247. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 12:30
Postitas isakene
Ma reeglina ei vinni väiksemate ja suuremate nüansside üle tapeeti seinalt lahti targutada. Et aga vältida olukorda, kus mõni mees automaatkasti remontima jookseb, kuna milneti gurud just nii soovitasid õlivahetust ja hooldust teha, riputan ühe pikema artikli siia üles. Eks igaüks teab, keda kuulab ja usub. Piiss.
https://www.accelerista.com/a-ja-o/auto ... le-piisav/
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 12:37
Postitas Illike
Mina võin troll olla, kui nii arvatakse. Võib olla ka koll?
Kas endale ei teki vastuolu:
Antud info põhineb 2015a Subaru XV hoolduseks, sh "plaaniväline variaatorkasti õlivahetus" 2019 võetud pakkumistel (ja järgnenud kirjavahetusest) kahest Subaru esindusest Tallinnas (Mariine ja Autospirit). Seejuures Mariinest öeldi kohe, et auto tuleb ööseks töökotta jätta ("tilkuma"), Autospirit oli valmis tegema seda paaritunnise ootetöö korras.
.
Üks ütleb paar tundi, teine terve ööpäev? Minul lööks kohe punase tule põlema, mis jama on? Kaks margiesindust ja ajavad vastuolulist juttu.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 12:56
Postitas Kapten Trumm
Mis tule põlema lööb? Et tabletid võtmata?
Helistati üle ja uuriti, Mariines öeldi, et õhtul lasevad õli välja ja ööläbi nõrgub (selle aja eest töötunde ei panda), hommikul pannakse uus õli. Autospirit seda teha ei plaaninud. Mariine õlivahetus sellisel juhul on täielikum. Tõenäoliselt pole kumbki see nn dünaamiline vahetus, aga Eestist uuena ostetud, kontrollitud ajalooga autol pole see ka hädavajadus.
Kui vaatasin netist ringi neid CVT õlivahetuse asju, siis enamik neist ei võta käigukasti põhja (oil pan) alt ära, vaid laseb õli välja põhjakorgist ja/või tõmbab küljekorgist vaakumiga välja. Eks see Mariine pakutu sisaldas siis ka käigukasti põhja alt ära võtmist, puhastamist ja käigukastist nõrguva õli ära nõrutamist, Autospirit seda teha ei tahtnud. Kas selle solgutamise hulgas oli ka uus filter, ei taibanud toona uurida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 13:15
Postitas Illike
Loen ja imestan. Muidu inimene, kes oma kirjutistes pidevalt rõhub oma erudeerituse ja kogemuste üle erinevates valdkondades ei tea mis asi on dünaamiline käigukastiõli vahetus:
....Tõenäoliselt pole kumbki see nn dünaamiline vahetus...
. Mitte tõenäoliselt vaid ei olegi.
Ka päikesel on plekid.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 13:18
Postitas Kapten Trumm
Ma kasutasin seepärast sõna "tõenäoliselt", et ma täpselt ju ei tea, mis seadmed nendel töökojas on.
Aga osad on meil ju sellised lõpliku tõe kuulutajad, et mereväeteemas tagusid ka rusikaga vastu rindu, kuidas laevalt startiva raketi jõuimpulss hetkeliselt laevale üle kantakse

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 13:30
Postitas Illike
Ma väga tänan selle austava nimetuse eest.
Muidu inimene, kes oma kirjutistes pidevalt rõhub oma erudeerituse ja kogemuste üle erinevates valdkondades ei tee endale selgeks mida ta ostab:
Ma kasutasin seepärast sõna "tõenäoliselt", et ma täpselt ju ei tea, mis seadmed nendel töökojas on
.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 13:31
Postitas Kapten Trumm
Kus on kirjas, et "mina ostan". Minu poole pöördus inimene küsimusega, et kas pakutu kõlbab (õlivahetuse vajaduse olin talle varem selgeks teinud).
Ja millest sa järeldad, et ma ei tea, misasi dünaamiline õlivahetus on?
Enda autol oleksin selle oma erudeeritusega ja kogemusega oma garaazis ise ära teinud, sest käigukastipõhi laua peal tasub tihti vaatamist (sellest elamusest jääb kliendi sohval istudes kindlalt ilma). Et kui seal metallikut ikka kolepalju on, siis tuleb hakata kiiremas korras uut autot otsima.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 14:07
Postitas Illike
Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Veebr, 2023 13:31
Kus on kirjas, et "mina ostan". Minu poole pöördus inimene küsimusega, et kas pakutu kõlbab (õlivahetuse vajaduse olin talle varem selgeks teinud).
Ja millest sa järeldad, et ma ei tea, misasi dünaamiline õlivahetus on?
Enda autol oleksin selle oma erudeeritusega ja kogemusega oma garaazis ise ära teinud, sest käigukastipõhi laua peal tasub tihti vaatamist (sellest elamusest jääb kliendi sohval istudes kindlalt ilma). Et kui seal metallikut ikka kolepalju on, siis tuleb hakata kiiremas korras uut autot otsima.
No nii. Lõpuks hakkame asjale lähemale jõudma.
Ise ei teinud, vaid keegi kuskil küsis ja siis omaenese tarkusest vastasin.
Vastus siit ka küsimusele:
Niiet, kes siis nurgataguste garaazimeestega siin tegemist teeb?
.
Mina järeldan sellest, et Sa ei tea mis asi on dünaamiline õlivahetus, Sinu soovitusest Sinu tuttavale.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 14:19
Postitas Kapten Trumm
100 000 km korralikult kasutatud auto ei vaja mingeid dünaamilisi õlivahetusi.
Eestis ei kasuta seda meetodit ükski ametlik esindus, ainult "nurgatagused töökojad" (ja ja tean, mõned nendest ongi head).
Selleks on 2 põhjust 1. esinduses käivad remondis ikkagi uuemad ja vähem trööbatud autod 2. valmistajatehased pole taolist menetlust heaks kiitunud (võibolla asja pärast, aga võibolla ka kardavad uuendusi). Samamoodi ei ole valmistajatehased heaks kiitnud näiteks piduriketaste ületreimist, mida paljud väiksed töökojad praktiseerivad. Vaid kiidavad heaks vaid uute ketaste paigalduse.
Minu soovitus tuttavale oli, et õlivahetus teha koos kastipõhja ära võtmisega, vaatamisega, mis seal sisaldub, selle puhastamisega, uue õlifiltri või vana puhastamisega (antud tüübil on metallsõel) ja kõige uuesti kokku panemise ja õliga täitmisega. Seepärast tehti see Mariines koos selle öise seismisega, kuna Autospirit pakkus lihtsalt vana õli välja imemist ja uue asemele kallamist. Kuna tegemist on CVT käigukastiga, millel on kriitilised osad see muutuva profiiliga ülekandekett ja selle juhtrattad, siis liigse metalliku leidmist kastipõhjas tuleb lugeda ohu märgiks ja hakata uut autot otsima. Muide, sama "dünaamilise õlivahetusega" sellist tarkust ei saa, see kastipõhkas asuv sete uhatakse sealt suure koguse õliga lihtsalt minema.
Probleem, mis tegevuse esile kutsus, oli käigukasti muutumine uimasemaks (võrreldes uuega) ja kütusekulu märgatav kasv (mis viitab ülekandeketi kulumisele). Mina näiteks endale täna CVTga autot oma raha eest ei ostaks, kui on hädavajadus automaadi järgi, siis ikka tavaline hüdromehhaaniline.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 14:41
Postitas Illike
100 000 km korralikult kasutatud auto ei vaja mingeid dünaamilisi õlivahetusi.
Meil on selles suhtes eriarvamus ja las nii jääb.
Minu jaoks on üsna heade argumentidega see asi ära põhjendatud:
https://www.hobenool.eu/miks-on-vaja-au ... -hooldada/
ja samuti eelnevalt postitatud:
https://www.accelerista.com/a-ja-o/auto ... le-piisav/
Kui keegi suudab argumenteeritult selle ümber lükata, muudan oma arvamust.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 14:45
Postitas Kapten Trumm
Kärbest saab tappa nii kärbsepiitsa kui kuvaldaga.
Tsitaat sinu portaali viitest:
Eluaegsest käigukastiõlist kuulsin mina esimest korda aastal 2004, kui meie peres olnud Ford Mondeo automaatkast tuksi läks. Selgus, et turbiin on kulunud ja põhjus lihtne: kastis olnud “eluaegne” õli oli nii läbi, et piltlikult öeldes lihvis turbiini ära läbisõidul 200 000 km.
Selle lahendus pole mitte "dünaamiline õlivahetus", vaid regulaarne käigukastiõli (osaline) vahetus mõistlike intervallidega (nt 50 000 km) tagant.
Dünaamiline õlivahetus muutub kriitiliseks siis, kui õli on millegagi saastunud (näiteks jahutusvedelikuga) ja seda probleemi "tavalise", st osalise õlivahetusega ei lahenda. Juurpõhjus antud loos oli siiski "eluaegse õli" müüdi uskumine/mittehooldamine.
Loomulikult, kui keegi soetab endale mingi põneva seadme, siis tuleb seda aktiivselt marketeerida ning rääkida sellest kui ainuõigest ja teha kõik senitehtu maatasa.
Mul on kodus üks Mercedese sõituauto tootmisaastaga 1994 koos täieliku hooldusajalooga. Läbisõit on 360 000 km kandis. Nii dokumentide järgi kui seda meenutades, mida olen ise altpoolt näinud, pole see käigukast auto pealt veel maha käinud ja tal pole mitte midagi viga. Küll on seal hoolikalt õli vahetatud ja seda traditsiooni ma jätkan. 10a pärast räägime uuesti. Põhjas puudub igasugune sete, filter näeb välja nagu uus jne. Tõsi, tegemist on vanakooli MB kastiga, mis kestsidki vanaisalt pojapojale.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 14:47
Postitas Walter2
Ma reeglina ei vinni väiksemate ja suuremate nüansside üle tapeeti seinalt lahti targutada. Et aga vältida olukorda, kus mõni mees automaatkasti remontima jookseb, kuna milneti gurud just nii soovitasid õlivahetust ja hooldust teha, riputan ühe pikema artikli siia üles. Eks igaüks teab, keda kuulab ja usub. Piiss.
https://www.accelerista.com/a-ja-o/auto ... le-piisav/
Ma tõesti ei suuda lugeda tegelasi kes hangivad omale tööautoks kaubiku mis on millegipärast varustatud autom. kastiga (?!) kõige kirkamate pliiatsite hulka siin ilmas (mida ta ka ise artiklis tunnistab). Aga noh eks see ole minu probleem... Piiss.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 15:05
Postitas Kapten Trumm
Kasutatud kaubiku ost on niiehknaa suitsiidilõhnaline tegevus, kui vaadata, millised "kaadrid" sellistega linnavahel ringi rullivad. Arvata, et neid on liisinguperioodil tehase nõutust rohkem hooldatud on asjata lootus. Hooldati ainult niivähe, et garantii kehtiks ja garantii lõppedes võeti uus. Seepärast taolised autod võivad olla küll vanuselt või läbisõidult "uued", kuid tehniliselt olukorralt mitte (eriti kui valmistajatehas "hooldevabadust" aktiivselt toetas).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 16:46
Postitas mart2
Vabandan, et ennem ei saanud vastata.
Mis toob inimesed leti äärde?
See, kui inimesed otsustavad, vastavalt iseenese tarkusele ja "sõbra jutule" või Youtubes nähtule, teha asju, mida peaks tegema teeninduses.
Ta ei olnud üleolev lihtsalt isetegijate suhtes, sest tal endalgi garaažis mõni teise tootja hobiauto ka, vaid irooniline nende osas, kes tahavad ise-tean-kohe-kähku kõik ära teha.
Selgitas - kui on olemas vastavad riistad, kogemus ja koht, siis järgmine asi on võtta aega töö tegemiseks ja mitte kiirustada.
Parem üks päev kauem kui pool tundi liiga kiiresti.
Muigas - mõne akf-i sõnakasutus ja elutarkus. Ei täpsustanud (isegi küsides)...

Võite süüdistada mind!
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Veebr, 2023 21:44
Postitas mongol
Leathermani multitööriist on täpselt nii hea asi, et mitte millegi tegemiseks tegelikult ei sobi, ainult hädapäraste asjade tegemiseks. Kõiketeadjatega sama lugu.