Venemaa majandus ja sanktsioonid II
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Videojupike sellest kuidas Jerevanis (Armeenia) on siis umbes 100 orki leenujaamas töllerdamas kuna wizzair (ungari) ei taha neid Austriasse loksutada. Kui see nüüd ongi õige jutt siis vbl on Austrias kellegil sõrmed sahtli vahele unustatud ? Kommentaarides räägitakse, et see olevat miski lennuplaani muutus ja neile on jagatud hotellitoad. Pidada seal juba 30+ tundi vegeteerima. Ja, et üleüldse on see artikkel kõige tavalisem klikmagnet. https://twitter.com/intermarium24/statu ... 9742102528
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Poole aastaga suutis orkistan toota vaid 2 reisilennukit.
Авиапром свалился в штопор: за полгода в России смогли произвести два гражданских самолета
https://twitter.com/finanzru/status/1684879484703686658
Prantsusmaal arreteeriti kiibitootja firma Ommic juhid, kuna müüsid orkidele kiipe ja muud elektroonikat.
Pariisis asuva kiibitootja juhid on vahistatud tehnoloogiate müümise eest Venemaale - Prantsuse meedia.
Prantsuse ametivõimud on arreteerinud Ommic'i prantsuse ja hiina juhid sõjaväetööstuses kasutatavate salajaste tehnoloogiate edastamise eest Hiinale ja Venemaale. Samuti arreteeriti Ommici aktsionärid, kes osutusid Hiina ärimehe kontrolli all olevaks. Esimesena teatas sellest Prantsuse võimude uurimistulemustele ja kohtuotsustele viidates ajaleht Le Parisien.
Ommic on üks väheseid Euroopa ettevõtteid, mis toodab pooljuhte. See on spetsialiseerunud ülivõimsate kõrgtehnoloogiliste kiipide valmistamisele, mida kasutatakse 5G-seadmetes, satelliitides, aga ka tankide ja hävituslennukite radarites ning raketi juhtimissüsteemides. Selliseid tehnoloogiaid hoitakse rangelt ja nende eksporti kontrollitakse.
Uurijate hinnangul ostis Venemaa kahesuguse kasutusega pooljuhte kokku 11,8 miljoni euro (üle 13 miljoni dollari) eest. Keerukas skeem hõlmas nende saatmist Hiina kaudu. Samuti kulgesid need läbi Leedu, India ja Türgi. Uurijate sõnul jõudsid kiibid ja tehnoloogiline teave Venemaa riigile kuuluvasse relvaettevõttesse.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 7616909312
Авиапром свалился в штопор: за полгода в России смогли произвести два гражданских самолета
https://twitter.com/finanzru/status/1684879484703686658
Prantsusmaal arreteeriti kiibitootja firma Ommic juhid, kuna müüsid orkidele kiipe ja muud elektroonikat.
Pariisis asuva kiibitootja juhid on vahistatud tehnoloogiate müümise eest Venemaale - Prantsuse meedia.
Prantsuse ametivõimud on arreteerinud Ommic'i prantsuse ja hiina juhid sõjaväetööstuses kasutatavate salajaste tehnoloogiate edastamise eest Hiinale ja Venemaale. Samuti arreteeriti Ommici aktsionärid, kes osutusid Hiina ärimehe kontrolli all olevaks. Esimesena teatas sellest Prantsuse võimude uurimistulemustele ja kohtuotsustele viidates ajaleht Le Parisien.
Ommic on üks väheseid Euroopa ettevõtteid, mis toodab pooljuhte. See on spetsialiseerunud ülivõimsate kõrgtehnoloogiliste kiipide valmistamisele, mida kasutatakse 5G-seadmetes, satelliitides, aga ka tankide ja hävituslennukite radarites ning raketi juhtimissüsteemides. Selliseid tehnoloogiaid hoitakse rangelt ja nende eksporti kontrollitakse.
Uurijate hinnangul ostis Venemaa kahesuguse kasutusega pooljuhte kokku 11,8 miljoni euro (üle 13 miljoni dollari) eest. Keerukas skeem hõlmas nende saatmist Hiina kaudu. Samuti kulgesid need läbi Leedu, India ja Türgi. Uurijate sõnul jõudsid kiibid ja tehnoloogiline teave Venemaa riigile kuuluvasse relvaettevõttesse.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 7616909312
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
arvestades mis on selle tehase põhitoodan siis on ime, et nad siiski üritavad reisilennukeid teha.ruger kirjutas: ↑28 Juul, 2023 17:36 Poole aastaga suutis orkistan toota vaid 2 reisilennukit.
Авиапром свалился в штопор: за полгода в России смогли произвести два гражданских самолета
https://twitter.com/finanzru/status/1684879484703686658
valmistoodangu platsidel on ca 20 hävitajat/pommitajat.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
USA korvpalluri vastu vahetatud relvakaupmees Victor Bout osales Peterburgis toimunud orkistani-Aafrika riikide konverentsil.
Bout esines täna Peterburis Venemaa-Aafrika konverentsil.
https://twitter.com/Perdukistan/status/ ... 9066594304
Viktor Bout, the arms dealer, released by the #US was spotted in #Prigozhin 's company at the #RussiaAfricaSummit : « #Africa has freed itself from colonial rule & has a rightful place in world politics & economy, » he said in St. Petersbourg
https://twitter.com/tweetforAnna/status ... 1970731008
Bout esines täna Peterburis Venemaa-Aafrika konverentsil.
https://twitter.com/Perdukistan/status/ ... 9066594304
Viktor Bout, the arms dealer, released by the #US was spotted in #Prigozhin 's company at the #RussiaAfricaSummit : « #Africa has freed itself from colonial rule & has a rightful place in world politics & economy, » he said in St. Petersbourg
https://twitter.com/tweetforAnna/status ... 1970731008
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ukrainlsate poolt loodud Veremaaga koostööd tegevate firmade toodangu vältimise äpp Push To Leave toimib ka meie poodides.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Tänud! Laadisin ka alla. Poes kindlasti kasulik teatud kahtlaste toodete puhul.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
8,3 miljardi rubla eest korraldatakse järgmine aasta oma "suveolümpiamängud" ehk «Всемирных игр дружбы»
https://www.moscowtimes.ru/2023/07/30/no-olimp-a50452
https://www.moscowtimes.ru/2023/07/30/no-olimp-a50452
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ühe suure jaeketi kommilett on lookas Veremaaga äri ajava brändi toodetest. Väldin isegi sealt mööda minekut.
Muud ketid müüvad samuti tuimalt edasi Mondelez Internationali toodangut. Pepsi pidi ka mustas minekirjas olema, vaja kontrollida.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
OT. Ei osanud seda klippi kuhugi mujale panna. Kui vale koht, siis las moded tõstavad ringi. Aga! Siin siis väike mõtteaine, kuidas Aasias suudetakse peenega mõnitada ja koht kätte näidata. Ehk siis Hiina ja veremaa esindajate kohtume kõige suurema Kimi-ga. https://twitter.com/SergAlbertich/statu ... 5624845314. Tõvalasele antakse alul kätt ja siis tõtatakse hiinlase juurde, kellega jäädaksegi rääkima. Kužugetovitš lihtsalt seisab nurgas ja noruspäi ning tema kohalolek ei huvita kedagist.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Nii see maailma jõu jaotus sealkandis on. Ilma Hiinata seda Põhja-Koread ei eksisteeriks.Pärtel kirjutas: ↑31 Juul, 2023 11:40 OT. Ei osanud seda klippi kuhugi mujale panna. Kui vale koht, siis las moded tõstavad ringi. Aga! Siin siis väike mõtteaine, kuidas Aasias suudetakse peenega mõnitada ja koht kätte näidata. Ehk siis Hiina ja veremaa esindajate kohtume kõige suurema Kimi-ga. https://twitter.com/SergAlbertich/statu ... 5624845314. Tõvalasele antakse alul kätt ja siis tõtatakse hiinlase juurde, kellega jäädaksegi rääkima. Kužugetovitš lihtsalt seisab nurgas ja noruspäi ning tema kohalolek ei huvita kedagist.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Projekti põhjalik uurimus, kuidas oligarhid saavad miljardilisi lepinguid valitsuselt, teenindades riigi sõjalisi vajadusi
https://www.youtube.com/watch?v=ZPyzquZ0BAw&t=4s
https://twitter.com/wwwproektmedia/stat ... Py1MA&s=09
Kinnisest vene tolli statistikast selgub, et kiibid, lennukite varuosad, elektroonika ja muu sanktsioneeritud kaup liigub venemaale suhteliselt lihtsa vaevaga. Pikem kirjutis selle kõige toimimisest.
https://verstka.media/rassledovanie-kak ... nie-tovary
https://www.youtube.com/watch?v=ZPyzquZ0BAw&t=4s
https://twitter.com/wwwproektmedia/stat ... Py1MA&s=09
Kinnisest vene tolli statistikast selgub, et kiibid, lennukite varuosad, elektroonika ja muu sanktsioneeritud kaup liigub venemaale suhteliselt lihtsa vaevaga. Pikem kirjutis selle kõige toimimisest.
https://verstka.media/rassledovanie-kak ... nie-tovary
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
orkide kontod USB-Credit Suisse's pannakse kinni.
Šveitsi suurim pank sulgeb enamiku Venemaa klientide kontod
UBS puhastab kliendibaasi Credit Suisse teenindatavatest venelastest.
https://twitter.com/finanzru/status/1686025857922416640
Šveitsi suurim pank sulgeb enamiku Venemaa klientide kontod
UBS puhastab kliendibaasi Credit Suisse teenindatavatest venelastest.
https://twitter.com/finanzru/status/1686025857922416640
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Sanktsioonipessimistina olen olnud arvamisel, et sanktsioonidega Venemaad põlvili ei suru, sanktsioonidega režiimivahetuse või sõja lõpetamise saavutamine oleks "maailmas analooge mitteomav" tulemus, kui populaarset fraasi kasutada. Kes siin arvavad, et Venemaaga on TäPe ja Pupu - ei vaidle otseselt vastu, aga sama võib öelda Põhja-Korea ja Iraani kohta, sellest hoolimata sealsed režiimid püsivad ning arendavad tuumapomme ja droone, mida Venemaalegi ekspordiks jätkub. Kui sanktsioonid on sama "efektiivsed" nagu järgnevas loos kirjeldatud ja Lääne sõjaline abi Ukrainale ei parane, siis võime käimasolevat konflikti jälgida veel aastakümneid.
Üks ajakirjanduslik uurimus sellest, kuidas kõik vajalik jätkuvalt Venemaale jõuab.
https://verstka.media/rassledovanie-kak ... nie-tovary
Mõnevõrra kärbitud tõlge minu poolt deepl.com abiga.
Üks ajakirjanduslik uurimus sellest, kuidas kõik vajalik jätkuvalt Venemaale jõuab.
https://verstka.media/rassledovanie-kak ... nie-tovary
Mõnevõrra kärbitud tõlge minu poolt deepl.com abiga.
Ainuüksi viimase kuue kuu jooksul on Venemaa importinud lääne ettevõtetelt enam kui 502 miljoni dollari väärtuses keelatud kiipe, mida kasutatakse rakettide ja muude relvade tootmiseks. Miljonite dollarite väärtuses on imporditud kaitseotstarbelisi tööpinke, vähemalt 171 miljoni dollari väärtuses lääne tsiviillennunduse varuosasid ja 389 miljoni dollari väärtuses iPhone'i. "Virstka" uuris Venemaa tollistatistika suletud andmeid, arvutas välja, kui palju sanktsioonidega keelatud kaupu Venemaale jõuab, ning rääkis logistikute, ekspediitorite ja ärimeestega, kes selgitasid, kuidas ebaseaduslikud tarneskeemid toimivad.
Sisu
1. Milliseid sõjatööstuse jaoks mõeldud kaupu imporditakse keelust hoolimata
2. Kuidas Venemaa on lahendanud sanktsioonide alla sattunud tsiviillennunduse probleemi
3. Miks Venemaal ei ole probleeme iPhone'ide puudusega ja miks nende hind vaevalt on tõusnud
4. Kuidas ja milliste riikide kaudu korraldatakse ebaseaduslikke tarnekavasid.
5. Mis on "Hiina sõlmpunkt"
Meie uurimine on näidanud, et Venemaale saab importida praktiliselt kõike, mis tahes maailmast, alates kahesuguse kasutusega kiibist kuni Airbusi turboreaktiivmootorini. Lääne ettevõtted on kaasatud nendesse skeemidesse kolmandate riikide kaudu, samal ajal kui Venemaa ametivõimud hoiavad Euroopa ja Ameerika sanktsioonidest turvaliselt kõrvale.
Kust saab Venemaa uusi rakette ja moodsaid relvi?
Kahesuguse kasutusega kaubad langesid esimesena sanktsioonide alla. Venemaa kaitsetööstus sõltub kriitiliselt välismaistest mikrokiipidest ja mikroprotsessoritest. Näiteks strateegiline tiibrakett Kh-101, mida toodab MKB Raduga ja mis on üks kõige arenenumaid rakette, mis on Venemaal kasutusel, on varustatud Inteli protsessori, Xilinxi ja Texas Instruments'i kiipidega ning Analog Devices Inci transiiveriga.
Kõik need komponendid on seni takistamatult Venemaale sisenenud. Viimase kuue kuu jooksul on Venemaa ametivõimud tollivormistanud Ameerika Analog Devices Inc. komponente rohkem kui 98 miljoni dollari väärtuses, Xilinx üle 75 miljoni dollari, Microchip Technology üle 42 miljoni dollari, Texas Instruments vähemalt 38 miljoni dollari ja Saksamaa suurima pooljuhtide tootja Infineon üle 28 miljoni dollari, selgub tolliandmetest. Marvell (kiibitootja) importis tooteid rohkem kui 11 miljoni dollari väärtuses, Cypress Semiconductor - rohkem kui 3,8 miljonit dollarit ja Atmel - rohkem kui 2,7 miljonit dollarit.
Lisaks imporditi Venemaale Ameerika Intel'i ja AMD tooteid, sealhulgas mikroprotsessoreid, vastavalt rohkem kui 169 miljoni ja 35 miljoni dollari väärtuses. Peaaegu kogu lääne elektroonika saadetakse Venemaale Hiina ja Hongkongi kaudu. Näiteks Inteli komponentide 3 suurimat kaubasaatjat on Time art international limited (ligi 40 miljoni dollari eest), Union Tech Inc. Limited (üle 17 miljoni dollari eest) ja Dexp International Limited (peaaegu 15 miljoni dollari eest) - kõik Hongkongi ettevõtted.
Sajad ettevõtted tarnivad Venemaale kahesuguse kasutusega kiipe. "Verstka" on koostanud nimekirja nende komponentide suurimatest importijatest. Nagu meil õnnestus kindlaks teha, on 25-st suurimast importijast 11 sõjalis-tööstusliku kompleksi ettevõtete otsesed tarnijad, sealhulgas esimesed viis suurimat.
/.../
Kuid ettevõttel olid partnerid ka Euroopas. Näiteks Eesti ettevõte Elmec Trade OÜ saatis jaanuarist kuni maini Venemaale keelatud elektroonikat vähemalt 250 000 dollari väärtuses. Selle aasta mais sattusid nii Kvazar kui ka Elmec Trade OÜ USA sanktsioonide nimekirjadesse. Kuid Venemaa ettevõte jätkas vabalt komponentide vedu Hiina kaudu. Juunis saatis sama LL electronic limited oma partnerile Venemaal 200 000 dollari väärtuses Analog Devices Inc. komponente. Seekord tulid komponendid otse Hiinast.
/.../
Xilinxi kiipe ei kasutata mitte ainult rakettides. Näiteks ettevõte SMT-Aylogik, mis kuulub Orlani UAVde tootmiseks mõeldud tarnijate võrgustikku, on alates aasta algusest importinud Xilinxi kiipe ligi 1,6 miljoni dollari väärtuses. Kaubavedajate hulgas on kaks Hiina ettevõtet ja Türgi ettevõte Margi̇ana Inşaat Diş Ticaret Li̇mi̇mi̇ted Şi̇rketi̇.
JSC Radiozavod, mis on osa Rostec Holdingist, toodab juhtimispunkte Ranzhir-M1 maa-õhk tüüpi raketipatareidele. Selle tarnijate hulgas oli TD Simmetron EK. See on üks suurimaid Saksa Infineoni kiipide importijaid Venemaale. Alates aasta algusest on ta importinud neid komponente 2 miljoni dollari eest. Ettevõte on otseselt seotud Venemaa kaitsetööstusega. See on osa elektrihaldusettevõttest Symmetrion, kuid vahetas omanikke 2023. aasta juunis-mais. Organisatsioon sattus sanktsioonide alla, kui üks selle kaasomanikest oli Igor Suhanov. Ta on lõpetanud Peterburi Voenmehi ja alustas oma karjääri Severnõi Pressi tehases, meenutas üks tema kolleegidest. Severnõi Pressis olid esimesed Onyxi raketi sihtimispea näidised vigade kõrvaldamisel.
Kokku on alates 2023. aasta algusest Venemaale imporditud lääne firmade kiipe rohkem kui 502 miljoni dollari väärtuses, arvutas "Verstka".
Kuid kiibid ei ole ainus keelatud tooteliik, mida Venemaa sõjalis-tööstuslik kompleks hädasti vajab. Sanktsioonid puudutavad sadu Venemaa kaitsetööstuse jaoks olulisi tooteid. Nende hulka kuuluvad ka tööpingid. Näiteks selle aasta algusest alates impordib ettevõte Unimatik vabalt tööpinke Itaalia O. M. V. ja Saksa Arinsteini masinaid vähemalt 5 miljoni dollari väärtuses. Mõnel juhul oli saatjaks tootja ise. Näiteks mais tõi Unimatik sisse freespingid. Neid saatis Itaaliast O. M. V. Officine, hoolimata sellest, et ka see konkreetne tooteliik kuulub Euroopa Liidu ekspordikontrolli alla. Ja üks Unimatiku peamisi riiklikke kliente on tehas nr 9, Venemaa juhtiv tankitõrjekahurite tootja. Saksa Arinsteini masinate puhul tarnis neid Hiinast Hongkongis asuv Arclm International Trading Co., Limited.
Imporditakse ka lihtsamaid relvaosi. Näiteks importis Pointer LLC 2023. aastal Venemaale 52 400 Hiinas, Ameerika Ühendriikides ja Jaapanis valmistatud teleskoopsihikut 9 miljoni dollari väärtuses.
/.../
Miks lennukid Venemaal jätkuvalt korralikult lendavad
Venemaa tsiviillennundus on saanud üheks tööstusharuks, mida sanktsioonid kõige enam mõjutavad. Venemaa lennuettevõtjad on kaotanud välislennuliinid, liising- ja hooldusteenused, uued välismaised lennukid ja kindlustusvahendid. Eelmise aasta lõpus pani ÜROsse kuuluv Rahvusvaheline Tsiviillennunduse Organisatsioon (ICAO) Venemaale punase lipu võimalike lennuohutusprobleemide tõttu. Lisaks Venemaale on punase lipu all ainult Bhutan, Libeeria ja Kongo.
Tundub aga, et Venemaa lennufirmad on suutnud lahendada kõige kriitilisema probleemi - varuosade puuduse. Paralleelimport, nagu tolliandmed on näidanud, võimaldab importida mis tahes varuosi.
"Verstka" arvutuste kohaselt on Venemaa neli suurimat lennufirmat - Aeroflot, S7, Pobeda ja Rossija - alates selle aasta algusest importinud riiki vastavalt 47 miljoni, 35 miljoni, 13 miljoni ja 15 miljoni dollari väärtuses lennukiosi. Peaaegu kõik komponendid on pärit lääne tootjatelt. Näiteks Aeroflot importis 7,5 miljoni dollari väärtuses varuosi USA ettevõtetelt Honeywell, Woodward 4,5 miljoni dollari eest ja Boeing 2,5 miljoni dollari eest, samuti Prantsuse Safran Nacelles 4,5 miljoni dollari eest.
Selle aasta märtsis importis S7 tütarettevõte Globus Venemaale terve turboreaktiivmootori, mida kasutatakse lennukite Airbus A319/A320/A321 perekonnas. Selliseid mootoreid toodab Prantsuse-Ameerika kontsern CFM International. Üks mootor maksab alates 7,5 miljonit dollarit ja selle tarnis Hiina DLA (GZ) Technology Co., Ltd. Ettevõtte kodulehel on kirjas, et ta tegeleb lennukite ja varuosade "remondi" ja "tarnimisega" ning on "Hiina juhtiv ettevõte kasutuselt kõrvaldatud lennukite ringlussevõtu ja renoveerimise alal". Samas on pool veebilehe jaotistest puudu. Samal kuul importis S7 Venemaale USA General Electrici toodetud Embraer E170 reisilennuki mootorit. See maksis umbes 4,4 miljonit dollarit. Seekord toimetas mootori kohale AÜE-s registreeritud ettevõte Desert sun supply.
/.../
Kõik lennuettevõtjad ei telli otse varuosasid. Mõnikord teevad seda nende eest teised. Näiteks sanktsioonide kehtestamisega kasvas järsult ühe väikese ettevõtte nimega Protector äritegevus. Ainuüksi 2022. aastal kasvas selle tulu 1000 protsenti. Alates 2023. aastast on ta importinud vähemalt 61 miljoni dollari väärtuses lennukiosi, sealhulgas kuus lennukimootorit Boeing 767 ja Boeing 737 ning Airbus A320 jaoks, mille väärtus on vahemikus 1,9 kuni 10 miljonit dollarit ja mida toodavad CFM ja General Electric.
/.../
Miks iPhone’i on Venemaal rohkesti ja on vaevalt kallinenud
2021. aastal imporditi Venemaale üle 30 miljoni nutitelefoni. Pärast sõja puhkemist teatas mitte ainult Apple, vaid ka Samsung, et lõpetab tarned Venemaale. Tol ajal moodustasid need kaks ettevõtet üle 40% kogu riigi nutitelefonide turust. Eelmise aasta esimesel poolel vähenes nutitelefonide import Venemaale 38%. Aasta lõpuks taastus see, kuid ainult osaliselt. Võrreldes 2021. aasta esimese sõjaajaga vähenes Venemaa nutitelefonide turg 19%.
Apple'i ja Samsungi osakaal muutus aga vaid veidi. Eelmise aasta lõpus oli iga viies Venemaal müüdud nutitelefon Samsungi toodetud ja iga kümnes endiselt Apple. Samal ajal tõusid nutitelefonide hinnad vaid 3%.
Pikka aega pärast sõja algust oli iPhone'ide importimine Venemaale täiesti seaduslik. Kuid selle aasta 25. veebruaril keelas USA siiski üle 300 dollari maksvate nutitelefonide ekspordi Venemaale. "Verstka" on tolliandmete abil välja arvutanud, et ainult alates 25. veebruarist imporditi Venemaale iPhone'e rohkem kui 389 miljoni dollari väärtuses. Enamasti telliti neid AÜE-st. Samas räägime ainult tolli kaudu ametlikult deklareeritud saadetistest. Mõned nutitelefonid sisenevad Venemaale hallidena.
/…/
Kuidas sanktsioonide alune import toimib
Kõige lihtsamal kujul näeb peaaegu iga skeem Venemaa varustamiseks sanktsioonide alla kuuluvate kaupadega välja järgmiselt. Kolmandas riigis registreeritakse ettevõte, ütlesid "Verstkale" mitmed inimesed, kes tegelevad paralleelimpordiga. Seejärel ostab see ettevõte kas vajalikud kaubad siseturult või tellib need otse tootjalt ja reekspordib need Venemaale. Selliseid ettevõtteid registreerivad nii venelased kui ka välismaalased. Kuid välismaise asutajaga variant on usaldusväärsem, sest mõned tarnijad jälgivad seda, ütlesid "Verstkale" mitmed paralleelimpordiga tegelevad inimesed.
Reekspordiga tegelevad ärimehed eelistavad registreerida vahendajafirmasid mõnes neutraalses riigis, kus on suur majandus ja aktiivne rahvusvaheline kaubandus. Näiteks Hiinas või Türgis. Riigid valivad importijad selle järgi, milliseid kaupu ja millises koguses nad kavatsevad tuua. Näiteks Hiina ja Hongkong on kõige sagedamini kasutatavad riigid elektroonika puhul.
AÜE ja endise Nõukogude Liidu riigid, sealhulgas Kasahstan, Kõrgõzstan, Armeenia ja Usbekistan, on aktiivseks tarnijaks. Virstka intervjueeritud ärimeeste sõnul on igal riigil oma eripärad. Näiteks Armeenia puhul, kui saadetis on suur ja seda ei ole otstarbekas transportida lennukiga, saadetakse see maismaad mööda Iraani. Ja siis viivad laevad selle üle Kaspia mere Astrahani sadamasse. Selline keeruline marsruut tekib seetõttu, et Armeenial ei ole Venemaaga maismaapiiri. Ja Gruusial võib olla probleeme sanktsioonide all oleva kauba transiidiga, ütleb Right-flow'i logistik Armen.
Mõned kaubad jõuavad Venemaale väikeste partiidena väikeettevõtete abil. "Mõningaid reagente, seadmeid on lihtne tuua," jätkab Armen. - Raskused tekivad suurte saadetiste puhul. "Kui [kaubad] lähevad näiteks konteineritega, siis on kaasatud Hiina ja Türgi," lisab Armen. "Asi on lihtsalt selles, et marsruute, mida varem kasutati väikese kaubakoguse sisseveoks, kasutatakse nüüd kogu Venemaale importimiseks," selgitab ta paralleelimpordi korralduse olemust.
Pärast sõja puhkemist vähenes import Venemaale ning 2022. aasta aprillis saavutas see oma madalaima taseme. Kuid septembriks oli see tänu importivate riikide asendamisele juba jõudnud sõjaeelsele tasemele. 2022. aasta oktoobriks oli import Venemaale lääneriikidest - Euroopast ja Ameerika Ühendriikidest - langenud vastavalt 50 ja 80%, arvutasid Silverado analüütikud. Eurooplaste ja USA lahkumisega vabanenud ruumi hõivasid Hiina, Türgi ja SRÜ riigid. Kaubandus nende riikidega on märkimisväärselt kasvanud. Näiteks Armeenia eksport Venemaale kasvas 2022. aastaga võrreldes 187% ja jõudis 2,37 miljardi dollarini. Kasahstani eksport Venemaale kasvas möödunud aastal 25% ja jõudis 8,78 miljardi dollarini. Kirgiisiast pärit eksport kasvas 250% ja ületas 960 miljonit dollarit, sealhulgas seetõttu, et need riigid on sanktsioonide alla kuuluvate kaupade transiitriigid.
Nüüd on ikka veel võimalik Venemaale midagi sisse tuua, ütleb ärimees Sergei. Ta toob Venemaale igasuguseid sanktsioonide alla kuuluvaid kaupu, sealhulgas autoosasid. Tema sõnul on alati mitu varianti: Hiina, Türgi ja endise Nõukogude Liidu kaudu. Ja ka maksmiseks on mitu võimalust, lisab ta.
/.../
"Näiteks praegu on meil üks saadetis töös - selle eest tuleb tasuda Hollandis," toob Sergei näite. - Kõik makstakse Hongkongi kaudu. Minu sõpradel on firma, millel on kontorid ja laod Hongkongis ja siin. Ma annan neile lihtsalt raha siin Moskvas ja nad maksavad kõige eest Hongkongi firma kaudu. Sergei sõnul veetakse tema kaup siis Tadžikistani kaudu Venemaale.
Selline "vahendamine" on samuti äri. Vene ettevõttel ei ole võimalust registreerida oma juriidilist isikut välismaal. Siis pöördub ta protsendi eest nende poole, kes talle seda teenust osutavad. See maksab 1,5 kuni 5 protsenti, ütlesid Virstkale mitmed inimesed, kes teenivad raha sellega, et aitavad välismaalt tarnete eest tasuda.
/.../
Paralleelimpordi skeemid toimivad mõlemat moodi. Vene kaup, mille import on keelatud, jõuab Euroopasse samamoodi. Näiteks naftatooted. Pärast sõja algust on Venemaa suurendanud oma naftatoodete eksporti Aafrika riikidesse rohkem kui kümme korda, selgub S&P Globali hiljutisest uuringust. Need omakorda reeksportivad neid Euroopasse.
Hiina kaubatee
Hiina on Venemaa peamine sanktsioonide all olevate kaupade sõlmpunkt. Hiina tarned täidavad tervikuna väga palju erinevaid - mitte ainult sõjalisi - Venemaa vajadusi. See hõlmab ka sanktsioonide alla kuuluvate kaupade reeksporti USAst ja Euroopast. Hiina näitel on hästi arusaadav, kuidas see toimib.
Üks Hiina ettevõte tellib USAst traktoreid kas endale või edasitoimetamiseks Indiasse, nagu toob näite üks Virstka vestluskaaslane, kes töötab Hiinaga. Kaup saabub Shekou ja Guangzhou'sse. Need sadamad on tema sõnul tuntud selle poolest, et seal "saab alati läbirääkimisi pidada". Laev siseneb sadamasse ja Hiina ettevõte otsustab äkki, et ta on leidnud teise ostja - mitte India - või võib kaubast loobuda teise ostja kasuks, ja kohe sadamas laaditakse need traktorid "ümber teistele konteineritele ja reeksporditakse Vladivostokisse või Sahhalinile, ja siis läheb see raudteel edasi," ütleb ta. Niikaua kui kaup ei ole ületanud tollimaksuvaba tsooni, st ei ole ületanud piiri, ei ole lahkunud sadamast, siis saab kõik kohapeal lahendada. Kui see lahkub sadamast, siis on palju keerulisem.
/.../
Kurski ettevõtja Roman Aljošin ütleb, et alates sõja algusest on Venemaal tekkinud palju ettevõtteid, kes toovad välismaalt tooteid Venemaa sõjaväe jaoks, müüvad need edasi vabatahtlike organisatsioonidele ja need omakorda toimetavad kauba rindele. Aljohhin on üks neist vabatahtlikest. Tema sõnul tegelevad impordiga "patriootide firmad" ja paljud impordivad kaupu ilma hinnalisandita. "Suurtest vabatahtlike gruppidest ei osta nüüd keegi kaupu jaemüüjatelt ja Avito kaudu, nagu see oli operatsiooni alguses," väidab Roman.
Näiteks imporditakse Hiinast droone, droonitõrjerelvi, walkie-talkies, mitmesuguseid varuosasid, meditsiinitarbeid, anesteesiaseadmeid ja palju muud, loetleb Alekhin. Tema sõnul ei ole praegu Venemaal olles kaupade ostmine Hiinast palju raskem, kui Kurskis olles Novosibirskist midagi osta. "Hiinas on suur hulk jooksikuid, venelasi igas Hiina provintsis. Sa helistad, ütled, mida vajad, ja nad hangivad selle," selgitab Aljošin.
/.../
Hiina droonitootja SZ DJI Technology Co. - teatas eelmise aasta aprillis, et ta ei tarni oma tooteid Venemaale. Siiski müüb ta neid mitme meie vestluskaaslase sõnul vabalt Hiina ettevõtetele, mille kaasasutajateks on Venemaa kodanikud. Pealegi saab mitu partiid tellides head allahindlust. Otse Hiinast toodud kõige odavam luurele sobiv droon - DJI Mavic 3, maksab meie vestluskaaslaste sõnul umbes 200 tuhat rubla. See on peaaegu kaks korda odavam kui jaemüügis - võrdluseks ametlikul jaemüüjal DJI Venemaal maksab Mavic 3 peaaegu 345 tuhat rubla.
Hiinast saab osta mitte ainult droone, vaid ka muud sõjavarustust. Näiteks üldiselt sõltuvad kõik Venemaa sidevahendid impordist, märgib meie vestluskaaslane. Nii kirjeldab meie vestluskaaslane kauba ostmise protsessi: "Minu poisid tulid esimest korda tehasesse, läksid sinna sisse. Seal on kilomeetri pikkune ruum, müügisaal. Seal on kilomeetri pikkune ruum, müügisaal. Nad vaatavad hindu, 150 dollarit [aktiivse] kõrvaklappide eest. Nad tahavad neid osta. Aga kui hiinlased saavad teada, milleks see on, ütlevad nad: te ei lähe sellest uksest sisse, te lähete teisest uksest, ja hiinlane peab sisse tulema. Ja seal on samad kõrvaklapid, aga mitte nii ilusas pakendis ja ilma ameerika litsentsita - juba 19 dollari eest hulgiostuks". Pealegi, selliste reeglite järgi ei kauple hiinlased mitte ainult venelastega, vaid ka nendega, kes toetavad Ukrainat. Näiteks ütleb meie vestluskaaslane, et ta "kohtas naaberlauas poolakaid", kes ostsid Ukraina armee varustust ja varustust.
/.../
Alates Ukraina sõja algusest on üha enam tekkinud arusaam, et Venemaa vastu suunatud sanktsioonid ei toimi nii, nagu on kavandatud. Venemaa hoiab neist edukalt kõrvale. Viimases, juba 11. sanktsioonipaketis, mis võeti vastu juuni lõpus, lisas EL mehhanismi, millega kehtestatakse piirangud kolmandatele riikidele, kes aitavad Venemaal sanktsioonidest kõrvale hoida. Selles tehakse ettepanek piirata "viimase abinõuna" kaubatarneid sanktsioonide rikkujate suhtes.
Võrreldes eelmise aastaga on kaupade toomine Venemaale muutunud raskemaks, ütleb logistikaekspert Armen. Tarnijad on hakanud selle vastu võitlema. Asi on selles, et tootmisettevõtted saavad statistika müügi kohta riikide kaupa. Ja äkki näevad nad näiteks, et nende kaupade müük Türgis on kahekordistunud. Ja edasi võivad mõned ettevõtted, nähes selliseid anomaaliaid, seada piiranguid oma kaupade müügile Türgisse. "See tähendab, et nad katkestavad juba ahela mitte otse Venemaale, vaid turustajate kaudu," ütleb ta. Nii juhtuski ühe ettevõttega, kelle kaupa vedas Right-flow vahendaja. See toodab geoloogilisi seadmeid. Sellistes olukordades tuleb leida teine riik, kuhu kaupa ümber laadida, mis omakorda muudab kauba kallimaks. Täielik ekspordikontroll Venemaale on võimalik ainult eraettevõtete kaasamisel, tõid Silverado eksperdid oma uuringus samuti välja.
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bretschneider ja 9 külalist