27. leht 61-st
Postitatud: 05 Mai, 2009 18:15
Postitas varing
Postitatud: 05 Mai, 2009 18:39
Postitas varing
Postitatud: 05 Mai, 2009 21:46
Postitas Wots
Teooria: kasutatakse mõnda alanukkvõlliga mootori(traktori?) alumist tõukurit,mis orginaalselt peaks tegema pöörlevast liikumisest tõukurvarda üles/alla liikumise. See seletaks väikest rullikut klapi otsas. Klappide pööramiseks oli mingi teine lahendus,vot peast preagu ei tule.
Postitatud: 05 Mai, 2009 22:34
Postitas Lemet
Ei ole küll traktorite teema peal väga kodus, aga oskad sa näite tuua, millisel mootoril kasutatakse alanukkvõllil nookureid. Kas seal mitte tõukurid kannudes ei käi ja nookurid mitte üleval ei ole?
Postitatud: 06 Mai, 2009 7:45
Postitas varing
Nii peaks üldiselt olema jah.
Lisan veel mõõdud:
silindri diam. 144mm
kolvikäik 170mm
Postitatud: 06 Mai, 2009 22:42
Postitas onu juulius
Osadel juppidel saksa kull ja osadel XT3 embleem...
Kas see ei viita võimalusele, et mingi saksa lennukimootorite tootmise sisseseade tassiti pärast sõda venemaale ja kuna lennukitööstusel polnud neid mootoreid vaja, siis hakati samade detailide põhjal hoopis statsionaarmootoreid kokku kruvima?
Postitatud: 07 Mai, 2009 9:09
Postitas varing
See variant täitsa võimalik.

Postitatud: 07 Mai, 2009 11:04
Postitas Aspelund
Pigem näib olevat asi selles, et poolikule lennukimootorile lisati hiljem saadaolevaid nõukogude päritolu detaile, kas siis originaalide asemele või asendamiseks.
A.
Postitatud: 07 Mai, 2009 13:09
Postitas onu juulius
Need nookurid istuvad sinna mingi juhusliku asenduse kohta kuidagi liiga täpselt.
Muidugi, stats-mootor lennukimootori baasil on juba olemuselt üsna anakronistlik - umbes nagu võidusõiduautost aretatud sõnnikuveo käru.
Mina näen sellise aretise loomise tõenäolise ajaloolise kontekstina vahetult sõjajärgseid aastaid, kui sõjatööstuse üle jäävad tootmisvõimsused oli vaja kuidagimoodi tsiviilsektorisse ümber suunata. Saksa kull ei jäta kahtlust mootori algses päritolus ja kuna ta jõudis siiamaile, siis tuleks tõenäolise tootmiskohana kõne alla ida-saksa või n-liit. Tõsi on ka see, et venkud vedasid saksamaalt ära kõik, mis võimalik ja sõjatehased kui strateegilised ettevõtted läksid esmajoones.
Üsna pikk oletuste ahel, aga midagi paremat ei oska ka välja pakkuda.
Postitatud: 07 Mai, 2009 13:42
Postitas varing
Kas oleks väga utoopiline variant see, et sakslane tegi enne II MS algust venelasega koostööd ja ostis sisse teatud detaile oma mootoritööstusele?
Postitatud: 07 Mai, 2009 15:57
Postitas Aspelund
Kvaliteedi vahe oli liiga mitmekordne selleks. Ehk annab aimu see, kui uurida, millal XTZ alias Harkovi Traktoritehas oma uksed lahti tegi.
Aga ma siiski olen kindel, et tegu on osava külamehe tööga. Statsmootorit oli vaja ja see ehitati käesolevatest materjalidest.
A-
Postitatud: 07 Mai, 2009 16:42
Postitas gruppen
Harkov avati 1931.a. tõukur saab olla kas petrooli-natilt (kuigi arvan, et too oli püstklappidega); DT-54jalt või siis DT 14/20-lt. Muud neil nagu minu meelest toodangus polnud. Üldse võiks asjast huvitatu selle kuidagi sokutada otsapidi ka
www.automoto.ee alla. Äkki on kellegil veel kokkupuuteid sarnase asjaga- kuigi ma arvan, et tegemist siiski kellegi isikliku näputööga (see nookuri asendamine siis).
Postitatud: 07 Mai, 2009 20:09
Postitas Kilo Tango
Ma ei märganud, kust see traktoritehase jutt sisse tuli. Miks peaks klapimehhanism mingilt traktorilt pärinema? Tähtmootorid on praktiliselt kõik tõukurvarraste ja nookuritega.
Postitatud: 07 Mai, 2009 20:13
Postitas Lemet
Kilo Tango kirjutas:Ma ei märganud, kust see traktoritehase jutt sisse tuli. Miks peaks klapimehhanism mingilt traktorilt pärinema? Tähtmootorid on praktiliselt kõik tõukurvarraste ja nookuritega.
Wotsi jutust...
Teooria: kasutatakse mõnda alanukkvõlliga mootori(traktori?) alumist tõukurit,mis orginaalselt peaks tegema pöörlevast liikumisest tõukurvarda üles/alla liikumise. See seletaks väikest rullikut klapi otsas. Klappide pööramiseks oli mingi teine lahendus,vot peast preagu ei tule.
Postitatud: 07 Mai, 2009 21:17
Postitas ppp
Kilo Tango kirjutas:Ma ei märganud, kust see traktoritehase jutt sisse tuli. Miks peaks klapimehhanism mingilt traktorilt pärinema? Tähtmootorid on praktiliselt kõik tõukurvarraste ja nookuritega.
See eitulnud Wotsi jutust , tuleb teemat lugeda , siis on ka aimu, millest räägitakse

!