Re: Eesti Kaitseväe suurus ja struktuur
Postitatud: 30 Jaan, 2018 19:24
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Ämh? Aga mille krdi jaoks "Osta artikkel" nupp seal all on??Borja kirjutas:see vist oligi "täisversioon"
..piinlik tõesti aga kamakaks kuda ma seda linki ka ei avaks, ei viska mulle ette ostmiseks artiklitKriku kirjutas:Ämh? Aga mille krdi jaoks "Osta artikkel" nupp seal all on??Borja kirjutas:see vist oligi "täisversioon"
Kunnas ärgitab Heremit: ei saanud kindralilt ikkagi vastust, kuidas kavatseme sõjas Eesti rinnet hoida
Leo Kunnas
reservkolonelleitnant ja kirjanik
Esitasin tulevasele kaitseväe juhtkonnale kolm lihtsat, aga väga põhimõttelist küsimust:
Kuidas kavatsen ma sõja võita ehk liitlasvägede tulekuni vastu pidada, kui Venemaa peaks kallale tungima?
Missugust kaitseväge ja Kaitseliitu ma selleks vajan?
Kuidas on vaja selleks sõjaks ette valmistuda?
Kindral Herem ei andnud neile küsimustele vastust.
Kahes artiklis määratlesin rea võtmeprobleeme, mida lahendamata polegi võimalik häid vastuseid leida.
Kahte neist - sõjaaja kaitseväe suuruse (42 000 inimest versus 21 000 inimest) ja detsentraliseeritud juhtimise (kaitseringkondade kaotamise) probleemi analüüsib kindral Martin Herem pikalt, aga ei paku ühtki lahendust, kuna polevat inimesi ja raha. Raha ning inimesed - need on iga organisatsiooni või ettevõtte juhi igapäevased probleemid, milles pole midagi erakordset. Nende lahendamine ongi juhi töö.
Kaitseväe kaadri voolavus on suur, aga teenistusest lahkunud ohvitserid ja allohvitserid pole kusagile kadunud. Nad on täna reservis. Lahenduseks on nende rakendamine.
Raha? Kui kaitseministeeriumi ja tema mittelahinguliste allasutuste kulud neelavad täna 23% kaitse-eelarvest, on seda ilmselgelt liiga palju. See teeb üle 100 miljoni euro aastas. Sõjalise riigikaitse eest vastutav struktuur ei tohiks keskenduda iseenda ülalpidamisele. Siin on mõttekoht riigikontrollile ja poliitikutele, kust leida raha kaitseväe ja Kaitseliidu võitlusvõime tõstmiseks.
Ei näe probleemi ilmselges veas
Iseseisva kaitsevõimega seostamatute tegevuste lõpetamises ei näe kindral Herem probleemi, samuti iseseisva kaitsevõime kriitilistes võimelünkades - keskmaa õhutõrje, miiniveeskamise ja rannakaitse ning soomusmanöövrivõimekuse (tankide) puudumises. Ka ei näe ta probleemi selles, et käesoleval kümnendil on kaitseväe areng keskendunud põhiliselt Scoutspataljoni taktikalise grupi arendamisele, kuhu on läinud ja minemas lõviosa ressursse. Praeguses julgeolekuolukorras, kus võimalikuks sõjaks Venemaaga on vaja ette valmistada kogu sõjaaja kaitsevägi ja Kaitseliit, on tegu ilmselge veaga.
Väide, et võiksime ise paika panna lati kõrguse, millest sõjaaja kaitseväe ülesehitamisel lähtume ehk see ei peagi olema seotud Venemaa Lääne sõjaväeringkonna Eesti lähinaabruses paiknevatest vägedest ja sõjakogemustest tuleneva operatiivvajadusega, on vale. Sellest lähtudes olekski kaitsevägi ju seesama ilma sihi ja eesmärgita asi iseeneses, mille eest hoiatasin. Säärane sõjaaja kaitsevägi ei looks meile usutavat sõjalist heidutust ning sellega poleks võimalik võita järgmist sõda ehk liitlasvägede saabumiseni vastu pidada.
Teiste uue külma sõja rindelõikude ehk kogu Venemaa rahu- ja sõjaaja relvajõudude üle pole meil mõtet muretseda. Selle eest kannavad hoolt liitlased ja partnerid. Meie ülesanne NATO ühe ohustatuma rinderiigina oma lõik korras hoida.
Vastan Kunnasele ainult ühel juhul - ta peab teenistusse tulema. Ma ei saa ju muidu vastata. Kui see on aga retooriline küsimus, siis ... ma kohe ei teagi. Kuidas suhtuda sellesse, kui PSÜ-le esitatakse sellised küsimused ... Võiks ju küsida (ainult retooriliselt): milliseid plaane tehti aastatel 2001-2007? Mulle pole vastata vaja.Esitasin tulevasele kaitseväe juhtkonnale kolm lihtsat, aga väga põhimõttelist küsimust:
Kuidas kavatsen ma sõja võita ehk liitlasvägede tulekuni vastu pidada, kui Venemaa peaks kallale tungima?
Missugust kaitseväge ja Kaitseliitu ma selleks vajan?
Kuidas on vaja selleks sõjaks ette valmistuda?
Kahes artiklis määratlesin rea võtmeprobleeme, mida lahendamata polegi võimalik häid vastuseid leida.
Kahte neist - sõjaaja kaitseväe suuruse (42 000 inimest versus 21 000 inimest) ja detsentraliseeritud juhtimise (kaitseringkondade kaotamise) probleemi analüüsib kindral Martin Herem pikalt, aga ei paku ühtki lahendust, kuna polevat inimesi ja raha. Raha ning inimesed - need on iga organisatsiooni või ettevõtte juhi igapäevased probleemid, milles pole midagi erakordset. Nende lahendamine ongi juhi töö.
Kunnasest erinevalt, pean mina vajalikuks kriitilist massi tegevväelasi. Muidu on formeerimine ja lahingusse jõudmine väga (liiga) aeglane. Me oleme seda testinud päris üksustega. Ma pole kindel, mitut pataljoni formeerimist minu oponendid näinud on. Ja ma ei räägi RÕKi formeerimisest.Kaitseväe kaadri voolavus on suur, aga teenistusest lahkunud ohvitserid ja allohvitserid pole kusagile kadunud. Nad on täna reservis. Lahenduseks on nende rakendamine.
Raha? Kui kaitseministeeriumi ja tema mittelahinguliste allasutuste kulud neelavad täna 23% kaitse-eelarvest, on seda ilmselgelt liiga palju. See teeb üle 100 miljoni euro aastas. Sõjalise riigikaitse eest vastutav struktuur ei tohiks keskenduda iseenda ülalpidamisele. Siin on mõttekoht riigikontrollile ja poliitikutele, kust leida raha kaitseväe ja Kaitseliidu võitlusvõime tõstmiseks.
Ma näen neid probleeme kahtlemata paremini, kui üks kirjanik. Näen ka seda, et me ei ole Scoutspataljonile keskendunud. Mis asi on lõviosa, seda ei oska öelda. Kuid on hinnatud, et ScP asemel saaks 3,5 tendipataljoni. Isikkoosseis on seal odavam, tehnika ka, kuid laskemoon (ja seda peab olema üsna palju) ... Nii et selle raha eest saaks 3,5 "tavalist" pataljoni.Ei näe probleemi ilmselges veas
Iseseisva kaitsevõimega seostamatute tegevuste lõpetamises ei näe kindral Herem probleemi, samuti iseseisva kaitsevõime kriitilistes võimelünkades - keskmaa õhutõrje, miiniveeskamise ja rannakaitse ning soomusmanöövrivõimekuse (tankide) puudumises. Ka ei näe ta probleemi selles, et käesoleval kümnendil on kaitseväe areng keskendunud põhiliselt Scoutspataljoni taktikalise grupi arendamisele, kuhu on läinud ja minemas lõviosa ressursse. Praeguses julgeolekuolukorras, kus võimalikuks sõjaks Venemaaga on vaja ette valmistada kogu sõjaaja kaitsevägi ja Kaitseliit, on tegu ilmselge veaga.
Ja siin on väide, millest ma aru ei saa. Kust võetakse Lääne sõjaväeringkond. Miks toob vastane oma väed Ukraina juurest, kuid Kaukaasiast enam ei too? Kuidas oskab Kunnas tõmmata piiri? Ei saa aru, millest tuleb Kunnase "oma lõigu" piir. Mina ei oska ja siit siis "lati" erinevus.Väide, et võiksime ise paika panna lati kõrguse, millest sõjaaja kaitseväe ülesehitamisel lähtume ehk see ei peagi olema seotud Venemaa Lääne sõjaväeringkonna Eesti lähinaabruses paiknevatest vägedest ja sõjakogemustest tuleneva operatiivvajadusega, on vale. Sellest lähtudes olekski kaitsevägi ju seesama ilma sihi ja eesmärgita asi iseeneses, mille eest hoiatasin. Säärane sõjaaja kaitsevägi ei looks meile usutavat sõjalist heidutust ning sellega poleks võimalik võita järgmist sõda ehk liitlasvägede saabumiseni vastu pidada.
Teiste uue külma sõja rindelõikude ehk kogu Venemaa rahu- ja sõjaaja relvajõudude üle pole meil mõtet muretseda. Selle eest kannavad hoolt liitlased ja partnerid. Meie ülesanne NATO ühe ohustatuma rinderiigina oma lõik korras hoida.
... nii räägiti ka 10 aastat tagasi, kui siin ei olnud eFP lahingugruppi. Kui ööpäevaga polnud siia saadetud USA lennukeid ......järgmist sõda ehk liitlasvägede saabumiseni vastu pidada.
Ausalt või?!? Et see on viis, kuidas SA koosseisu suhteliselt valutult suurendada? Meie Eestis, kus ca 80% inimestest elab linnades (ja linnastunud aladel) ning väga suur osa nendest "maal" elavatest inimestest on tegelikult maakodus elavad linnainimesed, kellel mõnepäevane elektrikatkestus kogu elurütmi sassi lööb. Riigis, kus valdav enamus inimesi pole mitte kunagi ühtegi looma tapnud ega ole võimelised looduses toime tulema ilma tänapäevaste lahendusteta (telk, söök jms). Kus enamus kutsealustest pole enne ajateenistust mitte kunagi elusat lõket teinud. Ja nii edasi ja nii edasi.Viskan siia kondi, kuidas suurendada SA koosseisu, suurendamata ekvivalentselt kulusid ja tekitaks vastasele lisaprobleeme.
Ma saan aru, et käsirelvastust on meil küllalt, isegi 60 000 meest varustaks ära.
Hakkame varasemate aastakäikude reservistidest moodustama sissiüksusi (jao ja rühma tasemel), andma vastavalt väljaõpet ja tasapisi varuma asju selleks.
Antud seltskonna varustamine toimubki tsiviilsektori arvelt, v.a spetsiifilised asjad. Afganistani elu näitab, et koalitsiooni tanke lastakse edukalt vastu taevast ka ilma süsteemse logistikata, USA humanitaarabi väetise abil.
Paljud inimesed, kes jäävad vastase hõivatud alale, kuuluvad tõenäoliselt sellesse sihtgruppi, kes on sunnitud nagunii metsa minema, kuna vastase "rahvuskaart" asub peale lahinguüksuste üleminekut selliseid taga otsima, tapma ja vangistama.
Keskendume miini- ja IED asjandusele, mitte tulevõitlusele, näiteks iga salk peab suuta ühe vastase soomuki õhku lasta.