3. leht 6-st

Postitatud: 27 Nov, 2010 0:53
Postitas Hertsog
ma vabandan, aga ei suuda suud kinni hoida:
Suht kapriisne teine, kergesti ummistus.
ummistab pmtselt sitt värv. olen oma "sodigraafidega" kõikvõimalikku paska läbi pritsinud.nitrot, vett, akrüüli, viina, juukselakki jne...jah, vahest tõmbab kinni, eriti humbroli emailvärv. käesolevaks hetkeks olen läinud üle akrüülidele. need raisad kuivavad kiiresti ja poovad ka aerograafi kinni. nii et kes ees, see mees. AGA, tuleb hoida riistad puhtad, seda rääkis juba kooliarst viiendas klassis. toru poob kinni ebaõige kasutamine ja värvi suur pigment. aerograaf kui selline, on lollikindel riist. päästik ja nõel. kui mahub, siis mahub. kui ei mahu, siis nutt ja hala. üritasin akrüülidega, valgega, värvida ülipeent triipu. no ohverda valge kits ja tantsi ümber kivi: ei tule välja. ja miks? sest värv on raske pigmendiga. võid absoluutse nullini lahjendada, kui toode on pask, siis imet ei tee.
Kasutage nitrovärve, maskid ette, naine lastega kinno ja anna valu...
see on nüüd see tõde, mille saadaks m... mujale... olen teinud, olen näinud, olen nägemusi näinud.
selleks, et mudelit teha, ei pea naist võtma, ammugi lapsi tegema. teed selle värviga, mis sobib. nii lihtne ongi. mulle isiklikult sai kõrni sellest kuradi toksikomaanide peost. võtsin akrüülid ette. lahjendan viinaga. töötab.olen rahul.

mitte et ma ihne oleks, aga ausalt mehed, ei ole mõtet ajada taga lihtsalt firma nime, kui hiina usinad sõbrad teevad sama asja kordades lihtsama raha eest järgi. ma tean, et ma ei ole mingi arvamusliider siin, aga olete vast näinud... mõne mudeli olen ka valmis saanud. seda kui hästi/halvasti... otsustate teie.

jõudu ja jaksu. hobi ei pea olema kallis, vaid kõige tähtsam on suhe "krooni rõõmu eest". kui see inimest rahuldab, siis polegi rohkem midagi lisada.

Postitatud: 27 Nov, 2010 2:53
Postitas siirlane
Ahah, ma näen et huvi on olemas!

Pisut tutvustaks minu suupäraselt nimetatud aerograafi, mida osta soovin, "Graaf`i", õige väljamaanimega "Grafo", tootjat ja antud aerograafi tehnilisi võimalusi.
Koduleht:

http://www.germanairbrush.com/

Ta ise:

http://www.germanairbrush.com/grafo1.html

Ja kõiki lisasid mida võib omavahel vahetada mis erinevad nii ajaliselt kui mudelite erinevuses :

http://germanairbrush.com/accessories_harder.html

Kusjuures mida rohkem töötad temaga seda paremaks ta läheb, pigment teeb oma töö.

Väikesed kopsikud värvi jaoks on kasutusel kahel põhjusel, esiteks nii tekib vajadus pidevalt värvi juurde lisada mis hoiab värvi ka alati värskena ning kokkukuivamise oht on väiksem. Peenema düüsiga aerograaf tarbib värvi vähem ja ajaliselt kauem. Teine põhjus seisneb selles, et sa pead saama aerograafi kasutada nagu sulge, sa pead üle tema nägema, suur kopsik pigem segab vaatevälja. ideaalne peenema kamo tegemiseks.

Ja kolmandaks, kui sul on olemas sõber kes iga päev kaunistab autosid siis võib tema käest alati küsida mida ta antud vanast tootjast arvab, juhul kui tal on elav kogemus olemas, loomulikult. Hiinlased püüdlikult kopeerivad neid kuid ei kasuata samu materjale, nii kokkuhoiu mõttes. Kuid ka aerograafi materjalist, millest ta on tehtud sõltub pigmendi voolavus. Pisike kokkuhoid ja värv mis 0,2 Yamas`st läbi ei läinud läbis kenasti 0,2`se Evolutioni. Ma räägin sellest mida olen ise proovinud. Kolmandaks katsealuseks sel korral oli veel Revelli Student, aga tema kõlbab rohkem liivapritsimiseks.

Nii, et ikkagi Aztek ja ka piirituse ja viina aurud võivad teie lähedaste tervist rikkuda, mudelisti ei murra ju niikuinii miski, ammugi Nitro.



P.S. järgmisel nädalal lähen ja tellin Graafi elik Grafo nüüd kindlasti ära, kaua peab kannatama, et ei saa tegeleda täiel mõnul oma hobiga. Hea tööriist sobib kokku ikka oma parima meelelahutusega, siin pole midagi häbeneda. See on nagu su parim sõber ja kaaslane kes on alati valmis sulle headmeelt valmistama siis kui sa seda vajad. Nii et võtke aga Yamad seinte seest välja ja vaadake, et nõelte otsad sirged ja poleeritud oleksid, muidu jäätegi kiruma ja vanduma.
Parimate soovidega, s

Postitatud: 27 Nov, 2010 8:30
Postitas scout22b
Yama kohta peaks ütlema, et praegu ei tule küll meelde kus mul mingi ummistus 0.3 yamaga oleks olnud... Selles suhtes nõustun Hertsogiga

Paavo

Postitatud: 27 Nov, 2010 9:17
Postitas Bodyguard
Igal inimesel on omad arvamused ja eelistused, see Graaf näeb hea välja küll..
Igatahes kui enda odava hiina pintsli koos kompressoriga kunagi kätte saan siis katsun seda igatpidi testida...

Postitatud: 27 Nov, 2010 10:42
Postitas fossiil
Tervitus.

Loen teemat ja mõned suundumused panevad veidi kukalt kratsima: väide, nagu oleksid odavama otsa aerograafid tegelikult täpselt või peaaegu sama head, kui kallima otsa omad, ei pea kahjuks paika.
Tööd, ja veel väga head tööd teha saab nendega samuti, sest väga palju sõltub sellest, kelle käes too aerograaf tööhetkel on. Ning "sodigraafiks" ei maksa neid kah nimetada - aerograafist tuleb reeglina läbi kõik, mis on ÕIGES PROPORTSIOONIS lahustatud ning ilma setet moodustava lisandita. Seega praktiliselt kõik ummistused on põhjustatud kas ebakvaliteetsest (või liiga vanast) või valesti lahustatud värvist. Aerograafil on siin väiksem osa, kuigi näiteks akrüülide puhul mõjutab riistapuu siseviimistlus läbijooksu/kuivamise suhet palju rohkem, kui emailidega tööd tehes.
Tõde selgub tavaliselt võrdlustes, seetõttu pole mõtet odavama otsa riistu ka liigselt üles kiita, kuigi alustamiseks sobivad nad tõesti hästi, ent hiljem, kui algsest hobist on saanud krooniline tõbi, võtab enamus tõbiseid ette juba kallima riistapuu. Ja pärast seda kaovad tavaliselt kõiksugu aerograafi jutud täiega ära, kuna enam ei märgatagi millega tööd tehakse (jutt käib ikka selle ümber, mis häirib, kui ei häiri, kaob ka jutt), tähelepanu fookus keskendub aerograafi juurest hoopis töö objektile, mis peakski olema normaalne.
Aga igaühele oma - kõigil meil on õigus omaenese isiklikule arvamusele, jah, ka odavate riistade hulgast leiab kindlasti mõne suht kobeda eksemplari, ent pahatihti on nende kvaliteet väga kõikuv: alles täna üritasin sobitada Yama aerograafile otsikut, et düüs tsentrisse jääks - lootusetu ettevõtmine - ava on liiga suur ja hullumoodi lopergune. Treiks uue? See oligi mu esimene mõte, ent keeret mõõtes tuli välja, et kasutatakse midagi meeter- ja tollkeerme vahepealset. Nii et laku panni, tavalise pingiga sellist ei lõika. Samas, uut tellides ei saa kindel olla, et uue jupi ava pole sama lopergune...
Aga olles lähemalt uurinud Aztekit, Iwatat ja Harder-Steenbeck -i on kvaliteedi vahe ka palja silmaga märgatav.
Nii et valik on igaühe enda teha ja ei maksa unustada, et väga palju sõltub juhusest ning sellest, kelle käes aerograaf töö hetkel on.

Urmas.

Postitatud: 27 Nov, 2010 10:44
Postitas bufab
siirlane kirjutas: Yama ( ära loe kui "jama")
s
kuidas siis hääldada?

Postitatud: 27 Nov, 2010 10:58
Postitas fossiil
Ilmselt ei pidanud ta silmas mitte niipalju hääldust, kui sõnaga assotsieeruvat mõtet... :wink:

Postitatud: 27 Nov, 2010 18:54
Postitas siirlane
Yama- jama- ijama- iwjama- iwama- iwana- iwara- iwata-... IWATA!

Muuseas mehed, väga hea ja mitte liiga kallis aerograaf. Hinna ja kvaliteedi suhe vägagi paikas, lai valik erinevaid mudeleid erinevas hinnasakaalas ja suurepäraselt valmistatud detailid.

Tema ise:

http://www.iwata-medea.com/index.php/pr ... _sb_specs/

Ja juhul kui tekib olukord kus aeograaf kästakse seina lüüa, siis saab tellida tagavarajupid, nagu parimatel tootjatel ikka kombeks:

http://www.iwata-medea.com/images/iwata ... rmance.pdf

Mina ise antud aerograafi ei ole proovinud, kuid minu kahel sõbral on Iwatad, ja mitte kallid, täiesti olemas ning ma ei ole veel nende suust kurtmist kuulnud, ainult puhast rahulolu olen täheldanud.

Aitäh bufab õige vihje eest.

s


P.S. Muuseas üks Iwata kasutajatest pruugib Revelli värve, ja ma saan aru mis põhjustel. Aga see oleks juba eraldi jutt.

Huvitav kui kiiresti Graaf kohale tuleb kui ta teisipäeval äratellida?

Postitatud: 27 Nov, 2010 19:28
Postitas siirlane
ummistus 0.3 yamaga oleks olnud
Just just, seda minagi. 0,3 on väga võimekas tänu oma ava läbimõõdule. See ei ole isegi mitte 0,25 vaid 0,3. Jutt käib peenemate düüside kasutamise võimalusest- 0,2, siit algavad teadmistes vajakakajäämised.

Kui saaks paluda scout22b, et ta jagaks meiega oma kogemust mis värve ta kasutab, kui suur on nende lahjendus, millega lahjendatakse ja kui võimalik siis ka missuguse rõhu all värvitakse. Värvimaterjal, nagu ütleb hertsog, on väga oluline aerograafi kasutamisel. Ärge hoidke teadmisi vaka all, jagage kogemusi, muidu liigub jutt ainult igavalt rahakoti raskuse mõõtmisele mis ei ole üldsegi huvitav teema.

Aerograafi valiku ja kasutamise arutamine ei ole mitte ainult meie omavaheliste pinnapealsete tähelepanekute vahetamiseks, vaid seda foorumit külastavad ka paljud algajad kes vajaksid abi õigete töövõtete omandamises, et me kõik kogeks pigem rõõmu tegevusest mudelisminduses, kui et eraldatust jäädes omapäi oma probleemidega.

Mille poolest meie militaarnett peaks nüüd teistest kehvem olema ja jätma tipptasemel töövõtetest rääkimata?

s

Postitatud: 27 Nov, 2010 21:17
Postitas scout22b
Värvin ma põhiliselt kolme tootja värvidega, MM, Revell ja Humbrol, ausalt lahjendamisest ma täpselt sulle ei saa rääkida, kuna ma lahjendan oma värvi alati tunde järgi :oops: (pole veel suutnud enda jaoks kindlat süstemi välja töötada), kuid pigem lahjendan ma värvi suhteliselt lahjaks. Minu kompressor tekitab maksimaalselt 3 bar-ist rõhku.

Paavo

Postitatud: 27 Nov, 2010 23:00
Postitas Joss Metsast
Tegelikult on fossiili absoluutselt õigus, haiguse süvenemisel tekib ka tahtmine parema "raua" järgi, kuni lõpuks satud eriti käepärase otsa. Oluline on ju lõpptulem. Minu puhul oli rida selline : tundmatu ittaallane (hästi lihtne) , klismograaf ja viimaks iwata. Siiamaani kõik kasutuses ja kui aus olla siis kõige rohkem on kasutuses ilmselt klismo, mugav, ei pea kompressorit kapist välja sikutama :) Värvi suhtes kõige vähem valiv on ilmselt iwata, samuti on teda kõige lihtsam puhastada.

Ühte tundmatut hiinlast olen isegi korra puukinud, ei meeldinud. Istus kehvalt kätte ja päästik liikus nagu oleks kummipuks vahel. Samas tuttab pruugib teist ja on rahul. Tõsi siis kui tal düüs pooleks murdus kirus nats et varuosa ei saa tellida... pidi samasuguse uue ostma.

Samuti oli eelkõnelejatel õigus värvi suhtes, see on maru oluline et värv oleks "hea" ja käepäraselt lahjendatud. Siin mängivad veel kogemused ka mingil määral rolli. Näiteks mina olen jõudnud arusaamani et revelli vesivärvi klismo abil probleemivabalt pruukida ei saa, lahjenda millega tahad, ikka on värvimisaeg parimal juhul mõni min. Iwatas seda muret pole, samuti ka igivanas itaallases. Suuri pindu on emaliga just vastupidi klismoga kõige mugavam värvida jne..

Tegelikult ju vahet pole , värvida saab väga hästi ka pintsliga.

Postitatud: 28 Nov, 2010 16:31
Postitas scout22b
Nonii sai siis aerograaf ära remonditud JUHHEI! :D Ehk siis siinkohal kiitused urmasele, tänu kellele ma sain endale uue ilusa düüsi ja nõela oma Yamale. Tegin esimese katse juba ära ja kõik väga mõnus :D Ja tuleb möönda tõika, et praegu tundub aerograaf paremini veidi töötavat kui enne :D

Paavo

Postitatud: 29 Nov, 2010 10:40
Postitas Blitzkrieg
Mulle meeldis Siirlase mõttekäik et ärge jahuge nii üldiselt selle asja ümber ja kas on kallis või mitte mis on ka muidugi oluline. Väga hea oleks ikka ära nimetada konkreetsemad tootjad ja ka mudeli nimetus. Kokkuvõttes oleks ka hea teada kogemusi et mis värv on kellegi arust parima läbivusega eriti just 0,2 mm düüsi puhul. Viimane kogemus oli mul et MM ei saanud eriti hästi peenemat joont kätte aga millegipärast Humbrol nagu üllatas. Mul pole muidugi uus ega korralik aerograaf ka mille nime mai tea nüüd kohe aga mingi USA toodang on igastahes. Juba pikka aega dilemma ees et milline uus raud ikka osta. IWATA l on ka ikka päris mitu mudelit ju saadaval. Tänud tähelepanu eest härrased.

Postitatud: 30 Nov, 2010 9:12
Postitas fossiil
Minul on aerograafiga töötamisest minimaalselt kogemusi - vaid mõned korrad olen klahvi vajutanud. See-eest on mul mõningased kogemused neile varuosade valmistamisel (nõelad, düüsid) ja sellega kaasnevalt olen huvi tundnud ka erinevate riistapuude konstruktsiooniliste lahenduste vastu. Nendest, mida olen saanud lähemalt uurida, on positiivses mõttes silma jäänud Aztek, Iwata ja Harder-Steenbeck. Kusjuures nende kolme puhul ei oskaks ma tegelikult üht teistele eelistada - see oleks rohkem juba maitse asi. Kohendada on tulnud Badger -it, Revelli, Yamat ja muidugi alguste-algust: Novolukoml-i imeelukat.
Novolukomlist ma ei räägiks - see riist ei ole juba konstruktsiooniliselt mõeldudki peene joone tegemiseks. Õigesti timmides saab siiski ka üsna rahuldava tulemuse, ent režiim pole tavaliselt stabiilne - pea iga kord tuleb uuesti häälestama hakata. Tegelikult oli see algselt mõeldud arhitektidele suurte projektjooniste tušiga varjutamiseks. Nagu ilmselt ka Revelli agregaadid. Revelli riistad (ma ei mõtle siinjuures kõige lihtsamaid konstruktsioone) on reeglina küll nõelaga, mis iseenesest peaks eeldama peene joone saamise võimalust, ent nõela jämedus kohas, kus värv peaks hakkama düüsist väljudes nõela mööda teraviku suunas koondudes maha jooksma, on liialt jäme. Õhuvool aitab küll õiget suunda anda, ent suhteliselt pikk maa kooonuspinda mööda kuni tipuni põhjustab lahusti intensiivse aurustumise ja kuna värvides käib õhuklapp perioodiliselt lahti-kinni, siis tulemuseks on värvi tsükliline kuivamine nõelale ja sellele järgnev "sülitamise" efekt. Kui jälgida Revelli aerograafiga värvijat (näiteks Revelli demovideo), siis iseloomulikuks nähtuseks on tõmblemine - iga natukese aja järel keerab spets aerograafi kõrvale ja "tulistab" järsult, et vältida iseeneslikku plärakat mudelil. Ent tušiga töötab see riistapuu normaalselt, mistõttu võib arvata, et algselt on ta selle jaoks mõeldudki ja hiljem on sama konstruktsiooni hakatud pakkuma ka mudeliehitajatele - milleks hakata jalgratast leiutama, las väntavad sellega, mis juba olemas on... :wink:
Mis iseenesest ei tähenda, et Revelli riistadega ei saaks head tulemust - KÕIKIDE aerograafidega saab tahtmise ja kogemuse juures korralikku tööd teha.
Need aerograafid, millede nõel on väljumise osas peenike, peaksid põhimõtteliselt võimaldama peenikest joont teha - kui peenike on peenike? Umbkaudu millimeeter ja alla selle, joone serv on kusjuures alati rohkem või vähem "karvane". Kusjuures düüsi avast ei sõltugi tegelikult nii palju, kui arvata võiks, rohkem sõltub see düüsi otsa kujust ja viimistlusest ning sellest, kas nõelal on käigu piiraja või mitte - õhuklappi lahtisuruva sõrme tudinad ei lase nõela hoida stabiilselt ühes asendis.
Badger on (minu arvates, subjektiivne värk) liiga üles haibitud värk, kusjuures nendel paaril, mida olen näperdanud, oli nõel valmistatud valgevase taolisest materjalist ja pealt kroomitud. Ilus võib olla küll, ent paindub väiksemagi apsaka puhul ja tsentreerida on väga raske.
Kusjuures olen tähele pannud, et nõelad kipuvad odavamatel aparaatidel (see puudutab pea kõiki odavamaid riistu) veidi viltu jooksma.

Ehk selleks korraks aitab, Urmas.

Postitatud: 30 Nov, 2010 17:29
Postitas siirlane
Aasta oli siis- 27 Sept, 2006 18:52, ja alles nüüd hakkab teema huvitavaks minema.


Üks "oluline" Ameerikamaa tootja:

http://www.thayerandchandlerairbrush.com/

Tegemist on VEGA süsteemi aerograafidega. VEGA´t on nüüdseks juba üle kümne aasta Revell oma nime all turustanud. Nendega tasub olla eriti ettevaatlik sest just düüsi ehitus, nagu Fossiil ennist mainis, on mudelivärvide jaoks vägagi mittesobilik.

s

P.S. Käisin juba eile Vunderis ning andsin tellimuse sisse. Kui müüa kuulis, et on vaja Harder & Steenbeck´i tooteid tellida siis koheselt kinnitas, et kõik on ok, nimekiri edastatakse vahendajale, mitte mingeid probleeme ega takistusi pole. Oleks see nii olnud ka aastal 2003, siis eestist sellise tasemega aerograafe tellida ei saanud.

Samas seal letis kaesin Evolution Solot, hinnasilti küljes kahjuks ei olnud, kuid düüs on tal kindlalt 0,2 mm. Paistab et kunstnikud neid ikka tellivad ja ei lasku igasugustesse eksperimentidesse, või on kõik oma eksperimendid, samuti nagu meiegi, juba ära eksperimenteerinud.