Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Leino
Liige
Postitusi: 188
Liitunud: 18 Aug, 2008 17:59
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Leino »

Trumm, lihtsaim lahendus oleks id-ga autentimine :wink:


Boltil mingi tagasisidevärk tekkinud. Augustis parkisin Tartus tõukeratta laia kõnnitee äärde ning tegin tõukerattast pildi - sain koheselt teavituse, et olen halvasti parkinud ning et enam nii ei teeks. Ei tea kas sel on ka mingine tagajärg? Kusjuures, tõukeratas oli pargitud viisakalt ja teisi liiklejaid mitte häirivalt.

Kusjuures, kui märkate ebakorrektselt pargitud tõukeratast, siis võite vabalt Bolti äppi kaudu asja raporteerida neile.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Sept, 2022 8:33
Meil on hiljutisest olemas kogemus - rollerid.
Veel mõni aasta tagasi liikusid Tallinnas ringi rolleritel noortekambad.
Kaasuva probleemina lendas lakke autodest bensiini varastamine (arva, kes).
Siis viskas kellelgi asi üle ja asjad tehti korda.
Rollerid pidid olema regatud (selline roheline numbrike), käima ülevaatusel ja alaealine pidi olema teinud eksami.
Lisaks, politsei mõõtis kiirust ja kui leiti sind üle 50 kmh (peab olema piiraja) sõitmas, siis väänati trahv lubadeta sõidu eest (üle 50 arendav roller loetakse mootorrattaks ja sul peab olema juhiluba).
Hoobilt see pardakk ka lõppes. Polnud piisavalt rebel.

Praegu on samasugune noorte tekitatud pardakk neide tõuksisega. Kes sõidab kõnniteel 70 kmh jne. Lihtsalt teenusepakkujatele tuleb ette panna valik 1. reguleerivad ise asjad ära 2. reguleerib selle riik, kuid siis kaob enamik teenuse käibest, kuna noored ei sõida enam nendega. Kuna Bolt on antud probleemi eksportinud mitmesse riiki, siis mujal nii kaua pole pealt vaadatud, mitmel pool on hakatud sõidukeelde panema.

Kes eile Pealtnägijat vaatas, siis seal oli kaamera kaasas reidiga - ja järjest nopiti maha tegelasi, kes olid sangas illegaalselt. Miks Bolt võimaldab alaealisele selle kättesaamist? Arvab, et kleeps 16+ peatab?
Jälle tüüpiline Trummi jutt, lahmime umbes küll midagi ikka pihta läheb.

Esiteks rolleritest - olen eluaeg Tallinnas elanud ja ei mäleta küll mingeid rollerigänge. Rollerite kiirust mõõdeti ka enne rohelisi numbreid. Ja tuunitakse rollereid ka praegu.

Teiseks tõuksidest - just eratõuksidel on kiiruseprobleem, sest renditõukside kiirus on kõigil max 20 peale piiratud, pluss veel see, et teatavates piirkondades rakendub lisakiirusepiirja (oli vist 12 kmh). aga sul ikka läheb see tähelepanu rendifirmade suunas. Kadedus on kole asi.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 760
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Marvin »

Leino kirjutas: 15 Sept, 2022 9:27 Trumm, lihtsaim lahendus oleks id-ga autentimine :wink:
ID-ga autentimine Boltile kui rahvusvahelisele ettevõttele ei sobi, sest välismaalastel seda ei ole. Küll aga peaks Google või Apple konto, millega Bolti konto seotud on, samuti vanust teadma. Sealt selle lugemine on triviaalne.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siis sa lihtsalt valetad. Kui see teema päevakorras oli, liikusid mööda linna sellised mõne kuni paarikümne pealised noortekambad nende registreerimata rolleritega. Ka mina olen alates 1994 Tallinnas kogemata elanud.

Sõideti tänavatel autode vahel ja kui keegi julges märku anda, et pole OK (nt signaali lastes), siis anti autole jalaga vastu poritiiba ja sõideti kuskile majade vahele ära, et autojuht ei saaks järgi. Kogu protsess loomulikult kiivrita jne. Kui autode vahel sõeluda said, siis pidi ka piiraja ära olema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Sept, 2022 9:43 Siis sa lihtsalt valetad. Kui see teema päevakorras oli, liikusid mööda linna sellised mõne kuni paarikümne pealised noortekambad nende registreerimata rolleritega. Ka mina olen alates 1994 Tallinnas kogemata elanud.

Sõideti tänavatel autode vahel ja kui keegi julges märku anda, et pole OK (nt signaali lastes), siis anti autole jalaga vastu poritiiba ja sõideti kuskile majade vahele ära, et autojuht ei saaks järgi. Kogu protsess loomulikult kiivrita jne. Kui autode vahel sõeluda said, siis pidi ka piiraja ära olema.
Ära aja kelbast. Kuna neid rollereid tollal ei pidanud registreerima, siis neid ei registreeritudki. Neid poleks saanud isegi parima tahtmise juures registreerida.
Sõiduteel ja tänavatel sõideti nendega sellepärast, et see oli lubatud (ei ole kunagi keelatud olnud).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Marvin kirjutas: 15 Sept, 2022 9:40
Leino kirjutas: 15 Sept, 2022 9:27 Trumm, lihtsaim lahendus oleks id-ga autentimine :wink:
ID-ga autentimine Boltile kui rahvusvahelisele ettevõttele ei sobi, sest välismaalastel seda ei ole. Küll aga peaks Google või Apple konto, millega Bolti konto seotud on, samuti vanust teadma. Sealt selle lugemine on triviaalne.
Tundub, et tänane autentimine on ka autode osas ebapiisav
https://www.delfi.ee/artikkel/120067188 ... tud-autoga

Tõsi, kasutusmugavus/lihtsus ja turvalisus on alati pöördvõrdelised ja mugavusega harjunud tänapäeva inimene mingist ajudepingutuse tasemest loobub teenusest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 15 Sept, 2022 9:56 Ära aja kelbast. Kuna neid rollereid tollal ei pidanud registreerima, siis neid ei registreeritudki. Neid poleks saanud isegi parima tahtmise juures registreerida.
Sõiduteel ja tänavatel sõideti nendega sellepärast, et see oli lubatud (ei ole kunagi keelatud olnud).
Rollerite registeerimine, ülevaatused ja eksamite nõudmine alaealistelt oli toona riigi reaktsioon sellele pardakile, ainult toona ei olnud hommikustes ERR uudistes statistikat, mitu tegelast oma ajud asfaldile laotas. Neid muide oli omajagu ka siis, eriti kui auto ja roller kohtusid.

Võimalus sõita tänu puudulikule seaduandlusele tont teab kuidas ja tont teab millega tegigi need rollerid populaarseks noorte rebelite hulgas. Eriti kui neil on peal päris suure kubatuuriga mootor, mis tehniliselt lubab sõita ka 100 kmh.

Ja probleem oli arusaadavalt suur ning avalik rahulolematus suur. Muide, peale nende meetmete ärategemist suri see rollerimajandus sisuliselt välja, täna kohtab üksikuid. Legaalne rollel pole ei änksa ega rebel. Vahepeal oli mingi arusaamatu joodikuautode (mopeedimootoriga miniauto) populaarsuse kasv, kuid need on üsna kallid ja noortele rebelitele seetõttu kättesaamatud. Nendega sõidavad enamasti vanemad kasutajad, kel raha (ja mõistust) rohkem. Antud autot ei kutsuta joodikuautoks ilmaasjata, nimelt tänases õigusruumis saab sellega sõita siis, kui oled lubadest (nt joogisena sõitmise eest) ilma jäänud ja oled täisealine - juhtimisõigust ei vaja.

Vaadates neid Pealtnägijas näidatud õnnetuste videosid, tundub, et kurja juur on ka mõned aastad tagasi tehtud liiklusseaduse muudatused, millega lubati jalgratturil sõites teed ületada ülekäigurajal (vanasti pidi sadulast maha tulema). Idioodid said sellest aru aga sedasi, et nüüd võib ülekäigurajalt üle kihutada ja autod peavad teed andma (tegelikult sõites ületades autojuhil tee andmise kohustus puudub). Kui seda videot vaadata, siis nii pooled auto alla sõitmised ong tingitud just sellest, et idikas kihutab täie kiirusega ülekäigurajale, vaevumata ringi vaatama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Võimalus sõita tänu puudulikule seaduandlusele tont teab kuidas ja tont teab millega tegigi need rollerid populaarseks noorte rebelite hulgas. Eriti kui neil on peal päris suure kubatuuriga mootor, mis tehniliselt lubab sõita ka 100 kmh.
Üle 50 cm3 rollerid oli vaja ka siis arvele võtta. Politseile jäid sellisega vahele, siis pandi su pill politsei parklasse.
a probleem oli arusaadavalt suur ning avalik rahulolematus suur. Muide, peale nende meetmete ärategemist suri see rollerimajandus sisuliselt välja, täna kohtab üksikuid.
Ei ole küll tähele pannud, et vähemaks oleks jäänud liigeldes igapäevaselt Tallinnas. Maakohtades on isegi juurde tulnud.

ei ole mõtet oma soovunelmaid tegelikkuse pähe esitada.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Gideonic »

Läks topelt, palun kustutada
Viimati muutis Gideonic, 15 Sept, 2022 10:32, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Gideonic »

AMvA kirjutas: 15 Sept, 2022 10:25 Ei ole küll tähele pannud, et vähemaks oleks jäänud liigeldes igapäevaselt Tallinnas. Maakohtades on isegi juurde tulnud.
Koguarvult ehk jah, aga ma mäletan küll neid põhjavalgustusega tuunitud "rollerigänge" Tartus ja Tallinnas kuskil anno 2004 - 2007. Sellised pole õnneks ammu näinud.

Nüüd on aga mingid haiged seadusevälised rollerautod tekkinud millega saavad sõita ka kriminaalid ja elukutselised roolijoodikud. Mingeid ülevaatuste või tehnilise korrasoleku reegleid ei ole ja lube ei vaja. Aru ma ei mõika miks selliseid asju teelt ära ei korjata :evil:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See joodikautode teemaline eelnõu kuskil liigub. Soomes muide sama probleem. Ise probleem on veel nende toruraamil klaasplastist autode avariiturvalisus. Soomlased plaanivad (lisaks muule) teha selle liigutuse, et kui täiesti tavalisele autole on paigaldatud sertifitseeritud vidin, mis piirab kiiruse 50 kmh, siis võib sellega sõita samadel alustel mopeediga. Auto võib seejuures olla kasvõi Mercedes S600.

Ja olid, olid need rollerigängid. Täna enam pole, legaalse asjaga pole vist piisavalt rebel tegeleda. Sõita kiivriga jne. Vähesed sõidavad. Vähemalt linnades. Maakohtades on teised jutud, seal sõidetakse veel sääreväristajaga ka. Kui pole muud taskukohast transporti ja vahemaad on suured.

Joodikautosid ma niiväga ei vaenaks, neid on hetkel vähe ja tundub, et omanikud ei soovi ka politsei huviorbiiti sattuda. Ainus probleem, millega nad on silma jäänud, on maanteel sõit, selle 45 kmh töristamisega koguneb sinna taha suur saba ja läheb ohtlikeks möödasõitudeks. Pigem häirib mind linnas see tõukside ja asjadega kihutamine, seejuures iga hetk võib selline geenius sulle ülekäigurajale ette tuhiseda, üks käsi hoiab lenksu ja teine skrollib telefoni :wall:

Vähemalt need teles näidatud videod paistavad nii, et tegelastel pole kas nägemist ei ei vaadatagi ette. Kui tähele paned, need ülekäigurajale välja sõitjad ei vaata kordagi, kas teepeal keegi tuleb. Jalgratturitel tundub küll olevat (nii kolmandikul kuni pooltel) kindel arvamus, et sõites sadulas ülekäigurajale, peab autojuht talle teed andma. Mulle nt on keskmist sõrme ka näidatud, kui ma pole peatunud. Sõidan iga päev kaks korda üle kahest kergliiklusteest Õismäel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Sept, 2022 8:33
Lisaks, politsei mõõtis kiirust ja kui leiti sind üle 50 kmh (peab olema piiraja) sõitmas, siis väänati trahv lubadeta sõidu eest (üle 50 arendav roller loetakse mootorrattaks ja sul peab olema juhiluba).
Sinusugune kahe kõrgharidusega tark inimene peaks ikka teadma, et kui sa ületad sõidukiga lubatud valmistajakiirust, siis see ei muuda sõiduki kategooriat ja "trahv lubadeta sõidu eest" on sinu fantaasia vili. Reaalselt saab sellisel juhul teha trahvi ebaseadusliku ümberehituse ja kiiruse ületamise eest, mitte lubadeta sõidu eest.

Ja lõppeks, seaduse mõistes ei olemas "rollereid", on olemas mopeedi klassi sõiduki ja mootorratta klassi sõidukid jne. Roller on rahvapärane nimi ning motoroller võib kuuluda nii mopeedi kui ka mootorratta klassi, olenevalt tema kubatuurist, võimsusest ja valmistaja poolt lubatud maksimumkiirusest.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei ole kahjuks fantaasia. Sama asi käib ka muude alamkategooria masinate kohta. Kui sul on alamkategooria (mopeedi puhul AM) juhtimisõigus, aga sa juhid põhikategooria kriteeriumitele vastavat sõidukit, peavad sul olema ka põhikategooria load. Ja kui neid pole, on see "juhtimisõiguseta sõitmine".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Sept, 2022 11:38 Ei ole kahjuks fantaasia. Sama asi käib ka muude alamkategooria masinate kohta. Kui sul on alamkategooria (mopeedi puhul AM) juhtimisõigus, aga sa juhid põhikategooria kriteeriumitele vastavat sõidukit, peavad sul olema ka põhikategooria load. Ja kui neid pole, on see "juhtimisõiguseta sõitmine".
Kõik õige mis sa ütlesid aga sõiduki kategooria ei muutu sellest, kui sa oled ta ümber ehitanud teise kategooria sõidukiks. Ehk kui mopeedil piiraja maha keerata, siis ei muutu ta automaatselt mootorrattaks, vaid jääb ikka mopeediks.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Sept, 2022 11:38 Ei ole kahjuks fantaasia. Sama asi käib ka muude alamkategooria masinate kohta. Kui sul on alamkategooria (mopeedi puhul AM) juhtimisõigus, aga sa juhid põhikategooria kriteeriumitele vastavat sõidukit, peavad sul olema ka põhikategooria load. Ja kui neid pole, on see "juhtimisõiguseta sõitmine".
saa kallis inimene aru, et mopeedi tuunimine ei tee temast mootorratast (A, A1), seega sinu väide on täiesti mööda. Kui sa laod oma B-kati kaubikusse nii palju kaupa, et ta ületab 3,5 tonni, siis ei muutu ta sellega C-kategooria sõidukiks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist