõesti usud et Mercedes on läbi-lõhki saksa auto??? Suudetakse neid autosid venelastele kokku panna, pandaks ka mingite muude jooniste põhjal. Lihtsalt tuleb töö tellida. Muide ma sugugi ei propageeri iga hinna eest Eestis valmistamist. Konkurents olgu aus. Eesti firmadele kvaliteedi osas hinnaalandust teha ei tohiks. Samas tähendab aus konkurents ka seda, et masinat ei tohiks ainuüksi selle pärast välistada, et see Eestis tehtud on. Sinu tekste lugedes tundub tõesti et eestlased peaksid jääma sprottide karpi toppimise ja kartulikasvatuse juurde. Alaväärsuskompleks?
Postitatud: 03 Veebr, 2010 0:02
Postitas Some
Ka seda suudetaks. Probleem on mitte võimetes vaid motivatsioonis... Põhimõtteliselt suudetaks soomuk/auto otsast lõpuni ka Eestis projekteerida/toota, küsimus vaid et kas see kõige tasuvam oleks? Usun et eestlased suudaks ka nii sillad, käigukasti kui sisepõlemismootori ise luua, samas kui sarnased komponendid on juba massitoodangus odavalt saada, siis pole erilist mõtet. Tankiteemas jookseb ka põhimõtteline viga läbi - Eestis toodetud soomukit kiputakse hinnas võrdlema kasutatud/sõbrahinnaga tehnikaga, aga tegelikult on õige kui võrdluseks võtta konkureerivad teised uued masinad. Kusjuures tean ühte Eestist väiksemat riiki kus sõjatööstus täitsa tasemel. Mitte ainult tanke ei pane kokku vaid lausa tuumarelvi... Samas, riik peab tellijana tasemel olema. Ning see on hetkel suurim probleem mida näen.
Postitatud: 03 Veebr, 2010 9:35
Postitas allatah
Lihtsalt küsimusele vastusena: Ma oleks rõõmus, kui Kamaze kokku pandaks. Ma ei puutu ise küll üldse tööstusega kokku, aga siiski olen ise sellega kursis, et Eestis tehakse erinevaid asju laevadest harvesterideni. Aga mitmed inimesed, kes ka vana ajal on elanud (ise olin siis veel pisi-pisi) ütlevad, et Eestil pole absoluutselt mingit tööstust ja meil ei tehta MITTE MIDAGI. Ma olen nõus, et eksporti peaks suurendama, aga iga sellise tehase riikitoomine ja ehk ka selle promomine mõjub siiski eneseteadvusele hästi.
Postitatud: 09 Veebr, 2010 0:19
Postitas Lemet
Proovisõit: soomustatud Combat T98
http://www.e24.ee/?id=222096
Postitatud: 20 Veebr, 2010 21:08
Postitas Sporrenberg
Aga siin on "tjuunitud" plastmassist aiatooli ja kahte saemootorit. Hobujõudegi kokku tervelt neli. Autoriks piiterlasest "garaazhigeenius" Igor.
Päris huvitav riistapuu:
http://rutube.ru/tracks/2950211.html?v= ... start=1278
Postitatud: 20 Veebr, 2010 21:21
Postitas Sporrenberg
Postitatud: 20 Veebr, 2010 21:34
Postitas Sporrenberg
Siin veel üks "elukas", neli telge, kaheksa vedavat ratast, võtab peale 7 hinge või 1000 kilo kraami (ahjaa, jõuallikaks NIVA mootor):
http://rutube.ru/tracks/388676.html?v=c ... 40aad05c44
Veel üks huvitav isend:
http://rutube.ru/tracks/1193740.html?v= ... c7f0ada5fe
õhus
Postitatud: 05 Mai, 2010 10:38
Postitas setu
Peale väikest pausi on aeg võtta teema taas üles.
Eelsoojenduseks meenutagem seda, mis vahepeal on toimunud.
Nimelt ilmus üle pika aja delfinaariumis nupuke, ütleme nuditud artiklike teemal, kuidas tanke Eesti enam osta ei saa, kuna oleme hiljaks jäänud. Pole kuskilt saada, jne. Sama tendents on vana teema juba ratassoomukite valdkonnas - mille juures võiks ka korraks peatuda. Soome tegi kaubad BAE Systemsi land Systems OMC tütarettevõttega - hanke sisuks kuusteist RG 32 Mi hinnaga (6 mln eurot = 100 mln EEKi). Osad lähevad väljaõppeks, osad A-stani. Soomlased ootasid ära Rootsi vastavasisulise hanke ja tegid nähtu põhjal omad korrektuurid. Paketti kuulusid ka lisa- varuosad, erivahendid ja dokumentatsioon.
Liigume nüüd edasi.
Miks me võiksime turgutada ideed kodumaise toodangu Combatite teemal?
Hea, küll. Vaadates tagasi, on setu oma pliiatseid nühkinud proovimaks saada teatavat pilti mahukamast variandist. Unustame selle. Punkt. Alustame otsast peale. Kui praegu tuleks tellimus Kaitseministeeriumilt Combatitele, siis millest tasuks rääkida:
- Nad on tehtud Eestis, mistõttu tehniline garantiiremont tehakse 5...10 aastat tehase poolt koostöös Ameerika Auto vms esindusega. See tähendab kindlat dokumentatsiooni ja tehnilise baasi professionaalset ja maksimaalset ärakasutamist. EKV-l jäävad vabamad käed.
- Hanke tõttu turgutab riik ka oma rahakotti. Kapital jääb riiki ja tuleb tagasi.
- Hanke tõttu, saab EV siiani vastuostu lepinguid täita, kuna on lepingute kohaselt ka vastavasisulist tehnikat müüa. Näiteks vastukaaluks Mistrali ja radari hankele, saab ettevõte teostada riigi rahakoti täitmist ja inimestele tööd pakkuda. See on praegu avalikkuse eest varjatud "tume ajalugu"
- A-stani vms "kõrbesõjad" (kpt. Trumm) on sisuliselt USi sidebar, mistõttu igas vastavas koldes või konfliktis on kohapeal esindatud SuperDuty vms US tehnika (st ootab juba vastav logistika ees) - võtame seda kui boonust (tuleb küll ise orgunnida aga on juba ka lisaks olemas).
- Liigume kõrbeteatri popimates raamides. Varsti on igal riigil oma SUVi hange tehtud ja kõik on 4x4 jeebivennad.
- Ennem Soome RG 32 hanget tehti overview Patria suunal, kus tuli selge raport, mis käsitleb XA-seeria kasutamist kui Soomele ülejõu käivat lahendust NATO sõjateatrite raamistikus rahuvalve paragraafi all. Sisuliselt kinnitati, et jah, Patria AMV ületab igas aspektis oma eelkäijat, kuid tuleb meeletult kallim projekt. Punkt.
- EKV ja Kaitseministeeriumil on saapaots perses. Nad peavad ostma, ja varsti on meeleheide nii suur, et nad ostavad umbropsu midagi ära, paraku kõik teavad, mis on müügil, ja mida pole, seda pole, teatava raha eest.
- Oleksoloogiline Combat (est) ületab samuti igas aspektis XA-180 seeriat. Jätame meeskonna arvu siit muidugi välja. Ja ujuvuse ka (aitab selle arvatavast leierdamisest siinkohal). Ta oleks isegi maastikul kohati parem.
- Combat ületab igasuguse Unimogi baasarenduse, mida kasutab EKV. igas aspektis.
Eelnevat ma ei käsitle, kui teemat, et võtame XA180 seeria A-stanist ära. Ei. Seda teemat tuleb käsitleda kui praegu (nö lähituleviku vormis) kõige mõistlikumat soomus-sõiduki hanget, kui just ei avane mõni NATO tagatuba seni ennenägematuks blowjobiks, ja lihtkodanik näeb EKV eraldusmärkidega Leoparde maakaitsepäeval.
Järgnevalt räägi või lisa teemakäsitlusi, mis loovad uusi vaatenurki selles teemas!
EUROSATORY 2010 Pariisis
Postitatud: 17 Juun, 2010 10:07
Postitas setu

Selle musta masina iseloomustuseks pakuks B6 soomusstandardit sh jalaväe miinide vastu.
braavo!
Postitatud: 17 Juun, 2010 11:54
Postitas vetewana
Kahjuks ei tea millest jutt käib...
Postitatud: 17 Juun, 2010 12:04
Postitas setu
vetewana kirjutas:Kombat sinimustvalge küljel Pariisi relvanäitusel Eurosatory 2010.
alati on abiks vaadata ennem ka eelmist postitust kui kordusena saatma hakkad.
