213. leht 591-st
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Nov, 2017 19:19
Postitas Lemet
Ma sügavalt kahtlen, kas ikka ühe-kahe töötajaga firmade autode jahtimine märkimisväärset kasu riigieelarvesse toob. Niivõrd palju on võimalusi vastuväideteks. Esmalt- kas maksuamet ei peaks esmalt tõestama, et tegu on eratarbimisega. Väga palju on võimalusi, et seda lihtlabaselt ei suudeta. Kui torufirmale kuuluv auto seisab näiteks SPA ees, siis millega on ikkagi tegu, kas hinnapakkumise koostamise või SPA külastamisega. Paneme ametniku jälgima torufirma autot? Tulemuslikus on küsitav. Etc, etc...Sureb see üritus loomulikku surma, aga suhtumine riiki vaevalt eriliselt positiivsemaks muutub. Pigem vastupidi- hiljutistele maksugeniaalsustele lisaks läheb ka see miinuspoolele. Kutsuda riiklikul tasemel üles pealekaebamisele on IMHO ütlemata libe tee...
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Nov, 2017 20:13
Postitas vanahalb
Lemet kirjutas:Esmalt- kas maksuamet ei peaks esmalt tõestama, et tegu on eratarbimisega. Väga palju on võimalusi, et seda lihtlabaselt ei suudeta.
Maksuõiguses kehtib minumeelest printsiip, et maksumaksja peab tõendama, et ta pole seadust rikkunud (mitte maksuamet ei pea tõendama, et tegu on eratarbimisega kui konkreetset juhtumit vaadelda). See on igasugustel muudel maksuteemadel samamoodi - kirjutasid kuhugi tuludeklaratsiooni mingi maksuvaba summa ja kohe peab hunnik pabereid olema, et seda kinnitada. Või tuleb maksukontroll ettevõttesse, vaatab mingit ülekannet ja väidab tuima näoga, et see on ju ettevõtlusega mitteseotud kulu. Siis pead ise tõendama, et asi on vastupidi või oledki loll valmis ja maksad.
Karistusõiguses (see, mida politsei praktiseerib) on jah vastupidi - keegi ei pea oma süütust tõendama. Ega maksuametnikke ja riigi seda poolt seetõttu kuskil eriti ei armastata.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Nov, 2017 20:29
Postitas Lemet
Isand Vanahalb, kui paneme ühele vaekausile sest asjast tõusva tulu(s.o. lisanduv raha) ja teisele kulu (nii rahalise kui ka mitterahalise, summade jahtimiseks kuluva ressursi, riigile tekitatava mainekahju), siis kumb kumma lugupeetava arvamist mööda üles kaalub? Mis puutub toodud näite tõendamist, siis tõendada, et torufirma esindaja käis SPAs firmat tutvustamas ja tutvus SPA veesüsteemidega ei nõua vast erilist vaimset pingutust.
EDIT: Muidugi on MTA veel kasutamata reserve, et kaaskodanike peale kaebamine massidesse viia- tuleks hakata maksma tulemuspreemiat. Iga tulemuseni viiva kaebuse pealt maksta kaebajale preemiat...
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Nov, 2017 21:02
Postitas Sam Beaver
Lemet kirjutas:... et kaaskodanike peale kaebamine massidesse viia- tuleks hakata maksma tulemuspreemiat. Iga tulemuseni viiva kaebuse pealt maksta kaebajale preemiat...
Ja preemiad võiks avalikul tseremoonial isiklikult kätte anda nt. peaminister.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Nov, 2017 21:32
Postitas vanahalb
Minuarust ei vaevu MTA selle süsteemi puhul üksikkaebustega tegelema. Võib-olla siis kui auto reg nr XXX ZZZ kohta tuleb lõpuks mingi hulk signaale tehakse äkkrünnak. Täpset korraldust ei tea, sest pole MTA-ga kuidagi seotud.
Aga need mainekahjud on alati vaieldav asi. MTA on selle idee vist Skandinaaviast või Saksamaalt eksportinud nagu akf Borja juba märkis

Seal peetakse riigi teavitamist igasugustest rikkumistest enesestmõistetavaks, sest riik on ühine kodu ja seal korra hoidmiseks on vastavad organid palgatud. Ida ja lõuna poole minna, siis riik on mingi abstraktne moodustis, mille tagant võib ja peabki alati varastama.
Eesti on seal kus ta on ja arvamused jagunevad alati kaheks. Ilmselt leitakse järjekordselt kuldne kesktee. Ma pole Eesti automaksustamise viimase aja arengutel kätt pulsil hoidnud kuid veel mõned aastad tagasi tegin isikliku autoga töösõite ja ettevõte maksis need MTA aktsepteeritud summas 0,3 EUR/km kinni. Suuremate kilometraazide korral oli see täiesti piisav, et auto kulud ettevõttele jääksid, isiklikud sõidud tehtud saaksid ja kõik oleksid rahul.
Soomes on see hüvitis 0,45 EUR/km + ilgelt keeruline süsteem kus sellele lisanduv hüvitis oleneb mitu inimest autos on, kas koera ka tuleb vedada ja haagis taga jne. Mul ei tulegi nagu silma ette, et kellelgi tuttavatest oleks sõiduauto ettevõtte nimel, sest eraauto ja hüvitisega tuleb ilusti välja. Igasuguseid firmalogodega kaubikuid ja väikeseid veokaid seisab küll õhtuti poe ees ja teistes kohtades kus neid vist ei tohiks olla, aga kas ei viitsi keegi kaevata või ongi see mingi erikorraga nii ette nähtud.
Eestis pole samuti minumeelest probleem mitte SPA ees seisvates veefirma pirukakongides vaid OÜ-des kus umbes poole varast moodustab direktori valge Mercedes mida siis kasutatakse nagu enda isiklikku.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Nov, 2017 21:45
Postitas Lemet
Ma kardan, et selle valge mersu omanikule ora sappa ajada on märksa keerukam, kui poole õhtuni tööd teinud ja siis koju sõitnud direktor-koristajat tema Peugeot Partneriga peedistada. Kui see juhtub näiteks selle oma firma autoga nädalavahetusel seenemetsa kulgema. Miska ma arvan, et löögi alla jäävad nimelt tegelikus asjaajamises kasutatavad masinad. Aga eks saame näha. Muideks, pirukakong on suhteline mõiste- Berlingo sõiduka ja kaubiku vahe on vaid tagumise istmerea ja kaubaruumi vahel olev kiirkinnitusega võrk ja (väidetavalt) 200 kg suuremat koormat kannatavad vedrud...

kõik muu on identne.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 20 Nov, 2017 8:26
Postitas nimetu
Need, kes saavad endale kallist autot lubada, suudavad igasuguseid skeeme välja mõelda. Näiteks Inglismaal registreeriti vahepeal igasuguseid superautosid taksodeks.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 20 Nov, 2017 9:51
Postitas Lemet
Ka Norras sõitsid ringi Porche kaubikud...
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 20 Nov, 2017 16:51
Postitas Kriku
E-residentsus ikka on tore asi:
https://tehnika.postimees.ee/4316469/ee ... 1507109631
Palju õnne Taavi Kotkale.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 20 Nov, 2017 20:20
Postitas Kasutajanimi
Kas jotade tankistiks värbamine enam ei tööta või võetakse e-resident sest nad on kättesaamatumas kauguses?
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 21 Nov, 2017 10:13
Postitas Kapten Trumm
Maksude kehtestamise hädavajalik eeldus näib olevat võime taibata, millal aitab.
Aktsiisid ja see kamarilja ümber firmaautode näitavad, et seda pole.
Excelis on kõik lihtne - kogus eelmisest aastast, korrutame uue maksumääraga ja voilaa, Exceli summa kasvab mühinal.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 21 Nov, 2017 13:26
Postitas Kasutajanimi
http://www.err.ee/643711/keskerakonna-v ... -ja-sillis
Alina sõitis vist Jürkale lõuksi.
Rääkimata siis teistest noortest keskerakonna talentidest.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 21 Nov, 2017 17:01
Postitas Kurjam
Veel valimistulemustest Juku-Kallelt, tuntud headuses.
http://epl.delfi.ee/news/arvamus/juku-k ... d=80233544
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 22 Nov, 2017 11:14
Postitas Kriku
"Postimees" pikemalt samal teemal:
https://tehnika.postimees.ee/4318091/ta ... 1507109631
Milleks Eestile sellist juriidilist turvaauku vaja oli, ma pole kunagi aru saanud

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Postitatud: 22 Nov, 2017 11:21
Postitas 2korda2
E-residentsus on summa-summarum positiivne (rahavooliselt, tuntuselt jne). Mitte keegi pole mitte kunagi välistanud võimalust, et süsteemi hakatakse ka ebaausal teel kasutama. Kuivõrd aga e-residentsus on elektrooniliselt loodud ja kasutatav idenditeet, siis on ka äärmiselt lihtne selle kasutamist ja kehtivust kontrollida/piirata. Ehk - PPA, MTA ja seadusandja tegemata töö kui sellistel "äriinimestel" lastakse pikemalt tegutseda. Mitte miski ei tohiks takistada e-residentsuse kehtivuse peatamist (või vähemalt vaid piiratud teovõime lubamist) koheselt, kui "on kahtlane" signaal on tulnud. Seaduse seks otstarbeks saab luua.