26. leht 50-st
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 0:33
Postitas Kunksmoor
Miks nüüd???
Kui meil - Balti riikides - mõned aastad tagasi teatati, et hakkame tegutsema, et Vene elektrisüsteemist laahti ühendada, siis isand Putin teatas otse siia suunatud kõnes: "Te veel kahetsete! Me oskame selleks üht-teist teile ootamatut ette võtta!" Nüüd siis tuletame meelde, et lahtiühendamine juhtub veebruaris. Seega rünne meie energiataristule oli ettenähtav. Ainult meie ise nagu ei seeosta praegu Balti mere põhjas toimuvat ja tulemas olevat veebruari sündmust. Aga tihe seos on olemas!
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 4:11
Postitas Miki
ruger kirjutas: ↑29 Dets, 2024 23:46
orkide varilaevastiku kuuluvale tankerile "LINE" ei meeldi midagi-tiirutab täna päev läbi. Laev tuli Ust-Lugast välja ilma koormata-tavaliselt sealt tullakse ikka koorem peal. Nüüd tiirutab-päeval oli juhitamatu laev.
Soomlastele samuti laev silma jäänud...
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010931336.html
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 6:58
Postitas ruger
Soome andmetel siis ligi 100km lasti ankruga merepõhjas
Finnish police confirm that they have found a trail nearly 100 km long on the seabed from the anchor of the Russian shadow fleet vessel "Eagle S"
Finnish special forces boarded and confiscated the ship after it destroyed 4 undersea power cables & telecommunication cables
https://x.com/visegrad24/status/1873529449804914826
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 9:18
Postitas kalvis
Some kirjutas: ↑27 Dets, 2024 20:57
Aga milline rahvusvaheline mereõigus ütleb, et laev peab olema kindlustatud?
Territoriaalvetes kehtivvd selle Riigi seadused. Kui Taani võtab vastu seaduse - siis tuleb ka laeval seadust täita. Näiteks Taani keelabki vene nafta transiidi ehk kehtestab sanktsioonid ja rohkem poleks vajagi. Taani pole seda teinud.
Majandusvööndis kehtivad ka mõned seadused - näiteks ohutus (laev peab olema kindlustatud), majandustegevusega seotud seadused (kalapüük, maavarad) jne.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 9:20
Postitas Sakamoto
seal tiirutab üks Yangtze nimeline küna samuti väga närviliselt, juba paar päeva
https://www.vesselfinder.com/?imo=9274800 kellel huvi siis klikkige laeva pildi all details ja track
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 9:33
Postitas Kilo Tango
kalvis kirjutas: ↑30 Dets, 2024 9:18
...
Majandusvööndis kehtivad ka mõned seadused - näiteks ohutus (laev peab olema kindlustatud), ...
Minu teada majandusvööndit transiidina läbivalt laevalt ei saa kindlustust nõuda. Vähemalt ei saa nõuda edasikindlustust. See ongi üks olulisi erinevusi majandusvööndi ja territoriaalmere vahel. Majandusvööndis on riigil eksklusiivne õigus majandustegevuseks, aga see ei saa teiste riikide laevadele kehtestada eriti palju reegleid seal (v.a. need, mis lähevad vastuollu majandustegevuse eksklusiivsusega). Territoriaalmerel on teised reeglid ja seal saab nõuda rohkem.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:05
Postitas AndresTy
nukkel kirjutas: ↑29 Dets, 2024 20:35
AndresTy kirjutas: ↑29 Dets, 2024 19:58
nukkel kirjutas: ↑29 Dets, 2024 19:53
Kõik on pärast valmis särki rebima. Usun siiani Andrus Veerpalut
Arvad siis, et K-komando juht kõvatab niisama? Et nagu ebapädev jutumees või nii?
Noh vastasid ise ju ära. Ma ka teeks ja oleks kui saaks.
Nii-siis, ilma mingisuguse argumentatsioonita kuulutatakse K-komando juht kellegi anonüümse tüübi poolt luhvtivennaks! Täiesti hämmastav kompetents ikka! (viimane lause oli iroonia, selgitan igaks juhuks, äkki nukkel ei saa muidu aru)
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:13
Postitas Kapten Trumm
isonts kirjutas: ↑29 Dets, 2024 21:41
Väga hea ajaline ülevaade soomlaaste tegutsemise kohta:
https://www.err.ee/1609561714/soome-hoi ... -lohkumise
Kas midagi sarnast on ka eesti poole tegutsemise kohta kusagil avaldatud? Ma mäletan samast päeva pealelõunast delfist pealkirja, et valitsus annab pressikonverentsi kell 1800...
Mulle näib, et Soome kiire ja jõulise tegevuse taga on asjaolu, et peale gaasitoru kündmist tegid nad asjakohase tegevusplaani ja ka harjutasid seda vähemalt lauaõppuse formaadis. Sellele viitab asjaolu, et sündmuse päeval poliitikud kaamera ees polnud ja seepärast polnud, et poliitjuhtimise vajadus puudus.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:16
Postitas Kapten Trumm
sg01 kirjutas: ↑29 Dets, 2024 20:17
Endist väga head kolleegi peab uskuma. Ma ei kahtle ka selles, et võimekus reageerida on olemas... Aga ma ei usu, et selle sündmuse puhul nad olid valmisolekus.
Ahsoo, et K-komando ei olegi siis valmisolekus reageerida? Seda helikopteri pealt köie otsas laevale laskumist harjutavad nad ju meie erinevatel reisilaevadel regulaarselt, mis selles antud juhul siis nii keerulist olla saab?
Üks DshK õhutõrjekuulipilduja+öövaatlus+termo lõpetab kiirelt need rahuaegsed köitega laskumised, heal juhul keerab kopter otsa ringi enne laeva ja halvemal juhul lastakse laeva kohal alla.
Ja mis siis edasi? Saadame oma 12,7 kuulipildujatega laevastiku välja, mida toetab õhust Poola päritolu kastritroll? Soome puhul oli sellele küsimusele ehk ka vastus olemas väljaspoole kaadrit jääva Hamina näol.
Nagu Saska ütles, laeva meeskond tegi pardumiseks koostööd ega hakanud siplema. Hullemal juhul tuleb pardujatel laeva juhtima hakata ja kui meeskond on nt juhtseadmeid saboteerinud, siis kiiresti ka laeva seisma panema, on politsei eriüksus selleks valmis?
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:35
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Dets, 2024 10:16
... Nagu Saska ütles, laeva meeskond tegi pardumiseks koostööd ega hakanud siplema. Hullemal juhul tuleb pardujatel laeva juhtima hakata ja kui meeskond on nt juhtseadmeid saboteerinud, siis kiiresti ka laeva seisma panema, on politsei eriüksus selleks valmis?
Erinevalt akf-st mina usun, et SOOMLASED olid selleks valmis.
Soomlaste jutust kõlas läbi, et selline operatsioon võeti ette just edasiste kahjude vältimiseks. Seega arvestati ka võimalusega, et meeskond ei kuuletu. Eriüksus ongi rohkem julgestuse tagamiseks asjapulkadele, mitte laevaga opereerimiseks ... kuid eks akf on merenduse ja soome "karude" asjus kompetentsem ...

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:40
Postitas Chupacabra
Mis siin tühja ikka vaielda, varsti saame praktikas vaadata kuidas meie omad toimetavad.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:47
Postitas Sander17
Ma natuke tean sellest närvilisest tiirutamisest. Sadamate läheduses on täiesti tavaline, et laevad seisavad kas ankrus või driftivad ringi. Kui ilm on kehv ja laev hakkab liigselt kõikuma (ning sees asjad ringi lendama nagu filmis "Poltergeist"), siis pannakse mootorid tööle ja seilatakse ilma kindla sihita ringi, lihtsalt selleks, et küljelt tulevaid laineid vältida.
Põhjuseid, miks laev tuli sadamast välja ning jäi uuesti ootama, on tsiviliseeritud maailma mõistes tavaliselt kaks- sadamas tehti laeva peal mingeid parandustöid (remonti) või siis otsustati ringi, tavaliselt majanduslikel või logistilistel põhjustel, et praegu sellele laevale kaupa ei anta ja kai ääres tuli koht vabastada teisele alusele.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:52
Postitas Kapten Trumm
mart2 kirjutas: ↑30 Dets, 2024 10:35
Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Dets, 2024 10:16
... Nagu Saska ütles, laeva meeskond tegi pardumiseks koostööd ega hakanud siplema. Hullemal juhul tuleb pardujatel laeva juhtima hakata ja kui meeskond on nt juhtseadmeid saboteerinud, siis kiiresti ka laeva seisma panema, on politsei eriüksus selleks valmis?
Erinevalt akf-st mina usun, et SOOMLASED olid selleks valmis.
Soomlaste jutust kõlas läbi, et selline operatsioon võeti ette just edasiste kahjude vältimiseks. Seega arvestati ka võimalusega, et meeskond ei kuuletu. Eriüksus ongi rohkem julgestuse tagamiseks asjapulkadele, mitte laevaga opereerimiseks ... kuid eks akf on merenduse ja soome "karude" asjus kompetentsem ...
Ma kirjutasingi üleeelmises postis, et minu hinnangul olid soomlased antud juhtumiks valmistunud tublisti. Erinevalt meist, kus hakati alles poliitilisel tasandil ümmargust juttu ajama ja peale seda mereväele poliitilisi suuniseid andma. Soomes oli see kõik juba ette ära tehtud - puhas vormikandjate show.
Muidugi, Soomel on üks tehnoloogiline eelis - rannikumeres asuv hüdrofonide süsteem, kust kostev ankrukolin (vees levib heli hästi ja kaugele) andis piisavalt aega end valmis seadmiseks. Lisaks on merel patrullivad Hamina-klassi alused endale vahepeal saanud nii sonarid vee all toimuva kuulamiseks kui ka relvad seal toimuva mõjutamiseks. Antud alused patrullivad Soome lahel rutiinselt ja küllap antud olukorras selline ka kuskil "taustal" oli, valmis sekkuma kui relvastamata piirivalvelaevu nt tulistatakse või midagi taolist juhtub.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 30 Dets, 2024 11:08
Postitas Kapten Trumm
Aktiivsus Soome lahel pole ka üllatav - ilmselt on GRU käinud ka Eleringi kodulehel ja uurinud välja, mis suunas energiavood Baltikumis liiguvad.
Seepärast küntaksegi põhja siin, mitte nt Leedu rannikul, kust ka üks kaabel Rootsi läheb.
Kuna elekter tuleb valdavalt Soome poolelt ja läheb suuremas osas lihtsalt läbi Eesti lõuna poole, siis antud ühenduste rivist välja viimisega on tekkiv kahju maksimaalne - lihtsalt Baltikumi elektrihind lendab Skandinaaviaga võrreldes kosmosesse (vähemalt sinnamaani, kus põlevkivijaamad turule saavad).
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Postitatud: 30 Dets, 2024 11:29
Postitas Jaanus2
Rootsi kaabel on sügavamal ja seda pole nii lihtne künda ka.