239. leht 430-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 11 Sept, 2023 21:07
Postitas tympsa
See autode sanktsioon paneb lihtsalt õlgu kehitama.
Vene numbrimärgiga autode sisenemise keeld ei kehti samas autodele, mis kuuluvad kas Euroopa Liidu kodanikele või nende lähedastele pereliikmetele
Nagu ikka, erand, mis hakkab tühistama reeglit.Näiteks on meil üks Eesti kodanik, kelle mees on Vene kodanik, elab ja tegutseb vaheldumisi Piiteris ja Narvas ja selle mehe auto võib käia üle piiri palju tahes.
Teiseks, firmade autode kohta. Kas on siis raske või võimatu registreerida firma auto Kasahstanis, Armeenias, Aserbaidzaanis vm, mis on Vene-sõbralikud ? Või siis rentida vedudeks need autod sealt ?
See on nii hambutu, et sellest pole üldse mingit kasu.
Millest oleks kasu : piir kinni ja mitte üks hiir sealt üle ei tule! Kaja muidugi ütleb, et see ei ole võimalik, humanitaarveod, plekitoodete veod, kütuseveod, väetiste veod peavad olema ja kui meie ei vea, siis keegi teine veab seda rohkem, sest see on kasulik. Kas bussiliinid peavad samuti olema ? , sõiduplaan on neist kirju (sest humanitaarkaalutlused ... ?? ) Üleüldist sulgemist ei ole võimalik saavutada, sest teised EU maad on vastu, räägib ta. Ja ise sama hingetõmbega ütleb, et me oleme sõjas.( No tegelt kuumas sõjas me ei ole ) Kuid me ei suuda isegi agressori majandusisolatsiooni kehtestada.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 11 Sept, 2023 21:48
Postitas ruger
orkidel hakkab kütus otsa saama järjest lähemal Moskvale...
Venemaa lõunapiirkondi haaranud kütusekriis läheneb enesekindlalt Moskvale. Pärast Rostovi ja Astrahani piirkondi, Stavropoli ja Krasnodari alasid hakkas Vene Föderatsiooni keskosa tanklatest kaduma diislikütus.
Nagu Mash kohalikele elanikele viidates teatab, tekkis Lipetski, Tula, Tšuvašia, Tatarstani ja Mari El tanklates diislipuudus.
Tula ühes bensiinijaamas müüakse kütust ainult juriidilistele isikutele ja AI-92 bensiini väljastatakse kupongide abil. Tšuvašias tõusis ühes eratanklas diislikütuse hind 80 rublani liitri kohta.
Valitsus süüdistab kütusekriisis “halli eksportijaid”, kes ostavad eelarvest subsideeritud bensiini ja diislikütust kodumaise hinnaga ning ekspordivad need siis välismaale ja müüvad välisvaluuta eest. Energeetikaministeeriumi juht Nikolai Šulginov on sellise variekspordi mahuks hinnanud aasta algusest mitmele miljonile tonnile.
Ta meenutas, et valitsuskabinet kavatseb keelata naftasaaduste vaba ekspordi: bensiini ja diislikütust saavad välisvaluuta vastu kaubelda vaid piiratud arv ettevõtteid, mille nimekiri on praegu kinnitamisel.
Alates aasta algusest on bensiini hulgihinnad Venemaal tõusnud üle 70% ning suvel levis "tuli" diisliturule, mis on juuli algusest kallinenud ligi 40%. Hulgimüügis hakkas diislikütuse liiter maksma üle 70 rubla, kuid ajaloo rekordhindadega kütust osutus võimatuks osta: Lõuna föderaalringkonna piirkondlikud naftabaasid vähendasid või peatasid tarne täielikult, teatasid turuallikad Reutersile. .
Naftakauplejate arvates tekitavad kütusepuuduse kunstlikult naftafirmad. Neil on 2 miljonit tonni bensiini ja 3 miljonit tonni diislikütust, kuid naftatöölised ei kiirusta neist loobuma, kuna kõrged hinnad kompenseerivad neile eelarvest 1. septembrist toetuste vähendamise.
"Hinnad ainult tõusevad," ütleb Reutersi allikas ühest naftaettevõttest. "Sellises olukorras ei jäta keegi võimaliku tulu teenimata - nad hoiavad seda viimaseni."
https://www.moscowtimes.ru/2023/09/11/t ... ii-a106551
Kütusepuudusest kirjutavad ka teised.
Mõned head uudised

Venemaa kesksetes piirkondades on puudus diislikütusest. Nüüd ei ole seda paljudes Lipetski, Tula ja teiste piirkondade bensiinijaamades saadaval. Ja AI-95 ja AI-92 hind hüppas 10-15 rubla võrra. Sarnane olukord on ka Krimmis (Krimm on Ukraina

, okupeeritud Venemaa poolt), Tšuvašias, Tatarstanis ja Mari-Elis. 65 rubla liitri eest E95 ja 59 rubla eest A92 on hinnad Lipetski suurtes keti- ja eratanklates. Sarnane on olukord ka Tulas, kus ühes bensiinijaamas müüakse kütust nüüd ainult juriidilistele isikutele ja A92. bensiini villitakse kupongidega. Lisaks puudub diislikütus. Samal ajal püütakse Tšuvaššias ja lähipiirkondades hindu madalal hoida. Seal on viimase kolme kuu jooksul hinnad tõusnud vaid 3,3-3,4%, kuid ainult võrgupunktides. Eraomanike jaoks on asjad hullemad - diislikütus on 80 rubla liitri eest ja muu selline. Sarnane on olukord ka Krimmis, kus 95 eest küsitakse 63-64 rubla ja mõnes bensiinijaamas on diisel jätkuvalt otsas. -MASH
https://twitter.com/LXSummer1/status/17 ... 9524948186
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 0:53
Postitas Rebane11
Kes mäletab, siis 1989 paiku müüdi bensiini 20 liitri kaupa ja ostetud kogus kirjutati tanklas auto tehnilisse passi!
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 7:35
Postitas vilhelm
Lennufirmale "Uralskije avialinii" kuuluv Airbus A-320 hädamaandus Novosibirski lähedal põllule. Esialgsel hinnangul hüdrosüsteemi rike.
https://www.svoboda.org/a/samolyot-ural ... 88688.html
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 8:15
Postitas aero+
See juba lähipäevil väga mitmes hädamaandumine. Ilmselt ressurss mootoritel ammendumaa. Natuke teemaväline aga A320 ikka pöörane lennuk. Küll saab seda Hudsonis ujutada ja nyyd see viimane hädamaandumine põllul - krt isegi telik ilusti all ja pole murdunud.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 8:33
Postitas ruger
UK keelas orkide viisavaba läbilennu/transiidi riigist vahepeatumisega maandumisel. Selleks, et UK-d vahepeatumisena kasutada, tuleb eraldi transiidiviisa hankida.
The #UK has banned visa-free transit for #Russians at its airports
The new rules come into force on October 6. Until this date, only those Russians who managed to buy tickets before September 8, 2023 will be able to fly to the UK without a transit visa.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1701476615467737393
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 8:49
Postitas _dumbuser_
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 8:56
Postitas _dumbuser_
ruger kirjutas: ↑12 Sept, 2023 8:33
UK keelas orkide viisavaba läbilennu/transiidi riigist vahepeatumisega maandumisel. Selleks, et UK-d vahepeatumisena kasutada, tuleb eraldi transiidiviisa hankida.
The #UK has banned visa-free transit for #Russians at its airports
The new rules come into force on October 6. Until this date, only those Russians who managed to buy tickets before September 8, 2023 will be able to fly to the UK without a transit visa.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1701476615467737393
Mismoodi see asi päris elus peaks välja nägema ? Et kui ikka tuleb sealt lennukist maha siis jääb passi (või misasja seal parajasti nõutakse) kontrollimise kohas seisma. Aga kui ei lasta edasi siis saab mis ? Lükatakse samale lennukile tagasi, et vaadake ise mis selle tolaga peale hakata ? Või jääb kuskile lennujaama elama nagu mingites filmideski on nähtud ? Aga kui see lennuk millega ta tuli on juba ära läinud ?
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 9:03
Postitas kmeesk
_dumbuser_ kirjutas: ↑12 Sept, 2023 8:56
ruger kirjutas: ↑12 Sept, 2023 8:33
UK keelas orkide viisavaba läbilennu/transiidi riigist vahepeatumisega maandumisel. Selleks, et UK-d vahepeatumisena kasutada, tuleb eraldi transiidiviisa hankida.
The #UK has banned visa-free transit for #Russians at its airports
The new rules come into force on October 6. Until this date, only those Russians who managed to buy tickets before September 8, 2023 will be able to fly to the UK without a transit visa.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1701476615467737393
Mismoodi see asi päris elus peaks välja nägema ? Et kui ikka tuleb sealt lennukist maha siis jääb passi (või misasja seal parajasti nõutakse) kontrollimise kohas seisma. Aga kui ei lasta edasi siis saab mis ? Lükatakse samale lennukile tagasi, et vaadake ise mis selle tolaga peale hakata ? Või jääb kuskile lennujaama elama nagu mingites filmideski on nähtud ? Aga kui see lennuk millega ta tuli on juba ära läinud ?
Päriselus näeb ilmselt samasugune välja nagu siiamaani, kui lennufirma tassib kohale inimese, kellel dokumendid ei ole korras. Lennufirma vastutab ja peab kontrollima asja, et dokumendid olemas oleks, sest muidu tekiks ju mingi jokk skeem, kus riik peaks leiutama, et mida nende ebaseaduslike immigrantidega peale hakata.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 9:20
Postitas Taaniel Tina
See juba lähipäevil väga mitmes hädamaandumine.
Ja kui viia see kokku uudisega, kus autodele ei taha kütust jätkuda, siis varsti peavad venelased hakkama reisima ainult rongiga või hobuvankriga (autod ei sõida ja lennukid kukuvad alla). Aga see kuulub juba vist pigem nalja nurka või oleksoloogia alla, kui 21-l sajandil peab tuhandeid km reisima rongiga (v.a. mõned diktaatorid).
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 9:27
Postitas hjl85
Akf Dumbuuser
Mismoodi see asi päris elus peaks välja nägema ? Et kui ikka tuleb sealt lennukist maha siis jääb passi (või misasja seal parajasti nõutakse) kontrollimise kohas seisma. Aga kui ei lasta edasi siis saab mis ? Lükatakse samale lennukile tagasi, et vaadake ise mis selle tolaga peale hakata ? Või jääb kuskile lennujaama elama nagu mingites filmideski on nähtud ? Aga kui see lennuk millega ta tuli on juba ära läinud ?
neid ei laste lennukilegi, sest lennufirmal on kohustus seda kontrollida ning nad on teadlikud isiku reisiplaanidest ja riigi nõuetest kuhu lennatakse ehk selliseid kliente ei teenindata. Vastasel juhul peab lennufirma need isikud oma kulu ja kirjadega tagasi toimetama.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 9:31
Postitas _dumbuser_
aero+ kirjutas: ↑12 Sept, 2023 8:15
See juba lähipäevil väga mitmes hädamaandumine. Ilmselt ressurss mootoritel ammendumaa. Natuke teemaväline aga A320 ikka pöörane lennuk. Küll saab seda Hudsonis ujutada ja nyyd see viimane hädamaandumine põllul - krt isegi telik ilusti all ja pole murdunud.
Mis sellest edasi saab ? Läheb veel elus olevatele doonoriks ? Kuskilt mätta otsast lendu alustada ei ole vist väga lihtne. Ilmselt on varsti ka seal mingi mülkateema ja siis läheb veel "põnevamaks"
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 9:33
Postitas _dumbuser_
hjl85 kirjutas: ↑12 Sept, 2023 9:27
Akf Dumbuuser
neid ei laste lennukilegi, sest lennufirmal on kohustus seda kontrollida ning nad on teadlikud isiku reisiplaanidest ja riigi nõuetest kuhu lennatakse ehk selliseid kliente ei teenindata. Vastasel juhul peab lennufirma need isikud oma kulu ja kirjadega tagasi toimetama.
Aitäh.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 12 Sept, 2023 9:41
Postitas aero+
Mingid õnnetud hinged peavad kõigepealt mootorid maha monteerima, siis tiivad ja ilmselt lõpuka ka saba - seda ilmselt kohapeal. Ja siis, kui see lõpuks see silinder enamvähem õiges suuruses, tiritakse ilmselt möne lennuvälja äärde. Antud lennukil paistab olevat ka üsna palju tulekahjustusi parema tiiva / mootori juures , seega ise pakun et tiibu uuesti enam ei kasutata - ilmselt temperatuurid liiga teinud. Aga kindlasti läheb palju detaile uuele ringile. Praegust seisu vene lennukimootoritega arvestades, on praegu ilmselt teised vene lennufirmad noolivad põllul allesjäänud mootorit.
Vene-Ukraina sõda II osa
Postitatud: 12 Sept, 2023 10:20
Postitas gooligan
Gideonic kirjutas: ↑12 Sept, 2023 9:44
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Sept, 2023 9:27
Ja rõhk on hajutamisel, ka transpordis, üksikuid veoautosid HIMARSiga küttida ei jõuaks. Samas tagalavedude liigne hajutamine annab jällegi võimaluse UKR hajutatud lahingutegevusele ehk sissisõjale vene tagalas. Üksikud või väikeste gruppidena sõitvad veoautod, mida ei jõua konvoeerida, on sissivõitlejatele lihtsaks saagiks.
Üksikute veokitega suurte üksuste logistiline varustamine on üldse kõvasti keerulisem probleem kui kolonnidega.
Venemaal autojuhitidel üldiselt käsitakse "sõita esimese masina järgi". Kujuta nüüd ette seda keerukust kui on vaja tarnida moona, kütust, sööki- muid kuluvahendeid, varuosi... ja mitte kompaniile, pataljonile vaid kümnetele ja kümnetele brigaadidele - nii et kõik saavad just seda varustust mida parasjagu vaja. Isegi kui võtta arvesse ainult Lõunarinne, siis ka Vasõlivka ja Donetski vahel oni ikka vähemalt 200km ning tihti on nende brigaadide alamüksused veel omakroda laiali paisatud rinde eri lõikudes auke lappima.
Loomulikult tehtav, eriti kui on kasutusel mingid kaasaegsemad logistikasüsteemid. Aga kindlasti suurusjärgu võrra keerukam/tülikam ülesanne kui varustamine suurte konvoide või raudtee-ešelonidega.
Kindlasti ei tasu luua illusiooni, et vatt sellega üldse hakkama ei saa. HIMARSiga kohaneti piisavalt et esmakordselt (vist peale 2. ms) suutsid vatid oma logistika sõlmpunktid nihutada kaugemale kui 100km. Isegi Dnepri paremkaldal, Hersonis ei tekkinud totaalseid puudujääke ja suudeti ka praktiliset kogu varustus evakueerida. Eks nad mingi lahenduse leiavad, aga võimekusi piiraks see kindlasti.
Enim kannatavad ilmselt just kaudtule relvad, mis ideaalses olukorras tahaks vagunite kaupa moona igapäevaselt.
OT
See, mida Venemaa harrastada püüab, on
lean manufacturing ja selle alamkategooria
Just in Time Production (JIT)
See peale II MS järgses Jaapanis Toyota tehastes alguse saanud lähenemine tootmisele ja logistikale, kus üritatakse toota täpselt seda mida vaja, millal vaja jne. Ehk tootmist korraldatakse sisuliselt ilma kohapealsete laovarudeta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lean_manufacturing
Tehastes kohapeal ei ole suuri ladusid, vaid toore transporditakse kohale täpselt õigeks hetkeks, et sellest siis lõpptoode valmis teha. Selline lähenemine on ennast tõestanud eelkõige nn rahuajal, kui äärmiselt efektiivne ning kiirelt turumuutustele reageeriv.
Samas on selle lähenemisega tootjad äärmiselt vastuvõtlikud igasugustele välistele mõjutustele - väike maavärin või üleujutus teises maailma otsas mõne allhankija tehase juures võib tihtilugu tähendada kogu tootmisprotsessi seiskumist ja doominoefekti.
Ühe põneva analüüsi antud teemal võib leida siit -
https://www.researchgate.net/publicatio ... o_industry
Ehk pikk jutt kokku võtta - päris kindlasti ei ole Venemaa logistika ligilähedanegi oma võimaluste poolest korraldada hukukindlat lean-logistika mudelit, eriti kui rindelähedal suudab Ukraina tarnekanaleid pidevalt häirida. Eriti haavatavaks muudaks venelaste logistika häired raudteeliikluses.