255. leht 430-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 18 Nov, 2023 10:43
Postitas _dumbuser_
ruger kirjutas: ↑17 Nov, 2023 18:10
Nafta hind hakkas langema, kui said teatavaks sanktsioonid orkide varilaevastiku ja sellega seotud firmade vastu
Venemaa nafta hind langes pärast sanktsioone Putini "varilaevastiku" vastu alla 60 dollari.
Brenti allahindlus ulatus 20 dollarini pärast seda, kui USA riigikassa hakkas tankereid ja nende omanikke musta nimekirja kandma.
https://twitter.com/finanzru/status/1725541774209187954
See on küll täiesti ebaloogiline. Kui aga uudis ise lahti võtta siis tuleb välja, et üks "pisiasi" on puudu. Langeva hinna puhul on siis jutt orkide naftast.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 18 Nov, 2023 10:56
Postitas Kriku
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 21 Nov, 2023 9:50
Postitas wk2
Lääne sanktsioonid on üha enam suunatud Venemaa autotööstusele, mille esindajad kurdavad üha keerulisemaks muutuva olukorra üle turul. Vene uudisteagentuurid teatavad, et kohalik AvtoVAZ teatas, et isegi Moskvale nn sõbralikud riigid on ühinenud Vene Föderatsiooni vastaste sanktsioonide režiimiga, kirjutab The Moscow Times. Sellega seoses hakkasid riigiettevõttel Avtovazil ilmnema tõsised finants- ja tehnoloogilised probleemid. Ettevõtte peadirektor Maxim Sokolov ütles Venemaa parlamendi ülemkojas toimunud ärakuulamisel, et Ameerika Ühendriikide rahandusministeeriumi musta nimekirja kandmine põhjustas ettevõttele suurt kahju. Blokeerivad sanktsioonid AvtoVAZ-i vastu kehtestati septembris, kusjuures nende järgimine nn "sõbralike" riikide poolt Moskvale oli venelastele ebameeldiv üllatus. AvtoVAZ-i probleemid kasvavad pidevalt: välismaised tarnijad ja finantsasutused keelduvad ettevõttega koostööd tegemast ning välispangad blokeerivad täielikult kõik väljaminevad ja sissetulevad tehingud. Samal ajal hakkasid riigid, kes varem aitasid Moskval sanktsioonidest mööda hiilida, vältima koostööd Venemaa Föderatsiooniga, kartes teiseste sanktsioonide kehtestamist. Firma jõudlus kukkus kokku pärast seda, kui Vene armee tungis Ukrainasse.
https://news.dialog.ua/285152_1700496494
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 22 Nov, 2023 23:24
Postitas soul
Leht, toiduainete hinnataseme muutustest. (võimalik, et on siit juba läbi käinud)
https://pricing.day/
Riigiduuma saadikute kinnisvara Dubais.
https://www.youtube.com/watch?v=mHJDjDfyGzw
https://www.moscowtimes.ru/2023/11/21/r ... ni-a113737
Venemaa maksuamet kogus 01-09.2023. 144 miljardit rubla makse annekteeritud Donetski, Luganski, Zaporožje ja Hersoni oblastitest
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 23 Nov, 2023 17:14
Postitas ruger
orkide lennunduse sitast seisust
Venemaa tsiviillennundus on kokkuvarisemise äärel: Ukraina sõjaväeluure viis läbi Rosaviationi vastase küberoperatsiooni ja hankis Venemaa transpordiministeeriumi salastatud dokumendid.
Luurel õnnestus välja selgitada, et:

2023. aasta jaanuaris registreeriti Venemaa tsiviillennunduses 185 lennuõnnetust. Umbes kolmandik neist liigitati erineva ohutasemega juhtumiteks. Siin oli liider Venemaa lühimaalennuk "Dry superjet" – 34 intsidenti.

2023. aasta esimese 9 kuuga dokumenteeriti Venemaal 150 lennuki rikkejuhtumit. 2022. aasta samal perioodil registreeriti 50 sellist juhtumit. Seega on lendamise ohu kasv Venemaal kolmekordistunud.

Mootorid ja telikud ning muud olulised elemendid, nagu hüdrosüsteemid, klapid ja tarkvara, on jätkuvalt Venemaa lennunduse kõige haavatavamad valdkonnad.

Agressorriigil Venemaal on tõsiseid raskusi kõrglennukite hooldamisega. Moskva üritab võimsuse ja spetsialistide nappuse tõttu lennukite hooldust ümber suunata Iraanile, kus vastavaid töid tehakse "käsitööliselt" – ilma vastava sertifikaadita.

2022. aasta märtsi seisuga oli Venemaal umbes 820 välismaal valmistatud tsiviillennukit. Ja kui tollal oli mitte-brändi varuosi kasutades sertifitseerimata remondis käinud vaid kuni 10%, siis nüüdseks on sellisele "teenindusele" tehtud ligi 70% autopargist.

Akuutne varuosade nappus on Venemaal kaasa toonud nn "lennukannibalismi", kui osad lennukid lammutatakse, et teisi remontida. Olemasolevatel andmetel oli 2023. aasta keskpaigaks üle 35% Venemaa lennukitest "kannibaliseeritud".

Enamik Nõukogude An-2 lennukeid ei saa praegu maapinnalt õhku tõusta, kuna nende mootorid on toodetud Poolas, kuid nende tarnimine on sanktsioonide tõttu peatatud.

Ainuüksi jaanuaris 2023 registreeriti Venemaal 220 Airbusi lennuki hulgas 19 erinevat riket. Eelkõige registreeriti 17 suitsujuhtumit 9 Aerofloti kasutatavas lennukis.

Venemaal kasutusel olnud 230 Boeingu lennukist fikseeriti 33 erinevate lennukisüsteemide tehnilist riket.

Iga seitsmes Brasiilia Embraer ei pidanud Venemaa ekspluateerimise tingimustes vastu ja neid on Venemaal 21.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 2767089109
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 25 Nov, 2023 22:55
Postitas ruger
Türki läheb USA rahandusministeeriumi esindaja, et veenda neid orkide vastaste sanktsioonide kehtestamises.
USA rahandusministeeriumi esindaja tuleb Türki, et veenda Ankarat kehtestama Venemaa-vastaseid sanktsioone - Bloomberg
https://twitter.com/the_ins_ru/status/1 ... 3145742686
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 26 Nov, 2023 11:15
Postitas ruger
orkid hakkasid Gulagi taastama? vangide kasutamist peetakse usaldusväärsemaks, kui migrantide töötamist. Sõja tõttu tekkinud tööjõu puudus on nii suur. Suur puudus on erineva uuema raudteeveeremi järgi, kuna eelnevalt neid tootnud Uralvagonzavod on keskendunud tankide, lahingumasinate ja muu lahingutehnika tootmisele. Lisaks on hakatud tootma sõjaväe tarbeks inimeste vedamiseks mõeldud soojustatud vaguneid.
Väidetavalt kavatseb Venemaa Raudtee sõjaaegse surve all kutsuda süüdimõistetuid raudteel rasket tööd tegema. Venemaad ähvardab ka raudtee kaubavagunite nappus, sest tootjad on suunatud tankide ja vägede veovagunite valmistamisele.
Venemaa Raudtee lekkinud telegramm, mille avaldas kanal VChK-OGPU Telegram, annab piirkondlikele organitele ülesandeks teha koostööd Venemaa Föderaalse Karistusametiga, et meelitada "süüdimõistetute kontingente" raudteele tööle, tõenäoliselt lähinädalatel.
Põhjuseks on terav personalipuudus, mille põhjuseks on riigioperaator 30–39-aastaste meeste värbamise praktilise võimatuse arvele. Sõjamajandus (ja tõenäoliselt konkurents sõjaväe värbamisest) on raskendanud uute töötajate leidmist.
Väidetavalt ei taha Venemaa Raudtee palku tõsta – üle 740 000 töötajaga tööjõuga läheks see peaaegu kindlasti liiga kalliks maksma – ja on selle asemel suunanud värbajaid Venemaa vanglakolooniatesse. Neid kasutatakse rööbasteede ja rongide hooldamiseks.
Kui teised Venemaa tööandjad on pöördunud Kesk-Aasiast pärit migrantide poole, siis Venemaa Raudtee väidetavalt ei soovi seda teha, kuna on vaja töötada tundlikes rajatistes. See asendab olemasolevad võõrtöölised süüdimõistetutega, keda peetakse eeldatavasti usaldusväärsemaks.
Sõda mõjutab ka uute raudteevagunite, paakvagunite, punkrite ja muude kaubavagunite tootmist. Nendest on nüüd puudus, kuna peamine tootja Uralvagonzavod (UVZ) suunab oma ressursid tankide ja muude sõjategevuseks mõeldud soomusmasinate tootmisele.
UVZ kaubavagunite tootmine vähenes 2022. aastal poole võrra, 13 800 ühikult 7200 ühikule. 2023. aastal langes see veelgi, toodang on seni langenud vaid 4400 ühikuni. Seevastu UVZ-i soomukite tootmine on väidetavalt kasvanud 400%.
Mõned tootjad on kaubavagunite tootmist veelgi vähendanud – näiteks United Carriage Company toodang langes 2022. aastal 53%. Kogu Venemaal on tootmine vähenenud 20,4%. Kaubavagunite hind on seetõttu tõusnud kolmandiku võrra.
Samal ajal on UVZ asunud taaslooma 19. sajandil meeste ja hobuste vedamiseks mõeldud sõjaväe raudteetranspordi tüüpi – teplushka, kaetud vagunit, mille külgedel on lükanduksed ja püssipesad. Neid kasutati kuni 1950. aastateni.
Teatises öeldakse, et neid "kavandatakse kasutada osana erirongidest personali ja vara transportimiseks" ning need on varustatud magamiskohtade, relvapüramiidide, ventilatsiooniluukide ja küttekehadega, et hoida seal viibijaid soojas. Need on välja töötatud kaubavagunitest.
Tõenäoliselt on uue välimusega teplushki, mis on funktsionaalselt väga sarnased UVZ 1930. aastatel valmistatud eelkäijatega, mõeldud värskete vägede toimetamiseks Ukrainasse tõhusamalt kui varem kasutusel olnud bussid.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/ ... 1723048320
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 27 Nov, 2023 13:22
Postitas ermot
Deripaska: Vene gaas naaseb Euroopasse väga rangetel tingimustel
https://www.kommersant.ru/doc/6364521
Vene miljardär Oleg Deripaska pakkus, et gaasitarned Venemaalt Euroopasse jätkuvad alles pärast sanktsioonide ja hävitatud Nord Streami hüvitise maksmist. Tema sõnul sunnib Euroopa poliitikuid Venemaa gaasi ostmist taas alustama pikaajaline üleminek rohelisele energiale.
"Tingimused on seekord üsna karmid: raha tagastamine keskpangalt, kompensatsioon õhku lastud Nord Streami eest, kompensatsioon Venemaa ettevõtetele sanktsioonide kahjude eest ja nii edasi," vastas Oleg Deripaska oma saates uudisele.
Gazpromi juht Aleksei Miller teatas 11. novembril, et enamik EL-i riike saab jätkuvalt Venemaalt gaasi, sealhulgas varem sõlmitud lepingute alusel. Gas Infrastructure Europe assotsiatsiooni andmetel saavutas Euroopa gaasihoidlate täituvus oktoobris uue ajaloolise maksimumi ja ulatus 98,7%-ni.
Venemaa naftafirmad palusid stimuleerida väikemaardlate arendamist
https://www.myeconomy.ru/biznes/neftyan ... rozhdenij/
Majandusuudiste Agentuur
Venemaa naftatöölised on palunud võimudelt mitmeid maksusoodustusi, et stimuleerida väikeste ja väga väikeste maardlate arengut. Sellest kirjutab Izvestia viitega AssoNefti assotsiatsiooni ettekandele.
Eelkõige nõuavad tootjad õigust kanda lisatulu maksu alla maapõuealadele, mille esialgsed taastuvad varud on 5 miljonit tonni või vähem, samuti piirangute kaotamist "ajaloolisele" ammendumisastmele.
Algatuse autorid toovad välja, et praeguse maksusüsteemi juures muutub objektide arendamine ebaefektiivsemaks, ettevõtted jäävad planeeritud tootmistasemest maha ning eelarvetulud vähenevad. Kui riik kavandatud meetmed kasutusele võtab, kasvab keskmine aastatoodang ja eelarve kogutulud võivad ületada 200 miljardit rubla.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 27 Nov, 2023 22:09
Postitas ruger
42(teistel andmetel 41) aastaselt suri südamerabandusse orkistani suurima panga Sberbank asepresident
Nikolay Vasev (42), senior vice-president of Russia’s leading bank “Sber” dies of heart attack.
https://twitter.com/olex_scherba/status ... 9215576121
Senior vice-president of the biggest Russian bank Sberbank Nikolay Vasev has died aged 41, as result of heart attack
https://twitter.com/Liveuamap/status/17 ... 6047280559
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 28 Nov, 2023 7:39
Postitas Kriku
Vene keskpank prognoosib, et aasta lõpuks on inflatsiooni tase 7–7,5%. Keskpanga juht Elvira Nabiullina on öelnud, et hinnatõus ületab juba „kahjutut taset“. Keskpanga enda küsitlus näitab, et tajutav inflatsioonitase on koguni 15,1%, mis on viimase aasta kõrgeim. Ehkki keskpank ootab järgmisel aastal kuni 4,5% inflatsioonitaset, on venelaste ootused märksa pessimistlikumad ja nemad prognoosivad pigem 12,2% hinnatõusu. Ka keskpanga enda käitumine viitab, et nad ei usu oma prognoosi. Oktoobri lõpus tõsteti intressimäärad 15% juurde ja tõstmist on plaanis jätkata.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120251007 ... -koigutada
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 28 Nov, 2023 7:40
Postitas Turist 47
https://www.moscowtimes.ru/2023/11/27/p ... sr-a114367
Putin kinnitas eile 2024. aasta riigi eelarve.
Ca. 40% eelarvest kulutatakse jõustruktuuridele - armee ja kaitsetööstuskompleksi ülalpidamiseks (29,5%) ; + kulud "riiklikule julgeolekule"(siseministeerium, kaardivägi, eriteenistusad)
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 28 Nov, 2023 21:34
Postitas taavi013
Seoses "äärmiselt suurte demograafiliste väljakutsetega" kutsus Putin üles vene naisi sünnitama 8 last. Juunis 2023 oli sünde 6,7% vähem kui aasta varem.
Он напомнил, что всего несколько поколений назад — у бабушек, прабабушек нынешних россиян — в семьях было по семь-восемь детей, а то и больше. «Давайте эти замечательные традиции сберегать и возрождать. Многодетность, большая семья должны стать нормой, образом жизни для всех народов России», — цитирует Путина пресс-служба Кремля.
https://www.moscowtimes.ru/2023/11/28/p ... ei-a114502
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 28 Nov, 2023 22:42
Postitas Luderi
taavi013 kirjutas: ↑28 Nov, 2023 21:34
Seoses "äärmiselt suurte demograafiliste väljakutsetega" kutsus Putin üles vene naisi sünnitama 8 last. Juunis 2023 oli sünde 6,7% vähem kui aasta varem.
Он напомнил, что всего несколько поколений назад — у бабушек, прабабушек нынешних россиян — в семьях было по семь-восемь детей, а то и больше. «Давайте эти замечательные традиции сберегать и возрождать. Многодетность, большая семья должны стать нормой, образом жизни для всех народов России», — цитирует Путина пресс-служба Кремля.
https://www.moscowtimes.ru/2023/11/28/p ... ei-a114502
Kus sa siis neid lapsi teed kui poldid on kõik rindel.
Mingi verelaste rahvasaadik tuli välja geniaalse ideega, et kui mees vange võetakse rindele, siis eks naisvangid peaks oma osa SMO jaoks andma surrogaatidena.
https://www.youtube.com/watch?v=4Uf9QB_YAv8
Sama kanali teine teema veremaa sitast demograafiast.
https://www.youtube.com/watch?v=y0t7BZZyzYw
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Nov, 2023 1:33
Postitas Getorix
Rindel istub igasugustest piirkondadest tõmmatud saasta ka suures koguses mitte vaid parimas elueas mehed suurlinnadest. Pigem veel väike osa "meeskonna" koguarvust. Kuid 90ndate iibekollapsi põlvkond jõuab nüüd ka Venemaal parimasse sünnitusikka ja nii, nagu ka meil, ei taha neist paljud üldse lapsi või tahavad vähem.
Majandusse tõmmatakse üha rohkem röövitud alade elanikke ja kodanikke "sõbralikest" Aasiamaadest.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Nov, 2023 13:07
Postitas Drax
Putin tõstab Venemaa sõjalised kulutused NSVL-i tasemele
https://www.err.ee/1609179067/putin-tos ... i-tasemele
Venemaa režiimi juht Vladimir Putin kiitis heaks 2024. aasta kaitse-eelarve ning sõjalised kulutused moodustavad ligi kolmandiku järgmise aasta kogukuludest. Viimati kulutas Moskva sõjaväele nii palju raha, kui Kremlis lehvis punane lipp. Riigieelarve võeti Venemaa riigiduumas vastu 17. novembril, puudu aga oli veel Putini allkiri. Hiljuti kiitis Putin eelarve heaks ja Moskva kulutab järgmisel aastal "riigikaitsele" 10,7 triljonit rubla ( umbes 110 miljardit eurot). Seda on ligi kolm korda rohkem kui 2021. aastal, vahendas The Times.