Laevaühendus saartega.
Re: Laevaühendus saartega.
Trumm, elementaarne, et maantee kasutuskulu jaguneb kõigi kasutajate vahel solidaarselt, see näitab korra veel tegelikult raudtee ebaefektiivsust, kuna eeldavad väga kallist ja spetsiifilist infrat, samas kui energiakulu per reisjakilomeeter ei ole väga palju efektiivsem võrreldes autoga.
Ja selle praamiliikluse supersoodsa hinna kohta - see, et dotatsioon on väiksem on medali üks külg, ilmselt surutakse uute laevade ostukulu kuskile muule reale ja voilaa, ongi jube soodne diil. Paberil. Lisaks tuleks juurde kalkuleerida ka igasugused piletimüügisüsteemide maksumused, sest Leedo enda omal tõmbab ilmselt pistiku seinast välja.
Ja selle praamiliikluse supersoodsa hinna kohta - see, et dotatsioon on väiksem on medali üks külg, ilmselt surutakse uute laevade ostukulu kuskile muule reale ja voilaa, ongi jube soodne diil. Paberil. Lisaks tuleks juurde kalkuleerida ka igasugused piletimüügisüsteemide maksumused, sest Leedo enda omal tõmbab ilmselt pistiku seinast välja.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Laevaühendus saartega.
Mis kuradi autopedendus? Imelikud olete või? Auto on siiani kõige mugavam ja efektiivsem transpordivahend lühikeste ja keskpikkade vahemaade läbimiseks. Pikkadele distantsidele on lennuk.aurik kirjutas:
10 points Kapten Trummile!!! Lõpuks viitsib mõni inimene, kes matsu jagab, asjast ka rääkida. Kunstlik konkurentsieelis tekitati autoveondusele kohe, kui algas autopedenduse aeg.
Lisan veel juurde, et aktsiisimaksu äravõtmine raudtee-ja veetranspordis kasutatavalt küttelt teeks need autotranspordile päris karmiks võistlejaks.
Teeme aurik talvel eksperimendi: sa võtad oma naise, kaks last ja kogu suusavarustuse neljale inimesele ja sõidad Otepääle ühistranspordiga ja mina autoga. Võrdeleme siis hiljem mugavust, kulusid ja kulunud aega.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Tänastest praamidest loobumise taga oli ka muide "kulud muul real" ja omaniku tahtmatus muuta asi läbipaistvaks kontrollimise jaoks.
Arvan, et see mõnikümmend milli, mis oli tänase teenuse osutaja pakkumine kallim, oligi see "muud read", mille arvelt arendati kohalikku kinnisvara ja investeeriti muudesse, praamidega seotud teemadesse ning arvati, et MKM (lootes teatud poliitilistele sidemetele) vahib kogu protsessi lolli näoga pealt.
Juhtus aga see, et hinnati MKMi tahet teema lahendada tublisti alla, hiljuti oli ka pasunasse saamine riigihangete vaidluskomisjonis.
Kahjuks jäi see protsess vähe hiljaks, alustades 3a varem oleks need praamid saanud ehitada EL rahade eest ja siis oleks saanud võibolla miinirelsid ka peale
Arvan, et see mõnikümmend milli, mis oli tänase teenuse osutaja pakkumine kallim, oligi see "muud read", mille arvelt arendati kohalikku kinnisvara ja investeeriti muudesse, praamidega seotud teemadesse ning arvati, et MKM (lootes teatud poliitilistele sidemetele) vahib kogu protsessi lolli näoga pealt.
Juhtus aga see, et hinnati MKMi tahet teema lahendada tublisti alla, hiljuti oli ka pasunasse saamine riigihangete vaidluskomisjonis.
Kahjuks jäi see protsess vähe hiljaks, alustades 3a varem oleks need praamid saanud ehitada EL rahade eest ja siis oleks saanud võibolla miinirelsid ka peale

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Laevaühendus saartega.
Aktsiiside ja maksudega ju nii, et laevad ja rongid ei maksa hetkel kütuseaktsiisi. küll maksavad otse infrastruktuuri kasutamise eest. Bussid ja muu maanteetransport jällegi finantseerisid teedeehitust ja remonti kütuseaktsiisiga. Nii et tegelikult suht võrdses seisus olid siiani. Aga uuest aastast läheb lõbusamaks. Siis hakkavad ka laevad/rongid kütuseaktsiisi maksma ja kütuseaktsiis ei lähe enam kohustuslikus korras teederemonti vaid lihtsalt riigi tuludesse. Siis toimub sama nagu praegu omavalitsustes - kõik raha on mingite tulekahjude kustutamiseks ära kulunud, sel aastal lapime ainult sügavamad löökaugud...
Mis Palo praamitehingut puudutab, siis siin minu arust tehti kah pisut sahker-mahker. Et näidata palju riik säästab, siis ei sisalda pakkumise hind vist laevade ehituskulusid täies ulatuses, selle kompenseerib hiljem riik laevu välja ostes. Samal ajal kui Leedole maksti dotatsiooniga ka laevade ehituskulu kinni. Aga võisin sellest skeemist ka valesti aru saada, parandage kui väga ämbrisse astusin.
Mis Palo praamitehingut puudutab, siis siin minu arust tehti kah pisut sahker-mahker. Et näidata palju riik säästab, siis ei sisalda pakkumise hind vist laevade ehituskulusid täies ulatuses, selle kompenseerib hiljem riik laevu välja ostes. Samal ajal kui Leedole maksti dotatsiooniga ka laevade ehituskulu kinni. Aga võisin sellest skeemist ka valesti aru saada, parandage kui väga ämbrisse astusin.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Toon sulle sellise näite, sõiduauto kulutab 1 km läbimiseks keskmiselt 0,07 liitrit kütust (eeldades keskmiseks kuluks 7 liitrit sajale).mx77 kirjutas: Mis kuradi autopedendus? Imelikud olete või? Auto on siiani kõige mugavam ja efektiivsem transpordivahend lühikeste ja keskpikkade vahemaade läbimiseks. Pikkadele distantsidele on lennuk. Teeme aurik talvel eksperimendi: sa võtad oma naise, kaks last ja kogu suusavarustuse neljale inimesele ja sõidad Otepääle ühistranspordiga ja mina autoga. Võrdeleme siis hiljem mugavust, kulusid ja kulunud aega.
60 istekohta sisaldav kaugliinibuss kulutab 1 km läbimiseks 0,25 liitrit kütust (25 liitrit sajale)
Keskmine sõiduauto täituvus on meil 1,5 inimest (jah, enamasti sõidetakse meil üksi).
Keskmine bussi täituvus on meil 30 inimest (50%).
Sõiduauto kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,047 liitrit.
Buss kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,01 liitrit ehk 4,7 korda vähem.
Sõiduauto efektiivne?
Ei hakka siia veel arvestama liisingu jne kulusid, siin põrub sõiduauto veel hullema kolinaga.
Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Laevaühendus saartega.
see vaidluskomisjonis pasunasse saamine oli väga formaalne ja ma poleks sugugi veendunud, et järgmised kohtuastmed vastupidist otsust vastu ei võtaks.Kapten Trumm kirjutas: Juhtus aga see, et hinnati MKMi tahet teema lahendada tublisti alla, hiljuti oli ka pasunasse saamine riigihangete vaidluskomisjonis.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
See jutt meenutab mulle Priit Toobali juttu, kes süüdimõistmise järel haukus meedias stiilis, et I astme kohtu otsus pole lõplik ega maksa midagi.
Tegelikult võiks SLK lihtsalt tunnistada, et vale strateegia tõttu on nad kaotanud ja sedasi oleks maksumaksja rahale (millest taolised väga rääkida armastavad) lihtsalt kõige efektiivsem.
Küsimus pole läbivalt selles, et kas vedaja peab olema riik, vaid selles, et dotatsiooni kasutamist kajastav raamatupidamine pole läbipaistev ning korduvad MKM-i katsed seda läbipaistvamaks muuta on kohanud vaid SLK tahtmatust midagi ette võtta. Seetõttu puudus kindlus, et dotatsioonisumma on põhjendatud ja see kulub vaid praamiühenduse tarbeks.
Vale strateegia on see seetõttu, et antud juhul oleks pidanud tegema MKM-iga mõistlikku koostööd, mitte otsima paragrahve, millele viidates teisest poolest üle lasta.
Tegelikult võiks SLK lihtsalt tunnistada, et vale strateegia tõttu on nad kaotanud ja sedasi oleks maksumaksja rahale (millest taolised väga rääkida armastavad) lihtsalt kõige efektiivsem.
Küsimus pole läbivalt selles, et kas vedaja peab olema riik, vaid selles, et dotatsiooni kasutamist kajastav raamatupidamine pole läbipaistev ning korduvad MKM-i katsed seda läbipaistvamaks muuta on kohanud vaid SLK tahtmatust midagi ette võtta. Seetõttu puudus kindlus, et dotatsioonisumma on põhjendatud ja see kulub vaid praamiühenduse tarbeks.
Vale strateegia on see seetõttu, et antud juhul oleks pidanud tegema MKM-iga mõistlikku koostööd, mitte otsima paragrahve, millele viidates teisest poolest üle lasta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Laevaühendus saartega.
Trumm, kas sul on mingid oma sissetulekuga seotud probleemid, et sul pea kogu aeg jäävad ikka need moodsad, mugavad, turvalised ja ökonoomsed autod ette?Kapten Trumm kirjutas: Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
Me oleme oma firmas arvutanud, et keskmine auto kilomeetrikulu on 0,15 senti/kilomeeter. Palun anna mulle mõni sellise hinnaga sõitev normaalse autopargiga taksofirma kontakt.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Laevaühendus saartega.
Oled sa lugenud otsust?Kapten Trumm kirjutas:See jutt meenutab mulle Priit Toobali juttu, kes süüdimõistmise järel haukus meedias stiilis, et I astme kohtu otsus pole lõplik ega maksa midagi.
Tegelikult võiks SLK lihtsalt tunnistada, et vale strateegia tõttu on nad kaotanud ja sedasi oleks maksumaksja rahale (millest taolised väga rääkida armastavad) lihtsalt kõige efektiivsem.
Küsimus pole läbivalt selles, et kas vedaja peab olema riik, vaid selles, et dotatsiooni kasutamist kajastav raamatupidamine pole läbipaistev ning korduvad MKM-i katsed seda läbipaistvamaks muuta on kohanud vaid SLK tahtmatust midagi ette võtta. Seetõttu puudus kindlus, et dotatsioonisumma on põhjendatud ja see kulub vaid praamiühenduse tarbeks.
Vale strateegia on see seetõttu, et antud juhul oleks pidanud tegema MKM-iga mõistlikku koostööd, mitte otsima paragrahve, millele viidates teisest poolest üle lasta.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Laevaühendus saartega.
Panen siia USA transpordikomisjoni tehtud energiakulu arvestuse:Kapten Trumm kirjutas: Toon sulle sellise näite, sõiduauto kulutab 1 km läbimiseks keskmiselt 0,07 liitrit kütust (eeldades keskmiseks kuluks 7 liitrit sajale).
60 istekohta sisaldav kaugliinibuss kulutab 1 km läbimiseks 0,25 liitrit kütust (25 liitrit sajale)
Keskmine sõiduauto täituvus on meil 1,5 inimest (jah, enamasti sõidetakse meil üksi).
Keskmine bussi täituvus on meil 30 inimest (50%).
Sõiduauto kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,047 liitrit.
Buss kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,01 liitrit ehk 4,7 korda vähem.
Rail (Intercity Amtrak) 20.9 2,435 1.596
Motorcycles 1.16 2,460 1.61
Rail (Transit Light & Heavy) 24.5 2,516 1.649
Rail (Commuter) 32.7 2,812 1.843
Air 99.3 2,826 1.853
Cars 1.55 3,538 2.319
Personal Trucks 1.84 3,663 2.401
Buses (Transit) 9.2 4,242 2.781
Taxi 1.55 15,645 10.257
Iga rea viimane number on siis MJ reisijakilomeetri kohta.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
0,15 senti kilomeetermx77 kirjutas:Trumm, kas sul on mingid oma sissetulekuga seotud probleemid, et sul pea kogu aeg jäävad ikka need moodsad, mugavad, turvalised ja ökonoomsed autod ette?Kapten Trumm kirjutas: Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
Me oleme oma firmas arvutanud, et keskmine auto kilomeetrikulu on 0,15 senti/kilomeeter. Palun anna mulle mõni sellise hinnaga sõitev normaalse autopargiga taksofirma kontakt.

Ise ka usud, mida siia kirjutad ?
Üks kõvatamiseks võetud liisinguauto maksab kuus alates 500 eurost (nt väiksem mersu või audi) liising+kindlustus ja kulutab sellise läbisõiduga 800 km kuus kütust 100 euro eest.
1 km läbimise kogukulu 600:800=0,75 eurot
Tulika takso sõidukilomeeter päevasel ajal on 0,69 eurot.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Laevaühendus saartega.
Njah, mul kukkus kohe kivi südamelt, et sa ei loegi mind mu oma Subaru Outbackiga kõvatajate hulka 
Mul olid muidu kerged süümepiinad sellepärast ja bussipeatustest mööda sõites katsin näo kinni.
Aga selle 0,15 kohta on meil excel tehtud, aga tõesti ei viitsi seda sulle saatma hakata. Aga sa ei ole TÕESTI AINUKE kes omaarust arvutada oskab.

Mul olid muidu kerged süümepiinad sellepärast ja bussipeatustest mööda sõites katsin näo kinni.
Aga selle 0,15 kohta on meil excel tehtud, aga tõesti ei viitsi seda sulle saatma hakata. Aga sa ei ole TÕESTI AINUKE kes omaarust arvutada oskab.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Laevaühendus saartega.
15 senti kilomeeter? Ilmselt oleksid paljud huvitatud sellise tulemuse arvutusmetoodikast, nii et kena oleks, kui laiskusest võitu saaksid ja selle tabeli üles riputaksid. Kuidagi liiga ilus kipub see number olema. Seda enam, et näiteks liisigumakse on kuus ilmselt konstantne suurus, läbisõit aga vaevalt.
Viimati muutis Lemet, 05 Nov, 2014 11:56, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Laevaühendus saartega.
Miks sa siia kõvatamise autosid pakud? :O Sõidan ise liisingautoga, hinnaga €21000, keskmine diislikulu ametlikult ca 4.6l/100km, tegelikult ikka 5l/100. Liisingmakse + kindlustus on mul €340. Eelmisel aastal sõitsin läbi 40000 kilomeetrit, aastahooldus maksis €240. Remondile ei kulunud sentigi (7-aastane täisgarantii). Arvestaks aastaseks rehvikuluks kah €400 (tegelikult vähem muidugi). Kütust kulus aastaga täpselt 2 tonni, st võtaks selle keskmiseks hinnaks €1.2, siis kulus €2400 aastaga. Lööme kokku: 12*340+2400+240+400= €7120. Jagame €7120/40000km ja minu kilomeetri hind mitte just kõige odavama autoga turul on €0,178. Tegu on isikliku autoga, nii et hinnad sisaldavad käibemaksu. Firmaautona oleks €15/km täiesti reaalne kulu, saaks vast odavamaltki. Tallinn-Tartu-Talinn ots maksab siis minu autoga (kõik kulud sees) €71, sellest kütusele €24. Sama liin edasi-tagasi maksab bussi ja rongiga €20.Kapten Trumm kirjutas:0,15 senti kilomeetermx77 kirjutas:Trumm, kas sul on mingid oma sissetulekuga seotud probleemid, et sul pea kogu aeg jäävad ikka need moodsad, mugavad, turvalised ja ökonoomsed autod ette?Kapten Trumm kirjutas: Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
Me oleme oma firmas arvutanud, et keskmine auto kilomeetrikulu on 0,15 senti/kilomeeter. Palun anna mulle mõni sellise hinnaga sõitev normaalse autopargiga taksofirma kontakt.![]()
Ise ka usud, mida siia kirjutad ?
Üks kõvatamiseks võetud liisinguauto maksab kuus alates 500 eurost (nt väiksem mersu või audi) liising+kindlustus ja kulutab sellise läbisõiduga 800 km kuus kütust 100 euro eest.
1 km läbimise kogukulu 600:800=0,75 eurot
Tulika takso sõidukilomeeter päevasel ajal on 0,69 eurot.
Praktikas teen selle sõidu siiski autoga, sest mida suurem kilometraaž, seda väiksem ka kilomeetrikulu. Seisev auto läheb jube kalliks, kõik muud kulud jäävad ju alles.
Re: Laevaühendus saartega.
Ma oma auto arvtused panin väljaLemet kirjutas:15 senti kilomeeter? Ilmselt oleksid paljud huvitatud sellise tulemuse arvutusmetoodikast, nii et kena oleks, kui laiskusest võitu saaksid ja selle tabeli üles riputaksid. Kuidagi liiga ilus kipub see number olema.

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist