25. leht 106-st

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 16 Jaan, 2013 20:01
Postitas Soobel
Ja mingine Liiwi shop tegutseb siiamaani? Kas see pole välja arenenud Liivi Lahel paiknenud legendaarsest valuutapoest?

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 24 Jaan, 2013 11:24
Postitas Meigo
Soobel kirjutas:Zarja ka liikvel
Tere, saatsin Tartu Sadamale uue kirja, sooviks ise ka saada vastust olgu see siis milline tahes. Seni pole minuga ühendust võetud.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 10:12
Postitas Castellum
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=95878

Kahtlustan küll pildikirjes viga, sest 'ekskursandid 1954 Naissaarele' ei kõla eriti võimalikuna?

Aga siin on läbi jooksnud, et Lermontov ehitati 1955-56...või on juba aeg ära parandatud?

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 10:27
Postitas Castellum
Ja kas see pole ehk ka reisilaev?
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=612033

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 12:12
Postitas aurik
Fotode Infosüsteemis on dateerimise ja muugagi aeg-ajalt vigu, aga see 1954 on ilmselt õige. Tegelikult Lermontovi oletatava ehitusaja 1955-56 leiutasingi mina :oops: . Aga täiesti võimalik, et panin mõne aastaga mööda. Aluseks olid mul perestroikaeelsel ajal loetud 50-te aastate Edasi lehed ja mulle tundus tagantjärgi, et Lermontovi teema hakkaski seal figureerima just 55 või 56.
Niipalju, kui ma veel nuhkinud olen, lasti Lermontovi analoogid Magdeburgis vette vahemikus 1953-57, kusjuures samanimeline Oneega järvel sõitnud kaksik 1954. Tegelikult on Saksa OM-de välimuses paar detaili, mis eristavad 1953-54 ehitatud laevu hilisematest. Mõlemad Lermontovid on varasem versioon.
Meie Lermontovist on paaris vene laevandusfoorumis põgusalt juttu olnud, keegi on isegi meie teemas pusinud ja sellele viidanud. Olemasolevatesse laevaloenditesse teda siiski veel võetud ei ole. Aga nendes pole ka nt sageli Narvat külastanud samatüübilist Tšehhovit ja Eesti Merelaevandusele kuulunud vene päritolu Kajakut.
Teisel pildil on kõige tõenäolisemalt Morjak. Nahhimovets tüüpi laev 100%

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 12:26
Postitas Soobel
Aga aurik ta vist ikkagi ei olnud.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 12:34
Postitas aurik
Aurik ta loomulikult polnud :lol: .
Muideks, venelased ise kasutavad sõna parohod mootorlaevade juures üllatavalt palju. Mitte küll erialakirjanduses, aga ajakirjanduses, netikeskkonnas, tavasuhtluses jne.

aa, tahtsin veel ühe asja ära õiendada. Ühes kenas klipis paar lehekülge tagasi sõidab Emajõel aurik Kingissepp. Tema EW aegne nimi on Laine. Mis nime all ta kusagil tsaariaja lõpus sündis- pole õrna aimugi. Ausalt öelda pole nagu kohanud, et EW ajal Emajõe-Peipsi jaoks mõni reisilaev juurde ehitati (või oli siiski mõni üksik?)

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 12:36
Postitas Soobel
Nagu nad armastavad diiselrongi kabiini ääres küsida "A elektritska tserez Roobuka paidjott?"
Mis siis, et mootor müriseb, sarvi katuse pole ja Kohila suunas pole traati rööbaste kohal ka kunagi olnud. Auriku ideed plagieerisin sealt fotoarhiivilt eneselt.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 12:38
Postitas Castellum
aurik kirjutas:Fotode Infosüsteemis on dateerimise ja muugagi aeg-ajalt vigu, aga see 1954 on ilmselt õige.
Fotise dateeringutesse tuleb alati suhtuda kahtlusega, Sinuga 100% nõus. Aga siin tundub kuidagi täpne olevat, mullegi tundub, et seda dateeringut võiks uskuda.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 13:50
Postitas Castellum

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 14:15
Postitas aurik
Suurem "Tara" on siiski "Taara" :wink:
Ilmselt olid "Võitja" ja paar muud Narva jõe ülemjooksul liikunud aurulaeva suht väikese süvisega (tõenäoliselt rataslaevad) ja said üle Omuti kärestike liikuda. Otseliinist Tartu-Kulgu pole ma midagi kuulnud.
Väidetavalt olla Omuti kandis olnud jõepõhjas korralik kett ja vastuvoolu sõites sikutanud reisijad :shock: laeva selle abil vajadusel kiirevoolulisest kohast üle.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 09 Veebr, 2013 14:57
Postitas aurik
paistab et eksisn "Võitja" suhtes. Üks netikirje:
"Võitja" Kulgu-Omuti vahel käima. Täna pannakse reisijate veoks Kulgu-Ometi vahel käima Narva-Vasknarva liini suurim aurik "Võitja", mis viib reisijad iga päev Kulgu sadamast kuni Omutini, kust reisijad kuni Vasknarvani viib edasi väiksem laev "Koit", kuna "Võitja" ise Vasknarvani ei pääse selle tõttu, et vahepeal on madalad kohad. Kulgu-Vasknarva liinil on nüüd käimas kolm aurikut. Reisijate liikumine ja kaubavedu nimetatud liinil on elavam kui kunagi varem. [Sõnum] // Postimees, 31.07.1937, nr. 203, lk. 7. Kop. täiel.
"Võitja" tõenäoliselt kruviaurik ja madala veeseisuga üle Omuti kuidagiviisi ei saa, "Koit" kindlalt rataslaev

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 10 Veebr, 2013 16:25
Postitas Castellum
"Pavel" Narva-Jõesuus. Kaart on ostetud 18.06.1924
Pilt

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 11 Veebr, 2013 15:52
Postitas sammal.habe
Meigo kirjutas:Tere, saatsin Tartu Sadamale uue kirja, sooviks ise ka saada vastust olgu see siis milline tahes. Seni pole minuga ühendust võetud.
Ei vastatagi.
Suhtlesin täna Tartu sadama asjamehega, küsisin ka V. kohta. Hr. mainis, et jah, "mõned on e-maile saatnud", aga tõsisematelt huvilistelt eeldatakse ikka otsekontakti.
V. olla müügis nagu kogu muu Tartu sadama ujuvkoosseiski. Küllap terendab V-legi vanametalli saatus...
Meigot ei võta sadamamehed tõsiselt kui ta ise neile näole ei anna.

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitatud: 11 Veebr, 2013 21:31
Postitas retti