250. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Mär, 2023 9:45
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: 06 Mär, 2023 9:33
OLAVI kirjutas: 06 Mär, 2023 9:02 Vedelkütused, bensiin ja piiritus gaasistatakse enne süütamist.
Oled sa selles ikka väga kindel et vedelkütused/bensiin gaasistatakse enne süütamist? :shock: Karburaator tekitab vedelast bensiinist gaasi?
Toimub ju bensiini pihustamine, karburaatori puhul pneumaatiliselt (kiire õhuvool viib endaga bensiini kaasa ka pihustab selle väikesteks kübemeteks.
Aurustamine toimub temperatuuri mõjul, karburaatormootoril on see tõrge (aurukorgid). Vene autodel, nt mossel juhtus kuumade ilmadega seda alatasa. Ja külmade ilmadega, kui õhupuhasti voolik polnud pandud sooja õhu võtu peale (väljalaske kollektori kohalt), siis toimus vastupidiselt, karbussi jäätumine, sest nimetatud pihustamisprotsess omab jahutavat efekti, mistõttu nulli lähedal on vajalik karbussi ja õhu soojendamine.

Õige vastus on, et kütus aerosoolistatakse ehk muudetakse aerosooliks. Ka sissepritse puhul, lihtsalt seal on selle aerosooli teekond üsna minimaalne.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Mär, 2023 9:50
Postitas Lemet
Õige vastus on, et kütus aerosoolistatakse ehk muudetakse aerosooliks. Ka sissepritse puhul, lihtsalt seal on selle aerosooli teekond üsna minimaalne.
Disperseks seguks kutsuvad. Gaasi ja kütuseosakeste segu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Mär, 2023 9:53
Postitas Walter2
Hakkab looma - pihustunud kütuseosakeste ja õhu segu. Vägagi erinev asi bensiini gaasistamisest..

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Mär, 2023 17:41
Postitas OLAVI
Walter2 kirjutas: 06 Mär, 2023 9:53 Hakkab looma - pihustunud kütuseosakeste ja õhu segu. Vägagi erinev asi bensiini gaasistamisest..
Pihustunud kütuseosakeste (bensiini, piirituse, vedelgaasi (moodsates gaasiseadmetes pihustatakse vedelat gaasi sisselasketrakti jahutamaks sisselaskeklappi ja turbost tulevat soojenenud õhku)) ja õhu segu siseneb silindrisse ning aurustub (gaasiline agregaatolek) temperatuuritõusul survetaktil, enne segu süütamist süüteküünla poolt.

Diiselkütus pihustatakse samamoodi uduks aga kuna see niivõrd ei aurustu, siis sellel põleb iga kütusepiisk pilves eraldi ja "suurte piiskade" ebatäiuslikust põlemisest tekkibki tahm väljalaskesse.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Mär, 2023 21:33
Postitas Some
Hmm, käisin 60k hoolduses, maksin 840 euri... Lisaks tahavad, et vahetaksin tagumised pidurikettad/klotsid hinnaga 1200 euri. Kuidagi kallis tundub KIA kohta :?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 0:29
Postitas Sten1111
Some kirjutas: 06 Mär, 2023 21:33 Hmm, käisin 60k hoolduses, maksin 840 euri... Lisaks tahavad, et vahetaksin tagumised pidurikettad/klotsid hinnaga 1200 euri. Kuidagi kallis tundub KIA kohta :?
Kui tüli ei tee siis äkki paned arve üldsusele uurimiseks. Mulle alati meeldib selliseid arveid vaadata.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 9:47
Postitas Kapten Trumm
Some kirjutas: 06 Mär, 2023 21:33 Hmm, käisin 60k hoolduses, maksin 840 euri... Lisaks tahavad, et vahetaksin tagumised pidurikettad/klotsid hinnaga 1200 euri. Kuidagi kallis tundub KIA kohta :?
Kas seal Kia Stingeril mingid Brembo pidurid hoopis pole, mille jupihinnad on Brembo väärilised? Punast värvi suportid valgete kirjadega.
Kui auto garantiiaeg läbi on, siis mina laseks kuskil mitte-esinduses teha tagumiste ketaste treimise (tehakse auto peal, kettaid maha võtmata ja paneks uued klotsid lihtsalt.

2017-üles Kia Stinger 272 kW pidurijuppe on muidu ka b-osana saada, ladu24-s on tagaketaste paar 60-100 eurot ja tagaklotside komplekt umbes 90. Eks see 1200 on saadud esinduse osade ja juurdehindlusega. Nende vahetuseks kulub tund, äärmisel juhul 2 tundi tööaega, mitte rohkem.

Osad esindused panevad kunde soovil B-varuosi kah.

Otselink
https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... ketaspidur

Mina pole suutnud tabada kalliste esinduste ketaste kvaliteedivahet võrreldes korralike (st kallimate) B-varuosa ketastega. Minu 2017 tööautol läksid äsja B-osa kettad-klotsid alla, esindus ise pakkus, kuna originaalid tähendasid 2 nädalat ootamist ja polnud just odavad.

Tagakettad ikalduvad ära seepärast, et pidureid vähe kasutatakse, tagapidurid kannavad pidurduskoormusest väikse osa ja võimsamate piduritega autodel kipuvad need rooste ära minema, sest igapäevasõidus vajaliku teevad ära esipidurid. Mäletan, et kui mu naine hainina BMW-ga sõitis, siis seal olid alatasa pidurid kinni. Tuli mul sõita nii, et pidurid tossasid ja siis hakkas kõik normaalselt tööle. Tagapidurid seal samahea kui ei pidurda ja esimesed pidurdavad üsna õrnalt. Antud auto esipidurisüsteemid on samad ATE omad mis Ferrari 348 ja Porsche 928 (vähemalt esiklotsid on küll samad).
Ja seal nõuab käsiraamat üsna mahukat hooldust, nt pidurivedeliku vahetust iga aasta.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 10:18
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 9:47 Mina pole suutnud tabada kalliste esinduste ketaste kvaliteedivahet võrreldes korralike (st kallimate) B-varuosa ketastega.
Polegi mingit vahet. Esinduste nn. orig. piduriosad on tegelikult kvaliteetse järelturu tootja varuosad mis ringi pakendatud - ei hakka autotootja investeerima eraldi pidurikomponentide tootmisse kui piltlikult kõrvaltehasest neid saab. Laialtlevinud OE tootja on näit. Ate, mille osi saab ka b-osana.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 10:50
Postitas ahto42
Tänapäeval just tagumisi läheb seepäarast, et liiga aktiivne stabiilsus/ veojõukontroll rakendub just tagaratastel. St et auto tõmmatakse otseks tagast. Sama ka naise ufo civicul(lühike ja kerge auto). Minu kodutee ei saa väga tihti sahka ja kui nt mingi lörts ja muu pask hakkab autot kandma, siis esp/vsa vilgub pidevalt. Tagumised klotsid said varem otsa.
Stinger ju enamasti tagaveoline, st et tagaveo suunitlusega. lappi andes teevad tagapidurid rohkem tööd. Lisaks on klotsid ja kettad oma mõõtmetelt ka väiksemad kui esimesed.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 11:45
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 9:47 Kas seal Kia Stingeril mingid Brembo pidurid hoopis pole, mille jupihinnad on Brembo väärilised? Punast värvi suportid valgete kirjadega.
Kui auto garantiiaeg läbi on, siis mina laseks kuskil mitte-esinduses teha tagumiste ketaste treimise (tehakse auto peal, kettaid maha võtmata ja paneks uued klotsid lihtsalt.
On küll Brembod aga isegi need ei tohiks nii kallid olla

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 12:05
Postitas Kapten Trumm
Mulle tundub hetkel, et selle 1200 eurose töö teeks enamik töökodasid ära umbes 300 euroga. Kui vanadel ketastel on piisavalt paksust, siis võibolla ka vähemaga (on olemas selline tööpink, mis suudab ketast treida auto alt ära võtmata). Aga kui ketaste paar maksab 100 eurot, siis pole mõtet eksperimenteerima hakata.

Kui ketas on liiga õhuke, siis kõverdumise jne riskiga kaasneb ka see probleem, et suporti kolvid tulevad liiga välja ja hakkavad kannatama selle ropu soola käes, mida meil teedele lödistatakse. :P

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 12:07
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: 07 Mär, 2023 10:18
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 9:47 Mina pole suutnud tabada kalliste esinduste ketaste kvaliteedivahet võrreldes korralike (st kallimate) B-varuosa ketastega.
Polegi mingit vahet. Esinduste nn. orig. piduriosad on tegelikult kvaliteetse järelturu tootja varuosad mis ringi pakendatud - ei hakka autotootja investeerima eraldi pidurikomponentide tootmisse kui piltlikult kõrvaltehasest neid saab. Laialtlevinud OE tootja on näit. Ate, mille osi saab ka b-osana.
Eks siin tuleb omada kriitilist mõtlemist ja mitte lasta end lummata kõige odavamast hinnast, näiteks ATE pidurijupid on tavaliselt kindla peale minek, kuna paljudele tehaseautodele pannakse samu tükke.

Ei maksa kõige odavamat noname juppi lihtsalt ostma tormata, tasuta lõunaid pole.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 12:33
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 9:47
Some kirjutas: 06 Mär, 2023 21:33 Hmm, käisin 60k hoolduses, maksin 840 euri... Lisaks tahavad, et vahetaksin tagumised pidurikettad/klotsid hinnaga 1200 euri. Kuidagi kallis tundub KIA kohta :?
... 2017-üles Kia Stinger 272 kW pidurijuppe on muidu ka b-osana saada, ladu24-s on ...

Osad esindused panevad kunde soovil B-varuosi kah.

Otselink
https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... ketaspidur

Mina pole suutnud tabada kalliste esinduste ketaste kvaliteedivahet võrreldes korralike (st kallimate) B-varuosa ketastega. ...
Kas tõsiselt soovitatakse avalikult, 2,4T täismassiga ja max 270km/h liikuva auto lappimist suvaliste varuosadega?
https://www.kia.ee/models/show/Stinger/ ... celist.pdf

Ja hiljem müüakse seda nipukate ja mägiaivari teibiga lapitud "mürsku" kui "väga heas korras autot", millega võib koheselt minna Saksa kiirteedele kihutama?

Seda on stendikatsetega tõestatud, et "tavalist sõiduautot" suudavad suvalised B-osa piduriklotsid 3 korda järjest pidurdada 100km/h kiiruselt nullini aga juba neljanda pidurduse jaoks on vaja vahepealset pidurite jahutust, et need ei hävineks.
(Söestunud klotsid ja kõverad kettad häirivad oluliselt tänapäevastel autodel nõutavate juhiabide tööd.)
Ehk agressiivse sõidu jaoks B-osad ei ole tehtud.

Oleks tegu suvalise "poekäruga", siis ei ütleks midagi paha aga antud juhul on nagu lõukoera ohjeldamiseks põllepaela soovitamine.

On ka autosid, mille üks piduriketas maksab 3600eur.
Ei maksa osta nii kallist masinat, mida ei jõua ülevalpidada!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 12:37
Postitas Some
Sten1111 kirjutas: 07 Mär, 2023 0:29
Some kirjutas: 06 Mär, 2023 21:33 Hmm, käisin 60k hoolduses, maksin 840 euri... Lisaks tahavad, et vahetaksin tagumised pidurikettad/klotsid hinnaga 1200 euri. Kuidagi kallis tundub KIA kohta :?
Kui tüli ei tee siis äkki paned arve üldsusele uurimiseks. Mulle alati meeldib selliseid arveid vaadata.
Kõike kallim oli difriõli, üle €300 1,5 liitrit. Huvitaval kombel on hooldusarvel kenasti varuosakoodid olemas aga piduriketaste/klotside pakkumisel olidki ainult tagumised pidurikettad ja klotsid ilma igasuguse täpsustuseta, mis firma vms... Koodidest rääkimata. Vabandust kehva kvaliteedi pärast.
arve.jpg
Edit: Kuidagi sai see õli teekonnal Koreast Eestisse pea kõmnekordse hinnalisa... Või saan ma millestki valesti aru?
oli.JPG

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2023 14:00
Postitas Kapten Trumm
"Agad" võivad tekkida (sh vajadus kasutada originaalõlisid) võivad tekkida siis, kui tagasillas on piiratud libisemisega diferentsiaal ehk ketasblokk ehk LSD. Näiteks Valvoline õlide valik kirjutab, et kui on LSD, siis "vajab spetsiaalset toodet". Võimsatel tagaveolistel autodel tihti LSD on - muidu pole auto libedamal teel kuigi juhitav.

Siin on nüüd koht, kus on vaja teadmisi, kas autotehas ajab lihtsalt jama või ongi vajadus. Muidu see LSD õli erineb tavalisest GL-5-st selle poolest, et sisaldab spetsjomm lisandit, mis teeb õli libedamaks, et need kettad liiga kiiresti ei kuluks. Sõltuvalt nüüd selle difri materjalidest võib tekkida erinevusi ja eks tehnika ka areneb, igal pool ei pruugi olla mingid lihtsad kulumiskindla kattega teraskettad.

Muidu BMW mehhaanilistesse LSD-sse läheb sisse täiesti tavalises autopoes müüdav, nt Valvoline (soov sünteetiline) GL-5LS, näiteks
https://automaailm.ee/transmissioonioli ... 180-866904
Õlitotsik maksab umbes 15 euri liiter.

Selleks, et tehase nõudeid üle lasta, peab teadma, kas see vajadus on seal tõesti või tehas lihtsalt väidab, et inimeste käest 15 eurose õli eest 300 eurot nöörida.

Ma olen neid BMW difreid mõndasid lapanud ja võin kinnitada selle libeda õli juttu, jupid ei taha hästi näpuvahel püsida, sest kõik on tõesti äärmiselt libe.

Kui aga seal tagasillas on tavaline, lahtine differentsiaal, siis käib sinna enamvähem suvaline GL-5 õli. Ettevaatlik tuleb olla paksemate õlide (nt 75W-140) kasutamisel, mida kasutada tõesti siis, kui vaja on (neid kasutatakse muidu rasketehnikal).