Edasi on loogika, et asjas X eksis, siis ülejäänud jutt on samuti vale...?
Lennundusinseneri kvalifikatsioon tuli jutuks, kui teemaks oli seos kiiruslike omaduste ja erikoormuse vahel.
Kas see suurustamine 750 kmh muudab antud jutu samuti valeks (vanasti, komsomolipropagandistide jaoks oleks muutnud).
Ma ei näe, et kiiruse ja erikoormuse seostamisega Solonin eksiks. Või et tema kvalifikatsioon kuidagi kahtluse alla satuks.
Tõepoolest, selle seose toimivust võib igaüks kasvõi wikist mõne minutiga veenvalt kontrollida, valdav enamus WWII 700 kmh kiirusklassi hävitajaid omavad tiiva erikoormust 180 kg/m2 ja rohkem.
Sealhulgas Spitfire hilised mudelid.
Kuidagi laiali valgub sul see teemaarendus.
Väike retooriline mõttarendus ka. Me-109E katsetamisel ÕJ TUI-s avastasid venelased, et ka muud (nt tõusuvõime) jäid kah tunduvalt alla tehase lubatule.
Kas siit saaks järeldada, et venelased ei üritanudki välja selgitada vastase lennuki tegelikke näitajaid? Noh, startisid poole gaasiga näiteks.
Kui jätta kõrvale, et saksa sabotöörid saboteerisid venelastele antavad masinad ja venelased ei suutnud seda avastada.
Vastama ei pea, retooriline jutt lihtsalt....
Kui asjast rääkida, siis Me-109 kõikidele mudelitele oli iseloomulik juhitavuse halvenemine (ja lõpuks kadumine) ülisuurtel kiirustel, niiet see 750 kmh oli nagunii kõvatamine, sest sellel kiirusel polnud lennuk enam kuigivõrd juhitav (sama probleem oli ka teistel lennukitel sellel ajal), seega need katselendurite saatud 800+ kmh pikeerimiskiirused Saksamaal ei oma suuremat praktilist tähendust. 750 kmh piirang pandi seepärast, et rohkem kiirusmõõtja ei näidanud täpselt ja kuna juhitavus oli juba kadumas, siis oli vaja lihtsalt kehtestada piirangud, et idioodid end maa sisse ei pikeeriks.
Aga argumentidest Me-109 tegeliku pikeerimisvõime teemal:
О характеристиках на пикировании рассказывает еще один пилот - англичанин Эрик Браун, испытывавший Bf 109G-6/U2/R3/R6 в 1944 году в Фарнборо (Великобритания).
«При сравнительно небольшой крейсерской скорости, она составляла всего 386 км/ч, управлять «Густавом» было просто чудесно. Однако с возрастанием скорости ситуация быстро менялась. При пикировании со скоростью 644 км/ч и возникновении скоростного напора органы управления вели себя так, как будто они замерзли. Лично я, добился при пикировании с высоты 3000 м скорости 708 км/ч, и создавалось впечатление, что органы управления были просто заблокированы».
http://www.airpages.ru/ru/fighters.shtml
Ehk siis maakeeli - hilise messeri (mis on parema aerodünaamika, võimsama mootori ja suurema massiga - mis kõik suurendavad pikeerimiskiirust võrreldes kõnealunse Me-109Ega) kiiruse piiriks seatud 750 kmh saavutada ei õnnestunud, sest lennuk muutus juhitamatuks. Seega on Soloninil õigus ses suhtes, et 750 kmh piirang on "londi põristamine". Selle kiiruse saavutamisel on suured võimalused end juhitamatult maasse sõita.
Mulle seda üllatav lugeda pole - 750 kmh madalamate praktiliste pikeerimiskiiruste saavutamise põhjus polnud mitte katsemetoodika, vaid teiste riikide katselendurid, haistes ohtu, ei pressinud asja niikaugele, et neid oleks pärast vaja kuskilt 20 meetri sügavuselt välja kaevata.