21. leht 106-st

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 2:03
Postitas Meigo
Tänud aurik, oleksid ehk nii hea ja tõesti annaksid mõned kuulutused ette, nende laevade hinnamajandus huvitab mind. Võrtsjärve ja Vanemuise kohta uurisin sellepärast, et kui mul peaks avanema võimalus see laev soetada ja läheb tööks, siis kalda ääres oleks tarvis rentida töökoht, samas on mul Rannu kandis vastav koht olemas. Plaan oli ta tegelikult pukseerimiseks tühjaks korjata ja tekipealne samuti puhtaks teha ja need osad mida saab kasutada (seinad, kaptenisilla korpus, vb nipet näpet veel) eraldi transportida. Võrtsjärve ääres leidsin isegi ringkäigul sobiva koha laeva treilale tirimiseks, kuid kujutan ette et Hansatrans (hansatrans.ee) võtaks sellise töö eest kena kopika ja paar piiska verd veel pealegi, ehkki kogemust neil on. Tõid nad ju Koidulagi Tartusse. Muidugi sealt kohast kus annaks laeva välja tirida sellega edasi liikumine on iseasi ja ma ei anna pead kas see veos üldse paljudest kitsaskohtadest läbi läheb. Tõenäoliselt lihtsam ja odavam on kokkuvõttes rentida vastav angaar ja seal vajalikud tööd teostada. Ei peaks midagi lahtigi kiskuma. Üritan lihtsalt võimalikult palju võimalusi läbi mõelda olgu või mõni neist tobe.


Olen juba ise mitu korda Vanemuiset käinud uurimas ja olukord ei tundu lootusetu. Lisan alljärgnevalt siis ka mõned pildid. Ehkki sarnaseid on lisatud varemgi.
Oskab keegi täispikkuses öelda?
Oskab keegi täispikkuses öelda?
2012-11-12 12.54.09.jpg
2012-11-12 12.55.51.jpg

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 2:05
Postitas Meigo
2012-11-12 12.51.21.jpg
2012-11-12 12.56.13.jpg
2012-11-12 12.56.41.jpg

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 2:06
Postitas Meigo
2012-11-12 12.59.10.jpg
2012-11-12 12.58.48.jpg

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 18:04
Postitas Soobel
Ma vaatasin ka, et Vanemuiset on läbi aja ohtralt võõbatud ja seepärast pole teda rooste väga hirmsasti hammustanud ja sisemuski näikse vaata et osaliselt kasutuskõlblik olevat. Noh Lavassaares reisivagunid on teinekord üllatanud, et ei olegi tegelikult nii mädad need laed ja seinad, kui esmapilgul tundus.
Ja kas ta niimoodi üldse lahti käibki, et saad putka küna küljest ära võtta? Kuskil vene foorumis olid pildid nende laevade kokkukeevitamisest, seal tundus küll, et kogu värk on ühes tükis ja lahti käib vaid gaasikeevitusega. Kas Tartus seal, kus see slipp oli, ei saa teda välja tõmmata?

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 19:00
Postitas Meigo
Sa Google Mapsist saad näidata kus see slipp täpsemalt oli või juhiseid anda? Slippi enam olla ei tohiks, nad tõmbasin hiljuti Pegasusegi rannas pontoonidel välja...

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 19:03
Postitas aurik
Meigo, panin uuemaid kuulutusi. Hinnad seinast seina. Valisin vaid täpsed analoogid, mitte teised MO modifikatsioonid. Mõni muidugi ümber ehitatud.
Sellel lehel on mitmeid, aga hinna teadasaamiseks tahavad, et registreerutaks kasutajaks
http://atships.com/ lahter Прогулочное

Koos hinnaga
http://msk.trigub.ru/catalog-234/9405
http://www.fleetmarket.ru/?p=9983
http://www.fleetmarket.ru/?p=15373
http://www.fleetmarket.ru/?p=13199
http://kiev.ko.slando.ua/obyavlenie/pro ... 4Ff4Z.html
http://usedboats.ru/view.php?boat=62456
http://www.avito.ru/volgogradskaya_obla ... d_86609783

Igaks juhuks veel pihkva oma. tema hind 1 500000 rbl
http://pskov.psk.slando.ru/obyavlenie/p ... 5u2ew.html
venekeelne nupp sellest miks müüki läks
http://businesspskov.ru/news/56440.html

Mind huvitaks muidu hirmsasti, kuidas see soome laev, mille pilt mul paar lehekülge tagasi üleval, omal ajal maismaad mööda Pärnust Tartu külje alla toodi ja mis see maksis. See käis kuidagi väga vaikselt. Hansatrans tegutseb suure käraga

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 19:44
Postitas Soobel
Meigo kirjutas:Sa Google Mapsist saad näidata kus see slipp täpsemalt oli või juhiseid anda? Slippi enam olla ei tohiks, nad tõmbasin hiljuti Pegasusegi rannas pontoonidel välja...
Otse turu taga, teiseltpoolt Pika ja Fortuuna tänava ühinemiskoha vastas. Arvata võib, et kasutatav see ei ole, lihtsalt käis mõte läbi, et äkki on sobiva stabiilse kallakuga koht, mis pole supelrand, kus paljud kära tõstavad, kui laeva välja tõmmatakse. Aga kui juba Pegasust sealt välja ei tõmmatud - ju siis ikka pole kasutatav. Teine asi - mis temaga kaldal peale hakata. Kas ta vist oli oma 6 meetrit kõrge kiilust kaptenisilla katuseni. Ei lähe elektriliinide alt läbi.
Muidu hiliseim juhtum, kus suurt asja veeti, oli see, kui auruvedur GR Lavassaarest Gulbenesse remonti viidi. Selleks läks vaja mingist madalamat eritreilerit, kuna "tavalisema" treileriga oleks asi gabariidist välja läinud. Ja üritus maksis ikka kümneid tuhandeid. Vedur oli muidugi väiksem kui vanemuine - miskit 35 tonni ja rattast korstnaotsani 3,4m kõrge.

Edit: Vaatasin siin lehekülgi tagasi neid jooniseid ja faile ja paistab, et laev vedurikesest vaid poolteist meetrit kõrgem ja kui veel kapteniruhvi katus maha võtta jne. Iseasi, kas sellist 70-tonnist treilerit Eestis leidub. Kas kraanaga otse teda ei anna välja tõsta?

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 19:54
Postitas Meigo
Tundub, et muud varianti pole kui laeva jõe ääres kaldal kusagil angaaris putitada. Ropka teel on mõned angaarid, pean uurima kas ka vabad. Taeva all ei tahaks sellist asja teha, paari nädalaga on kalkarid pool laevast ära vedanud. Teab keegi kus pontoone rentida?

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 19:59
Postitas Manurhin
Meigo kirjutas:Teab keegi kus pontoone rentida?
Arvatavasti pead selles küsimuses suuremate naaberriikide poole vaatama. Või siiski, hakatuseks võiks Balti Laevaremonditehasega kontakti võtta.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 20:45
Postitas speedsta
Turu taga pole enam mingit slippi. Vist oli see eelmise aasta numbri sees, kui täideti ära ja tehti plats.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 22:13
Postitas Meigo
Ma ei tea kas teised, kes on Vanemuiset vaatamas käinud märkasid laeva kerget kreeni vasakule, tõenäoliselt 2-3 kraadi...

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 18 Nov, 2012 22:30
Postitas aurik
See ei tohiks kreen olla. Võimalik, et siin kai alguses pole väga sügav ja puutub põhja. Suht madal veeseis tundub olevat. Ja trossid tõmbavad teda suunaga kalda poole.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 19 Nov, 2012 0:09
Postitas Meigo
Loogiline, mul oli juba väike mure sees...

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 19 Nov, 2012 1:58
Postitas Soobel
Kui palju üldse on vaja, et sellisel laeval 2-3 kraadi kreeni sees oleks? Vaid kui ühest küljest on rohkem sodi ja vanarauda välja tassitud kui teisest? On liiga tühi ja istub liiga vähe vees ja seepärast natuke ebastabiilne? Mõtlesin siin vahepeal, et mis võiks juhtuda, kui sellisele laevale panna 1000hj diisel peale ja ka vastav kruvi ja üritada kihutada? Ronib kah veest välja ja läheb ümber? Siis tuleb rooliga püsti hoida nagu jalgratast?
Nali naljaks, aga ühe professoriga oli siin jutuks nostalgia emajõel ja ta pajatas omaaegsest tudengite võistuurineerimise kihlveost (millest tema siiski osa ei võtnud). SantaMaria/Joala nimi käis sellest teemast läbi, kus keegi oli kaptenisilla katusele ronind ja sealt tantsijatele kaela lasnud. Jõhker "nali" pidi olema, ma juba kujutasin ette, kuidas tüüp kihkukähku pudeli- ja muu kättejuhtuva sajus üle jõe ujub, lootes teisele kaldale ja öhe kaduda kiiremini, kui ülelastud tantsijad ringiga üle silla teda malakatega vastu võtma jõuavad. Ja ega ta seda kihlvedu võitnud - kihlveo võitnud hoopis üks praeguseks manalateele läinud näitleja, kes siristanud Volga restorani köögi akna vahelt tulisele pannile.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 19 Nov, 2012 8:40
Postitas Meigo
Et teada saada mis raskust selle laeva kreeni vajumiseks vaja oleks tuleb arvestade laeva veeväljasurvet (displacement) ehk veeruumala mida laeva põhi enda alt tõrjub. Tõmba laeva keskele joon ja kujuta ette et vasakul on 90 ja paremal 90 kraadi ehk tasapind on 180 kraadi. Selle arvutuse puhul ei tohiks mingit seost olla gravitatsiooniga kuna tekkiv surve (Pa) kompenseerib seda nagunii. Oletame, et laev kaalub 100t, tema veeväljasurve peab seega olema samuti 100t vastasel juhul vajub ta senikaua kuni veeväljasurve on vähemalt 100t. Selle järgi pannakse projektis laeva süvis kirja. Täpseid arvutusi teha ei viitsi hetkel ja valemit tuletada aga kui soovid võin selle täpselt välja arvutada mingi hetk.