226. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 07 Dets, 2022 17:48
Postitas Kapten Trumm
Automootorite andurid on küll meeterkeermega, tihendab lihtsalt vaskrõngas. Ekstreemseim näide on vanasti kasutanud "piduripomm" ehk piduri hüdroaku, seal on sellised suured, vist 40 bar pealt ühenduvad surveandurid. Kõik sama meeterkeerme ja tihendrõngaga.
BMW puhul (siin pean sõnu sööma, et pole tihekeeret) on tavaline andurikeere M12x1,5 ehk I tihe. Sama ka õli väljavoolu korkidel, vist põhjusel, et sinna suvapolte ei pandaks.
Re: Autoteema
Postitatud: 07 Dets, 2022 20:35
Postitas logistik76
Pidurivoolikute juures ei meenu mul ka ühelgi autol, sh BMW-l tavakeeret.
Avalik kataloog annab klassik BMW (E34) pidurivoolkutele M10x1 ja M12x1.
https://alvadi.ee/varuosad/bmw/5-e34-19 ... -1993-1995
Ise neid voolikuid BMW-l lahti keeranud pole ja info õigsuse eest ei vastuta

Re: Autoteema
Postitatud: 08 Dets, 2022 8:52
Postitas Väino
akf isakene kirjutas: ↑07 Dets, 2022 13:05
...vene tähisega G, lääne BSP...
G ei saa kuidagi sibulate tähis olla, neil sellist tähekuju ei eksisteeri. Olen vanadel keermepuuridel näinud Tp (truba tähendab toru).
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Dets, 2022 13:37
Postitas OLAVI
Elektriauto uudiseid Norrast, kerkiva energiahinna taustal (guugli tõlge):
ELEKTRIAUTO OSLO EELARVE 2023
8. detsember 2022 kell 11:07
Hoiatab elektriauto ostmise eest Elektrisõidukite assotsiatsioon taotleb juurdepääsu Oslo linnatänava maksustamise hinnašoki taustandmetele.
Linnavolikogu otsustas eile tõsta tänavatasu hinda kuni 170 protsenti. Põhjuseks kõrged elektrihinnad ja see, et Oslo valla poolt oleks viga elektriautode omanikke doteerida.
Uued hinnad kehtivad juba tänasest.
Peasekretär Christina Bu aga usub, et uued laadimishinnad on tunduvalt kõrgemad, kui elektrihinnad näitavad. Ta hoiatab neid, kes sõltuvad tänavalaadimisest, elektriauto ostmise eest.
- Raske südamega, aga tegelikult peame siinsete hindadega inimesi elektriautole ülemineku eest hoiatama. Mõnel juhul on see kuni kaks korda kallim kui bensiini ja diisli tankimine.
Ta usub, et hinnatõus ei vasta Oslo valla kliimaeesmärkidele.
- Neil on tegelikult eesmärk, et kõik Oslos olevad autod peavad olema 2030. aastaks saastevabad. Nad võivad selle siinse poliitikaga lihtsalt unustada, ütleb Christina Bu.
https://www.nrk.no/osloogviken/advarer- ... stina%20Bu.
Re: Autoteema
Postitatud: 09 Dets, 2022 1:03
Postitas ahto42
Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Dets, 2022 17:48
Automootorite andurid on küll meeterkeermega, tihendab lihtsalt vaskrõngas. Ekstreemseim näide on vanasti kasutanud "piduripomm" ehk piduri hüdroaku, seal on sellised suured, vist 40 bar pealt ühenduvad surveandurid. Kõik sama meeterkeerme ja tihendrõngaga.
BMW puhul (siin pean sõnu sööma, et pole tihekeeret) on tavaline andurikeere M12x1,5 ehk I tihe. Sama ka õli väljavoolu korkidel, vist põhjusel, et sinna suvapolte ei pandaks.
Eks sõltub autotootjast, aga kui uksest tuleb sisse klient, mingi rõhuandur näpus, siis suure tõenäosusega on see 1/8 või 1/4 NPT. Lihtsalt räägin, mis mul tööjuures toimub.
Re: Autoteema
Postitatud: 10 Dets, 2022 8:56
Postitas Vetu
OLAVI kirjutas: ↑08 Dets, 2022 13:37
Elektriauto uudiseid Norrast, kerkiva energiahinna taustal (guugli tõlge):
ELEKTRIAUTO OSLO EELARVE 2023
8. detsember 2022 kell 11:07
Hoiatab elektriauto ostmise eest Elektrisõidukite assotsiatsioon taotleb juurdepääsu Oslo linnatänava maksustamise hinnašoki taustandmetele.
Linnavolikogu otsustas eile tõsta tänavatasu hinda kuni 170 protsenti. Põhjuseks kõrged elektrihinnad ja see, et Oslo valla poolt oleks viga elektriautode omanikke doteerida.
Uued hinnad kehtivad juba tänasest.
Peasekretär Christina Bu aga usub, et uued laadimishinnad on tunduvalt kõrgemad, kui elektrihinnad näitavad. Ta hoiatab neid, kes sõltuvad tänavalaadimisest, elektriauto ostmise eest.
- Raske südamega, aga tegelikult peame siinsete hindadega inimesi elektriautole ülemineku eest hoiatama. Mõnel juhul on see kuni kaks korda kallim kui bensiini ja diisli tankimine.
Ta usub, et hinnatõus ei vasta Oslo valla kliimaeesmärkidele.
- Neil on tegelikult eesmärk, et kõik Oslos olevad autod peavad olema 2030. aastaks saastevabad. Nad võivad selle siinse poliitikaga lihtsalt unustada, ütleb Christina Bu.
https://www.nrk.no/osloogviken/advarer- ... stina%20Bu.
Lisaks laadimise kulukusele tõstavad siin järjest ka teemaksu neil. Pm on mu V8 bensukaga odavam sõita kui elektrikaga kohati. Seda just tasulistel lõikudel. Ostutoetused kaotati ka ära elektrikatele.
Re: Autoteema
Postitatud: 11 Dets, 2022 21:53
Postitas Manurhin
Meediast vilksas läbi, et Šveitsis kaalutakse üldse elektriautode keelustamist. Põhjuseks elektri nappus.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2022 14:50
Postitas Kapten Trumm
Rehvidest - eile ja täna olen osalenud kokku 4 auto lükkamises ja kõigil neljal olid all sellised....mitte eriti värsked lamellrehvid. Lume all on jää või tekitavad selle jää praeguse külmaga ringi käivad rattad. Pidamine võrdub siis nulliga.
Kindlasti on oma roll ka arusaamadel "sõidan ainult linnas" ja "sõidan vähe ning sõidan samade "aastaringsete" rehvidega ka suvel.....
Ja ristmikule lähenedes ja tundes, kui libedaks on poleeritud sõidujäljed, pidurdan ettevaatlikult ka palvetan, et taga pole mõni "aastaringsete" rehvidega idioot, sest see lõpetab kindlasti pagasnikus.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2022 16:17
Postitas Some
Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära
Kellelgi veel selline jama?
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2022 16:40
Postitas davidsoniharald
Some kirjutas: ↑13 Dets, 2022 16:17
Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära
Kellelgi veel selline jama?
Nii ksenoon kui led tuledega autodel peaks tulede pesurid just nimelt selle probleemi pärast kohustuslikud olema. Pihusta aga!
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2022 16:47
Postitas Peeter
Some kirjutas: ↑13 Dets, 2022 16:17
Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära
Kellelgi veel selline jama?
Mis siis ikka. Kui ikka tuleklaasi jaoks sooja netu, siis tuleb sumpast väljaheitegaaside soojusenergia läbi esitulede juhtida. Loomulikult läbi reguleeritava lahenduse ja eraldi soojusvaheti, veel vingem oleks minna/viia energia üle õhu soojusenergialt jahutusvedelikku või mootoriõlisse, juhtida need siis läbi tulede jne. Et siis vedelik- või õhkküttega esituled. Elektriauto puhul tuleks siis lihtsalt panna elektriline kütteelement tuledesse, visuaalseks kontrolleriks sobib hästi tulest ettepoole küljele paigaldatud kaamera. Saab otse sõidupealt kontrollida ja aktiveerida "jääsulatuse" (nagu lennukil) Bueeno, hakkame aretama.

Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2022 16:51
Postitas Peeter
davidsoniharald kirjutas: ↑13 Dets, 2022 16:40
Some kirjutas: ↑13 Dets, 2022 16:17
Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära
Kellelgi veel selline jama?
Nii ksenoon kui led tuledega autodel peaks tulede pesurid just nimelt selle probleemi pärast kohustuslikud olema. Pihusta aga!
Tulepesur ei soojenda tuld. Tulepesurid on nõutavad pimestamisohu pärast. Põhjendus oli selline, et valguskiired murduvad teisit kui tavalise halogeeni puhul ja pimestavat siis hullusti/hullemini. (üldiselt ksenoonil on sooja küll)
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2022 7:53
Postitas OLAVI
Tollel ammusel ajal, kui Volvo 700 oli "hea põhjamaa" auto, oli sellel autol kokku 8 erinevat välistulede elektriskeemi kuigi väljast paistsid tuled samasugused olema.
Põhjamaises versioonis olid suuna-, piduri- ja gabariidituledes 2 niidilised 5/21W pirnid.
5W niite hoiti töös halva ilmaga, et lumi sulaks tuledelt ära.
Meie ülevaatusel kästi tulede põlemine viia vastavusse kohalike nõuetega ja "liigne põlemine" lõpetada.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2022 11:48
Postitas _dumbuser_
Some kirjutas: ↑13 Dets, 2022 16:17
Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära
Kellelgi veel selline jama?
See on vist mingi lõpmatu teema, mida iga autoehitajate põlvkond alati avastab. Umbes sarnane teema oli ka näiteks siis kui diisel ökonoomseks aeti ja lõpuks avastati, et krt aga salongi peaks ka nüüd eraldi veel kütma hakkama. Täiesti teemavälisena olen kuulnud juhust kus mingis hotellis vahetati esimesel korrusel kogu valgustus LED teema vastu ning oldi sigarõõmsad kokkuhoiu üle. Kuniks järgmiseks talveks ehitati sinna juba lisaküte mingite kohalike soojuskiirgurite abil.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2022 12:01
Postitas Benjy
Toyota hübriididel on seetõttu ptc küttekeha veevärki ühendatud. Boonusena saab külma auto kiiresti soojaks.