Valgevenes paugu saanud A-50 AWACS-ile saadeti lisaks selle remondimeeskond spetsiaallennukiga. Aeg oleks uuesti pauk ära panna, saaks tehasemeeskonnast lahti. Viga saanud lennukit tehakse kiirelt korda-üle värvimine käimas(roosa värv lennukil). Arvatavalt lennuk siiski lennukõlbulik peale kiiret remonti. Samas neil oluline see Moskva juurde ära saada, et seal edasi parandada.
_ _ _ _ _
Lennukitel A-50U AEW&C on märgata olulisi muutusi tiibade ja “seene” värvuses.
19. ja 28. veebruari satelliidipiltide võrdlus näitab selgelt, et Vene A-50U on oma värvi muutnud.
Lennuk näeb välja nagu oleks enne ülevärvimist poleeritud.
Hetkel me ühemõttelisi väiteid ei tee, kuid see võib olla tingitud ka sellest, et kere on põlenud.
Märkimisväärseid värvimuutusi on näha tiibadel ja Shmeli radariga rotodoomil.
Samas, kui võrrelda Valgevene õhujõudude Il-76 välimust, mis muide samal kohal seisab, siis nähtavaid värvi/värvi muutusi (näiteks lume tõttu) ei ole.
Meenutame, et veel 26. veebruaril kirjutasime, et rünnak võidi sooritada näiteks "tundmatu objekti kõrguselt kukutades" põlevseguga.
https://twitter.com/Hajun_BY/status/1630599881600401409
_ _ _ _ _
Pärast sabotaaži Machulishchys saabus sinna Venemaa ainsale A-50 AEW&C lennukite teeninduskeskusele määratud lennuk: lisatõendeid A-50 õhkutõusmisest?
26. veebruari õhtul saabusid Macšulitši lennuväljale Vene kosmosejõudude sõjaväe transpordilennukid Il-76 (RF-86843) ja An-26. Ja 27. veebruari varahommikul lendas Il-76 Venemaale Ivanovo-Severnõi lennuväljale.
On tähelepanuväärne, et lennuk saabus sabotaaži päeval A-50U AEW&C lennukiga.
Avatud allikatest pärineva teabe kohaselt asuvad Ivanovo-Severnõi lennuväljal 610. lennupersonali lahingukasutus- ja ümberõppekeskus (610. keskus), lennutehniline baas ja 308. lennukite remonditehas.
610. keskuses hoitakse, uuendatakse ja remonditakse A-50 AEW&C lennukeid. Ja Venemaa kosmosejõudude sõjaline transpordilennuk Il-76 (RF-86843) on määratud 610. keskusesse.
Olgu märgitud, et 2022. aasta juulikuu satelliidipiltidelt (Google Earth) on näha, et lennuväljal on hoiul vähemalt 9 A-50 AEW&C lennukit, teine on remondis.
2022. aasta juulis saabusid Machulishchy lennuväljale kaks 610. keskusele määratud sõjaväe transpordilennukit Il-76. Samal ajal viibis lennuväljal lennuk A-50 AEW&C.
Kõik need faktid on kaudne kinnitus 26. veebruaril Valgevene partisanide poolt toime pandud sabotaaži tagajärjel kannatada saanud lennuki A-50U AEW&C tehnilistele probleemidele.
Transpordilennuk Il-76 võis toimetada spetsialiste või varuosade komplekti Machulishchy lennuväljale lennuki A-50U AEW&C parandamiseks.
Venemaa täiemahulise sissetungi ajal Ukrainasse oli Valgevene relvajõudude lennuväljadel erinevatel aegadel vähemalt 4 A-50U AEW&C lennukit (RF-50608 on praegu Valgevenes, RF-50610, RF-94268, RF-93966). Jõud.
See tähendab, et Venemaa kosmosevägedel oli vähemalt 4 töötavat A-50 lennukit (kuni 26. veebruarini 2023).
• Uuendus: umbes kell 12.00 (Kiievi aja järgi) lendas An-26 ka Ivanovo-Severnõi lennuväljale. Meie andmetel võib see uuesti Machulishchysse jõuda.
https://twitter.com/Hajun_BY/status/1630519104351158273
Viga saanud lennuk viidi teise asukohta
Lennuk paigutati ümber, selle tavapärane parkimiskoht (punane nool) on tühi, lennuk A-50 on teises kohas.
Viimati tõusis lennuk õhku 22. veebruaril.
https://twitter.com/Hajun_BY/status/1630586963286716416