Viktoriin
kas mitte pistrikud (või kakud) linnuparvede vastu
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Kasutati veohärgi transporditöödel. Bensiini defitsiidi tõttu. Ning härgi seetõttu, et hobused hakkasid mootorimüras lõhkuma. Härjad olid flegmaatilisemad ja sellisele pisiärritajale ei reageerinud.
Ma vaatan, et lennunduse teemalisi küsimusi on viimasel ajal nagu vähevõitu olnud
Ma vaatan, et lennunduse teemalisi küsimusi on viimasel ajal nagu vähevõitu olnud
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
-
Joss Metsast
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Seni pakutud vaid lennukite valmistajatehaseid, mitte konkreetset marki
Aga isegi ükski valmistaja pole õige
See ei ole aga õige. Kui 30. aprillil 1919 koostati esimene Eesti lennuväe lennukite register, siis oli seal nr. 1 all kirjas üks teine lennuk. Hiljem see lennuk kadus registrist ning oma numbri all pole ta ka kunagi lennanud. Aga ühtegi teist lennukit selle nr all registrisse ka ei kantud...
Nii et veel pakkumisi, härrased
Aga isegi ükski valmistaja pole õige
pro Nieuport. Prantslased vorpisid neid teha, mitte inglasedNewport?
Seni kõige lähem pakkumine. Farman XX (või selle Venemaal ehitatud koopia) oli esimene Eesti lennuväes lennanud lennuk. Kuna algul lennukitele nende registreerimisnumbreid ei kantud, siis on tihti seda peetud ka Eesti lennuväe lennukiks nr. 1.Farman
See ei ole aga õige. Kui 30. aprillil 1919 koostati esimene Eesti lennuväe lennukite register, siis oli seal nr. 1 all kirjas üks teine lennuk. Hiljem see lennuk kadus registrist ning oma numbri all pole ta ka kunagi lennanud. Aga ühtegi teist lennukit selle nr all registrisse ka ei kantud...
Nii et veel pakkumisi, härrased
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
-
Joss Metsast
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Ehee, oli jah 30. üks X jäi mul eelmises postis puudu
St. oli see lennuk mis ei olnud esimene
Teine lask veel lähemale. Aga ikka mööda. Oli tõesti vesilennuki vrakk. Ainult mitte vene oma ja järelikult ka mitte M-16
St. oli see lennuk mis ei olnud esimene
Teine lask veel lähemale. Aga ikka mööda. Oli tõesti vesilennuki vrakk. Ainult mitte vene oma ja järelikult ka mitte M-16
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
-
Joss Metsast
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Napikas
Oli küll Friedrichshafen. Mark aga veidi teine. Aga kuna juba nii ligidale läks, siis ei tahaks veel küsimisjärge ära anda
BTW Kui juba jutt soomlaste Friedrichshafenile läks, siis see ei kukkunud neile ka mitte taevast alla, vaid see osteti sakslaste käest Tallinnas.
Arnold Underi mälestuste järgi üritas ta 1918. a. novembri segasel perioodil lahkuvate sakslaste käest kaubelda lennukeid veel olematule Eesti lennuväele. Lasnamäe lennuväljal anti talle pikema jututa kinga. Lennusadama angaarides oli näidatud seal olnud lennukeid ning nimetatud hind, millega neid oleks nõustutud müüma. Under oli jooksnud mööda sõjaväeasutusi ning otsinud raha, et vähemalt osa lennukeid ära osta. Kõige lõpuks oli ta saadetud Ohvitseride kasiinosse (praegu Õpetajate maja Raekoja platsil) kus sel ajal Vabariigi Valitsus istus (Toompeal oli veel saksa Kindralkomandatuur). Ja seal oli Päts talle teatanud, et Vabariigi Valitsusel pole punast penni raha lennukite ostmiseks. Et kui Underil äkki kuskilt laenata õnnestub, siis tulevikus Vabariigi Valitsus maksab talle selle tagasi...
Ja siis olid tulnud öösel soomlased ning kolm (või oli neid koguni neli?) kobedamat lennukit ära ostnud ning Soome viinud. Eestlastele jäi peale sakslaste lahkumist saagiks kolm vilestamat vrakki, milledest arvele võeti vaid üks...
Veel vihjeid - tegelikult saadi see vrakk siiski hiljem lennukorda ning ta lendas mõni aeg ühe teise numbri all.
Vihje 2 - sellest lennukist on juttu olnud ka siin foorumil. Hea otsimisega leiab üles
Oli küll Friedrichshafen. Mark aga veidi teine. Aga kuna juba nii ligidale läks, siis ei tahaks veel küsimisjärge ära anda
BTW Kui juba jutt soomlaste Friedrichshafenile läks, siis see ei kukkunud neile ka mitte taevast alla, vaid see osteti sakslaste käest Tallinnas.
Arnold Underi mälestuste järgi üritas ta 1918. a. novembri segasel perioodil lahkuvate sakslaste käest kaubelda lennukeid veel olematule Eesti lennuväele. Lasnamäe lennuväljal anti talle pikema jututa kinga. Lennusadama angaarides oli näidatud seal olnud lennukeid ning nimetatud hind, millega neid oleks nõustutud müüma. Under oli jooksnud mööda sõjaväeasutusi ning otsinud raha, et vähemalt osa lennukeid ära osta. Kõige lõpuks oli ta saadetud Ohvitseride kasiinosse (praegu Õpetajate maja Raekoja platsil) kus sel ajal Vabariigi Valitsus istus (Toompeal oli veel saksa Kindralkomandatuur). Ja seal oli Päts talle teatanud, et Vabariigi Valitsusel pole punast penni raha lennukite ostmiseks. Et kui Underil äkki kuskilt laenata õnnestub, siis tulevikus Vabariigi Valitsus maksab talle selle tagasi...
Ja siis olid tulnud öösel soomlased ning kolm (või oli neid koguni neli?) kobedamat lennukit ära ostnud ning Soome viinud. Eestlastele jäi peale sakslaste lahkumist saagiks kolm vilestamat vrakki, milledest arvele võeti vaid üks...
Veel vihjeid - tegelikult saadi see vrakk siiski hiljem lennukorda ning ta lendas mõni aeg ühe teise numbri all.
Vihje 2 - sellest lennukist on juttu olnud ka siin foorumil. Hea otsimisega leiab üles
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
-
Joss Metsast
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
No tulistab siis uuesti ehk saab veel napima napika 
Friedrichshafen FF41, vähemasti wiki väidab et oli suisa eestlastel relvastuses
link kah:
http://en.wikipedia.org/wiki/Friedrichshafen_FF_41
Friedrichshafen FF41, vähemasti wiki väidab et oli suisa eestlastel relvastuses
link kah:
http://en.wikipedia.org/wiki/Friedrichshafen_FF_41
Pihtas, põhjas.
Kuigi tegelikult öeldakse, et see olevat FF 41A olnud
Lennuk saadi lennukorda septembris 1922 ning võeti siis uuesti arvele nr. 55 all. Selliseid vrakke oli olnud seal angaaris kaks ning neist kahest oli see lendav eksemplar kokku ehitatud. Põhiliselt olid detailid aga pärit sellest paremas seisukorras olnud eksemplarist, mis siis varem täielikus lennukite puuduses nr. 1. all korra oli juba arvele võetud.
Lennuki lõhkus 24. oktoobril 1924 tugeva tuule tõttu tehtud õnnetuses juba mainitud Arnold Under. Lennuk kanti maha 1925. a., kui selgus et selle taastamine pole enam mõtekas.
Tegemist oli Eesti lennuväe suurima vesilennukiga ning võimalik, et üldse lennuväe suurima lennukiga. Ei ole viitsinud masse ja mõõtmeid võrrelda
Joss küsib!
Kuigi tegelikult öeldakse, et see olevat FF 41A olnud
Lennuk saadi lennukorda septembris 1922 ning võeti siis uuesti arvele nr. 55 all. Selliseid vrakke oli olnud seal angaaris kaks ning neist kahest oli see lendav eksemplar kokku ehitatud. Põhiliselt olid detailid aga pärit sellest paremas seisukorras olnud eksemplarist, mis siis varem täielikus lennukite puuduses nr. 1. all korra oli juba arvele võetud.
Lennuki lõhkus 24. oktoobril 1924 tugeva tuule tõttu tehtud õnnetuses juba mainitud Arnold Under. Lennuk kanti maha 1925. a., kui selgus et selle taastamine pole enam mõtekas.
Tegemist oli Eesti lennuväe suurima vesilennukiga ning võimalik, et üldse lennuväe suurima lennukiga. Ei ole viitsinud masse ja mõõtmeid võrrelda
Joss küsib!
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
-
Joss Metsast
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
pildiküsimus, mis elukas see on ?
http://www.hot.ee/jossmetsast/ArmoredCars.jpg
Ei ole eestiga küll seotud , aga massin on nii karmilt sõjakas
http://www.hot.ee/jossmetsast/ArmoredCars.jpg
Ei ole eestiga küll seotud , aga massin on nii karmilt sõjakas
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline