Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 08 Aug, 2011 13:17
Pidada tõsist huvi ilkumiseks- oled sina alles naljatilk...Ilkuda nende kopterivalmiduse koha pealt näitab, vaid teatavat soovimatust saada vastuseid ning ainult viriseda.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Pidada tõsist huvi ilkumiseks- oled sina alles naljatilk...Ilkuda nende kopterivalmiduse koha pealt näitab, vaid teatavat soovimatust saada vastuseid ning ainult viriseda.
Ei pruugi ka Soomlased jõuda nendel ka kopteritel valmisolek 1 tund (vaatasin Soome Piirivalve kodulehelt).Muidugi antud stsenaariumi puhul oleks tõesti kasulikum kopter saata kuskilt Hanko või Turu kandist vahemaa lühem kui Tallinnast.corvus kirjutas:Ja see kogu teoreetiline heietus oleks misasi? Kui teatav reaktiiv kukub alla Ristna juures ning eeldame, et signaal tuleb algselt meie päästekeskusesse (aga ei pea tulema), siis on kõige tõenäolisem võimalus, juhul kui esimene siinne valmisolev piloot asetseb Mustamäe tee 147 (eeldada, et päästekeskus ei tea kus keegi antud hetkel paikneb on..hmm veidi asjatundmatu lähenemine), et lendu tõuseb kopter hoopis punktis C, sest sealne valmisolek on antud ajahetkel (taaskord iga sündmus ja iga stsenaarium on unikaalne ning täna treenitakse selleks, et päästeoperatsioon toimuks mitte "meie-meie-meie" nimel vaid antud hetkel kõige optimaalsema võimaluse najal) kiirem. Kõige eelduste järgi lendab Ristnale koperids Hanko kandist.Kapten Trumm kirjutas:Corvus ajab taas omale tüüpilist jura siin.
Mitte Eesti riik pole p****s, vaid Eesti riik ostis kallid masinad, mõtlemata inimestele. Umbes nagu päästekomandodes, kus on uued Scaniad, aga mehi napib. Selline lähenemine on kahjuks igitüüpne ning see PV lennusalk pole ka mingi erand.
Milline on võimalus, et aadressil Mustamäe tee 147 (meelevaldne aadress) elav ja "valmisolekus" olev piloot jõuab appi nt Ristna neeme juures allasadanud õhuturbe piloodile (kes harilikult termokombet ei kanna)?
Nullkraadises vees sureb inimene 15-30 minutiga.
Otsast peale
1. aeg mobiilikõnest kuni lennujaama jõudmiseni min 20 min
2. kopteri välja ajamine, katete mahavõtmine, käivitamine, soojendamine, võibolla hilineja ootamine, start - min 15 min
3. lend Ristna neemeni min 100 km @ 250 kmh - min 25 min
4. otsing kohapeal - min 5 min
Kokku 1h ja 5 min.
Ajad kõik ideaaljuhul - pole ummikuid, teeremonte, lennujaama sõitjat ei pea politsei kinni, mobiilil on levi jne jne jne
Täpselt seesama, mida keegi eespool juba rääkis , 1h valmidus.
Tulemus on: välja vintsitakse väga pimeda juhuse korral kriitilises seisus ja reaalselt sinakasvalge laip. Augusta automaatsest rippumisest, uuest Warni vintsist ega FLIR-ist pole s***gi kasu, kui lihtsalt kohale ei jõua!
Järeldus: selleks, et need Augustad kuskile jõuaks, peavad nad olema laiali paigutatud üks Narvas, üks Tallinnas, üks Kuressaares ja (nüüd tuleb puänt!!!) - 24/7 15 min valmisoleku ehk QRA tagamiseks peab igal kopteril olema 4 meeskonda (et tagada graafik 1 ööpäev tööl, 3 ööpäeva vaba). Kõik kopterid mõistagi lennukorras.
Muidu juhtub samasugune finantspohmell nagu mereväega, kus osteti 700 millised laevad, parandati neid 500 milli eest ja nüüd ei jätku allohvitseride palgaraha ja tillitatakse ületundide mittemaksmise ja muu sellisega (mis mõistagi kallutab täiendavalt inimesi kuskile Blackwater'isse tööle jooksma). Ja kui rahakott seda välja ei kanna, müüge 1 kopter ära ja palgake saadud raha eest meeskonnad, kes telle tehnika kohale õigel ajal tuua jõuavad.
Soomest kui alternatiivist rääkimine näitab corvus sinu vähest arvutusoskust, QRA korral ei jõua ka Soomest siia, kui sündmus just kesk Soome lahte ei juhtu.
Ülejäänud jura on jälle Kapten Trumm vanas headuses, kes taaskord nopib killukese sitta sealt ja lisab killukese muud jama juurde, ja siis kireb võidurõõmsalt" eksole kõik on ju p...ses!".
Fokuseeru hetkel AINULT päästevõeimekusse merel. Ja tee endale selgeks kuidas toimub protsess "saime signaali!", "kes hakkab kordineerima?" kuni reaalne päästmine merel!
Corvus, mis sa arvad, kui tõsiselt võetakse sellise ministri juttu edaspidi?Ei veel parem, siseminister (kes esineb poliitiku puhul täiesti mõistetava elik rahustava retoorikaga muideks) tuleks kohe seebiks keeta!
Seda ministrit ei saagi tõsiselt võtta. Vähemalt Pomerantsi või Pihliga võrreldes.Corvus, mis sa arvad, kui tõsiselt võetakse sellise ministri juttu edaspidi?
Vana probleem, Breiviku teemas sai arutatud. Mina arvan, et ainus võimalus selliste asjade toimepanekust kedagi heidutada pole mitte K-komando uued püssid või kolm kopterit, vaid "sihtgrupi" teadmine, etVõimaliku terroriakti korral saaks siis analoogne jama toimuma ka meil kus terrorist täristab tund poolteist automaati enne kui K-Komando oma kopteriga kohale jõuab.
Mis puudutab nüüd kopterite ostmist KV-le:Täna tuleb siin siiski hoopis tõdeda, et tähtsa näoga "teemat valdaval" teureetikul puudub tegelikult igasugune arusaam, mis imeloom on (mere)päästevõimekus
Just - nii lihtne see ongiJa ametkondlik rivaliteet lahendatakse sedasi, et koostöö asemel ostame uut rauda (koos ette programmeeritud tööjõupuudusega valmisoleku tagamiseks).
Läti lennuregistri andmeil on seal küll arvel ainult 5 Mi-8T (2 ehitatud 1975 ja 3 1981 aastal) ning 2 Agusta A 109E kopterit (ehitatud 2007. a.) Veel on arvel ka üks 1971. a. ehitatud Agusta AB 206B ning kaks Bell 206 kopterit (ehitatud 2007 ja 2001). Kirjas ka posu Robinsone. Mi 17 ei suutnud sealt ühtegi leida.Lemet kirjutas:Paistab, et lätlased on oma õhuväele ilmselgelt eelistanud venelaste Mi-17 ja Mi-171 Agustadele. Esimesi on lätlastel venekeelse Wiki andmetel 8 masinat, Agustasid kaks. Ingliskeelne annab küll vaid neli Mi-8 ja lätikeelne neli Mi-17...
See mis siin kirjutatud täitsa õige kuna ma ise merepäästesüsteemis natukese otsapidi sees siis tean rohkem ka tagamaid ja kõik see ajab kurjalt vanduma.Kärped on merepäästevõimekuse üsna madalale viinud ei suudeta aluseid käigus inimestel puudub motivatsioon üritatakse riikliku struktuuri ülesandeid delegeerida vabatahtlikele päästjatele.Ma ei ütle vabatahtlike kohta midagi halba nende oskused piisaval tasemel aga tehniline võimekus ei ole veel vastav,et kõiki merepäästefunktsioone täita.Viiskümmend kirjutas:Meie tänaseks väljakujunenud absurdse olukorra põhjuseks ongi asjaolu, et põhivarustuse hankimine ja taristu rajamine on üldisest elutsükli-haldusest eraldatud. Ministeerium tahaks ainult osta ja ehitada ning kõik need "kingitused" kaitseväele kasutamiseks üle anda, kuid piisavaid rahalisi vahendeid uute võimekuste jätkusuutlikuse tagamiseks ei ole ja ei tule. See dihhotoomia kehtib kõigi nn.suurhangete puhul, ministeerium kogub ühekordseid PR-plusspunkte näit. Eesti sajandiprojekti - Ämari ehituse eest, kaitsevägi saab aga peksa, et ei suuda sinna 600 eurose kuupalga eest tehnilist personali palgata ning sellel kurbmängul ei näi mingit lõppu tulevat.
Et siis kogunisti 9 vene helikopterit neil seal pruukimiseks...? Kusjuures peaks ju neil kahel 1975 aastal ehitatul kereressurss juba ammu läbi olema(see on 30 aastat) ja kolmel kohe saama. Kummaline, et need veel siis registris on.toomas tyrk kirjutas:Läti lennuregistri andmeil on seal küll arvel ainult 5 Mi-8T (2 ehitatud 1975 ja 3 1981 aastal) ning 2 Agusta A 109E kopterit (ehitatud 2007. a.) Veel on arvel ka üks 1971. a. ehitatud Agusta AB 206B ning kaks Bell 206 kopterit (ehitatud 2007 ja 2001). Kirjas ka posu Robinsone. Mi 17 ei suutnud sealt ühtegi leida.Lemet kirjutas:Paistab, et lätlased on oma õhuväele ilmselgelt eelistanud venelaste Mi-17 ja Mi-171 Agustadele. Esimesi on lätlastel venekeelse Wiki andmetel 8 masinat, Agustasid kaks. Ingliskeelne annab küll vaid neli Mi-8 ja lätikeelne neli Mi-17...
Tõsi, faili juures on märkus, et tegemist 2010. a. juuni seisuga, aga lätlaste viimase aja majandusprobleeme arvestades ei usu küll, et vahepeal on hulgi Mi 17 kopteried ostetud.
Kellele need kopterid kuuluvad ning milleks kasutatakse - ei viitsinud taga otsima hakata...
Register ise siin
http://www.caa.lv/index_en.php?m=10&c=a ... _reg&s=155
Edit: siiski - Lätil on ka neli Mi 17 1V koptrerit, mis on lennuväe registris ning seega kannavad lennuväe nr 101 kuni 104.
Kereressurssi on võimalik pikendada, kontrollides ja vahetades "väsinud" osad tootjapoolt ettenähtud tingimustel, Baltikumis asub ainuke MIL poolt serifitseeritud sellist teenust pakkuv ettevõte Leedus, Kaunases - UAB Helisota.Ehk siis Lätist üldse mitte kaugel.Kusjuures peaks ju neil kahel 1975 aastal ehitatul kereressurss juba ammu läbi olema(see on 30 aastat) ja kolmel kohe saama. Kummaline, et need veel siis registris on.