246. leht 430-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 21 Sept, 2023 22:35
Postitas soul
Kohus tühistas Ozoni endise juhi Aleksandr Šulgini, miljardär Farhad Ahmedovi ja ärimees Grigori Berezkini EU sanktsioonid. Euroopa Kohtus on veel 95 sanktsioonide nimekirjast väljaarvamise juhtumit.
https://www.politico.eu/article/shaky-g ... oligarchs/
Politico: ELi sanktsioonid venelaste vastu põhinevad sageli ebausaldusväärsetel allikatel, sealhulgas Vikipeedia ja tabloidide artiklitel.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 22 Sept, 2023 14:19
Postitas vilhelm
Koos bensiini ja diisli ekspordipiirangutega viib Vene valitsus sisse eksporditollid teatud kaupade väljaveol. Mis on huvitav - tollimäär on ujuv ja seotud rubla kursiga dollari suhtes (säh sulle sõltumatut rubla!) - mida nõrgem on rubla, seda kõrgem on tollimäär.
USD/80 - 85 rubla = 4%
USD/ 85 - 90 rubla = 4,5%
USD/ 90 - 95 rubla = 5,5%
USD/üle 95 rubla = 7%
Ei puuduta naftatooteid, aga selle alla lähevat metallid, süsi ja väetised. Eelarvesse saavad venealsed niimoodi raha küll juurde, aga järjest enam korjatakse raha ettevõtetelt ära. Lääne vaatest on see hea - ettevõtete investeerimisvõimekus (ja ütleks ka tahe investeerida) väheneb.
https://www.forbes.ru/biznes/496979-pra ... aign=lnews
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 22 Sept, 2023 22:27
Postitas ruger
Vanarauaks mõeldud endised "xuilo" lennukid antakse orkide lennufirmadele, et need saaksid millegiga lennata.
Kasutuselt kõrvaldatud "Putini lennukid" antakse üle Venemaa lennufirmadele
Rossija lennumeeskond annab vedajatele Tu-214 lennukid, mis on mõeldud vanametalliks lõikamiseks.
https://twitter.com/finanzru/status/1705203664967684598
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 3:18
Postitas Manurhin
Targutis kirjutas: ↑18 Sept, 2023 13:42
Selline huvitav mõttelõng...
sattusin google mapsis kolama ning jõudsin tiblunnide Togliatti autotehase satelliitfotodeni (kaardirakenduses ümberlülitada fotodele). Pildid on pärit sellest aastast: terve tehaseterritoorium, kaasa arvatud "katsetrekk", on autosid täis... et kas need on kõik need poolikud rümakad, mis ootavad "viimaseid juppe", või on ette toodetud, kuid pole kuhugi panna...?
link ka asukohale:
https://maps.app.goo.gl/sZq3ZuZcd44LhuRt9
Selliseid müümata autosid täis platse on igal pool maailmas:
https://www.google.com/search?q=unsold+ ... 67&dpr=1.5
Igasugu vanad lennuväljad jm. suuremad platsid tihti just sellist kasutamist leiavadki. Seal need autod siis vedelevad aastaid ja mis neist lõpuks saab, polegi veel täpselt teada. Küllap hakkavad otsast vanametalli minema, hodomeetril läbisõiduks vaid mõni kilomeeter. Suuri tehaseid seisma panna ka ei saa, tekiks tohutu hulk töötuid ja koos sellega sotsiaalseid probleeme. Ja seda mitte ainult konkreetse autotehase piirkonnas vaid palju kaugemalgi, kus vastavalt nende autode jaoks igasugu osi (kumme, akusid, klaase, juhtmeid jne.) toodetakse.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 6:27
Postitas kalvis
Vastupidi - selline uute autode surnuaed kulutab tehase varasid sest tootmiseks kulutatud vara tagasi pole saadud. Isegi parem kui majandussanktsioon. Ajalugu on tõestanud - edukad on ajas olnud need firmad, kus osati väiksemate laovarudega toota.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 9:51
Postitas Sekeldaja
Manurhin kirjutas: ↑24 Sept, 2023 3:18
Targutis kirjutas: ↑18 Sept, 2023 13:42
Selline huvitav mõttelõng...
sattusin google mapsis kolama ning jõudsin tiblunnide Togliatti autotehase satelliitfotodeni (kaardirakenduses ümberlülitada fotodele). Pildid on pärit sellest aastast: terve tehaseterritoorium, kaasa arvatud "katsetrekk", on autosid täis... et kas need on kõik need poolikud rümakad, mis ootavad "viimaseid juppe", või on ette toodetud, kuid pole kuhugi panna...?
link ka asukohale:
https://maps.app.goo.gl/sZq3ZuZcd44LhuRt9
Selliseid müümata autosid täis platse on igal pool maailmas:
https://www.google.com/search?q=unsold+ ... 67&dpr=1.5
Igasugu vanad lennuväljad jm. suuremad platsid tihti just sellist kasutamist leiavadki. Seal need autod siis vedelevad aastaid ja mis neist lõpuks saab, polegi veel täpselt teada. Küllap hakkavad otsast vanametalli minema, hodomeetril läbisõiduks vaid mõni kilomeeter. Suuri tehaseid seisma panna ka ei saa, tekiks tohutu hulk töötuid ja koos sellega sotsiaalseid probleeme. Ja seda mitte ainult konkreetse autotehase piirkonnas vaid palju kaugemalgi, kus vastavalt nende autode jaoks igasugu osi (kumme, akusid, klaase, juhtmeid jne.) toodetakse.
Viimati kogunes müümata autosid nõnda massiliselt 2008 - 2010. aasta ülemaailmse majanduskriisi ajal ning sellest perioodist on ka antud otsingu dateeritud fotod. Üks link on The Mirrori teemakohasele artiklile:
4 reasons why 'Where the World's Unsold Cars Go To Die' pictures are complete rubbish, mille pealkiri ütleb nii mõndagi.
Tol perioodil seisis ka Sillamäe sadamas ja selle ümbruses kuni 50 000 eeskätt venemaale müümata autot (
"Autoäri kuivas Sillamäel kokku"). Soome kohta viiteid leida hetkel ei õnnestunud, aga mäletan, et Kotka ja Hamina sadamad olid samuti müümata autode laoplatsid.
Ilma mõjuva põhjuseta, mida toonane kriis kahtlemata oli, ei tooda tõesti keegi kümnete tuhandete kaupa autosid lihtsalt lattu.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 11:31
Postitas ruger
orkistanis toimub autojuhtide maksustamine-katuse pakkumine -teemaksu küsimine. Racket on tagasi. Piirkonnas tegutsevat veel 5 brigaadi.
The 90s are back in Russia: Bandits set up checkpoints on highways and demand cash from drivers for passage. This is in Chelyabinsk.
https://twitter.com/igorsushko/status/1 ... 4737766509
Uus võimalus tanklas odavamaid hindu näidata. Hind ei kehti 1,0L eest, vaid 0,9L eest.
https://twitter.com/golub/status/1705869609767686164
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 13:18
Postitas _dumbuser_
Selliseid müümata autosid täis platse on igal pool maailmas:
https://www.google.com/search?q=unsold+ ... 67&dpr=1.5
Igasugu vanad lennuväljad jm. suuremad platsid tihti just sellist kasutamist leiavadki. Seal need autod siis vedelevad aastaid ja mis neist lõpuks saab, polegi veel täpselt teada. Küllap hakkavad otsast vanametalli minema, hodomeetril läbisõiduks vaid mõni kilomeeter. Suuri tehaseid seisma panna ka ei saa, tekiks tohutu hulk töötuid ja koos sellega sotsiaalseid probleeme. Ja seda mitte ainult konkreetse autotehase piirkonnas vaid palju kaugemalgi, kus vastavalt nende autode jaoks igasugu osi (kumme, akusid, klaase, juhtmeid jne.) toodetakse.
[/quote]
Eee... Mõtle nüüd natuke kah. Kui sa teed mingit asja mida pole mitte kellegile vaja siis selle asja tegemiseks minev raha ei teki ju mitte kuskilt tagasi. Ehk siis lühidalt, mismoodi sa neile tuhandetele palka maksad ? Kui ei usu siis ehk viitsid uurida sellise linna kohta nagu Detroit. (Aga maailma mastaabis on neid kummituslinnasid ei tea kui palju, mis ongi ainult mingi tööstuse jaoks tekkinud ja peale seda välja surnud) Iseasi kui see toodetud kaup/asi maak/jne aja jooksul enda omadusi ei muuda. Sel juhul on lootus kunagi kasvõi osaliselt selle alla paigutatud raha tagasi saada. Auto kohta seda aga öelda ei saa, see raip läheb rooste, kummidetailid pragunevad, värv läheb UV kiirgusega katki, igasugu plastik kah ei kesta kaua.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 15:20
Postitas mulk35
Meil üks lätlasest madrus lõpetas suvel Peterburis merekooli ja näitas pilte kaubanduskeskusest. Riiulid olid kõiksugu lääne kaupadest lookas kaasa arvatud olid näiteks ühes riiulis Eesti Vana Talliin-a liköör(keegi võiks asja livikolt uurida). Samuti olid esindatud enamus lääne moebrande. Osadel poenimed natuke muudetud. Näiteks Reserved oli nime all "Re" aga poes kaupadel sildid kõik reserved samuti Zara-st oli saanud Za aga kaubad ise õige nimega. Nii et äri käib venemaa ja Lääne vahel nagu mühiseb.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 20:45
Postitas allatah
Uus võimalus tanklas odavamaid hindu näidata. Hind ei kehti 1,0L eest, vaid 0,9L eest.
Kindel pole, aga võib olla feik. Nägin seda pilti ka kuskil mujal ja seal oli toodud välja teine samasugune pilt, kuid selle 0.9L teksti asemel oli muu tekst, ning selgitus, et see 0,9L pilt on vale.
Kuid tahaks väga, et oleks tõsi....

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 24 Sept, 2023 20:58
Postitas Sekeldaja
Ei midagi uut siin päikese all, kogustega tembutamine sai venes hoo sisse juba pärast 2014. aastal kehtestatud sanktsioone ja rubla siirdumist ameerika mägedele. Siltidele tekkisid hinnad kauba 100 grammi kohta, kümneste munakarpide asemele üheksased jne.
Tegelikult pole ka see nähtus,
šrinkflatsioon (vene k. шринкфляция) venelaste leiutis, vaid vähem grotesksel moel leidub seda igal pool maailmas.
Muidugi kui Google'isse sisestada "шринкфляция", tulevad viited peaasjalikult selle kohta, kuida mädanevas Läänes selle alatu võttega lihtsaid inimesi tüssatakse...
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 25 Sept, 2023 14:40
Postitas lamba-ants
Sekeldaja kirjutas: ↑24 Sept, 2023 20:58
Ei midagi uut siin päikese all, kogustega tembutamine sai venes hoo sisse juba pärast 2014. aastal kehtestatud sanktsioone ja rubla siirdumist ameerika mägedele. Siltidele tekkisid hinnad kauba 100 grammi kohta, kümneste munakarpide asemele üheksased jne.
Tegelikult pole ka see nähtus,
šrinkflatsioon (vene k. шринкфляция) venelaste leiutis, vaid vähem grotesksel moel leidub seda igal pool maailmas.
Hinnatõusude peitmiseks tundud nipp, ei ole sel tõesti Venemaaga mingit pistmist. Eestiski viimasel ajal järjest rohkem levinud. Üheksa munaga munakarpe pole veel näinud, aga väiksemad jäätised, lühem vorst ja kehvem (odavam) koostis on tavaline nähtus.
https://majandus.postimees.ee/7632753/t ... ad-rupskid
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 25 Sept, 2023 14:43
Postitas an2
lamba-ants kirjutas: ↑25 Sept, 2023 14:40
Sekeldaja kirjutas: ↑24 Sept, 2023 20:58
Ei midagi uut siin päikese all, kogustega tembutamine sai venes hoo sisse juba pärast 2014. aastal kehtestatud sanktsioone ja rubla siirdumist ameerika mägedele. Siltidele tekkisid hinnad kauba 100 grammi kohta, kümneste munakarpide asemele üheksased jne.
Tegelikult pole ka see nähtus,
šrinkflatsioon (vene k. шринкфляция) venelaste leiutis, vaid vähem grotesksel moel leidub seda igal pool maailmas.
Hinnatõusude peitmiseks tundud nipp, ei ole sel tõesti Venemaaga mingit pistmist. Eestiski viimasel ajal järjest rohkem levinud. Üheksa munaga munakarpe pole veel näinud, aga väiksemad jäätised, lühem vorst ja kehvem (odavam) koostis on tavaline nähtus.
https://majandus.postimees.ee/7632753/t ... ad-rupskid
Vaata kilo hinda, muu võib olla silmapete. Mingi aeg müüdi massiüritustel õlut ka 0.4L-ises topsis.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 25 Sept, 2023 15:35
Postitas ahto42
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 25 Sept, 2023 15:37
Postitas Manurhin
Venelased kurdavad ka ise, et kui varem koosnes doktorivorst puhtalt sea- ja loomalihast, munadest ja piimast, siis tänapäeva vorstidega on lood sellised:
Считаем: если на 100 кг отдельно взятой колбасы используется до 10 кг сои, значит, туда же идет и до 60 литров воды. Вот вам 70 кг из 100 совсем не мяса!
https://myrussia.life/17727-istorija-so ... delij.html
Kes tahab, oskab küllap ise google translate'i kasutada. Aga päris huvitav lugemine igatahes. Kuidas Leningradis blokaadi ajal hernevorsti tehti jne.