Re: Merevägi ja rannakaitse
Postitatud: 14 Sept, 2020 12:57
Esiteks peaks see olema võimeline iga ilmaga välja sõitma (kas jääklass ka?). See seab juba suurusele mõningasi piiranguid.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Minu probleemi asetuses ei olnud küsimus ainult tuvastamisest, vaid ikkagi palju spetsiifilisemalt - millega laev (olen kuulnud ka, et "alus" on hoopis õige sõna) tegeleb?Kilo Tango kirjutas:Selge see. Keegi ei vaidlegi ju tuvastamise tähtsuse üle. Küsimus on, et kui suurt veesõidukit on tuvastamiseks vaja ja kas see "tuvastusalus" peab olema A-O kogu ahelat kattev alus või piisab ainult spetsiifilise ülesande täitmisest. Ehk siis teisisõnu, kas meil on vaja "kahuriga kaubalaeva".
Kõigepealt, Veiko, aitäh sisutihedate postituste eest - loen ja õpin.Veiko Palm kirjutas: ...
See ei pea olema kaitsevägi, kuid riigi seisukohalt on oluline, et keegi seda teeb. Kuna need ülalnimetatud küsimused on olulised just sõjalisest vaatenurgast, siis on oluline, et eksisteerib selge ja kõigile arusaadav käsuahel, mille kaudu riigi ressursse juhitakse, et nendele küsimustele vastuseid saada.
Praegu seda selget juhtimisahelat ei ole ning ressursside kasutamine käib ikkagi heade suhete baasil. Ka see on vastuvõetav, kuid asjade selline korraldus tekitab juurde järjekordse võimelünga, milliseid, nagu me teame, on meil piisavalt. Kuid selle võimelünga kõrvaldamine on ülioluline, kui me hakkame rääkima hiljem nendest võimalikest dessanditõrje operatsioonidest....
Mereväel on seal vähe teha kui juhtkonnal pole tahet. Enne Sandownide hankimist oli aga MeV olukord veelgi nutusem.kui see on tõesti nii, siis tekib küsimus, et millega EMV viimased 28 aastat tegelenud on?
Millisel juhtkonnal? Mereväe, Kaitseväe või riigi juhtkonnal? Mis need Sandownid siia puutuvad? Õhuväel ei ole samuti sisuliselt sõjalise otstarbega lennukeid. See ei sega neid tuvastatud õhupilti tootmast.nimetu kirjutas:...
Mereväel on seal vähe teha kui juhtkonnal pole tahet. Enne Sandownide hankimist oli aga MeV olukord veelgi nutusem.
Kõigepealt - mitte mereväe, vaid kaitseväe. Kaitsevägi on ikkagi üks tervik ja ainujuhtimise põhimõttel korraldatud. Merevägi on osa kaitseväest (ehk - võtan ikkagi löögi enda pealeKilo Tango kirjutas:Nüüd konkreetselt sellest teemast - kui see on tõesti nii, siis tekib küsimus, et millega EMV viimased 28 aastat tegelenud on? AFAIK on see näiteks õhuväele olnud tegevuse peamine fookus.
Nii KV kui ka riigi juhtkonnal. Ma saan aru, et vähemalt KV juhtkonna osas puhuvad nüüd natukene teised tuuled.Mereväe, Kaitseväe või riigi juhtkonnal?
Siin vajab üks asi klaarimist.Nüüd hakkan sukelduma sügavale tundmatutesse vetesse, kuid ega valdav osa "toore" merepildi kontakte ei vaja mingit erilist tuvastamist. AIS näitab, et tegemist on Tallinki laevaga. Sõiduplaan näitab, et samal ajal peaks laev tõesti Helsingisse suunduma, sellega töö ka lõppeb. Aga väike osa nõuab pikemat tegelemist. Tuleb Eesti vetesse leav ja nõuab tormivarju näiteks. Kes suunab seda edasi? Kes teatab kaitseväele, et taoline luba anti? Kes tegeleb asjaga edasi, kui kaitseväele konkreetne laev, selle asukoht või mõned muud imelikud signatuurid huvi pakuvad? Kes laeva lähemalt uurib? Kes vajadusel laeva pardale läheb? Kes laeva "varjutab"?
Olid enne ka laevad millega miine jahiti ja traaliti.nimetu kirjutas:Nii KV kui ka riigi juhtkonnal. Ma saan aru, et vähemalt KV juhtkonna osas puhuvad nüüd natukene teised tuuled.Mereväe, Kaitseväe või riigi juhtkonnal?
Miks ma Sandownidest räägin? Sest enne nende hankimist polnud MeV mingit erilist võimekust ega ka mingit arenguperspektiivi. Selletõttu võib sellest 28-st aastast rahulikult umbes 16 aastat maha lahutada. Pädevus on voolitud alles viimase 12 aasta jooksul.
Ei vaja mingit klaarimist, toetan Sind täielikult, räägid justkui minu juttuKapten Trumm kirjutas:Siin vajab üks asi klaarimist.
Nimelt laevaliikluse tihedust Soome lahel (näiteks) arvestades ei ole mõeldav, et me neid laevu käime teise laevaga kontrollimas.
Sellisel juhul saabub EV pankrot (rääkimata EKV pankrotist) kaugelt enne, kui asi sõjaks läheb. Kui me seda ei soovi, tuleb teha teisiti.
Jälle 100% nõus. Seetõttu tulebki KÕIKI riigi ja liitlaste ressursse kasutada võimalikult säästlikult ja otstarbekalt. Ning vajadusel juhtida ühest kohast, et näiteks VTA laev suudaks samuti RMP-sse panustada. Või miks mitte põhjanaabrite laev. Ning ressursse tuleb ka planeerivalt jaotada, et meie kõikide laevastike laevad poleks ühtäkki ühes lahes, sest igaüks on eraldi mõelnud oma tööde ja tegemiste peale.Kapten Trumm kirjutas:[...] kirka merepildi (on võimalus olnud seda näha kah) saladus on ikka see, et enamik neid laevu tuvastatakse muude vahenditega kui oma laevaga ligi sõitmine. See võimaldab efektiivselt hoida silma peal sel laevade massil, mis Soome lahel voorib. [...] merepiiril igal hetkel patrullivate aluste arv pole eriti suurem kui meil PPA-l.
Natuke ikka tuleb lahata, laeva inspektsioon poleks seal palju kasu toonud, kui Islandil puudusid vahendid sellel Lykes Lines nimelise reisilaeva koopia tõrjumiseks. Seepärast peab iga meresõjaline lahend olema valmis ka "lõpuni minekuks".Selle esimese näiteks toon Su ühe enimtsiteeritud ulmeraamatu, ehk Red Storm Rising. Issand kui tore oleks olnud pardale minna! Aga palun ärme enam sinna mine ja seda raamatut lahkama hakka.
Sa juba kappad sajaga ei tea kuhu suunas. Igapäevaselt (täna-homme) väga palju rakette lasta ei oleks vaja või mis? Täna-homme on vaja teha RMP loomiseks hoopis midagi muud. Primitiivselt öeldes jagunevad märgid RMP-l kolme klassi - sõbralikud, vaenulikud ja neutraalsed. Kui ei õnnestu objekti (või tegevust) kindlalt ühte neisse kolmest jaotada, siis tuleb kirjutada, et tuvastamata. Saad ju aru, et mida rohkem küsimärgiga märke RMP-l on, seda ebakindlam kogu RMP väärtus on? Ja ilmselgelt mingit tuld küsimärkide pihta igaüks ei juhi, et noh, igaks juhuks.Kapten Trumm kirjutas:Natuke ikka tuleb lahata, laeva inspektsioon poleks seal palju kasu toonud, kui Islandil puudusid vahendid sellel Lykes Lines nimelise reisilaeva koopia tõrjumiseks. Seepärast peab iga meresõjaline lahend olema valmis ka "lõpuni minekuks".
Raamatus siiski üritati, laeva tulistas ja tabas 1 Harpoon tiibraketiga patrull-lennuk Orion ning laeva tulistasid kahuritest ka kaks Islandil asunud F-15.
Ehk siis - kui vastaspool on vaenulike kavatsustega ja agresiivne, siis tuleb neid minna tuvastama ka alusega/vahendiga, mis suudab lahingut pidada.
Vabandage diletandi küsimust, aga kuidas tuvastav laev saab lasta tuvastatavat laeva näiteks sellesama RBS-15-ga. Tuvastamine viiakse siiski läbi teise laeva ligiduses. Eriti kui on tarvis aru saada, mida laev teeb või mis on tema tegelikud kavatsused.Kapten Trumm kirjutas:...
Ehk siis - kui vastaspool on vaenulike kavatsustega ja agresiivne, siis tuleb neid minna tuvastama ka alusega/vahendiga, mis suudab lahingut pidada.
No ei olegi niimoodi võimalik. Külg-külje kõrvale sõitmine on ikkagi selline rahu- ja varase kriisi aja tegevus. Või siis ka sõjaaegne, kui ei osata sihtmärgist vaenulikku reaktsiooni oodata (rahumeelne traktor või siis IMS aegsed allveelaevauputajad). SA tuvastamine käib ikkagi eemalt ja sel juhul, kui raketti on plaanis lasta, piisab tõesti vbl ka radaripildist. Rakett on üleüldse kehv relv hoiatuslaskudeksKilo Tango kirjutas:Vabandage diletandi küsimust, aga kuidas tuvastav laev saab lasta tuvastatavat laeva näiteks sellesama RBS-15-ga. Tuvastamine viiakse siiski läbi teise laeva ligiduses. Eriti kui on tarvis aru saada, mida laev teeb või mis on tema tegelikud kavatsused.
10 korda suurema pindalaga, kahe mere äärsel, riigil on lühem rannajoon? Seda arvutuskäiku tahaks täitsa näha...paalberg kirjutas:Loomulikult tuleb esmalt pihta hakata mitte rakettidest ega laevadest vaid sõjalise otstarbega rannakaitse radarivõrgu väljaehitamisest. Kui Rootsil oli 3218 km. pikkuse rannajoone katmiseks 28 PS-870 tüüpi sajakilomeetrise tegevusraadiusega radarit siis kui mitu taolist radarit Eestil oma 3793 km. pikkuse rannajoone katmiseks vaja läheks?Kapten Trumm kirjutas:Olukorrateadlikkus merel koosneb 2-st astmest või levelist, nagu moodsas keeles öeldakse
1. ülevaate saamine, kus merel mingid laevad asuvad - mida saadakse 99% juhtudest kaldaradarite abiga.