
- Peipsil on kiirlaeva jaoks ruumi piisavalt
- 0405092c4337.jpg (37.31 KiB) Vaadatud 6444 korda
aurik kirjutas:
Kuskohast Raketa tuli? Siin tuleks ilmselt välja otsida mõni 1964.a. "Edasi" , kus Raketa tulekut on kirjeldatud. Võimalik, et pandi Narva kandis treilerile. Kas ta aga sinna jõudis omal käigul või rongiga- tont teab. Ise arvan, et omal jalal, tundub, et Raketad olid erinevalt Polesjedest ja Zarjadest raudteel transportimiseks liiga suured. Pealegi on pildilt näha, et tiivad on kenasti küljes. Minu mäletamise järgi tulid nt Polesjed rongiga ja mingi osa tiibadest monteeriti Tartus.
Tere !
Olen põline tartlane , ise korduvalt nende laevadega sõitnud ja seepärast hakkas see Emajõe-teema huvitama.
Kust Raketa siis tuli ? Teadmata konkreetseid fakte, on siiki väga raske uskuda, et Raketat võidi tuua rongiga või maanteel. minu teada on Tartu Raketad tehtud kõik Feodossia laevatehases Musta mere kaldal. Raudtee jaoks peaks Raketa olema liiga kõrge ja lai ( kõrgus ilma mastita 4, 5 m, laius 5 m ). Maanteed pidi longata üle 2000 km treileril -see oleks nagu Sisyphose töö või veel hullem. Omal jalal tundub kõige loogilisem, ehkki ka siin on distants tohutu.
Hakkasin kaardil ja netis uurima ning ongi täiesti võimalik ! Marsruut tuleks siis niisugune :
Feodossia,Must meri, Kertshi väin, Aasovi meri, Don, Volga-Doni kanal, Volga, Rõbinski veehoidla, Sheksna jõgi,Beloje järv,Kovzha jõgi,Mariinski kanal ( või tuleks eesti keeles lihtsalt öelda Maria kanal ? ), Võterga jõgi,Oneega kanal, Oneega järv, Sviri jõgi, Laadoga järv, Neeva jõgi, Soome laht.
Mustalt merelt Narvani nagu nalja

, palju neid kilomeetreid tuleb, isegi ei tea, üle 2000 kindlasti . Kuid muidugi on see vaid hüpotees, mitte fakt. Ometi leidsin sellele kaudset kinnitust venelaste Raketa-saidilt, kus veel pikema teekonna tegi Valgevene Raketa, sest tema pidi enne Mustale merele jõudmist veel piki Dneprit allavoolu sõitma ja Balti merre jõudes lõpuks Kaliningradi jõudma.Jõudis kah.
Tegelt pole Raketa ju siiski merelaev ja nii Must meri,Balti meri kui isegi suured järved ja veehoidlad kujutavad talle halva ilmaga reaalset ohtu. Samalt venelaste saidilt lugesin, et 2 Leedu Raketat osteti poolakate poolt ära ja nad proovisid merd mööda Leedust Poola jõuda, kuid uppusid tormis. Mis meeskondadest sai, pole seal öeldud. Loodetavasti oli meestel siiski niipalju aru peas, et merele minnes olid päästevestid / päästeparved olemas.
Veel Raketast rääkides vaatasin üle ka need Leedus müügis oleva Raketa- Aiste pildid. Laev tõesti viimase peal taastatud, kuid minu arust isegi veidi üle pingutatud. Kas kiirlaeva salong peab just banketisaaliks olema, kus pooled tugitoolid seljaga sõidusuunas ( asi, mida mina näiteks vihkan rongis ) ?
http://www.yachtworld.com/core/listing/ ... id=2472672
Kuid vaatamata sellele tekitasid need pildikesed nostalgiapuhangu ja kahju tõesti, et Emajõel pole enam ühtki kiirlaeva. Tänapäeva noored enam ei teagi, mis tunne see on kui jõe pealt Peipsile jõudes on äkki väga palju ruumi minna ja tiibadega laev näitab, mida ta suudab ...