kõigepealt Rootsi territoriaalvetest:
saksa pool nimelt tunnistas alates oktoobri lõpust 1939.a. 3 meremiilist ala:
Die Beschränkung der deutschen Anerkennung der swedischen Hoheitsgrenze auf 3 sm wird nunmehr nach langwierigen Verhandlungen mit A.A. unter bedauerlicher Verzögerung heute an Schweden notifiziert, Nach Ansicht der Skl. wäre es zweckmäßiger gewesen, diese berechtigte Forderung Deutschlands schon zu Beginn des Krieges nachdrücklich bei Schweden durchzusetzen
allikas: Kriegstagebuch der Seekriegsleitung 1939-1945 Teil A Band 2, lk.241 (30.10.1939)
A.A. - Auswärtige Amt
Skl. - Seekriegsleitung
edasi rünnakud Rootsi laevade vastu:
01.07.1942 tabas torpeedo kaljut Galeoni nimelise laeva ligidal.
Morozov seob rünnaku SC-317, Rootsi hävitaja Ehrensköld tegi vasturünnaku
11.07.1942 uputati Lulea, 5611 brt
S-7, liikus konvois, rootsi vahilaevad tegid vasturünnaku
18.08.1942 uputati Liljevach, 5513 brt
L-3, rootsi hävitajad jälitasid peale torpedeerimist allveelaeva
24.11.1944 uputati Hansa
L-21
11.04.1945 uputati kuunar Ramona, 57 brt. Ainuke laevadest, mis uputati suurtükitulega.
K-56 ründas oma arvates traalerit.
allikas: Мирослав Морозов
Подводные лодки ВМФ СССР в Великой Отечественной войне 1941-1945 гг. Летопись боевых походов. Часть 1. Краснознаменный Балтийский флот
denis23 skepsis nsvl allveelaevnike võitude koha pealt on täiesti õigustatud: Näiteks 1942.a. aasta koha on mul järgmised andmed: NSVL kirjandus rääkis 52-55 laeva (403000 brt) ja 2 hävitaja uputamisest, Jürgen Rohwer sai tulemuseks 20 uputatud laeva 40613 brt ja 8 vigastatud laeva 33812 brt, lisaks jäi 7 rünnaku tulemus välja selgitamata
allikas: Marine-Rundschau 1963/2, lk.107 (peaaegu pool sajandit tagasi!)
Lisaks võiksid tema oponendid arvestada, et eesti keel pole teps mitte denis23 esimene keel.
Ja millise vene allveelaeva need rootslased põhja lasksidki?
Üks võimalikke SC-317 uppumise põhjusi on hävitaja Stockholm rünnak 12.7.1942.a., allikas: Morozovi PBL allveelaevade kroonika, lk.66
Ka Liidul oli enne 22. juunit 1941 väga tihe kaubavahetus Saksamaaga. [...]Mitu Liidu kaubalaeva britid selle ajaga põhja lasid?
pole analoogiat, saksamaa ja nsvl vaheline kaubavahetus käis suures osas mööda maad.
Küll sõitis 1 Liidu allveelaev Rootsi vetes miinile. Vist oli S-8.
Kui isegi NLiidu allveelaevadega on selline lugu et ka Balti merel ei ole praegu selge kes oli näiteks S-8 põhja lasknud - kusjuures allvelaev on ammu leitud ning tuukrite poolt uuritud.
S-8 uppus sakslaste miinitõkkel Wartburg ja mitte Rootsi vetes, lisaks peab Morozov võimalikuks, et Wartburgil võisid hukkuda veel S-6 ja S-10
allikas: Morozovi PBL allveelaevade kroonika, lk.41, 43, 45
Neutraalse riigi lipp ei tähenda, et seda laeva ei võiks peatada. Sõdival riigil on õigus peatada laeva ja kontrollida selle lasti ja dokumente. Sõjalise tähtsusega lasti olemasolu korral on õigus laev koos lastiga konfiskeerida. Õigus on ka selline laev uputada, kui meeskonna ohutus on tagatud.
kui neutraalse riigi laev sõidab vaenlase konvois, on ta legaalne sihtmärk, kui ta keeldub kontrollile allumast, siis samuti.
Samas "NSVL allveelaevastik 1922-1945" räägib sõjategevusest. Nimelt Soome ehk Talvesõjast. Kas Sa vabandad Liidu allveelaevad ka seal välja? Et Morozov sellest ei kirjuta(Struma), pidasin ma silmas just seda raamatut.
Vabandan välja iga kell

Talvesõja tegevus on seal toodud näitena, millise taseme oli nsvl allveelaevastik saavutanud 1939.a. lõpuks, lisaks eraldi veel lk.307 Kassari juhtum illustreerimaks allveelaevnike võhiklikkust meresõjaõigusest. Lisaks on see suhteliselt vähemahukas teema. Rõhutan, et tõsist sõjategevuse analüüsi selles raamatus pole, ilmselt ei näinud autorid põhjust korrata juba mujal avaldatud allveelaevade tegevuse
kroonikat.
Kuidas Bengt Sture meeskonna tragöödia muutus peale sõda farsiks:
1963.a. avaldas Marine-Rundschau tõlgituna Tributsi artikli PBL allveelaevadest Läänemerel, seda saatsid dr.Rohweri kommentaarid - Marine-Rundschau 1963/2, lk.80-107. Ühes kommentaaris rääkis Rohwer, et SC-406 võttis 6 inimest meeskonnast pardale, allikatena kasutas ta Dmitriev, V. I. Nagro mozdenie obidok (äkki Nagromozdenije ošibok ? andrus), Sovetskij Flot 2.6.1960.a. ja Navetsno v stroju, kniga tretja, Moskva 1961.a.
Seda artiklit sattus lugema keegi Rootsi Saksamaa saatkonnast ja peale nsvl trükistest koopiate muretsemist esitati 31.1.1964.a. ametlik arupärimine nsvl poolele. Kui rahuldavat vastust ei saadud, pöörduti välisministri Gromõko ja lõpuks Hrustsovi enda poole viimase Rootsi külaskäigu ajal.
Nüüd mõni aeg hiljem sattus Marine-Rundschau toimetusse järgmine raamat: SSSR v Velikoi Otsestvennõi voiine 1941-45gg. Kratkaja hronika. Moskva Voenizdat 1964.a., 866lk. Raamatu lõpus oli laevade indeks, kus viidati S-7 peale lk.220 ja SC-406 peale lk.275. Vastavate lehekülgede pealt midagi antud laevade kohta ei leitud, lisaks tundus, et lehed 219-220 ja 275-279 on raamatus uutega asendatud. Kuupäevade järgi oli tegemist päevadega, mil vastavad laevad ründasid Rootsi laevu!. See andis siis Rohwerile põhjuse ironiseerida Orwelli teemadel ajakirjas Marine-Rundschau 1964/4, lk.212-214, artikli pealkirjaks oli muidugi
1984?
milliseid tulemusi põhjustas nsvl-i allveelaevade tegevus 1942.a., sellest räägin ehk mõni teine kord
