241. leht 430-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 13:37
Postitas an2
tympsa kirjutas: 12 Sept, 2023 11:59 Lisada võiks seda, et auto ei ole ka seetõttu rongile Venemaal alternatiiv, sest vahemaad on tohutud ja teede olukord väljaspool suuri magistraale kohutav.

Kuidas teile meeldiks sõita autoga niisugusel maanteel ?

https://www.ssqq.com/archive/vinlin27c.htm

Jah, rongiga võtab teekond kauem kui lennukiga, kuid vähemalt saad ise kohale ja kui vead kaupa, saad ka kauba kohale ettearvatava ajavahemiku jooksul
https://www.russia-briefing.com/news/pu ... ject.html/

Kaks nädalat vana uudis:
Putin Signs Off US$18 Billion On Europe’s Largest High-Speed Rail Project. The new project will see trains travel at up to 400km/h. :)

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 13:51
Postitas _dumbuser_
Ei teagi kas see on nüüd on sama asi aga tundub, et käib ikka eriti kiiresti. https://twitter.com/anno1540/status/1701536491124428933

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 13:54
Postitas an2
_dumbuser_ kirjutas: 12 Sept, 2023 13:51
Ei teagi kas see on nüüd on sama asi aga tundub, et käib ikka eriti kiiresti. https://twitter.com/anno1540/status/1701536491124428933
Lennukist vaskul peaks olema mets ja vili on ka liiga kõrge. Mingi muu juhtum.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 14:10
Postitas tympsa
Siin pisut põhjalikum artikkel ja graafikud Vene fossilkütuste ekspordi kohta kogu ülejäänud maailmale.

https://energyandcleanair.org/july-2023 ... sanctions/

Tulud on sõja ajal vähenenud, kuid mitte katastroofiliselt. Kütuseostudel on pisut ka hooajalist iseloomu, näiteks suvel pole hooneid kütta vaja
Venemaa kogutulu fossiilide müügist jaanuaris 2022 oli pisut üle 1 miljardi euro päevas, juulis 2023 ca 700 miljoni kandis.

Mis tähelepanu väärt on Eesti tohutud LPG ostud peale sõja algust . Kuhu see vedelgaas kõik läheb ? Re-ekspordiks ?

Niisugustes edetabelites - kes kuipaljude eurode eest Venemaalt midagi ostab - ei tahaks pisikest Eestit küll auhinnalisel kolmandal kohal näha. Ja see on absoluutarvestus Türgi ja terve EU järel, mitte per capita.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 14:32
Postitas davidsoniharald
_dumbuser_ kirjutas: 12 Sept, 2023 13:51
Ei teagi kas see on nüüd on sama asi aga tundub, et käib ikka eriti kiiresti. https://twitter.com/anno1540/status/1701536491124428933
See on eelmine Ural Airlines, mis maisipõllule maha pandi. Ennem sanktsioone juba. Põhjuseks haneparv.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 14:59
Postitas _dumbuser_
davidsoniharald kirjutas: 12 Sept, 2023 14:32 See on eelmine Ural Airlines, mis maisipõllule maha pandi. Ennem sanktsioone juba. Põhjuseks haneparv.
Ok. See oli siis ilmselt harjutamine praeguse olukorra jaoks ...

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 16:57
Postitas ruger
Saksamaa on kasvatanud oma orkide nafta oste üle 12 korra... läbi India müüjate. Omaette küsimus muidugi on, et mida see orkistan selle India ruupiaga peale hakkab :D

"Germany has increased its import of Russian oil 12 times: the scheme works through India", — Der Spiegel
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/sta ... 4430434457


orkide lennukitele hangiti varuosasid ka Leedu kaudu...
Venemaa lennufirmad ostsid sanktsioonidest mööda minnes 2022. aasta märtsist 2023. aasta märtsini 18 miljardi rubla (189 miljoni dollari) väärtuses Boeingu ja Airbusi lennukitele varuosi ning tarnijate hulgas oli ka Euroopa Liidu ja Ameerika Ühendriikide firmasid, selgitas Important Stories.

Tollideklaratsioonide andmetele tuginedes leidsid väljaande ajakirjanikud, et Venemaa lennufirmad importisid enim lennukiosi AÜE-st, Hiinast ja Türgist.

Samuti leidsid uurijad Venemaa lennufirmadele lennukiosi müüvate ettevõtete nimekirjast ettevõtteid Leedust, Moldovast, Tšehhist, Saksamaalt, Ühendkuningriigist ja USA-st. Ajakirjanikud märgivad, et nende riikide ettevõtete tarnemaht ei ole võrreldav Araabia Ühendemiraatide, Hiina ja Türgi ettevõtete ekspordimahuga, kuid nad ei peatanud osade müüki ka pärast sanktsioonide kehtestamist.

Nii tarnis Leedu firma Right Direction Aero Venemaale enam kui 145 miljoni rubla (1,5 miljoni dollari) eest Euroopa ja Ameerika tootjate, sealhulgas Boeingu, varuosi. Selle peamine ostja oli Venemaa lennufirma IFly.
https://www.currenttime.tv/a/rossiyskie ... 89560.html

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 17:52
Postitas olavsu1
tympsa kirjutas: 12 Sept, 2023 11:59 Lisada võiks seda, et auto ei ole ka seetõttu rongile Venemaal alternatiiv, sest vahemaad on tohutud ja teede olukord väljaspool suuri magistraale kohutav.

Kuidas teile meeldiks sõita autoga niisugusel maanteel ?

https://www.ssqq.com/archive/vinlin27c.htm

Kuid on ka niisugune tee Siberi ekstremaalsetes loodustingimustes

https://en.wikipedia.org/wiki/Amur%E2%8 ... k_Mainline

Ma tean, millise mina valiks kui peaks ilmtingimata sinna sõitma või kaupa vedama


Jah, rongiga võtab teekond kauem kui lennukiga, kuid vähemalt saad ise kohale ja kui vead kaupa, saad ka kauba kohale ettearvatava ajavahemiku jooksul
DT-10 ja DT-30 on selliste teede jaoks loodud.

kuid see on tõsi et venemaa siberis on raudtee kui eluliin. kus raudteed ei ole seal valged inimesed ei ela.

elavad vaid neenetsid, kes põdrarakendiga liiguvad.

kui seal midagi postiga tellitakse siis tuleb kokkulepitud ajal olla teatud raudtee ülesõidukohas, sest sinna tuleb rong ja rongist saab tellitud kauba kätte.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 18:06
Postitas an2
Vennad Tootsenid sõitsid 1976 aastal UAZikuga Tallinnast Vladivostokki. Siis pidid nad ka viimase osa auto rongiga edasi saatma. Ei usu, et palju muutunud oleks.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 12 Sept, 2023 20:35
Postitas _dumbuser_
orkid (ei suuda välja mõelda kes veel) punnitavad rämedalt rutsi pärast. Täna käis ka alla 100 euro korraks ära. 99,91/eur ja dollari jaoks oli 93,18. Ilmselgelt see sõda üksi on liiga odav teema.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 13 Sept, 2023 7:53
Postitas Targutis
jumal tänatud, süüdlane kütusekriisis on leitud!

https://www.moscowtimes.ru/2023/09/12/p ... ii-a106696

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 13 Sept, 2023 13:49
Postitas Madis Reivik
https://www.delfi.ee/artikkel/120231370 ... fiskeerida

Ootame siis vastulauset (kohalikelt "isemõtlejatelt")

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 13 Sept, 2023 20:25
Postitas Turist 47
NYT. https://www.nytimes.com/2023/09/13/us/p ... ction.html
Vene on vaatamata Lääne sanktsioonidele suurendanud viimastel kuudel rakettide ja mürskude tootmist.

Väidetavalt toodab ork nüüd rohkem laskemoona kui USA ja lääneriigid kokku.
Peamiselt tänu koostööle Armeenia ja Türgi ettevõtetega on venelane täna võimeline tootma 2x rohkem laskemoona kui ta oleks suutnud seda teha enne sõda.
Aga isegi suurenenud tootmine ei kata kõiki sõja vajadusi.

Näiteks - väidetavalt suutis ork, vajadusel, enne sõda toota 100 tanki aastas, praegu toodetakse 200.
Suurtükimürske toodetakse täna ligikaudu kaks miljonit ja tootmiskulud on venelasel madalamad kui läänes.

(NYT) - Eesti kaitseministeeriumi esindaja Kusti Salma - laskemoona tootmise tempo venemaal on praegu seitse korda kõrgem kui läänes.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 13 Sept, 2023 20:42
Postitas _dumbuser_
Ja siis tuleb delfisse pealkiri mis on risti vastupidine. https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1202 ... -seis-hapu

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 13 Sept, 2023 20:53
Postitas Turist 47
_dumbuser_ kirjutas: 13 Sept, 2023 20:42 Ja siis tuleb delfisse pealkiri mis on risti vastupidine. https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1202 ... -seis-hapu
Ei ole vastupidine. NYT ütleb ju ka, et seis on "hapu" - suurenenud tootmidele vaatamata ei jätku Ukraina totaalseks hävitamiseks mürske, laskemoona..
Isegi Kim-jun, väidetavalt, teeb orke toetavat diili - mürsud leiva ja mingi tuumaalase info/koostöö vastu.