Järgmiseks sai lauale tõstetud Tamiya karp, sel korral on tegu väikese soomustransportööriga Renault UE, millele lisandub veel roomikutega haagis UK. See kahest tähest koosnev kood märkis ainult Renault toodete tehasesisest järjestust, mingit muud tähendust sel ei olnud.
Antud mudeli prototüübi kohta on samuti suht vähe infot, kõik lehed kordvad peamiselt üht ja sama – millal ja kuidas arendati ja nii edasi. Aga masina välimuse muutumise kohta on praktiliselt väga vähe infot. Samas pakub Tamiya instruktsioon kolme erineva variandi koostamist: kolmas ja neljas seeria pluss Renault UE2. See viimane ilmus 1937 aastal, aga et prantsuse armee oma dokumentatsioonis UE2 versiooni varasematest mudelitest ei eristanud ja kõik transportöörid olid kirjas nagu UE, siis võib UE2-te pidanud tinglikult viiendaks seeriaks.
Arusaadavalt huvitavad mind eelkõige masina välimust puudutavad muudatused ja kuigipalju neid ka on, mingi võimaluse orienteerumiseks annab Pascal Danjou „Focus No1“ viimasel lehel ära toodud pisuke registratsiooninumbrite tabel. Ja et UE kohta on kausta kogunenud üle 300 pildi, siis saab mingisuguseid järeldusi ikka teha.
Kõigepealt jäävad silma esituled: esimese kolme seeria masinatele paigaldati kaks Restor tüüpi laternat ja neljandast seeriast alates paigaldati masina paremale poolele üksainus Guicherd tüüpi latern:
Puksiirkonksud: esimese kolme seeria masinatel on nendeks kenasti krussis „seasabad“, nii ees, kui ka taga, neljanda seeria masinatel kohtab juba ka seekleid, mis on viienda seeria jaoks valdav nähtus. Samas oli nii, et neljandat seeriat valmistas peale Renault tehase veel kolm tootjat: AMX, Berliet ja Fouga ning masinaid komplekteeriti selliste konksudega, mida parasjagu oli, nii on ka enamusel neljanda seeria masinatel konksud rõõmsasti rõngas. Seasabad on eelmisel pildil kenasti näha, siin on pilt seeklitest:
Siis porilauad: need koosnevad kahest osast – ees veits pikemad ja tagapool lühemad jupid. Esimesel kahel seerial olid eesmised porilauad sirged ja lühikesed, ülejäänud kahel seerial veidi pikemad ja osaliselt esisoomusega sama nurga alla painutatud:
Vasakul küljel paiknev riistakast oli kahel esimesel seerial lühike risttahukas, järgmistel versioonidel oli risttahukas pikem ja selle eesmine osa oli esisoomusega sama nurga all:
Veokasti tagaluugi avamise mehhanismi kinnitus erines esimesel kahel seerial järgmistest:
Vasakpoolsel pildil on lukusti varras muuseumi tegelaste isetegevus, aga seda ikka juhtub. Erinevus varda kinnitamises on küll vaevumärgatav, aga siiski.
Kõike seda üles tähendades tekkis mõte, et kui õige teeks mingi varasema versiooni, näiteks teise seeria masina?... Neid karbis pakutavaid variante netis ikka leiab, aga teise seeria oma pole seni kohanud. Kohe tekib küsimus – seerianumbrid? Kiire otsing internetis indu ei lisanud, sest üht-teist ikka on, aga mitte varasemate UE-de jaoks, enamjaolt pakutakse sakslaste poolt hõivatud masinate tähistusi. Seejärel uurisin olemasolevat dekaalilehte ja ongi mingi variant: kui võtta number 95213 ja viimane „3“ teise kohta tõsta, siis saab täiesti adekvaatse teise seeria masina numbri – 93521. Esialgu pean veel hoogu, sest Voyageri plekid on alles teel, kui need kohale jõuavad, siis saab selgeks, kui lihtne või keeruline saab olema riistakasti lühemaks tegemine.
Aga sissejuhatuse jaoks sai vist liigagi pikk jutt, millalgi jälle..