Lihtsalt ei suuda vait olla
Järgmine ÄGE liiklust korraldav pilootprojekt lükati käima
Maanteeamet alustas 2. detsembril Kaareperes ja Väike-Maarjas asula algust tähistavate liiklusmärkide pilootprojektiga.
"Tegemist on asula alguste tähistega, mis rajatakse asulat läbivale maanteele. Sellega parandatakse liikluskorralduslike asulaväravate, kummisaarte ja täiendavate liiklusmärkide ning teekattemärgistusega asula sissesõidu märgistust," selgitas maanteeameti projekteerimise arendustalituse liikluskorralduse ekspert Erki Vahemäe ERR-ile.
Ekspertide hinnangul on sageli probleemiks olukord, kus asulasse sisenedes annab sellest märku vaid asula algust tähistav või kiirust piirav märk. Kui liikluskeskkond märgatavalt ei muutu, on ka liikleja vähem valmis enda liikluskäitumist, eelkõige kiirust, nõuetele vastavaks kohandama. Tulemuseks on tihti olukord, kus mõnda aega peale asulasse sisenemist ei taga sõidukite liiklemiskiirused piisaval tasemel ohutust.
"Õigesti kujundatud liikluskeskkond suunab liiklejaid ohutul viisil käituma," lausus Vahemäe.
"Liikluskeskkond võimaldab efektiivselt mõjutada sõidukiirusi, mis on oluline tegur liiklusohutuse tagamisel," lisas ta.
Projekti eesmärk on asulaid läbivate riigiteede liikluskeskkonna ohutumaks muutmine ning sobilike liikluse rahustamismeetmete katsetamine asula algustes.
Pilootprojekt viiakse ellu etapiviisiliselt. Esmalt rajatakse üks ning 2020. aasta suveks teine asula pool. Selline lahendus võimaldab täiendavate kiiruste mõõtmise näol saada parema ülevaate liiklejatele käitumist mõjutavatest teguritest.
Käesoleva aasta suvel viidi läbi kiiruste mõõtmised, mille abil on võimalik hinnata kasutatavate meetmete mõju.
Tööde teostaja on RoadWolf OÜ.
https://www.err.ee/1012115/maanteeamet- ... lavaravaid
Vaadake ka AK uudiste videomaterjali samal teemal samal leheküljel.
On sisukam ja informatiivsem kui kirjatükk.
ERR kirjutas:Nimelt eirab Kaareperes ja Väike-Maarjas Maanteeameti andmetel 75% juhtidest kiirusepiirangut.
ERIK Vahemäe kirjutas:Eriti ohtlikuks muudabki olukorra see, et kuna ala sees on reguleerimata ülekäigurajad, siis sellise kiirusega kokkupõrkel jalakäiaga, on jalakäia hukkumise tõenäosus 90%. Kui peetaks kinni kiirusest 50km/h siis oleks hukkumistõenäosus 50%
Sõidan pidevalt Väike-Maarja alevikust läbi. Juba 29 aastat sõiduauto roolis (ei saa torkamata jätta - 1 aasta rohkem kui on sellel Maanteeameti liikluseksperdil vanust

) ja enne seda mitte nii pidevalt, aga siiski, vähemalt korra-kaks nädalas, 5 aastat veoki roolis.
Seal ei sõida keegi 70km/h aleviku keskel, kus on reguleerimata jalakäiate ülekäigurajad. Ma ei ole kohanud mitte ühtegi sõidukit kes seal isegi 60km/h sõidaks.
Kuna asula märgist esimese ülekäigurajani on põhjas 620m ja lõunas 810m, siis vahetult pärast asulamärki, esimesed 100-150meetrit vahel jah mõni sõidab veel 60-70km/h.
Paljud juhid ei vähenda kiirust pikalt enne asulamärki ega pidurda ka järsult kiirust maha vahetult asula märgi juures, vaid veerevad sujuvalt kiirust kaotades aleviku keskuse suunas. Millises punktis Maanteeamet neid kiiruseid mõõtis ? Asula märgi joonel? Vahetult pärast asula märki?
Lisaks on juba ülekäiguradade ette tehtud alates eelmisest aastast saarekesed, mis sunnivad juhti tegema põikemanöövreid.
Need saarekesed on tänaseks muutnud võimatuks põllumajandusliku tehnika liikumise läbi aleviku. Ja Väike-Maarja on üks intensiivsemaid põllumajanduspiirkondi eestis.
Ma ei tea mitte ühtegi liiklusõnnetust Väike-Maarjas, kus jalakäiale oleks ülekäigu rajal (või kusagil mujal) otsa sõidetud, või mingi liiklusõnnetus toimunud.
Ei hakka teabenõuet Maanteametile tegema, et pärida liiklusõnnetuste statistikat Väike-Maarjas või Kaareperes.
Seega IMHO hakatakse "spetsialistide" poolt jälle reguleerima asju, mis reguleerimist ei vaja ja tehakse seda minu kindlal hinnangul täiesti ajuvabasid lahendusi "katsetades".
Ma ei tea, kas neil "spetsialistidel" saaks muidu töö otsa ja nad muutuksid ebavajalikuks, või mis teema sellega on.
Teiseks.
Pakutud lahedus näitab selgelt, et selle välja mõtlejad ei jaga liiklusohutusest tegelikult mitte halligi.
Kuidas muidu saaks inimene välja pakkuda "liiklust ohutumaks tegevat" lahendust, mis tegelikkuses teeb liikluse hoopis ohtlikumaks.
Lahendus, kus samal ajal põikemanöövrit tegema sundivad saarekesed asuvad teineteise suhtes nii, nagu nad asuvad
tekitab väga liiklusohtliku olukorra, kus kaks vastassuunas sõitvat sõidukit teevad korraga sellise manöövri, kus nad hakkavad üksteise suunas "laupkokkupõrke kursil" manööverdama. Eriti talvel libedaga. See oleks olnud elementaarne, et üks "liiklusohutuse spetsialist" oleks lahendanud sellise asja hoopis vastupidi
Teiseks ei saa absoluutselt aru, miks peab see saareke olema ka asulast väljasõidul? Millised "reguleerimata ülekäigurajad" asuvad pärast asula lõppu edasi, asulast välja sõites ??
Ja sellise, vabandage väljenduse pärast, HUINAA peale kulutati JUBA 50 000 EUR maksumaksja raha, ja see pole veel valmis !
ERR kirjutas:Uusi asulamärgistusi Maanteeamet paremini valgustada ei kavatse.
liikluskorralduse ekspert ERIK Vahemäe kirjutas:Selliste statsionaarselt väljaehitatud saarte ja lisavalgustuste rajamine võtab tihtipeale kuskil VÄHEMALT KAKS AASTAT ja antud juhul kiirmeetmena ongi KATSETUSEL selline lahendus, mida oleks võimalik OPERATIIVSELT teha, et ei peaks ootama või, et oleks see LEEVENDUS sellele KRIITILISELE OLUKORRALE võimalikult KIIRESTI
Kus on KRIITILINE OLUKORD mis vajab võimalikult KIIRESTI LEEVENDUST? Millal see küll tekkis?
Tegelikult ehitas Maanteeamet mingi "spetsialisti" koostatud projekti järgi eelmisel aastal ümber Väike-Maarja keskuse läbiva riigimaantee lõigu, kus ühelt kahe riigimaantee ristmikult on pärast seda muutunud peateele väljasõit väga ohtlikuks, kuna üks ristmiku kõrval olev parkla suudeti selliselt lahendada, et seal parkivad sõidukid panevad kinni kogu vaatevälja peateel ühest suunast liikuvate sõidukite nägemiseks. Seal on põhimõtteliselt maksimaalselt 15 meetrit see ala, kus peateel vasakult liikuv sõiduk teed andvale sõidukile nähtavaks saab. 50km/h sõitev sõiduk läbib 14 meetrit sekundis. 40km/h liikuv sõiduk 11 meetrit sekundis. Teed andval sõidukijuhil on praktiliselt 1 sekund aega oma alustatud manöövri lõpetamiseks, et mitte keerata risti ette vasakult peateel liikuvale sõidukile.
Vot sellega peaks tegelema seal
* Tegelikult ei ole see pilootprojekti autor ja
liikluskorralduse ekspert mitte Erki Vahemäe, vaid ERIK Vahemäe.
Kuidas saab üks 1991a sündinud kodanik olla juba anno 2019 "liikluskorralduse ekspert", kelle liikluskogemustepagas ajab juba üle ääre, on eraldi teema.
Nothing personal aga...
Andro Roos võtab tänase reaalsuse väga ilusasti kokku:
..kes olid vanakooli ametnikud, tulid päris tööpõllult ja tundsid oma valdkonda, aga sisuliselt tänapäeval tullakse koolipingist ja öeldakse... noh paljud järelvalve asutused mis on, kui vaadata nende kodulehtesid siis kui nad kutsuvad uusi töötajaid sinna tööle, siis reklaamalaused on niimoodi, et „see ametkond on hea koht kus oma karjääri alustada“. Aga mina olen ikka niimoodi mõelnud, et kui sa oled mingis valdkonnas, olgu see finantsvaldkond, olgu põllumajandusvaldkond, olgu ehitusvaldkond, siis sa tegelikult oma karjääri peaksid alustama päris õpipoisina. Sa peaksid alustama reaalsetest tegevustest. Kõigepealt ütleme ehituses, paned kivisid müüri paika, saad müürsepa selliks, õpipoisist ja sellist saad meistriks, edasi oled töödejuhataja ja lõpuks kui sa seda valdkonda tunned ja siis „enne pensioni“ lähed järelvaatajaks, hakkad teisi õpetama ja ütlema, et „vaata siin on viga ja selle võiks ümber teha“ jne. Aga meil on nagu vastupidi. Koolipingist minnakse järelvaatajaks ja hakatakse õpetama neid „hallipäiseid vanamehi“ .
https://youtu.be/oyqlSYPAhcE?t=1655