233. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 13:33
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: 28 Dets, 2022 13:28
Ma ise arvan, et need eksporti läinud autodele pandud Ufaa mootorid käidi enne tehases vastava töökoja poolt üle
Kui ma nüüd õieti mäletan, siis läksid need mootorid Inglismaale ülepea detailikomplektidena ja pandi seal kokku.
No vot, hakkabki hargnema.

Soomes oli ka olnud Konelal üks töökoda natuke peale piiri (Soome poolel mõistagi), kus siis rämedamad tehasepraagid ära kõrvaldati, enne kui neid autosid kuskile vedama või ümber ehitama üldse hakata. Ja kui viga oli liiga suur, siis läks see auto tuldud teed tagasi. Minu automehest isa, kes käis omas asutuses vist enamvähem igal uuel autol (mis "eraldati") järgi, on rääkinud imelugusid, kuni sinnani, et külgepanemata detailid on visatud salongi jalgade kohale ja peotäis mutreid kah järgi - lõpetage montaaz ise. Või et terve eshelonitäis uusi autosid on auklike ustega - kuskil Venemaal jahimehed harjutasid veits kätt, kui rong möödus. Ei tea, kas taolist jampsi ka eksporti läks, aga ega see rongivedaja ju suutnud tagada, et mõni idioot teepeal autosid kividega ei loobi.

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 13:38
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: 28 Dets, 2022 12:01
Kapten Trumm kirjutas: 27 Dets, 2022 10:53 Sierra tegelikult oma lõpuaastatel oli küllalt töökindel ja kestev auto. Erinevalt Mondeost, mis algusajal oli vigu paksult täis.
1990ndte alguses ostesti Eestis ühe hankega maavanematele ametiautodeks Sierrad, sedaan 2.0 DOCH mootoriga. Üks viimaseid tootmisaastaid.
Kui neid 10+ a hiljem oksjonitel müüdi, olid läbisõidud seal 400 tuhande km kandis ja autod olid endiselt täitsa viisakas korras.
Need selle põlvkonna laiatarbe DOHC mootorid olid pommikindlad, lasid vabalt miljon km., ainult ketimäng tuli ca. 400-500 tuh. pealt ära vahetada, kõik muu kestis. Üks nende töökindluse põhjuseks oli see, et need olid 8-klapilised mootorid?! (mitte segi ajada Cosworthi analoogilise 16v-mootoriga) ja tugevalt alaforsseeritud - esmapilgul ei saagi aru miks sellised pajad projekteeriti.
Seda küll, see 2.0 DOCH mootor omas võimsust tavaliselt 88 kW, BMW näiteks poleks nii madala võimsuse peale hakanud kahte nukkvõlli ja keerukat plokikaant üldse tegemagi. Taolisi mootoreid tehti võidusõiduks vanasti (iva oli gaasivahetuseks parem klappide paigutus), 2 nukkvõlli, kuid silindris ainult 2 klappi. See võimaldas käitada klappe ilma nookuriteta ja anda plokikaanele soodsa kuju. Tänavasõiduks muidugi kasutati seda väga deforsseeritud kujul.

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 16:08
Postitas Madis Reivik
https://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=13189

Hea hobiauto, mootoriplokk maksab kopikaid :)

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 17:37
Postitas isakene
Madis Reivik kirjutas: 28 Dets, 2022 13:25 Mossedega tuleb meelde 2000 alguses üks hull somm kes kiirendusvõistlustel tõmbas pikkade poltide kaane kinni, pani pesumasinasuuruse turbo ja sai sealt pajast vist 400+ hobust kätte.
Tegelikult 800+ :) Otsingusse "tappajamosse" ja videoid ning infi tuleb.

https://www.youtube.com/watch?v=OK4BhKk1evk

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 18:05
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 27 Dets, 2022 17:48
 Et mootor andis ikka 80+ hobust, aga vot Moskva kontrollide pärast deklareeriti 75, et siis kontrollid ei nori.
Andis tegelikult pealt saja..
Naljakoht.
Mu esimene enda auto oli soomest toodud 2105, millele oli soomlane sisse pannud FIAT 131 Supermirafiori 1,6L 98 hj mootori. Sellisest minekust võis mosseomanik vaid und näha.

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 18:06
Postitas AMvA
Madis Reivik kirjutas: 28 Dets, 2022 13:25 Mossedega tuleb meelde 2000 alguses üks hull somm kes kiirendusvõistlustel tõmbas pikkade poltide kaane kinni, pani pesumasinasuuruse turbo ja sai sealt pajast vist 400+ hobust kätte.
Jahutussärk oli betooni täis valatud.

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 18:08
Postitas Marvin
AMvA kirjutas: 28 Dets, 2022 18:06
Madis Reivik kirjutas: 28 Dets, 2022 13:25 Mossedega tuleb meelde 2000 alguses üks hull somm kes kiirendusvõistlustel tõmbas pikkade poltide kaane kinni, pani pesumasinasuuruse turbo ja sai sealt pajast vist 400+ hobust kätte.
Jahutussärk oli betooni täis valatud.
Ja turbosid oli mitu ning järjestikku.

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Dets, 2022 22:26
Postitas Manurhin
Seda tapjamosset õnnestus mul endal 2001. aastal Raadi lennuväljal lähemalt näha. Käigukast oli Fiat Mirafiori oma, tagasild Toyota Hiacelt, esisild Mosse originaal. Tavapärast jahutusradiaatorit auto ninas ei olnud, tagaistme kohal olid turbode vahejahutid, summutitoru tuli välja sealt, kus Mossedel muidu tankimisava on, oli selline WC kanalisatsioonitoru jämedune :shock: . Katus oli ka madalamaks lastud ja suurem osa kereplekke alumiiniumist. Ja kui kiirendusel Camaroga mõõtu võttis, tegi viimasele pika puuga ära, Camarol lendas sealjuures veel väljalaskekollektor ribadeks, sõitis pärast kiirendusraja lõpust tagasi, kollektori tükid ainult kõlisesid kapoti all ja tuli välkus. Tol korral tuligi Mosse kiirendusvõistluse võitjaks, ühtki väärilist vastast sellele ei olnud ei Porschedest, ei ühestki äratuunitud ameeriklasest.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Dets, 2022 1:07
Postitas OLAVI
Olen ka näinud oma silmaga.
Mulle meeldis selle Mosse gaasikanali sirge aerodünaamiline lahendus, kus sisselaske ja väljalaske jämedad torud jooksid sirgelt otse läbi salongi sest 2 turbot ja vahejahutid asusid tagaistme kohapeal.
Mootori õlitus oli teostatud torustikuga väljaspool plokki ja igale laagerdusele oli viidud oma toru eraldi õlipaagil asuvast elektrilisest õlipumbast.
Siin näide stardist:
https://www.youtube.com/watch?v=gFZkkjk ... l=markoto4

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Dets, 2022 4:53
Postitas Manurhin
Igatahes minek on sellel tapjamossel pehmelt öeldes hämmastav. Poleks tol korral Raadil omaenda silmaga saanud kapotialust uurida, no elu sees ei usuks, et 1,5 liitrine ja 4 silindriline Mosse mootor sellisteks asjadeks võimeline on. Tol korral Mosse küll lausa esiotsa maast lahti ei tõstnud, aga ühel katsel hakkas kergelt vibama ja sõitis mõned raja keskel olnud lambid puruks. Korraks tekkis juba hirm, et kui nüüd käest ära läheb, siis on laibad ka taga.
Kui ma õigesti mäletan, siis Žiguli mootorist pigistas Stasys Brundza mingi 160 hj välja (Lada VFTS) ja tolle tippkiirus oli midagi natuke üke 200km/h. No muidugi, kiirendusvõistlus ja ralli on ka kaks eri asja nagu 100 meetri jooks ja maraton. Ilmselt see betooni täis valatud jahutussärgiga Mosse mootor üle paari-kolme minuti järjest töötada ei saakski, vajab vahepeal mahajahtumiseks aega.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Dets, 2022 10:10
Postitas Kapten Trumm
https://www.youtube.com/watch?v=YRrTwCqrlJ4

2 liitrise mosse mootoriga+weberitega 2141 (ca 100 hj) vs E36 BMW 318i (115 hj).
BMW, olles mossest raskem, võidab umbes autopikkusega.
2141 on 412/2140ga umbes samas kaalus.
412-ga võib 318i tagatulesid vaid üsna kaugelt imetleda.
318i manuaali kiirendus 0-100 on tehaseandmetel 11,3 sek ja tühimass on umbes 150 kg suurem.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Dets, 2022 10:16
Postitas Kapten Trumm
Kapten Trumm kirjutas: 29 Dets, 2022 10:10 https://www.youtube.com/watch?v=YRrTwCqrlJ4

2 liitrise mosse mootoriga+weberitega 2141 (ca 100 hj) vs E36 BMW 318i (115 hj).
BMW, olles mossest raskem, võidab umbes autopikkusega.
2141 on 412/2140ga umbes samas kaalus.
412-ga võib 318i tagatulesid vaid üsna kaugelt imetleda.
318i manuaali kiirendus 0-100 on tehaseandmetel 11,3 sek ja tühimass on umbes 150 kg suurem.
Nende suurema töömahuga teisenditega liigub 412 kindlasti ärevamalt (2,0 mootoriga võiks pakkuda 0-100 12 sek kandis), aga need mootorid ilmusid reaalselt välja alles 90ndate keskpaigas. 2141 pidi põhimootoriks saama ca 1,8 liitrise Uzami mootori Boschi sissepritsega*, kuid Ufaa tehas ei saanud hakkama selle valmis tegemisega ja Azlk tegeles juba enda mootoritehasega, siis kukkus "suur ja jagamatu" kokku ja see Azlk koos sellega.

* - Uzami mootorile valmistatud sidurikojas on juba kohad Bosch Motronic hooratta anduritele (samasugused on nt BMW-del) ja käigukasti viienda käigu ülekandearv viitab tunduvalt jõulisemale mootorile.

Re: Autoteema

Postitatud: 30 Dets, 2022 10:13
Postitas ahto42
Kas see "Adblue katalüsaator" on sama asi mis tahmafilter (DPF)?
Päris sama ei ole, aga nad on üldiselt kokku ehitatud. Kusi enne tahmafiltrit.
Euro6 pritsib seda ka kühikäigul tiksudes, aga kuna heitgaasise kiirus on madal, siis koguneb nn kusekivi DPF pooridesse/kanalitesse ja ummistub. Siis juba happelist leotust vaja. Varem sai veel aluselisega hakkama.
Uutel rekkadel vist ka hoiatuskiri salongis, et tühikäigul tiksuda ei tohi.

Re: Autoteema

Postitatud: 30 Dets, 2022 16:25
Postitas mäger
Mulle seletati nii, et on jadas edasi DPFi katalüsaator, DPF ehk keraamiline filter ja peale seda tuleb AdBlue katalüsaator.

Re: Autoteema

Postitatud: 30 Dets, 2022 20:36
Postitas ahto42
mäger kirjutas: 30 Dets, 2022 16:25 Mulle seletati nii, et on jadas edasi DPFi katalüsaator, DPF ehk keraamiline filter ja peale seda tuleb AdBlue katalüsaator.
Ei vaidle vastu, et kas peale või pärast. Eks see sõltub vbl ka tootjast ja saastenormist.
Siin on see asi nö 2IN1. Pihusti enne DPF
https://www.youtube.com/watch?v=gzqOXVLyfEc&t=35s