Eesti õhukaitse imeline maailm..

Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44003
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Kapten Trumm »

strateegiline sõdur kirjutas: Eksid. Positsioonilt lahkumine ei kesta terve öö.


Ma ei ole seda väitnudki, et öö läbi kestab. Pooletunnine positsioonilt lahkumine (seda eeldusel, et sellega tegelev meeskond on juba kohal, mitte need mõned KL valvurid) on piisav stateegilise eelhoiatuse puhul, mitte taktikalise (rünnak juba algas). Luugast Iskanderite tuleb alates nende avastamisest kuni tabamusteni võtab aega mõne minuti. VF lennuvägi lendab õhuruumi sisenemise hetkest radariteni samuti mõne minuti.

See on arusaamatu jutt. Kui esitatud mõte lõpuni mõelda, siis see mida väidad on, et õhuseires ja õhutõrjes teenivad kaitseväelased on rumalad ja ei tunne oma valdkonda ega vahendeid millega töötavad ning igapäevasel valdkonnaga tegelemisel pole väärtust. Piisab kui oled paarkümend aastat tagasi teemaga tegelenud.


Mitte et meil teeniks lollid, vaid meie KV-lastel on kasutada need vahendid, mis neil parasjagu on. Ja mobiilseks õhukaitseks võib praegu nimetada ainult brigaadides olevaid Giraffesid ja Mistrale. Samuti on mobiilne mõnikord Kevadtormil meil figureerinud Poola SA-8. Ükskõik kui pikk kogemus ei muuda taktikaliseks tegevuseks vähe sobivat (loe vähemobiilset) varustust mobiilseks. Või mis "valdkonnaga tegelemise kogemus" tekib, kui su varustuses on kolm vähemobiilset radarit ja mõned lahinguvõimetud lennumasinad?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1860
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Õhutõrje kontseptsiooni arutelu liikus: viewtopic.php?f=40&t=6821&start=210

Tsiviilelanike varjendite/evakueerimise arutelu liikus: viewtopic.php?f=68&t=38109&p=724297#p724297
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 1078
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Hiljuti lendas ju üks venelaste droon Lätti ja keegi ei saanud teda Läti kohal alla lasta, kuna ühtedel pole õigusi ja teistel ei ole lennukeid.
Seoses sellega tekib mul küsimus, et kas Eestil ei oleks aeg muretseda paar lennuvahendit, millel oleks peal kasvõi pardakahur, et selline aeglaselt lendav pask taevast alla lasta, ennem kui see kellegile pähe kukub?
Piisab ju ka mingist SuperTucano või Pilatus PC-9M tüüpi turbopropeller lennukist. Ja see ei pea olema ka uus. :dont_know:
nukkel
Liige
Postitusi: 1706
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas nukkel »

Meil on ju piirivalve. Tulevad kohale, fikseerivad ära, paber rändab kuhu vaja. Ehk mingi aja pärast küsitakse mis sai, keegi ei tea. Paari kuu pärast uuesti.
LupusII
Liige
Postitusi: 777
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas LupusII »

Kas renditud L-39 on veel kasutuses?
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2495
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Martin Herem »

L39 on kasutusel.
Tegelikult ei tohiks NATO BAPile see probleem olla. Protseduure annab õgvendada nii, et avastatud sihtmärgile suunduv piloot omab nii riigi kui juhtimiskeskuse luba.
Kuid tõenäoliselt läheb nii nagu Türgil - 1.hoiatus, 2.hoiatus ja siis "tuli vaba". No mis parata, siiski rahuaeg.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Lemet »

Selline lugemine siis...vast pakub huvi ka meie oludesse.
:
Российское издание «Царьград» опубликовало материал под названием «Конец огневого превосходства»: копеечные дроны сбивают наши разведывательные дроны.
Привожу некоторые выжимки из текста.
Противник начал сопровождать медленные агродроны «Баба-яга» парами FPV-дронов с ночными камерами и тепловизорами. Такая связка стала ответом на выстраивание нашими подразделениями противодроновой обороны, в которой ключевую роль играют пулеметчики с тепловизорами. Теперь если расчет открывает огонь по ночному бомбовозу – а «Баба-яга» может нести до 40 кг боеприпасов, – его тут же атакуют FPV-дроны.
Также противник активно использует беспилотники для минирования дорог в тылу наших позиций. "Яги" просто сбрасывают обычные мины в сумерках, рассчитывая, что водители не заметят и наедут на мины.
FPV-дроны используются хитрее: аппарат садится недалеко от дороги и ждет появления подходящей цели. Если в поле зрения появляется машина или группа людей, дрон поднимается и атакует из засады.
Но в последнее время противник шагнул еще дальше: модернизированные FPV-дроны начали применяться для охоты за нашими разведывательными беспилотниками.
Украинские FPV-дроны появились на высотах более 1200 м, действующих в режиме дежурных средств ПВО и при появлении в зоне ответственности российских разведывательных БПЛА поражают их.
Украинцы стали часто сбивать наши крылья. Это тревожный сигнал.
Фактически противник взялся за уничтожение критически важного звена в нашем разведывательно-ударном контуре. Сбитые разведывательные БПЛА означают конец нашего огневого превосходства:
- слепая артиллерия не будет знать, куда стрелять;
- операторы «Ланцетов» не смогут отправить своих «птиц» на охоту за вражеской артиллерией и техникой;
- расчеты «Солнцепёков» не знают, какие посадки заняты нашими, а какие врагом.
– Утрата возможности вести разведку в ближнем тылу противника критически снизит эффективность нашей авиации и «Искандеров».
Уничтожение наших глаз в небе отбросит нас на поколение назад, и мы будем вынуждены воевать в двумерном пространстве, а противник продолжит вести войну 3D.
Toimetamata tõlge...


Vene väljaanne Tsargrad avaldas artikli pealkirjaga "Tule üleoleku lõpp": peni droonid tulistavad meie luurelennukeid alla.
Siin on mõned väljavõtted tekstist.
Vaenlane hakkas aeglasi Baba Yaga põllumajanfusdroone saatma paari FPV-drooniga, millel on öökaamerad ja soojuskujutid. See paaritamine oli vastus meie üksustele, kes ehitasid välja droonide vastase kaitse, milles võtmerolli mängivad soojuskaameratega kuulipildujad. Kui nüüd üksus avab tule öise pommikandja vastu - ja Baba Yaga võib kanda kuni 40 kg laskemoona -, siis ründavad seda kohe FPV-droonid.
Vaenlane kasutab droone aktiivselt ka meie positsioonide taga asuvate teede mineerimiseks. "Yagi" laseb hämaruses lihtsalt tavalisi miine maha, lootes, et autojuhid ei märka seda ja sõidavad miinidest üle.
FPV-droone kasutatakse kavalamalt: aparaat maandub tee lähedale ja ootab sobiva sihtmärgi ilmumist. Kui vaatevälja ilmub auto või inimrühm, tõuseb droon üles ja ründab varitsusest.
Kuid viimasel ajal on vaenlane läinud sammu võrra kaugemale: moderniseeritud FPV-droone on hakanud kasutama meie luurelennukeid jahti pidades.
Ukraina FPV-droonid on ilmunud enam kui 1200 meetri kõrgusel, tegutsevad õhutõrje töörežiimil ja löövad vene luurelennukeid, kui need ilmuvad vastutusalasse.
Ukrainlased on hakanud meie tiibu sageli alla tulistama. See on murettekitav signaal.

Tegelikult on vaenlane asunud hävitama kriitilist lüli meie luure- ja löögisilmuses. Luure-UAVde allatulistamine tähendab meie tulejõu eelise lõppu:
- Pime suurtükivägi ei tea, kuhu tulistada;
- Laaneoperaatorid ei saa saata oma "linde" vaenlase suurtükiväe ja varustuse jahile;
- "Solntsevoki" arvutused ei tea, millised maandumiskohad on hõivatud meie ja millised vaenlase poolt.
- Võimaluse kaotamine vaenlase lähitagalas luuret teostada vähendab kriitiliselt meie lennunduse ja iskanderite efektiivsust.
Meie silmade hävitamine taevas lükkab meid põlvkonda tagasi ja me oleme sunnitud võitlema kahemõõtmelises ruumis, samal ajal kui vaenlane jätkab 3D-sõda.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44003
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Martin Herem kirjutas: 13 Sept, 2024 0:01 L39 on kasutusel.
Tegelikult ei tohiks NATO BAPile see probleem olla. Protseduure annab õgvendada nii, et avastatud sihtmärgile suunduv piloot omab nii riigi kui juhtimiskeskuse luba.
Kuid tõenäoliselt läheb nii nagu Türgil - 1.hoiatus, 2.hoiatus ja siis "tuli vaba". No mis parata, siiski rahuaeg.
Meil on kasutusel L-39 õppevariandid, kus pole ette nähtud relvastuse panekut (pole selleks kohti). Kuna pole, siis on lennuki tiiva põhitala (lonzeroon) ja telik nõrgem. Relvade kandmiseks mõeldud variandil L-39ZA on tugevdatud tiivatala ja tugevam telik. Samas muidugi on antud masina mootor üsna nõrk ja tiivaaluse relvastuse panekuga muutuvad niigi kasinad lennuomadused veel kasinamaks.

Niiet neid lennukeid on mõtet saata siis, kui on kõvasti aega (piiririkkuja ei suuda jalga lasta) ja need pole lõhkeainet täis Shahedid, mida tiivaotsaga alla koputama minnes võib ilmkärakas käia, millega kaasneb ka "püüdehävitaja" häving.

Idee iseenesest pole väga rumal, sest ka vene ajal, vist siis äkki Rusti õpikohana, oli siinkandis tegutsenud õhukaitsediviisi koosseisus Mi-24P kopterite eskadrill, mis asus Tapal. Tõenäoliselt aeglaste, madalal lendavate sihtmärkide tõrjeks, mille sabas rippumine polnud hävitajatele toona jõukohane.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Lemet »

Meil on kasutusel L-39 õppevariandid, kus pole ette nähtud relvastuse panekut (pole selleks kohti). Kuna pole, siis on lennuki tiiva põhitala (lonzeroon) ja telik nõrgem. Relvade kandmiseks mõeldud variandil L-39ZA on tugevdatud tiivatala ja tugevam telik. Samas muidugi on antud masina mootor üsna nõrk ja tiivaaluse relvastuse panekuga muutuvad niigi kasinad lennuomadused veel kasinamaks.
See kõik ei takistanud Õhuväel töökuulutuses reklaamimast L-39 kerghävitajana...kaunikesti piinlik oli lugeda. Need, kes piloodiks kvalifitseeruksid, teavad niigi, millega tegu ja võimaliku tööandj kommunikatsioonivõimekust koos kompetentsusega see just ei kaunista.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44003
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Soomlaste Hawkil (mis on L-39 kolleeg valges ilmas) on neli tiivaalust pülooni ja Soomes on neid kahe tiivaaluse raketiga (nõuka R-60 vanasti, AIM-9 Sidewinder praegu) liikumas nähtud

Pilt

Tõsi, antud rakettide tänast hinda arvestades on nendega isegi Shahedide laskmine üsna väherentaabel, rakett maksab 10 korda rohkem.

Siin fotol on samasugune masin 1990ndate lõpupoole nõuka R-60 rakettidega, neid jäis Soomes suurem kogus alles, kui neid kasutanud MiG-21'd muuseumi ja vanarauda läksid ning Hornetid peale tulid. Kasutati senikaua, kui mootorid hapuks läksid. Antud aeroplaan paistab 2 pülooniga olevat ning Soome ÕV 80-90ndate "graniidi" kamos. Fotol paistavad kahe samasuguses kamos MiG-21bis sabad Hawki tagant.

Pilt
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Lemet »

Hawk ja Albatros on siiski klassi võrra erinevad masinad...üks küündib patuga pooleks ründelennukiks, teine on puhtalt loodudd õppe-trerninglennukiks pilootide algväljaõppeks. Vertikaalkiirus on vastavalt 21 m/sek vrs 47 m/sek. Thrust-weight 0,37 ja 0,65, kui mälu ei peta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44003
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ilmselt on küse pilootide väljaõppe ülesehitusel. Nõuka lendurite õpe oli suht "do or die" tüüpi, see L-39 (või L-29 enne seda) oligi kõige esimene lennuk. Ei mingeid propelleriga Jakke ega Cessnasid. Seepärast oli ka antud lennuk vähe "rahulikum", sirge tiivaga ja lollikindlate lennuomadustega. Läänes algas piloodi õpe tavaliselt mingi (turbo)propiga ja selle järel tulev õppereaktiiv võis siis käredam olla. Ja seejärel võis tulla juba ülehelikiirusega (advanced trainer. Ja alles seejärel lahingulennuki kahekohaline versioon - läänes osadel tüüpidel polnudki kahekohalist, ju siis oli väljaõpe parem. Nõuka süsteemis tuli L-29/39 järel juba kahekohaline õppe-lahingulennuk. Ja nõukas oli täitsa tavaline, kui kuskil 30-sest pilootide kursusest 2-4 meest sõitis end sodiks, ju nad siis ei sobinud teenima VVS-is/PVO-s.

Eks seesama suurem võimsus lubab Hawkil ka by default relvalasti kanda.

Aeroplaani ägedamad lennuomadused toovad enamasti kaasa ka nõudlikuma juhtimise, sest stabiilne ja rahulik masin ei tee ühtlasi eriti ägedaid manöövreid, sest "see", mis teeb teda lollikindlamaks, teeb teda ka aeglasemaks ja kohmakamaks. Meenutagem kasvõi, milliste sõnadega meenutas MiG-3 Pokrõskin.

Aga teemasse tagasi tulles, siis L-39C pole droonitõrjeks teab mis terav mõte. Selleks sobiks näiteks kuulipildujarelvastusega kerge propelleriga ründelennuk isegi paremini (allajäämine kiiruses pole ka väga suur). Näiteks relvastus nagu pandi sõja alguses Hurricanedele (12x 7,7 mm kuulipilduja) oleks oma tuletiheduselt ilmselt üsna asine väikeste sihtmärkide tabamiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Lemet »

Ei mingeid propelleriga Jakke ega Cessnasid.
Oli ikka. Traditsionaalne väljaõpe NLis oli esmalt kolbmootoriga Jak-18, seejärel L-28 ja siis tõsine tehnika.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44003
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vello Loemaa väga põhjalikes memuaarides algas igatahes lendamine reaktiivmootoriga L-29ga ja seejärel löödi kursus pooleks, pooled jätkasid MiG-17ga (mille ettevalmistuseks kasutati ka UTI MiG-15) ja pooled läksid kohe Su-7(UB) peale. Pärast omakorda vahetati. Ja peakangelase 14 lennatud lennuki hulgas ühtegi propellerlennukit polnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline