Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
orkide lennunduse olukorrast
Aeroflot ei saa Airbusi ja Boeingu lennukitele varuosi. Tehniliste rikete ja tihenevate droonirünnakute tõttu tühistatakse järjest lende. Idanaabri oma lennukitööstus on aga lapsekingades ja nüüd üritatakse nirust seisust pääsemiseks sektorisse meeletult raha süstida.
https://majandus.postimees.ee/7847219/v ... ga-paastma
Aeroflot ei saa Airbusi ja Boeingu lennukitele varuosi. Tehniliste rikete ja tihenevate droonirünnakute tõttu tühistatakse järjest lende. Idanaabri oma lennukitööstus on aga lapsekingades ja nüüd üritatakse nirust seisust pääsemiseks sektorisse meeletult raha süstida.
https://majandus.postimees.ee/7847219/v ... ga-paastma
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Artikkel algab väikse faktiveaga - uus mudel on uue nimega, mitte enam SSJ-100 vaid Suhhoi Superjet Njuu (Сухой Суперджет Нью) ehk SSJ-New. Miks nad nimes pole lääne päritolu sõnale suutnud kodumaist asendust leida, jääb arusaamatuks.ruger kirjutas: ↑03 Sept, 2023 17:51 Aeroflot ei saa Airbusi ja Boeingu lennukitele varuosi. Tehniliste rikete ja tihenevate droonirünnakute tõttu tühistatakse järjest lende. Idanaabri oma lennukitööstus on aga lapsekingades ja nüüd üritatakse nirust seisust pääsemiseks sektorisse meeletult raha süstida.
https://majandus.postimees.ee/7847219/v ... ga-paastma
Suurem probleem on aga, et artiklis jäetakse mulje, nagu oleks tegemist nüüd sõja ja sanktsioonide tõttu kiirelt kokkuklopsitud tootega. Tegelikult algas SSJ-New (algselt SSJ-100R) projekt juba 2018 veidi väiksemas mahus impordiasenduse kavaga aga 2019. aastal lennukite Iraanile müügi probleemide tõttu (liiga palju lääne komponente) eesmärki kasvatati ning paistab, et hoolimata kõigest on suudetud ajakavast enam-vähem kinni hoida.
Viimases lõigus aga tõdetakse, et tegelikult saavad Venemaa firmad Boeingu ja Airbusi varuosi siiski endiselt kätte. Viidatud Verstka artikli olen ma siia varasemalt juba postitanud.
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Iroonia on kohane - neid maagaasist väetisi tootvaid tehaseid on ka Saksamaal mitmeid. Meilgi oli siin ammusel ajal Nitrofert, mis kulutas kogu Eestis tarbitavast gaasist pea veerandi. Meie tehas läks juba jupp aega tagasi kinni. Saksamaal olevad läksid kinni kui gaasi hind pööraselt tõusis. Nüüd on gaasi hind all tagasi aga tõenäoliselt võimalike uute gaasi tarneprobleemide (ja sellest tingitud hinnatõusu) tõttu ei juleta neid uuesti (sellises mahus) käivitada. Jabur olukord, kus sanktsioonide tõttu toorainele oleme sundinud venelased ise maavara rohkem väärindama ja ostame nüüd seda kõrgemalt väärindatud kaupa.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kui venelased tahavad Airbusi ja Boeingu pealt ükskõik mille muu peale kolida, peaks nad asendama umbes 900 lennukit oma 1300 lennukist koosnevas pargis.
SSJ-100 tootmise tipphetkel ehk 2014 suutsid nad toota 36 lennukit. Eelmine aasta 10. Teine lennuk MS - 21 puhul on neid üldse kokku toodetud 8. Mõlema lennuki "importasendustega" on üsna segased lood ning palju "lubadusi, mida on võimatu kontrollida".
Veel jääb Tu 214 mida viimati pandi kokku 2018 aastal 3 tk. Tegemist vast kõige enam "venemaise" lennukiga, millel on olemas ka masstootmises olevad mootorid (PS-90) mitte lihtsalt hunnik uljaid plaane ja lubadusi. Kuid neid on tellitud 2030 aastaks kokku 70 tk.
Isegi siis kui nad suudaks kõik probleemid lahendada ning võiks me rääkida praeguse välismaise lennukipargi mingistki arvestatavast väljavahetamisest nii 20 aasta pärast, ideaalis.
Seda siis siis kui venemaal lähevad asjad edukalt. Mida seal kunagi ei juhtu.
Juppide kättesaadavusega on nii ja naa. Seda, mida nad saavad, kui palju saavad ning mis selle eest maksma peavad, me siin ei tea. Kuid ilmselgelt hoida ligi tuhandet lennukit järgmised pea 10 aastat õhus (mida nad peaks tegema isegi siis kui kõik tellimused antakse sekundi pealt ilma jamadeta üle) nii ei saa.
Seega peale presidendivalimisi lüüakse lennukipileti hinnad lakke, et vähem reisjaid oleks ja saaks lennukite ressurssi hoida.
SSJ-100 tootmise tipphetkel ehk 2014 suutsid nad toota 36 lennukit. Eelmine aasta 10. Teine lennuk MS - 21 puhul on neid üldse kokku toodetud 8. Mõlema lennuki "importasendustega" on üsna segased lood ning palju "lubadusi, mida on võimatu kontrollida".
Veel jääb Tu 214 mida viimati pandi kokku 2018 aastal 3 tk. Tegemist vast kõige enam "venemaise" lennukiga, millel on olemas ka masstootmises olevad mootorid (PS-90) mitte lihtsalt hunnik uljaid plaane ja lubadusi. Kuid neid on tellitud 2030 aastaks kokku 70 tk.
Isegi siis kui nad suudaks kõik probleemid lahendada ning võiks me rääkida praeguse välismaise lennukipargi mingistki arvestatavast väljavahetamisest nii 20 aasta pärast, ideaalis.
Seda siis siis kui venemaal lähevad asjad edukalt. Mida seal kunagi ei juhtu.
Juppide kättesaadavusega on nii ja naa. Seda, mida nad saavad, kui palju saavad ning mis selle eest maksma peavad, me siin ei tea. Kuid ilmselgelt hoida ligi tuhandet lennukit järgmised pea 10 aastat õhus (mida nad peaks tegema isegi siis kui kõik tellimused antakse sekundi pealt ilma jamadeta üle) nii ei saa.
Seega peale presidendivalimisi lüüakse lennukipileti hinnad lakke, et vähem reisjaid oleks ja saaks lennukite ressurssi hoida.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Oletame, et nad saavad selle lennukite asendamisega üks-ühele hakkama. Siis tekib uus probleem, sest nii SSJ-100, kui ka Tu-214 on märgatavalt suurema hooldusvajadusega. Ehk siis tegelikult on neil vaja lennukeid ROHKEM, kui asendatav hulk, kuna neil on tarvis asenduslennukeid ka asenduslennukitele, mida parajasti hooldatakse.Xender kirjutas: ↑04 Sept, 2023 8:19 Kui venelased tahavad Airbusi ja Boeingu pealt ükskõik mille muu peale kolida, peaks nad asendama umbes 900 lennukit oma 1300 lennukist koosnevas pargis.
SSJ-100 tootmise tipphetkel ehk 2014 suutsid nad toota 36 lennukit. Eelmine aasta 10. Teine lennuk MS - 21 puhul on neid üldse kokku toodetud 8. Mõlema lennuki "importasendustega" on üsna segased lood ning palju "lubadusi, mida on võimatu kontrollida".
Veel jääb Tu 214 mida viimati pandi kokku 2018 aastal 3 tk. Tegemist vast kõige enam "venemaise" lennukiga, millel on olemas ka masstootmises olevad mootorid (PS-90) mitte lihtsalt hunnik uljaid plaane ja lubadusi. Kuid neid on tellitud 2030 aastaks kokku 70 tk.
... Kuid ilmselgelt hoida ligi tuhandet lennukit järgmised pea 10 aastat õhus (mida nad peaks tegema isegi siis kui kõik tellimused antakse sekundi pealt ilma jamadeta üle) nii ei saa.
...
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Teises lõimes kirjutasin:
https://ria.ru/20230829/samolet-1892811081.html
Esimene täies mahus kodumaiste juhtimissüsteemidega SJ-100 sooritas Amuuri äärses Komsomolskis esimese katselennu. Väidetavalt tuli asendada erinevatel andmetel 40-64 välismaal toodetud sõlme. Hinnanguliselt läks nende väljatöötamine maksma 50 miljardit RUR. Summa ei sisalda mootorite asendamise maksumust.
http://www.ato.ru/content/chastichno-im ... a-v-vozduh
Teine allikas annab, et sõlmed on osaliselt asendatud.
https://ria.ru/20230829/samolet-1892811081.html
Esimene täies mahus kodumaiste juhtimissüsteemidega SJ-100 sooritas Amuuri äärses Komsomolskis esimese katselennu. Väidetavalt tuli asendada erinevatel andmetel 40-64 välismaal toodetud sõlme. Hinnanguliselt läks nende väljatöötamine maksma 50 miljardit RUR. Summa ei sisalda mootorite asendamise maksumust.
http://www.ato.ru/content/chastichno-im ... a-v-vozduh
Teine allikas annab, et sõlmed on osaliselt asendatud.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Eurostati andmetel langes käesoleva aasta juuni lõpuks Vene nafta osakaal Euroopa liidus paari aasta taguse 30% pealt umbes 2% peale.
Samuti on toimunud drastilised muudatused EU ekspordis Venemaale. Tegelikult tasub kogu artiklile sisse vaadata, väga sisukas. https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... velopments
Samuti on toimunud drastilised muudatused EU ekspordis Venemaale. Tegelikult tasub kogu artiklile sisse vaadata, väga sisukas. https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... velopments
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Erdogan kohtub siis xuiloga Sotšis-pikemalt viljaleppe all-läbirääkimistel tulemusi ei olnud.
Erdoğan arrives in Sochi to meet with Putin
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 1582791115
Erdoğan arrives in Sochi to meet with Putin
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 1582791115
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Võimul oldud aastad orkistanis.
Putin in 2008:
Power is the biggest addiction. I never felt that. A person shouldn’t be in a leadership position indefinitely.
Putin and his entourage:
Putin - 27 years (russian leadership)
Medvedev - 23 years (russian leadership, SCRF)
Shoigu - 33 years (MoD)
Lavrov - 29 years (MFA)
Peskov - 23 years (presidential office)
Sechin - 23 years (Putin’s confidant, presidential office)
Kirienko - 25 years (presidential office)
Nabiullina - 25 years (head of gov, central bank)
Patrushev -25 years (FSB, SCRF)
Matvienko - 25 years (russian government)
https://twitter.com/victoriaslog/status ... 3369160185
Putin in 2008:
Power is the biggest addiction. I never felt that. A person shouldn’t be in a leadership position indefinitely.
Putin and his entourage:
https://twitter.com/victoriaslog/status ... 3369160185
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Hiina osalus orkistani laenuvõlakirjades kasvab kiirelt.

“Meedia sai teada Hiina pangavarade neljakordsest kasvust Venemaal.
Hiina krediidiasutused on andnud Venemaa pankadele miljardeid dollareid tänu sellele, et lääne ettevõtted on Venemaal tegevuse lõpetanud, kirjutab ajaleht Financial Times, viidates Kiievi majanduskõrgkooli analüüsile.
Ajalehe andmetel neljakordistus Hiina mõju Venemaa pangandussektorile 2022. aasta veebruarist 2023. aasta märtsini. Peamised võlausaldajad olid Hiina tööstus- ja kaubanduspank, Hiina pank, Hiina ehituspank ja Hiina põllumajanduspank, kokku investeerisid nad umbes Venemaal sel perioodil 9,7 miljardit dollarit eelmise 2,2 miljardi dollari vastu.
Täpsustatakse, et neid Hiina tegevusi võib seostada Pekingi püüdlustega tugevdada jüaani alternatiivina maailma valuuta dollarile. 2022. aasta lõpus jõudis Venemaa ja Hiina vaheline kaubavahetus jüaanides rekordiliselt 185 miljardi dollarini.
- Vesmosti
https://twitter.com/officejjsmart/statu ... 1535722719
Pikem Insideri lugu
https://theins.ru/news/264812
Hiina krediidiasutused on andnud Venemaa pankadele miljardeid dollareid tänu sellele, et lääne ettevõtted on Venemaal tegevuse lõpetanud, kirjutab ajaleht Financial Times, viidates Kiievi majanduskõrgkooli analüüsile.
Ajalehe andmetel neljakordistus Hiina mõju Venemaa pangandussektorile 2022. aasta veebruarist 2023. aasta märtsini. Peamised võlausaldajad olid Hiina tööstus- ja kaubanduspank, Hiina pank, Hiina ehituspank ja Hiina põllumajanduspank, kokku investeerisid nad umbes Venemaal sel perioodil 9,7 miljardit dollarit eelmise 2,2 miljardi dollari vastu.
Täpsustatakse, et neid Hiina tegevusi võib seostada Pekingi püüdlustega tugevdada jüaani alternatiivina maailma valuuta dollarile. 2022. aasta lõpus jõudis Venemaa ja Hiina vaheline kaubavahetus jüaanides rekordiliselt 185 miljardi dollarini.
- Vesmosti
https://twitter.com/officejjsmart/statu ... 1535722719
Pikem Insideri lugu
https://theins.ru/news/264812
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
https://tvrmoldova.md/article/bec0af4ab ... reana.html
Romania’s TRANSGAZ signs the takeover of Gazprom’s infrastructure in Moldova and Transnistria
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
See on üsna suur risk Hiina pankadele. Nagu Sveitsi antud laen Hitleri Saksamaale. Tõenäoliselt näevad nad oma raha nagu oma kõrvu. Siin võib olla taga hoopis Xi soov kuidagigi Venemaad turgutada, et see veel jäksaks sõdida, sel juhul on arvestatud, et pappi tagasi ei saada. Hiinal on ju kasulik kui sõda venib, seda rohkem õnnestub selle pealt teenida - ostes soodsalt Venemaalt tooret ja müües hea hinnaga oma kaupu.
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
See on ilmselgelt mingi kõrgem matemaatika. Et annavad laenu mida tagasi ei saa aga siis teenivad mingit kasumit. Lisa veel, et müüakse orkidele hea hinnaga ...kalvis kirjutas: ↑05 Sept, 2023 6:46 See on üsna suur risk Hiina pankadele. Nagu Sveitsi antud laen Hitleri Saksamaale. Tõenäoliselt näevad nad oma raha nagu oma kõrvu. Siin võib olla taga hoopis Xi soov kuidagigi Venemaad turgutada, et see veel jäksaks sõdida, sel juhul on arvestatud, et pappi tagasi ei saada. Hiinal on ju kasulik kui sõda venib, seda rohkem õnnestub selle pealt teenida - ostes soodsalt Venemaalt tooret ja müües hea hinnaga oma kaupu.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
No ega selles mõttes Hiinlane loll ole. Ta on neid laene päris edukalt nii Aafrikas kui ka euroopas kasutanud selleks, et infrale ja ressurssidele käpp peale panna. Mis segab neil seda venemaal teha. Jääte võlgu, näe saame Siberi endale. (kaarte ju nad juba joonistavad ümber
)

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist