260. leht 606-st
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 9:03
Postitas Kapten Trumm
http://www.mnt.ee/public/Riigi_mnt_tuge ... LOPLIK.pdf
Seal oli küsimus massipiirangu 52 tonnile tõstmine puiduvedajate vingumise pärast (mida ei tõstetud, kuna teed ja sillad ei kannaks välja).
Laias laastus on vastus, et teetaristu on meil sobiv maksimum ca 40-tonnistele T-72 tüüpi tankidele, kuid mitte 60-tonnistele Leoparditele. Milles iseenesest midagi kummalist polegi, sest erinevalt levinud linnalegendidest mõeldi vene ajal päris detailselt asju läbi.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 17:06
Postitas allatah
Suure saladuskatte all võin öelda, et tänasel päeval ei ole
maksimum ca 40-tonnistele
küll mingi maksimum. 60 tonniste kohta väga ei julgeks midagi öelda, aga need vahepealsed poolraskekaallased vuravad ikka päris palju siin ringi.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 17:16
Postitas Kapten Trumm
Ja vahepeal tehakse "kaalume kõik" operatsioon ning autojuht tehakse nt 500 euro võrra vaesemaks.
Et rekkajuhid, eriti metsavedajad enda ja teiste eludega ruletti mängivad, on hästi teada.
Tegelt aitaks lihtne rohi - panna rekka omanikfirma vastutama. Mujal nii toimib ja naljalt ülekaalulist või katkist autot keegi teele ei pane, võib lõppeda ka nt tegevusloa äravõtmisega.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 17:21
Postitas Lemet
Metsavedajate seisukohast- mis siis ikkagi kahjustab teed rohkem, kas 40 tonni neljal teljel(on olnud juhust sellist imekombinatsiooni näha) või 52 tonni kaheksal teljel? Asja karikatuuri ajades. Esimesel juhul autol ja haakel kummalgi kaks telge, teisel autol neli ja haakel neli telge. Õigem oleks see vist siiski telgede arvu peale viia.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 18:38
Postitas mx77
Palju meil neid neljateljelisi ninasid liigub?
Maanteamet selgitas kunagi varemgi, et küsimus ei olegi teljekaalus vaid väiksemate sildade jms. totaalses kandevõimes.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 18:55
Postitas Lemet
Üht olen näinud- ees üks sild, taga kaks topeltratastega ja üks tõstetav üksikute ratastega, kui ma nüüd õieti mäletan.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 18:58
Postitas mx77
sellised ikka suht haruladesed. enne leiad 2+2 skeemiga nina. aga neidki ikka väga vähe.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 19:57
Postitas Kapten Trumm
Meie tee-insener seletas, et lõhkumine toimub kahte moodi. Esiteks - suure erikoormusega (survega) tee pinnale, mis tuleb teljekoormusest - tekib katendisse sisse vajumine ja vagude teke. Teiseks konstruktsioonile liigsuure massiga, mis tekitab tee konstruktsiooni (laiali)vajumise. Viimane pole tee puhul sama märgatav kui nt raudbetoonist sildade puhul.
Näiteks tank on üks üsna madala erikoormusega sõiduk (madalama kui mistahes ratasveok), kuid see-eest suure massiga - ja erinevalt suurtest fuuradest pannakse see mass maha küllalt lühikesel lõigul - efekt on nagu hiigelraskel teerullil.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 19 Aug, 2012 20:28
Postitas mx77
nõus, tihtipeale absoluteeritakse teljekoormus või erikoormus üle. absoluutne mass loeb ka päris palju. aga eks see mtsavedajatel ikka suht küüned enda poole ettepanke oli.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 20 Aug, 2012 8:09
Postitas Kapten Trumm
Noh, rekkameestele mittejäreleandmise taga oli veel üks, varjatum teema. Nimelt on see seltskond (eriti metsavedajad) läbi aastate hiilanud kehtivatele normidele suure kaarega laskmisega. Otsustajad said suurepäraselt aru, et lubades 52 tonni hakatakse taas piire otsima ja sõitma ikkagi ülekaalulistega ja taas mängima politsei tolerantsil ning "kaalude mõõteveal". Oli see ka üks argumente, et "nagunii ju sõidetakse 50 vms tonniga". 52 tonni lubamisel hakatakse "nagunii" 60ga sõitma ja vahele jäämisel vigurdama.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 20 Aug, 2012 10:14
Postitas allatah
No samas ega olemasolevale materiaal-tehnilisele baasile niiväga seda "ekstra-lisa" 10-15 tihu minumeelest peale ikka ei pane. Kuhi tuleb lihtsalt liiga kõrge. Lisaks kui ma nüüd ei eksi, siis talvisel ajal, kui mingi x nädalat on olnud keskmine temperatuur alla mingi x taseme, on meil lubatud (eriloa?) alusel 52 tonnised koormad. Keegi teab seda ehk peast ja oskab öelda, kas sellega kaasneb ka lubatud sildade loetelu?
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 23 Aug, 2012 8:51
Postitas Kapten Trumm
Mulle arusaadavalt on täna enamik raskeveotehnikat liisitud või renditud (haagised kirjaga "trailer rental"), küll järgmise liisinguga suuremad kärud ja võimsamad autod võetakse.
Corvus, kommenteeri palun!
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 23 Aug, 2012 11:03
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Mulle arusaadavalt on täna enamik raskeveotehnikat liisitud või renditud (haagised kirjaga "trailer rental"), küll järgmise liisinguga suuremad kärud ja võimsamad autod võetakse.
Corvus, kommenteeri palun!
No standard pullman sabad on kõik spets rendifirmade varandus, rekka viskab saba laoterminali juurde maha ja võtab järgmise sappa. Suht mõttetu seista seal, kuni koormat lahti harutatakse.
Metsveohaagised on reeglina vedaja omad või siis liisinguga soetatud kuid selle liisinglepingu lõpetamine või muutmine pole nii lihtne.
Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 23 Aug, 2012 11:54
Postitas allatah
Teine asi, mis mahtu piirab on masina mõõt. Pikkus on lubatud poolhaagisel 16,5m ja metsaveoks kasutatavatel täishaagistega autodel 18,75m. Pole enam midagi pikemaks võtta ja kui ka saaks 1 meetri juurde, siis miinimum transporditav palgijupi pikkus on ikkagi 3m.
Massipiirangu tõstmine juba kuskile 60+ tonni kanti eeldab ikkagi päris mitmete mängureeglite muutmist. Natuke selle asjaga kokku puutudes julgen Kapten Trummile öelda, et pole see meie metsavedude seis päris selline nagu võibolla kuskil Siberi metsades vaid rohkem ikka nagu Euroopas.
Aga muidu mis puudutab sildade kandevõimet ja tanke, siis kindlasti on suurematel Eesti sildadel pidevalt olukordi, kus ühest suunast tuleb 44 tonnine reka ja teisest suunast tulevad üksteise järel näiteks kütuseveok ja kaubaeveok. Kokku võib olla sillatalade vahelisel alal vabalt näiteks 120 tonni. Seetõttu arvan ma ise, et tankide puhul ei tohiks olla probleem mitte sildade kandevõimes vaid pigem mõndade baaside ja polügoonide vaheliste teede pikaajaline säilimine. Lõppkokkuvõttes pole ju tankitreilerit vedav seersant mingisugune kuri kapitalistist röövel, kes tahab sõita kõige otsemat teed, vaid ta on võimeline järgima koostatud marsruuti, kus on vajadusel tehtud ohtlikest sildadest ümbersõidud.
Ma ei mäleta, enam millest siin üldse jutt oli, aga loodetavast läks viimane lõik tagasi teemasse

Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 23 Aug, 2012 14:43
Postitas Kapten Trumm
Jääb vaid vastata see viimane, kõige keerukam küsimus - mis need vedajad siis soiuvad oma massipiirangu tõstmisest, kui probleemid on mahutavusega.
Täna on tõde tegelikult selles, et reaalselt ei kontrolli nende autode kaalu keegi peale väheste Jupo patrullide ja uskuge, üle ühe jäävad ka vahele kui kontrolli otsa satuvad.
Lihtsalt vähe on kontrollijaid ja vähe jäädakse.
Meil maal tegi naabrimees oma metsa viinarahaks (müüs raieõiguse).
Metsavedaja tuli kohale, umbes pooled rehvid olid siledad ja pani põllult maanteele - suured kivid paarisrataste vahel.
Täitsa savi on nendel 25.a tontidel seal roolis.