Tegelane5 kirjutas: ↑09 Veebr, 2023 21:26
No aga autohuviline kes sellise automaatse kaug- lähitulede ümberlüliti ehitada oskas kombineeris selle siis hoopis lähi/kaugtulesi ära kustutama nii et pargid edasi põlevad

Kuigi mismoodi see üldse türistoridega töötada saaks- need ju alalisvoolu korral sisselülitudes enam välja ei lülitu
Asjade reaalne seis oli osaliselt Afganistaani spetsoperatsiooni tõttu selline, et "Tehnika ja Tootmine" ajakirjas õpetati kuidas 08 pingeregulaator panna tööle 01 konkreetse relee regulaatoriga. Samas artiklis oli ka juttu "kapriisset ja defitsiitset kommutaatorit vanema tüübi katkestiga asendada ei saa" kuid samal ajal plaanis keegi panna ühele autole mitte ühe vaid igale küünlale oma kommutaatori
Einoh, tundub, et sa neid asju päris hästi ei tea. Nad sõidavadki, hmm sõitsidki AINULT PARKIDEGA. Mingeid lähitulesid ei põlenud. Kaugeid ammugi mitte. Tuli pimedas kolonn vastu, lülitad lähidele ümber, nemad kõikseaeg parkidel ja siis kukuvad hullult vilgutama, et miks sul tuled põlevad. Ja siis vaatad neid ja imestad, veokad reas, nende vahel sõidukad ja isegi lasterühma tähisega bussid, eikellelgi tulesid põlemas, ainult pargid, ka öösel. Ja seda ka maanteedel. Kui kuskil veel põlesid tänavalgustuslambid, siis suhtuti nende all lähidega sõitjasse, kui puhtajobusse. Selle järgi hea vahet teha kas kohalik või
jälle mingi pribalt. Keegi võiks valgustada, kuidas praegu sellega on, ise pole ammu sealmail enam käinud, viimane oli vist 94-95.
08 jagajast ja kommudest: mis aastal see artikkel oli? Ise tõin Piiteri jupiturult (elektroonikaturult, mitte autoturult) kotiga Halli andureid, vahetasid jagajas ära ja jälle jagaja käras (aga jah, selle eest tuli (mulle) maksta). Mäletan, originellid auto peal ja varuosana olid alguses välismaised, aga 86 oli juba venku enda omad saadaval. Kärasid samuti. Kommutaatorid jah probleemne ja vannutud, aga nõutud kaup, aga neid oli kõike kenasti ka siin täikal saada. Kes tahtis, või kellel vaja oli see sai kah. Lihtsalt kui maksta ei tahetud, eks siis hakatigi nuputama kuidas midagi lihtsa Sigulli najal käima ajada. Pingeregulaatoreid oli kah saada, siin võis pigem olla põhjus, et küllalt oli garaaže, kus riiulid olid meestel manti täis, aga kui vana Siks (kasvõi viimane 07) oli 08-ks-09-ks ringi pistetud, siis selgus, et vanad enam üksühele ei sobi, uut osta ei taha vaid tahaks ikka riiulist võtta. Eks siis oskajad jagasidki know-howd. Praegu tuleb meelde, et mul oli vist kah mingiaeg alguses genekatablett kere küljes, kuigi originaali paigaldamine oli tahte küsimus. Tuletan meelde, et kui tol ajal pidevalt sõita tahtsid, või muidu mingeid elulisi asju vaja oli, siis pidi varuosaladu riiulis olemas olema Või pidid teadma, kellelt kust ja mida saab. Mul oli näiteks tagavaraks klaasikomplektid, tiivad, küünlad, peeglid, tagavara jagaja ja kommutaator, jne lõetades pirnidega. Vahele jäi mootorijuppe, elektrijuppe jmt. Nii omale tagavaraks kui vahetusfondiks, kui defitsiit. See oli suurem varandus, kui rahaga kuskil vehkida, kui abi vaja oli. Kusjuures 08-ga algas justkui mingis mõttes uus ajastu. Oli küllalt mehi, kes ütlesid, et 08-t ei taha teha. Komut ei tahtnud keegi näperdada, otsiti (auto)elektroonikut, kes lapiks, aga elektroonikutel tavaliselt polnud ruumi ega aega auto sisse võtmiseks ja temaga jändamiseks jne. 08 oli uue ameti autoelektrooniku vajaduse väljatooja, vanad autoelektrikud tõstsid käed püsti.. peale seda, kui vanade meetoditega oli paar Halli andurit läbi lastud.... Mootoriga oli probleeme, klappe ei saanud reguleerida, vanade trikkide asemel võtmetega oli vaja hunnikut erimõõtu seibe, mida kellelgi polnud. Kellel oli, selle ukse taga olid 08-mehed (rikkam või moodsam rahvas) raha näpus järjekorras reas. Ja palju muid asju olid 08-l ainult omad. 01-st 07-ni sobis, aga nüüd enam mitte.
Aga see Tehnika ja Tootmise võrdlemine Radioga on erinevad teemad. Suunitlus ja tase on erinevad. See meie Tehnika ja Tootmine oli justkui sümbioos erinevatest distsipliinidest, aga idas oli selleks kari ajakirju. See pingeregulaatori ümberviskamine oleks olnud Za Ruljomi teema, kus garaaži-meistrimehed jagaksid näpunäidete nurgas omi kogemusi. Ajakiri Radio oli hoopis teine distsipliin. Ja seal oli palju huvitavaid asju, mida järgi teha. Näiteks üks mu sõber kopis sealt ja ise veel täiendas skeemigi Majakile 231-le loo-otsija. Vaata kui vinge, paned 5.nda laulu ja kerib ja läheb, nagu lääne pill juba jne. Need autoasjad olid seal kah eraldi osadena, ja juba kord ütlesin, et tundus justkui oleks tegemist elektroonikainseneride ja/või teadlastega, kes oma põhitöö kõrvalt oma huvi või vajaduse asjus mingi vajaliku uudse või lihtsalt põneva asja kokku konstrueerisid, selle käima panid ja siis toimetuse kaudu üleliiduliselt oma tulemust jagasid.