227. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2022 13:12
Postitas Kapten Trumm
Some kirjutas: 13 Dets, 2022 16:17 Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära :scratch:
Kellelgi veel selline jama?
LED-id ei anna sooja, mis hoiab tule kuiva.
Lisaks hakkavad LEDid teatud vanuses ikalduma, kujutan ette, et üks osavnäppude tuleviku töö suund ongi nende hirmkallite tehase LED tulede remontimine, sest osta neid naljalt ei jõua keegi.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Dets, 2022 21:12
Postitas kaupo51
davidsoniharald kirjutas: 13 Dets, 2022 16:40
Some kirjutas: 13 Dets, 2022 16:17 Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära :scratch:
Kellelgi veel selline jama?
Nii ksenoon kui led tuledega autodel peaks tulede pesurid just nimelt selle probleemi pärast kohustuslikud olema. Pihusta aga!
LED tuledel ei tulepesurid kohustuslikud. Mul ei ole seda jäätumise probleemi ja ma ei ole huvi tundnud kuidas Peugeot on selle lahendanud.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Dets, 2022 21:16
Postitas Crispy
Lihtsalt küttekaabel tuledes?

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Dets, 2022 22:33
Postitas kaupo51
Crispy kirjutas: 15 Dets, 2022 21:16 Lihtsalt küttekaabel tuledes?
Kui see oli küsimus mulle, siis ma homme võin katsuda esituld peale 20 km läbimist. Kas on soe või ei ole.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Dets, 2022 11:55
Postitas ahto42
Ei ole naise Gen x Civicul(kah full LED) seda probleemi tähele pannud. Vbl esiotsa disain mängib rolli, et tule klaasi külge midagi ei jää.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Dets, 2022 12:34
Postitas Tegelane5
_dumbuser_ kirjutas: 14 Dets, 2022 11:48
Some kirjutas: 13 Dets, 2022 16:17 Mul on kratsimapanev probleem - full LED laternad jäätuvad selle ilmaga jube kiiresti ära :scratch:
Kellelgi veel selline jama?
See on vist mingi lõpmatu teema, mida iga autoehitajate põlvkond alati avastab. Umbes sarnane teema oli ka näiteks siis kui diisel ökonoomseks aeti ja lõpuks avastati, et krt aga salongi peaks ka nüüd eraldi veel kütma hakkama. Täiesti teemavälisena olen kuulnud juhust kus mingis hotellis vahetati esimesel korrusel kogu valgustus LED teema vastu ning oldi sigarõõmsad kokkuhoiu üle. Kuniks järgmiseks talveks ehitati sinna juba lisaküte mingite kohalike soojuskiirgurite abil.
Samas maja puhul tunduks debiilne nii suvel kui talvel pliidiga süüa teha. Suvel siis vendiga jahutaks köögi maha et seal olla ka saaks.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Dets, 2022 13:01
Postitas Gideonic
Kapten Trumm kirjutas: 14 Dets, 2022 13:12 LED-id ei anna sooja, mis hoiab tule kuiva.
LEDid tegelikult kuumenevad küll, mõnedele masinatel on isegi peidetud jahuturadikad kust õhku läbi juhitakse (viidatud õigele ajale)

Aga jah selles suhtes küll ,et sama voolutarbe korral läheb kordades vähem kuumuseks, ja mingite disainide puhul võib juhtudak küll et tuled ei sula piisavalt kiiresti ülesse.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2022 10:28
Postitas Kapten Trumm
OLAVI kirjutas: 14 Dets, 2022 7:53 Tollel ammusel ajal, kui Volvo 700 oli "hea põhjamaa" auto, oli sellel autol kokku 8 erinevat välistulede elektriskeemi kuigi väljast paistsid tuled samasugused olema.
Põhjamaises versioonis olid suuna-, piduri- ja gabariidituledes 2 niidilised 5/21W pirnid.
5W niite hoiti töös halva ilmaga, et lumi sulaks tuledelt ära.
Meie ülevaatusel kästi tulede põlemine viia vastavusse kohalike nõuetega ja "liigne põlemine" lõpetada.
See oli ilmselt siis ajal, kui päevasel ajal tuledega sõitmine polnud veel kohustuslik (täna on). Tõsi, mingist aastast alates (kas mitte äkki 2014) ei pea esimeste päevatuledega põlema tagumised gabariidid ja siis tõesti ei soojenda neid miski. Ühesõnaga, see tulede täis tuiskamise probleem kadus enamikus minevikku, kui hakati nõudma tuledega sõitmist ööpäev ringi.

Natuke värskemal heal põhjamaa autol (ilma igasugu jutumärkideta muide) nagu P2 XC70 põleb kummaski tagalaternas kaks 5W pirni, soojendab piisavalt, et tuled ei korja endale lumetolmu. Ja kuna lähituled päeval olid siis kohustuslikud (tehase konfis põleb siis lähituli), siis on ka esituled piisavalt soojad. Ja kummalisel kombel ei ole isegi aknapesu pihustid seal elektrisoojendusega, kuna mootor kütab alt piisavalt (minu praktikas pole need ära jäätunud, kui vähegi kõlblik aknapesu vedelik paagis).

Hoopis huvitav küsimus tulede põlemise kohta oleks aga selline: Mercedese osadel mudelitel (W140, W124, W201 ja W202) on topelt udutuled. Udutuli on nii plokk laterna iluvõre poolses osas kui ka osadel autodel ka stange all. Mis loogika järgi need põlevad, kui mõlemad tuled on olemas. Alumiste udutuledega autol on juhtmed ühendatud ka pealaterna sees oleva udutulega. Meie seadus lubab auto ees omada kuni 4 udulaternat. Endal paningi nii põlema (selleks on vaja pealaterna pistikus pinnid vastavalt ringi tõsta, ülevaataja kukkus üürgama. Mul on kodus antud autot puudutav ajalooraamat ja seal võib paaril fotol näha ka vaatepilti, kus põlevad korraga nii pealaterna kui ka stange alused udutuled.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2022 10:42
Postitas Kapten Trumm
Peeter kirjutas: 13 Dets, 2022 16:51 Tulepesur ei soojenda tuld. Tulepesurid on nõutavad pimestamisohu pärast. Põhjendus oli selline, et valguskiired murduvad teisit kui tavalise halogeeni puhul ja pimestavat siis hullusti/hullemini. (üldiselt ksenoonil on sooja küll)
Ksenoontuledega autol peab lisaks tulepesurile olema ka esitulede kõrguse automaatregulaator. Tehase autodel on see vidin tavaliselt tagasilla küljes ja mõõdab tagavedrustuse läbivajumist. Näiteks Opelil on selle andur tagasilla kohal ja ühendatud hoovakesega õõtshoova külge.

Lisaks on ksenoonlaternatel teistsugune optiline element kui halogeenil (ksemooni valgusvihk on laiem, et vähem pimestaks). Kui kellegi vastusõitja ksenoonid teid pimestavad, siis tõenäoliselt on tegu samodelkiniga - mittereguleeruvatesse halogeenlaternatesse on sisse topitud hiina ksenoonide komplekt.

Kunagi noore ja ägedana sai mossele ikka 100W H4-d esituledesse pandud. Antud autol olid korralikud metallist, kroomitud reflektorid ja päris klaasist klaasid. Uued laternad ka. Latern pidi muidugi halogeeni oma olema (pirnipesad olid erinevad). Lisaks sai esimesed suured udukad ühendatud nii, et lülitusid koos kaugtuledega. Seal sees oli siiski 55W H1. Kokku siis 310W. Olen ise proovinud, jätsin auto teeäärde, kõik tuled põlemas ja üritasin 150 m pealt vaadata. Mis auto tuled põlevad, ei olnud valguse tugevuse tõttu enam võimalik kindlaks teha. Ka lõpetasid vastutulijad katsed kaugtuledega vastu lennata, piisas ühest vilgutusest.

Kummalisel kombel pidas mosse elektrisüsteem selle ürituse vastu ühegi tõrketa. BMW oma näiteks ei pidanud, kaitsmekarbis olev pulkkaitse (mida oli kuni 25A-ni) põles mõne sekundiga maha. Tuli panna teist tüüpi kaitsmepesa ja sinna sisse 30A kaitse. Siis pidas. Tänapäeva autodel, millel juhitakse tulesid läbi kontrollmooduli, pole ma julgenud seda enam teha (läheb kärssama) ja releede-asjadega mässama pole viitsinud hakata.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2022 17:27
Postitas OLAVI
Euroopa Liidu läbirääkijad leppisid pühapäeval kokku, et loovad eraldi heitkogustega kauplemise süsteemi (ETS2) maanteetranspordile ja elamute kütmisele. EL tahab maksustada rohkem fossiilkütuste kasutamist, et sellega võidelda kliimamuutuste vastu.

Uus süsinikuhind hakkab kehtima bensiinile ja diislikütusele. Samuti laieneb see kütteallikatele nagu maagaas. See küsimus tekitas Euroopa Parlamendi, Nõukogu ja Komisjoni vahelistes triloogides EL-i süsinikuturu (ETS) reformi üle kõige rohkem vastuolusid.

https://www.err.ee/1608824770/el-plaani ... sinikuturu

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2022 17:49
Postitas Some
Diiselkütusele tarbesõidukite puhul eriti alternatiivi pole... Ehk siis kaupade transport kallineb veelgi.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2022 23:17
Postitas Benjy
Põllumajandus samuti, ehk kohalik toit muutub kallimaks. Võidab see, kellele riik suudab rohkem dotatsioone maksta. Justkui oleks pärdikud sisendhindade nuppe kruttima lastud. Kõhe on vaadata, mis nüüd siis järgmisena kärisema saab.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2022 23:34
Postitas Manurhin
Aga kuhu ja kelle kätte kõik see maksuraha läheb ja mida sellega tehakse? Oleks vist aeg jälle puugaasigeneraatorite peale mõtlema hakata.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2022 23:59
Postitas TALUPOEG TALUJA
Manurhin kirjutas: 19 Dets, 2022 23:34 Oleks vist aeg jälle puugaasigeneraatorite peale mõtlema hakata.
No siis vupsavad kuskilt välja ametnikud, kes leiavad, et puugaasigeneraator on saatanast ja reostab keskkonda. Ja lõpuks pannakse needki maksu alla, või keelatakse üldse ära. Küll leitakse mingi põhjus.
Ja kas praegugi puugaasigeneraator paigaldatuna autole on legaalne tegevus? Bensiini ei osta ja sõidad "tasuta" ringi. Kellegil hakkab kohe kade. :mrgreen:
T.

Re: Autoteema

Postitatud: 20 Dets, 2022 1:40
Postitas OLAVI
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 19 Dets, 2022 23:59
Manurhin kirjutas: 19 Dets, 2022 23:34 Oleks vist aeg jälle puugaasigeneraatorite peale mõtlema hakata.
No siis vupsavad kuskilt välja ametnikud, kes leiavad, et puugaasigeneraator on saatanast ja reostab keskkonda. Ja lõpuks pannakse needki maksu alla, või keelatakse üldse ära. Küll leitakse mingi põhjus.
Ja kas praegugi puugaasigeneraator paigaldatuna autole on legaalne tegevus? Bensiini ei osta ja sõidad "tasuta" ringi. Kellegil hakkab kohe kade. :mrgreen:
T.
Vastavalt tehnoülevaatuse nõuetele ei ole lubatud mootori toitesüsteemi ümberehitada või viia autot üle teisele kütusele.
Kodukootud kütusega sõitmine on maksukuritegu kus riigil jääb aktsiisimaksutulu saamata.
Sammuti nagu on erimärgistatud kütusega tänaval sõitmine kuritöö.

( Tänapäeval on osavamad leidurid suutnud puugaasiseadmed isegi sapakasse niivõrd ära peita, et politsei ei märkaks. Ühe tankimisega saab sõita 20km kaugusele poodi ja tagasi ning teha poes 1/2 tunnine peatus, nii et kõrvalt ei saa arugi, et auto puugaasi kasutaks.)