Laevaühendus saartega.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

Trumm, elementaarne, et maantee kasutuskulu jaguneb kõigi kasutajate vahel solidaarselt, see näitab korra veel tegelikult raudtee ebaefektiivsust, kuna eeldavad väga kallist ja spetsiifilist infrat, samas kui energiakulu per reisjakilomeeter ei ole väga palju efektiivsem võrreldes autoga.

Ja selle praamiliikluse supersoodsa hinna kohta - see, et dotatsioon on väiksem on medali üks külg, ilmselt surutakse uute laevade ostukulu kuskile muule reale ja voilaa, ongi jube soodne diil. Paberil. Lisaks tuleks juurde kalkuleerida ka igasugused piletimüügisüsteemide maksumused, sest Leedo enda omal tõmbab ilmselt pistiku seinast välja.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

aurik kirjutas:
10 points Kapten Trummile!!! Lõpuks viitsib mõni inimene, kes matsu jagab, asjast ka rääkida. Kunstlik konkurentsieelis tekitati autoveondusele kohe, kui algas autopedenduse aeg.
Lisan veel juurde, et aktsiisimaksu äravõtmine raudtee-ja veetranspordis kasutatavalt küttelt teeks need autotranspordile päris karmiks võistlejaks.
Mis kuradi autopedendus? Imelikud olete või? Auto on siiani kõige mugavam ja efektiivsem transpordivahend lühikeste ja keskpikkade vahemaade läbimiseks. Pikkadele distantsidele on lennuk.

Teeme aurik talvel eksperimendi: sa võtad oma naise, kaks last ja kogu suusavarustuse neljale inimesele ja sõidad Otepääle ühistranspordiga ja mina autoga. Võrdeleme siis hiljem mugavust, kulusid ja kulunud aega.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tänastest praamidest loobumise taga oli ka muide "kulud muul real" ja omaniku tahtmatus muuta asi läbipaistvaks kontrollimise jaoks.
Arvan, et see mõnikümmend milli, mis oli tänase teenuse osutaja pakkumine kallim, oligi see "muud read", mille arvelt arendati kohalikku kinnisvara ja investeeriti muudesse, praamidega seotud teemadesse ning arvati, et MKM (lootes teatud poliitilistele sidemetele) vahib kogu protsessi lolli näoga pealt.

Juhtus aga see, et hinnati MKMi tahet teema lahendada tublisti alla, hiljuti oli ka pasunasse saamine riigihangete vaidluskomisjonis.
Kahjuks jäi see protsess vähe hiljaks, alustades 3a varem oleks need praamid saanud ehitada EL rahade eest ja siis oleks saanud võibolla miinirelsid ka peale :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Some »

Aktsiiside ja maksudega ju nii, et laevad ja rongid ei maksa hetkel kütuseaktsiisi. küll maksavad otse infrastruktuuri kasutamise eest. Bussid ja muu maanteetransport jällegi finantseerisid teedeehitust ja remonti kütuseaktsiisiga. Nii et tegelikult suht võrdses seisus olid siiani. Aga uuest aastast läheb lõbusamaks. Siis hakkavad ka laevad/rongid kütuseaktsiisi maksma ja kütuseaktsiis ei lähe enam kohustuslikus korras teederemonti vaid lihtsalt riigi tuludesse. Siis toimub sama nagu praegu omavalitsustes - kõik raha on mingite tulekahjude kustutamiseks ära kulunud, sel aastal lapime ainult sügavamad löökaugud...

Mis Palo praamitehingut puudutab, siis siin minu arust tehti kah pisut sahker-mahker. Et näidata palju riik säästab, siis ei sisalda pakkumise hind vist laevade ehituskulusid täies ulatuses, selle kompenseerib hiljem riik laevu välja ostes. Samal ajal kui Leedole maksti dotatsiooniga ka laevade ehituskulu kinni. Aga võisin sellest skeemist ka valesti aru saada, parandage kui väga ämbrisse astusin.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mx77 kirjutas: Mis kuradi autopedendus? Imelikud olete või? Auto on siiani kõige mugavam ja efektiivsem transpordivahend lühikeste ja keskpikkade vahemaade läbimiseks. Pikkadele distantsidele on lennuk. Teeme aurik talvel eksperimendi: sa võtad oma naise, kaks last ja kogu suusavarustuse neljale inimesele ja sõidad Otepääle ühistranspordiga ja mina autoga. Võrdeleme siis hiljem mugavust, kulusid ja kulunud aega.
Toon sulle sellise näite, sõiduauto kulutab 1 km läbimiseks keskmiselt 0,07 liitrit kütust (eeldades keskmiseks kuluks 7 liitrit sajale).
60 istekohta sisaldav kaugliinibuss kulutab 1 km läbimiseks 0,25 liitrit kütust (25 liitrit sajale)
Keskmine sõiduauto täituvus on meil 1,5 inimest (jah, enamasti sõidetakse meil üksi).
Keskmine bussi täituvus on meil 30 inimest (50%).
Sõiduauto kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,047 liitrit.
Buss kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,01 liitrit ehk 4,7 korda vähem.
Sõiduauto efektiivne?
Ei hakka siia veel arvestama liisingu jne kulusid, siin põrub sõiduauto veel hullema kolinaga.
Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas: Juhtus aga see, et hinnati MKMi tahet teema lahendada tublisti alla, hiljuti oli ka pasunasse saamine riigihangete vaidluskomisjonis.
see vaidluskomisjonis pasunasse saamine oli väga formaalne ja ma poleks sugugi veendunud, et järgmised kohtuastmed vastupidist otsust vastu ei võtaks.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See jutt meenutab mulle Priit Toobali juttu, kes süüdimõistmise järel haukus meedias stiilis, et I astme kohtu otsus pole lõplik ega maksa midagi.
Tegelikult võiks SLK lihtsalt tunnistada, et vale strateegia tõttu on nad kaotanud ja sedasi oleks maksumaksja rahale (millest taolised väga rääkida armastavad) lihtsalt kõige efektiivsem.
Küsimus pole läbivalt selles, et kas vedaja peab olema riik, vaid selles, et dotatsiooni kasutamist kajastav raamatupidamine pole läbipaistev ning korduvad MKM-i katsed seda läbipaistvamaks muuta on kohanud vaid SLK tahtmatust midagi ette võtta. Seetõttu puudus kindlus, et dotatsioonisumma on põhjendatud ja see kulub vaid praamiühenduse tarbeks.

Vale strateegia on see seetõttu, et antud juhul oleks pidanud tegema MKM-iga mõistlikku koostööd, mitte otsima paragrahve, millele viidates teisest poolest üle lasta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas: Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
Trumm, kas sul on mingid oma sissetulekuga seotud probleemid, et sul pea kogu aeg jäävad ikka need moodsad, mugavad, turvalised ja ökonoomsed autod ette?
Me oleme oma firmas arvutanud, et keskmine auto kilomeetrikulu on 0,15 senti/kilomeeter. Palun anna mulle mõni sellise hinnaga sõitev normaalse autopargiga taksofirma kontakt.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas:See jutt meenutab mulle Priit Toobali juttu, kes süüdimõistmise järel haukus meedias stiilis, et I astme kohtu otsus pole lõplik ega maksa midagi.
Tegelikult võiks SLK lihtsalt tunnistada, et vale strateegia tõttu on nad kaotanud ja sedasi oleks maksumaksja rahale (millest taolised väga rääkida armastavad) lihtsalt kõige efektiivsem.
Küsimus pole läbivalt selles, et kas vedaja peab olema riik, vaid selles, et dotatsiooni kasutamist kajastav raamatupidamine pole läbipaistev ning korduvad MKM-i katsed seda läbipaistvamaks muuta on kohanud vaid SLK tahtmatust midagi ette võtta. Seetõttu puudus kindlus, et dotatsioonisumma on põhjendatud ja see kulub vaid praamiühenduse tarbeks.

Vale strateegia on see seetõttu, et antud juhul oleks pidanud tegema MKM-iga mõistlikku koostööd, mitte otsima paragrahve, millele viidates teisest poolest üle lasta.
Oled sa lugenud otsust?
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas: Toon sulle sellise näite, sõiduauto kulutab 1 km läbimiseks keskmiselt 0,07 liitrit kütust (eeldades keskmiseks kuluks 7 liitrit sajale).
60 istekohta sisaldav kaugliinibuss kulutab 1 km läbimiseks 0,25 liitrit kütust (25 liitrit sajale)
Keskmine sõiduauto täituvus on meil 1,5 inimest (jah, enamasti sõidetakse meil üksi).
Keskmine bussi täituvus on meil 30 inimest (50%).
Sõiduauto kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,047 liitrit.
Buss kulutab 1 inimkilomeetri veoks kütust 0,01 liitrit ehk 4,7 korda vähem.
Panen siia USA transpordikomisjoni tehtud energiakulu arvestuse:
Rail (Intercity Amtrak) 20.9 2,435 1.596
Motorcycles 1.16 2,460 1.61
Rail (Transit Light & Heavy) 24.5 2,516 1.649
Rail (Commuter) 32.7 2,812 1.843
Air 99.3 2,826 1.853
Cars 1.55 3,538 2.319
Personal Trucks 1.84 3,663 2.401
Buses (Transit) 9.2 4,242 2.781
Taxi 1.55 15,645 10.257
Iga rea viimane number on siis MJ reisijakilomeetri kohta.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mx77 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
Trumm, kas sul on mingid oma sissetulekuga seotud probleemid, et sul pea kogu aeg jäävad ikka need moodsad, mugavad, turvalised ja ökonoomsed autod ette?
Me oleme oma firmas arvutanud, et keskmine auto kilomeetrikulu on 0,15 senti/kilomeeter. Palun anna mulle mõni sellise hinnaga sõitev normaalse autopargiga taksofirma kontakt.
0,15 senti kilomeeter :D
Ise ka usud, mida siia kirjutad ?
Üks kõvatamiseks võetud liisinguauto maksab kuus alates 500 eurost (nt väiksem mersu või audi) liising+kindlustus ja kulutab sellise läbisõiduga 800 km kuus kütust 100 euro eest.
1 km läbimise kogukulu 600:800=0,75 eurot
Tulika takso sõidukilomeeter päevasel ajal on 0,69 eurot.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

Njah, mul kukkus kohe kivi südamelt, et sa ei loegi mind mu oma Subaru Outbackiga kõvatajate hulka :D
Mul olid muidu kerged süümepiinad sellepärast ja bussipeatustest mööda sõites katsin näo kinni.

Aga selle 0,15 kohta on meil excel tehtud, aga tõesti ei viitsi seda sulle saatma hakata. Aga sa ei ole TÕESTI AINUKE kes omaarust arvutada oskab.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

15 senti kilomeeter? Ilmselt oleksid paljud huvitatud sellise tulemuse arvutusmetoodikast, nii et kena oleks, kui laiskusest võitu saaksid ja selle tabeli üles riputaksid. Kuidagi liiga ilus kipub see number olema. Seda enam, et näiteks liisigumakse on kuus ilmselt konstantne suurus, läbisõit aga vaevalt.
Viimati muutis Lemet, 05 Nov, 2014 11:56, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Some »

Kapten Trumm kirjutas:
mx77 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Eriti need igasugu kõvatamiseks võetud liisinguautod, millega üks inimene 10 000 km aastas sõidab. Kilomeeter kallim kui taksol.
Aga kui bussid ja rongid on tühjad, on tegelikult planeerimise ja korralduse küsimus (sõiduplaan, ka individuaalne planeerimine, ettevedu jne).
Miks selline asi toimuda saab? Pööblile on vaja luua rikkuse ja edu illusiooni (kinnisvara ja autode müügi plahvatuslik kasv on kõikide üleminekuühiskondade tunnus), et nad vähem küsimusi esitaks.
Trumm, kas sul on mingid oma sissetulekuga seotud probleemid, et sul pea kogu aeg jäävad ikka need moodsad, mugavad, turvalised ja ökonoomsed autod ette?
Me oleme oma firmas arvutanud, et keskmine auto kilomeetrikulu on 0,15 senti/kilomeeter. Palun anna mulle mõni sellise hinnaga sõitev normaalse autopargiga taksofirma kontakt.
0,15 senti kilomeeter :D
Ise ka usud, mida siia kirjutad ?
Üks kõvatamiseks võetud liisinguauto maksab kuus alates 500 eurost (nt väiksem mersu või audi) liising+kindlustus ja kulutab sellise läbisõiduga 800 km kuus kütust 100 euro eest.
1 km läbimise kogukulu 600:800=0,75 eurot
Tulika takso sõidukilomeeter päevasel ajal on 0,69 eurot.
Miks sa siia kõvatamise autosid pakud? :O Sõidan ise liisingautoga, hinnaga €21000, keskmine diislikulu ametlikult ca 4.6l/100km, tegelikult ikka 5l/100. Liisingmakse + kindlustus on mul €340. Eelmisel aastal sõitsin läbi 40000 kilomeetrit, aastahooldus maksis €240. Remondile ei kulunud sentigi (7-aastane täisgarantii). Arvestaks aastaseks rehvikuluks kah €400 (tegelikult vähem muidugi). Kütust kulus aastaga täpselt 2 tonni, st võtaks selle keskmiseks hinnaks €1.2, siis kulus €2400 aastaga. Lööme kokku: 12*340+2400+240+400= €7120. Jagame €7120/40000km ja minu kilomeetri hind mitte just kõige odavama autoga turul on €0,178. Tegu on isikliku autoga, nii et hinnad sisaldavad käibemaksu. Firmaautona oleks €15/km täiesti reaalne kulu, saaks vast odavamaltki. Tallinn-Tartu-Talinn ots maksab siis minu autoga (kõik kulud sees) €71, sellest kütusele €24. Sama liin edasi-tagasi maksab bussi ja rongiga €20.
Praktikas teen selle sõidu siiski autoga, sest mida suurem kilometraaž, seda väiksem ka kilomeetrikulu. Seisev auto läheb jube kalliks, kõik muud kulud jäävad ju alles.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Some »

Lemet kirjutas:15 senti kilomeeter? Ilmselt oleksid paljud huvitatud sellise tulemuse arvutusmetoodikast, nii et kena oleks, kui laiskusest võitu saaksid ja selle tabeli üles riputaksid. Kuidagi liiga ilus kipub see number olema.
Ma oma auto arvtused panin välja :)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist