Oluline oli teha reform ja visata üle parda senine läbipaistmatu ja segane kaitseväelaste palgaskeem.
Selle aja jooksul pole asi oma aktuaalsust tegelikult kaotanud. Eriti seoses viimase aja suure hirmu allika, uue KVTS-ga.
Võib ju muidugi põhjata seda vana palgasüsteemi, kus lõppsumma moodustus erinevatest lisatasudest ja et need lisatasud polnud nn läbipaistvad.
Tegelikkuses on asjad aga sellised, et suures läbipaistvaks tegemise hoos on mindud asja maksimaalse primitiviseerimise rada ning n.ö. laps koos pesuveega välja visatud. Veel lihtsamaks ja primitiivsemaks annab loomulikult kah ikka minna. Selle maksimum oleks näiteks selliselt, et KÕIGILE kaitseväelastele sõltumata tema haridustasemest, auastmest, väljaõppest, staažist jne. ÜKS ja AINUMANE kuus pangaarvele kantav summa. (Aga küllap hoitakse seda sammu veel tuleviku tarbeks, kui KaMin ametimeeste suutlikkus summade arvutamisel on vastava ulatuse saavutanud, õigemini selleni langenud.)
Teades mitmete riikide vastavasisulist kogemust, mille väljenduseks ongi neis riikides kaitseväelastele kehtiv tasustamissüsteem (erinevad lisatasud vastavalt millele iganes), saame antud juhul selgesti aru, et EKV-s kaotatakse selle nn. kuutasu läbipaistvaks muutmisega ära sõjaväelaste
üks mõjukamaid stimulatsiooni ja motiveerimise SÜSTEEME , missugune (või vähemalt samadele põhimõtetele rajanev) on toimiv enamikus maailma riikides. Just nimelt - see on süsteem, mida peab ka pädevalt haldama. Meil paistab, et minnakse kergema vastupanu teed - loobume üldse igasugusest süsteemist ja endal (KaMin) läheb arvestamisega lihtsaks ning kõik ongi just-kui korras. Samal ajal looritame (KaMin) oma suutmatust palgaSÜSTEEMI hallata mingi populistliku palganumbri läbipaistvaks muutmise kampaani loosungitega. Ja paistab, et see läheb kaitseväevälistele inimestel väga hästi peale.
NB! Muidugi ei taha ma väita, et kehtinud listasude süsteem oleks olnud täiuslik. Pigem vastupidi. See oli vägagi puudulik ja, olles alles oma arengu algfaasis, ei võimaldanud oma kehtestatud segaste klauslitega normaalset kuusissetuleku regulatsiooni. Tingituna põhiliselt hoopistükki süsteemivälistest põhjustest. Näiteks konkreetsest palgafondi piiratusest, missugune ei võimaldanud näiteks kaitseväelasele SÜSTEEMI järgi ettenähtud lisatasu maksta selle või teise asja eest, mille eest seda ette nähti. Kuigi mingi konkreetne kaitseväelane selle lisatasu välja teeninud oli. Näiteks - kui ikka kaitseväelane on vastavalt oma staažile, või siis näiteks mingile keeleoskusele õigustatud saama lisatasu, siis peab (õigemini "peaks") ta seda igal juhul ka saama.
Loomulikud tekitasid sellised jamad (segadus ja ebaselgus lisatasudega) ka kaitseväelastes rahulolematust, kuid see ei tähendaks ju veel põrmugi seda, et taoliste kellegipoolsete mittesuutmatuste tõttu peaks kogu SÜSTEEMIST loobuma. Pigem peaks ikka seda täiustama ja selgemaks-konkreetsemaks muutma ning nende toimingute läbi saavutama selle soovitud selguse.
Vaat, seda tahtsin ma öelda.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!