3. leht 7-st

Postitatud: 06 Mai, 2010 16:47
Postitas man21
Tarmo Männard kirjutas:Teate, ma arvan, et kui see näitus ükskord avatud saab, siis ostan õlut ja võtan kodunt india sigarette "piidisid" noh...tavalisi võib ju kah. Ja istume koos siinsete abiliste-kirjanikega BTR katusele ja laaseme vedelal leival hea maitsta.
Kui on külm, siis läheme ühte peenemasse kohta, kus rahus istuda ja seltskonda nautida saab........a vat seal ei tohi suitsu teha, see on siseruum.
Kurat, juba kahetsen, et midagi omalt poolt ei pakkunud. :lol:

Postitatud: 06 Mai, 2010 17:11
Postitas Tarmo Männard
Ka mina tuulasin materjale netist.. Aga Teie jutt on ikka parem.
tegin vanahalva jutuga peaaegu et kopipisti. Võtsin ainult pisut maha, sest ositi läks jutt liiga spetsiiifiliseks.
Järgmine on meil UAZ 469.
Mumeelest enam-vähem. aga ootan väikse hirmuga, et mida spetsialistid seekord välja purskavad......
____________________________________________________________

UAZ 469

Ehitusaasta: 1989
Mootori valem: R4
Töömaht: 2450 cm3
Võimsus: 75 hj
Täismass: 1650 kg
Max kiirus: 110 km/h
Kiirendus 0–100 km/h: ca 25 sek

Seda autot kutsutakse “Vene Willyseks”
 Toodetakse alates 1972. Modifitseeritud kujul kuni(UAZ3151) tänaseni.
Varem kasutasid seda kõik idabloki armeed.
 Vene armees kasutatakse siiani üldotstarbelise, komandöri- ja ka nn spetznas
 variandina.
 On oma lihtsuse ja odavuse tõttu hinnatud masin ka off-road huviliste seas.
Mootor ja mitmed muudki detailid pärinevad GAZ 24 “Volgalt”.

UAZ 469 “Uazik” on tegelikult loodudki sõiduks vaid maastikul. Lehtvedrudel veermik on lihtne ja tugev. Maanteel võib jääda varsti merehaigeks, sest auto jäik vedrustus teeb kaasa kõik asfaldilained. Tunniajane sõit raputab sama läbi, kui päevateekond tavalise sõiduautoga.

Aga sõita kusagil tuuleklaasi alumise ääreni vees on sellele masinale täiesti jõukohane. Rääkimata mudast ja metsateedest. Nende tingimuste jaoks on suured rattad ja üsna tundetu rool nagu loodud!

Postitatud: 06 Mai, 2010 17:13
Postitas Tarmo Männard
Ja selle massina kohta ei leidnud netist peaaegu midagi.......

GAZ 63

Ehitusaasta: 1965
Mootori valem: V6
Töömaht: 3500 cm3
Võimsus: 70 hj
Täismass: 3200 kg
Max kiirus: 70 km/h
Kandevõime 2 t
Kütusekulu 30 l/100km
 
 Projekteerimine algas 1938. Toodeti 1948-1968  474 464 tk

Kahesillaveoga armeeveok. Taga on vaid üks rattapaar. See hõlbustas läbimist raskel maastikul, sest niiviisi sattusid tagumised rattad täpselt esimeste jälgedesse.
Autot kasutati laialdaselt Nõukogude Armees ja seda müüdi edukalt ka Lähis-Idasse.

 

Postitatud: 06 Mai, 2010 17:36
Postitas man21
See on GAZ66 eelkäija. Näinud olen taolist masinat mitu korda, kuid sõitnud temaga pole, ei roolis ega kastis.

http://www.youtube.com/watch?v=u01Vw9P1 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=gfCZJu1DV4g

Postitatud: 06 Mai, 2010 17:40
Postitas Tarmo Männard
mäletan et kunagi oli uudis, kuis arvuti tegi Kasparovile males pähe, nii et tolmas.
Aga tõlkida need kõikvõimsad masinad ei oska...... No siin on juttu BRDM-st. Pole sel ei saba ega sarvi. Rääkimata mõttest. :D

BRDM zakryto oluline seeria ülevalt ruumi laevakere płytš pancernš. Sõiduki oli 4x4 kered, et ületada takistusi ette süsteemi neli täiendavat opuszczanych rattad, znajdujšcych paarikaupa vahel ratsanikku ja rataste kett. Lisaseadmed oli wcišgarka.

Kurat, olen seda alati rääkinud, et keeled on ikka ainuke asi, mille peale kooliaega raisata tasub

NB: Ähh, Manionu...kes sul peale sulgemist keelab meiega BTR-i peale ronida.

Postitatud: 06 Mai, 2010 17:43
Postitas man21
Sa pane venes üles, küll ma sulle ära tõlgin.

Postitatud: 06 Mai, 2010 18:47
Postitas jackpuuk
See Gaz 63 on nelikveoline Gaz 51-e edasiarendus ja mootor pole V6, vaid "sirge" R6. Uaziku töömaht pole kah õige, vist oli 2445, peast ei mäleta. Ning motod pole mitte Gaz 24-a pealt, vaid Gaz 21-lt.

Postitatud: 06 Mai, 2010 18:49
Postitas Kapten Trumm
Volga ja UAZ-i mootori töömaht on 2445 cc

Postitatud: 06 Mai, 2010 19:30
Postitas Tarmo Männard
parandused tehtud!
ZIL-157 olen päris jännis.
________________________________________________________

 Paak: 170 l
 
ZIL 157
Ehitusaasta: 1962
Mootori valem: R6
Töömaht: 5550 cm3
Võimsus: 109 hj
Täismass: 5800 kg
Max kiirus: 65 km/h
 Toodeti aastatel 1958-1982.
 

Üldotstarbeline 2,5 tonnine 6x6 veoauto. Oli pärast sõda Nõukogude Armee standardveokiks, kuni asendati Ural 375-ga.
 Ka selle auto veermikku kasutati paljudeks erinevateks eesmärkideks.
 Alates "katjushast" ja kütuseveokist, lõpetades liikuvast elektrijaamani.
___________________________________________________________

Eriti armas oli muidugi see otsingumootori pakutud aadress... http://www.iha.ee/users/zil157
Tegemist tundub olevat seksimaia veokihuvilisega !:D

Postitatud: 06 Mai, 2010 19:41
Postitas jackpuuk
Üldotstarbeline oli sel ikka kõrvalülesanne ja kandevõime 2,5 tonni ei klapi kah hästi, arvestades et need vedasid pikka tüve. Vene masinad olid muidugi ropu tugevusvaruga, Gaz 53-le lajatati silo 7 tonni selga. See selleks, Zis 5- kandevõime oli kah suurem.

Postitatud: 06 Mai, 2010 19:56
Postitas Lemet
Väike ülevaade venekeelsest vikist:

Zil-157 —Lihhatšovi-nimelises autotehases toodetud veoauto Toodeti seeriaviisiliselt alates 1958 aastast põhiliselt sõjaväe vajadusteks. Autol kasutati väikeste muudatustega ZiS-151 kabiini. Sõjaväes oli selle auto järeltulijaks Zil-131.

1958 kuni 1961 toodeti nime all Zil-157, aastatel 1961 kuni 1978- Zil-157K, millel koormuse jaotus sildadele oli baasmudelist erinev. 1978 aastast viidi tootmine üle Uraali tehasesse УАМЗ, kus toodeti indeksi Zil-157 KD all kuni 1992 aastani, üksikuid väikeseeriaid kuni 1994 aastani. Autot kasutati massiliselt kolhoosides ning metsamajandites, põhiliselt tänu tema heale läbivusele, vähenõudlikusele ja suurele koormamahule. Erinevalt Gaz-66 sai kasti avada kolmest küljest, mis tagas mugavama laadimise. Zil-157 omab väga head läbivust, mis poris ja kaljudel on võrdne Gaz-66ga, kuid ületab viimast lumes, soos ja külmunud solontšakil. Sealjuures on masin ehitatud suhteliselt siledale raamile, ei kaota võimet "tõugata" ratastega, s.t. ei vaju sügavale sisse ning võib roomata "kõhul". Mootor on väga primitiivne ning käivitub kergelt ka peale pikemaajalist seismist. Muljetavaldavatele gabariitidele vaatamata on auto hästi tunnetatav Talvisel ajal nõuab erilist tähelepanu masina jahutussüsteem ning soovitatav on kasutada kapoti soenduskatteid.

Rohkem juttu saab veel näiteks siit.
http://www.gruzovikpress.ru/article/his ... -12_40_37/

Postitatud: 06 Mai, 2010 22:36
Postitas EOD
Kui on huvi, võin Nõukogude teatmikest tehniliste andmete koha pealt koopiad teha.
ZiL-157K peal (suurtükiväe remonditöökoda PARM koos haagisega) sai peaaegu poolteist aastat sõidetud. Vaatamata roolivõimendi puudumisele, milleta tänapäeval väikeautodki hakkama ei saa, igati heade omadustega masin.

Postitatud: 07 Mai, 2010 14:13
Postitas asjaajaja
Tavaline UAZ-469 ikka tuuleklaasi raami alumise servani ulatuvas vees ei sõida. Kasvõi juba sellepärast, et õhupuhasti sissevõtu ava jääb nimetatud servast jupp maad allapoole. Teatud koguse vett suudab ottomootor töö käigus küll ära "seedida", aga õhku on ka ikka vaja. Selline omadus on iseloomulik offroadi jaoks seadistatud masinatele, millel on mootor vastavalt ümber ehitatud ja õhuvõtt viidud üles katuse servale.
Aga kujundlikult annab see pildi masina läbimisvõimest küll.

Postitatud: 07 Mai, 2010 14:52
Postitas metssiga
krijgsvolk kirjutas:Aga... kui leiutada õige sõnad:
ÕHUTÕRJE LIIKURKAHUR või
ÕHURÕRJE LIIKURSUURTÜKK???
Kuidas tundub?
Milleks jalgratast leiutada? Juba 1998 KJPS tellimusel väljaantud "Valimik sõjandustermineid" ütleb igasuguste iseliikuvate (samohodnaja) kohta, et see on eesti keeles "vananenud". Ja vene k. oboima on ikka padrunipide (salv on magazin). Kui probleemi on, aitavad targad raamatud (Väike eesti-inglise-prantsuse-rootsi-saksa-soome-vene sõjanduse sõnastik, Tallinn 2001).

Postitatud: 07 Mai, 2010 15:05
Postitas Lemet
Tegelikult annavad netis olevad sõnastikud "обойма" vasteks hoopistükkis "ümbris, võru, klamber", mitte "pide"

http://www.dictionary.ee/

http://vene-eesti.ase.ee/

Ja vene viki kirjeldab seadet kui:
"...Обойма оружейная — приспособление для облегчения заряжания патронов в магазин..."

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0% ... 0%D1%8F%29

Nii et tõlgendamismaad on laialt...liiatigi kutsuvad inglased sedasama asja hoopistükkis speedloader- kiirlaadija.