23. leht 61-st

Kas on lennuki detailiga tegemist, kui on, siis millisega?

Postitatud: 26 Sept, 2008 16:07
Postitas ala310
Oman arvatavat lennuki tükki, see detail on pärit Saaremaalt, Kaali meteoriidikraatri lähedusest! Kas keegi oskab infot anda?

http://www.zone.ee/bikehist/lennuk/

Postitatud: 26 Sept, 2008 18:47
Postitas arumik1943
Tundub küll sedamoodi. Isegi olen selliseid juppe kokku korjanud metsaalt

Postitatud: 27 Sept, 2008 13:35
Postitas Immelmann
Esimese ähmiga ütleks, et tükk lennuki tiiva alumisest küljest. Tundub, et ilmasõja perioodist, suurem, mitmemootoriline aparaat. Täpsemalt ei hakka esialgu oletama.

Postitatud: 27 Sept, 2008 21:50
Postitas Kilo Tango
Arvestades seisukorda julgeks oletada, et mingi nõuka ajal alla kukkunud lennuvahendi tükk. Kas Kaali lähedal pole mõni vene hävitaja kunagi alla tulnud?

Postitatud: 28 Sept, 2008 21:37
Postitas arumik1943
No need on ju UFO tükid. See seisis parasjagu seal kui meteoriit sellele peale kukkus :D

Postitatud: 28 Sept, 2008 22:07
Postitas soadf
Pe-2 tükke seal kandis vedeleb.

Postitatud: 29 Sept, 2008 20:42
Postitas Immelmann
Need ristpeaga kruvid seal panid mind kukalt sügama, et kas see räbal siiski sõjajärgsest ajast pole? Vähemalt vene aparaatidele ilmusid sellised alles reaktiivide ajastul. Stringerid (need peenikesed L-profiiliga ribad) tunduvad ka pisut liiga tummised. Näivad teised paksemast alumiiniumist valtsitud olevat, mitte plekist väänatud. Sõjaaegse masstoodangu kohta oleks vist liigne luksus.
Tundub siiski suurema masina küljest olevat kui hävitaja. Ja väliskülg näitab helesinist värvi.

Postitatud: 29 Sept, 2008 21:03
Postitas EOD
Ega 1. või 51. MTAP (miini- torpeedolennuväe polk) mõnda oma A-20G Bostonit sealkandis kaotanud pole? Ameerika lennukitööstus oli võimeline ka sõjaajal kvaliteetset toodangut andma, samuti olid seal Phillips-soonega kruvid kasutusel.

Postitatud: 30 Sept, 2008 21:58
Postitas Immelmann
Bostoni see vist ikkagi ei ole. Ei suutnud välja mõelda ühtegi kohta, kuhu see jupp sobiks. Bostoni kere- ja tiivaribid on valdavalt ühes tükis stantsitud. Mõtlesin, et äkki Ju88 paagi kattepaneeli juurest, aga seal vist jällegi ribid stantsitud. Ja kas seal ristpea-kruvisid esines?
Mõnda markeeringut ei ole kusagil?

Postitatud: 30 Sept, 2008 23:02
Postitas EOD
Paistab, et tükike tiivaribi katteplekiga ja tõesti pärit tiiva alaosast (helesinine värv). Paksuse järgi spekuleeriksin, et tiivatala tagant ja sellisest kohast, kus paikneb mingi sõlm või agregaat (kruvidega kinnitatud paneel).
Hävitajad ja muud väiksemad lennukid võib välistada. Pe-2 teemal võiks mõelda. :roll: Ehk oleks abiks ka teadmine, kas kruvidel on meeter- või tollkeere. Keermekammi puudumisel saab mutriga proovida.

Postitatud: 01 Okt, 2008 11:48
Postitas varing
Ühes lääne foorumis arvati,et sarnaseid mootoreid tootis Gnome-Rhone
Pilt
7silindrine oli 7k Titan Major.
Aga kas oleks reaalne,et see mootor toodetigi 1silindriline,lennukimootori baasil, nt.generaatori vms käitamiseks ?

Postitatud: 01 Okt, 2008 14:09
Postitas Soobel
Pakun, et see mootor oli juba eos ühe silindriga - vaadake neid kohti, kus ülejäänd silindrite klapivared peaks välja käima: nee pole pildi järgi kunagi lahti olnudki, on juba tehasest tulnud umbsete avadega, aint see üks on lahti, mis on selle ainsa silindri juures kasutuses.

Postitatud: 01 Okt, 2008 19:01
Postitas varing
Täpselt nii ongi.Silindri avad on suletud kaantega aga tõukuri avad jah kinni va. kaks ülemist mis suletud kah kaantega nagu pildilt ka näha.Samuti on need tõukuri torude kohad ka madalamad kui see üks.
See korpuse osa,kuhu kinnituvad tõukuri torud on mõeldud algselt 14 silindrile ja on vist sama,mis viimasel fotol.

Postitatud: 18 Nov, 2008 18:02
Postitas Martti
Käisin täna samas kohas kus lennuki osa leidsin, seekord jäi silma kaks kanistrit, väiksemal oli kirjad peal, välja suutusin lugeda kombinatsiooni THE, mis oli korgi peal. jJärgmine kord võtan terasharja ja proovin roostet maha saada.
Pilt

Postitatud: 18 Nov, 2008 22:26
Postitas EOD
Väiksem sobiks õli ja suurem määrde jaoks. :roll: