Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Nov, 2022 9:24
Runkel kirjutas: ↑31 Okt, 2022 21:06
Paraadi juhatab siin küll akf Kapten Trumm, aga üks vahepala topelt siduri ja vahegaasile, kuidas jalad pedaale peavad tallama.
Francesco Paoli, metalbänd Fleshgod Apocalypse'i trummar, saaks arvatavasti hõlpsalt Gaz 52 käiguvahetamisega üles ja alla hakkama.
https://www.youtube.com/watch?v=451KzibdI4w
Osades võidusõidu käigukastides ei olegi sünkronisaatoreid, käiguvahetuskahvliga nihutatakse hammasrattaid nagu 52 käigukastis. Tunneb selle järgi videos ära, et hirmsasti undavad need. Seal tavalised kaldhammastega hammikad. Tavasõidu kastis nihutatakse kahvlitega sünkronisaatorite muhve, hammikad on enamasti kontaktis juba varem, käiguvahetusega luuakse sünkro abil talle "lukustus".
Kicker on selles, et sünkronisaator ühtlustab eri osade pöörlemiskiirust hõõrdumise arvelt. Tavaliselt pronksist või muust pehmemast materjalist pindadega. Kui käigukang läheb järgmisele käigule vastumeelselt, pole need pöörlemiskiirused ühtlustunud. Jõuga käiku sisse pannes tekitatakse kiirendatud sünkronisaatorite kulumine, niiet metallipuru lendab. Veoautol ei saa käigud minna nii kiiresti ja lihtsalt kui sõiduautol, kuna pöörlevate tükkide inerts on palju suurem (jupid massiivsemad). Seepärast on soovitatav varuda kannatust või kui on tõesti kiire (nt maastikusõidul koidab kinni jäämine ja on kiiresti vaja kas kiirust või rohkem jõudu, tuleks ülesvahetus teha topeltsidurdusega ja allavahetus vahegaasiga. Kui tehnika on õige, lähevad käigud kiirem sisse kui käigukangi murdmisega.
Tänase C-kati koolitusega vennad seda enda jaoks lahti seletada ei oska, sest neile pole kunagi õpetatud auto ehitust ja töötamist, sestap nad ei oska ette kujutada, mis auto "sees" toimub. See fakt muudab kogu selle "õppe" väheväärtuslikuks. Tean paari rekkaomanikku, neid praeguse aja juhte kiruvad kõik, iga pisirikke peale tuleb tehniline abi kutsuda ja hea kui sellid kabiini kallutada oskavad (veel parem nii, kui selle käigus kabiini tagaosast mingi raske asi esiklaasi ei kuku).
Kuidas see rekkaga maastikul ja võidusõidu käigukastiga sõitmine kandub üle liikluses heaks juhiks olemisse?
Keskmine inimene ei sõida iial rekkaga, veel vähem võidusõidu käigukastiga.
See, et Sa oskad veoautoga maastiku peal topelt sidurit kasutada, EI TEE Sind tavaliikluses
teistest paremaks juhiks. Aga Sind ennast küll - ma olen nõus, et iga omandatud sõitmisega seotud kogemus teeb Sind paremaks juhiks, kui sa enne seda kogemust olid.
Aga väita tuimalt, et just nõukaaegne veoauto juht on see "hea juht", ja paljud teised pole, sest nad on nolgid ja ei õppinud GAZ52 mootoriõlitust. Mille alusel? Sest sa oled harjunud kehva auto tõttu oma rooli keeramise võmekust ette planeerima? Tänapäeval pole NII pikalt vaja seda teha, autod on paremad, selle oskuse tähtsus on väiksem, kui oli siis.
See, et sa oskad manuaalkäigukastiga topeltsidurit kasutada ja pöördeid ühtlustada? Seda pole tänapäeval vaja, ei autod ega liiklus ei nõua seda.
Varsti on enamus manuaalkaste üldse liiklusest kadunud. Mis siis saab? Siis see oskus ei tee enam üldse paremaks juhiks, vaid on lihtsaslt lisaoskus.
Muidu võiks väita, et iga juurdeõpitud masin teeb sind liikluses paremaks juhiks. No ei tee.
Ma väidan näiteks, et noor tütarlaps, kes tegeleb mootorrattaga ringraja sõitmisega hobikorras (vali siia suvaline motohobi tegelikult), on sellest GAZ52 profist parem sõitja. Käike vahetab võisteldes otsekastiga ja siduri ja käigukasti ehitusest teab kõike. Reaktsioon on ülikiire ja olukorda oskab hinnata 2x kiiremini. Aga autokoolis käis jubedal EV ajal. Võimatu?