212. leht 430-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 15 Juun, 2023 14:36
Postitas vilhelm
Eelarve jaanuar – mai:
Tulude vähenemise tempo on võrreldes perioodiga jaanuar – aprill veidi alla tulnud: tulud aastases võrdluses -18,5% (jaanuar – aprill -22,4%), kulude kasv sama +26,5% (jaanuar – aprill 26,3%).
Nafta- ja gaasitulud -49,6% (jaanuar – aprill -52,3%).

Rahandusministeeriumist: https://minfin.gov.ru/ru/press-center/? ... _2023_goda

Brent nafta hind umbes samal tasemel mis kuu tagasi, ca 73 USD.

Eile oli 1 USD = 84 rubla ja 1 € = 90 rubla.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 15 Juun, 2023 17:11
Postitas Gideonic
Kamil väidab jätkuvalt et on äärmiselt idiootne kehtestada sanktsioone venemaale, aga jätta puutumata tootmismasinad:

https://twitter.com/kamilkazani/status/ ... 8461029387

Kui Venemaa suudab suurendada tiibrakettide toodangut sanktsioonide all, siis ei ole (vähemalt sihitud sanktsioonide osa) piisav

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Juun, 2023 0:17
Postitas ruger
orkide rahandusminister tahab, et riigist lahkunud tuleks tagasi.

Venemaa rahandusminister Anton Siluanov ütles, et Venemaal on vaja "pessimistid tagasi tuua". Tema sõnul on see Venemaa majandusarengu peamine KPI.

"KPI on pessimistide tagasipöördumise ülesanne," ütles Siluanov Peterburi rahvusvahelise majandusfoorumi istungil. Sama kordas ka Vene Föderatsiooni presidendi abi Maksim Oreškin, kelle sõnul olid “juba pooled” lahkunutest väidetavalt Venemaale tagasi pöördunud.

«Peaaegu pooled sügisel lahkunutest on juba tagasi tulnud. Oluline on elanikkonna lai optimism. Rahvastiku optimismi tase rekordkõrgus. On oluline, et see trend ei pöörduks," lisas Maxim Oreškin.

Väljarännanud venelaste täpne arv pole täpselt teada. Kuid isegi FSB hinnangul sisenes 2022. aastal ainuüksi Kõrgõzstani 446 574 Vene Föderatsiooni kodanikku. Väljarände kõrgaeg langeb aasta kolmandale kvartalile – vahetult pärast nn "osalise mobilisatsiooni" väljakuulutamist.
https://theins.ru/news/262593

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Juun, 2023 13:01
Postitas _dumbuser_
Videol peaks olema miski järjekordne orkide omatoodangu esitlus mis lihtsalt ei tööta. See on neil ilmselt mingi tugeva traditsiooniga asi. Autode ja tankide puhul vist lausa kohustuslik. https://twitter.com/Heroiam_Slava/statu ... 4557272064

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Juun, 2023 14:54
Postitas Some
_dumbuser_ kirjutas: 16 Juun, 2023 13:01 Videol peaks olema miski järjekordne orkide omatoodangu esitlus mis lihtsalt ei tööta. See on neil ilmselt mingi tugeva traditsiooniga asi. Autode ja tankide puhul vist lausa kohustuslik. https://twitter.com/Heroiam_Slava/statu ... 4557272064
Asi olevat olnud lihtne - variaatorkasti kang olevat olnud Drive asendis ja sellepärast ei käivitunud. Miski hetk hammustati probleem läbi ja auto hakkas sõitma. Muidu vist läbi aegade kalleim Lada, kui juhtumisi tootma hakatakse siis letihind peale 2 miljoni ruubliku.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Juun, 2023 18:38
Postitas ruger
BRICS-i jaoks tehtud pank on pankroti äärel, kuna keegi ei arvelda sellega dollarites.

Банк стран BRICS превратился в зомби, оставшись без долларов из-за войны в Украине
Новый банк развития (NDB), созданный Бразилией, Россией, Индией, Китаем и ЮАР, не может вернуть долларовые кредиты и находится на грани краха.
EST
BRICS-riikide pank muutus zombiks, kuna jäi Ukraina sõja tõttu dollariteta
Brasiilia, Venemaa, India, Hiina ja Lõuna-Aafrika Vabariigi loodud Uus Arengupank (NDB) ei saa dollarilaene tagastada ja on kokkuvarisemise äärel.
https://twitter.com/finanzru/status/1669737145777414146

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Juun, 2023 21:23
Postitas Sten1111
Some kirjutas: 16 Juun, 2023 14:54
_dumbuser_ kirjutas: 16 Juun, 2023 13:01 Videol peaks olema miski järjekordne orkide omatoodangu esitlus mis lihtsalt ei tööta. See on neil ilmselt mingi tugeva traditsiooniga asi. Autode ja tankide puhul vist lausa kohustuslik. https://twitter.com/Heroiam_Slava/statu ... 4557272064
Asi olevat olnud lihtne - variaatorkasti kang olevat olnud Drive asendis ja sellepärast ei käivitunud. Miski hetk hammustati probleem läbi ja auto hakkas sõitma. Muidu vist läbi aegade kalleim Lada, kui juhtumisi tootma hakatakse siis letihind peale 2 miljoni ruubliku.
YouTubes nägin klippi kuidas starter ketras aga käima ei läinud. Juu seal ikka mingi muu häda oli
Keda huvitab siis siin videos alates 7.26
https://youtu.be/LssLZUXu-eE

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Juun, 2023 18:04
Postitas v2gahea
Mis saaks, kui jätaks venemaa täielikku isolatsiooni - paneks piiri lukku ja ükski rott üle ei käi. Lõuna-Eesti ettevõttjatele muidugi võib see olla kabelimats. Hetkel tundub et majanduslikud sanktsioonid kuidagi lahjalt toimivad. Iga nädal näen kuidas rekkadega viiakse mitu suurt sakasa ettevõtte Claas teraviljakombaini venemaale... Nüüd Vahtseliina laadal kultuuriprogrammis esinejad ka Valgevenest ja Venemaalt.
See et Petseri setod käivad iga päev üle piiri Eestisse tööle tekitab minus kahetisi tundeid - ikkagi vennasrahvas ja saavad näha et siinpool piiri palju parem elu, aga.. kui palju selliseid on kes lähevad üle piiri ja nagu venelasele kohane hakkavad tsuhnaid kiruma :wall:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Juun, 2023 19:01
Postitas ahto42
Eelmine nädalavahetus Narvas olles panin ka tähele, et Eesti poolt vene poole oli sild umbes, aga sealt pool siia poole, vaata et sammal hakkab kasvama.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Juun, 2023 19:42
Postitas kuido20
v2gahea kirjutas: 17 Juun, 2023 18:04 Mis saaks, kui jätaks venemaa täielikku isolatsiooni - paneks piiri lukku ja ükski rott üle ei käi. Lõuna-Eesti ettevõttjatele muidugi võib see olla kabelimats. Hetkel tundub et majanduslikud sanktsioonid kuidagi lahjalt toimivad. Iga nädal näen kuidas rekkadega viiakse mitu suurt sakasa ettevõtte Claas teraviljakombaini venemaale... Nüüd Vahtseliina laadal kultuuriprogrammis esinejad ka Valgevenest ja Venemaalt.
Laadal on siiski kohalikud Eesti ansamblid
https://maarahvalaat.ee/kava/
Hiina turg on venemaale avatud, telli Hiinast mida tahad

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Juun, 2023 21:12
Postitas Peeter
v2gahea kirjutas: 17 Juun, 2023 18:04
See et Petseri setod käivad iga päev üle piiri Eestisse tööle... :wall:
Peab ekstra veelkord rõhutama, et Petserimaal (Petseri rajoonis) elab ca 20 000 inimest ja sellest umbes pooled, ehk ca 10 000 on neist täieõiguslikud EV kodanikud. Lisaks on avalik ju info, et tegemist veel maa-alaga, mis 1920. rahulepinguga on EV territoorium, mis on Vere poolt okupeeritud. Seal on meie inimesed ja meie maa.
https://www.err.ee/1608516407/venemaal- ... -kodanikku
Eesti Moskva saatkonna konsulaartalituse direktor Tarmo Punnik: Teine asi on Venemaal alaliselt elavate Eesti kodanike hulk, mis on umbes 20 000 inimest. Pooled neist elavad Petseri kandis ja teine pool sellest on jagunenud laiali üle Venemaa.

(P.S. Delfi faktikontrolli samal teemal võib otsejoones prügikasti saata, seal ei olnud soovi fakte kontrollida ja tuvastada, vaid hoopis vastupidi. Konstrueerida teine väärtusruum ja lihtsalt ora panna...: https://epl.delfi.ee/artikkel/88666963/ ... kodanikega

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Juun, 2023 9:11
Postitas ermot
AvtoVAZ taaskäivitas endise Nissani tehase koos Hiina partneriga

https://www.rbc.ru/business/17/06/2023/ ... 61221dce25
Laupäeval, 17. juunil taaskäivitas AvtoVAZ koos Hiina partneriga endise Jaapani Nissani tehase Peterburis. Algstaadiumis taaskäivitamise investeeringute maht on umbes 500 miljonit rubla, ütles AvtoVAZ president Maxim Sokolov RBC-le Peterburi rahvusvahelisel majandusfoorumil.
...
Pärast sõjalise erioperatsiooni algust Ukrainas ja sellele järgnenud rahvusvahelisi sanktsioone lahkusid ülemaailmsed autotootjad Venemaalt. Nende hulgas on Jaapani ettevõte Nissan, mis oma tehases (avati 2009. aastal) Peterburis tootis Qashqai, Terrano, X-Traili mudeleid. Selle võimsus oli 100 tuhat autot aastas. Ettevõte peatas tegevuse märtsis 2022. Novembris võttis Nissan Manufacturing Rus, mis kuulus Nissani struktuuridele, üle FSUE NAMI. Ligi 2,1 tuhandele inimesele tööd andnud tehase tulud langesid 2022. aasta lõpus 63,4%, 36,7 miljardile rublale, puhaskahjum ulatus 6 miljardi rublani. (2021. aasta 2,9 miljardi rubla puhaskasumi vastu), tuleneb ettevõtte raamatupidamisaruannetest RAS-i alusel. Alates 15. veebruarist 2023 omab AvtoVAZ99% Nissan Manufacturing Rusist (selle baasil luuakse Lada St. Petersburg), 1% jäi NAMI-le. AvtoVAZ maksis oma aktsia eest 1 € .

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Juun, 2023 11:18
Postitas taavi013
Bank of China piirab vene pankade klientidele ülekandeid jüaanides (ja teistes valuutades) Euroopase, Suurbritanniasse, Šveitsi ja Ameerikasse. Ülekandeid saab teha vaid Bank of China grupi tütarpankadesse.

Bank of Chinat loetaks Hiina riiklikuks nn. "süsteemseks pangaks".

Allikas: https://www.kommersant.ru/doc/6053855?from=top_main_1

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Juun, 2023 14:20
Postitas olavsu1
v2gahea kirjutas: 17 Juun, 2023 18:04 Mis saaks, kui jätaks venemaa täielikku isolatsiooni - paneks piiri lukku ja ükski rott üle ei käi. Lõuna-Eesti ettevõttjatele muidugi võib see olla kabelimats. Hetkel tundub et majanduslikud sanktsioonid kuidagi lahjalt toimivad. Iga nädal näen kuidas rekkadega viiakse mitu suurt sakasa ettevõtte Claas teraviljakombaini venemaale... ......
sellega olla nii et enne sanktsioonide kehtima hakkamist tellitud ja makstud tooteid on lubatud tarnida.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Juun, 2023 7:15
Postitas kalvis
EL ja Eestil peeglisse vaatamise koht:
'https://epl.delfi.ee/artikkel/120204794 ... ari-ajavad
Tegelikult võib Eesti Valitsus ka ilma EL natuke seda jama lõpetada. EL jättis LPG meelega välja, et kuna tarnijaid polnud piisavalt siis võis verist LPG osta ka vaenlaselt.
Nüüd võiks selle jama lõpetada - mõistli etteteatamine (6 kuud, max aasta) ja lükata LPG sanktsioonide alla.