K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Selline riiklik sekkumine kindlasti elektriauto kui toote arengut ei toeta - müüa saab ju niigi...
Elektriautode tootjad peaksid pea vahus arendama oma toodet paremaks ja odavamaks.
Elektriautode tootjad peaksid pea vahus arendama oma toodet paremaks ja odavamaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Mis see tulemus on - Ford ei suuda nõudeid täita, ostab Teslad, vahetab logod välja ja ongi elektri-Fordid? 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Autolehes oli paar nädalat tagasi lugu ühest kööbakast kolmerattalisest elektriautost, mis mahutab 2 inimest ja pagasi, suudab laadimata sõita 1000 km ja päikselises kohas laeb end ise, kuna keret katavad päiksepaneelid. Hinnaga ca 20 tuhat dollarit.
Näen, et see on Tesladega võrreldes suur samm edasi, Tesla idee on ju lihtsalt suur elektrimootor ja suur aku, mida 100 tuhande eest ka saab. Surnud idee.
Et saada niipalju vaske ja liitumit, et taoliste autodega sõita, peab inimkond enne Päikesesüsteemi ülejäänud planeedid koloniseerima.
Taolist kööbakat võiks veits edasi arendada, et mahutaks ikka 4 inimest ja omaks nelja ratast, sellise taga ühe rattaga sõiduki püsivus libedal teel on pehmelt öelda kahtlane. MiG-31 ja Viggen, kes pidid jäistele radadele maanduma, ei omanud asjata tandemtelikut.
Kogu ökonoomsuse võti on ju õhutakistus, inimene on suuteline ehitama neli inimest mahutava sisepõlemisauto, mille kütusekulu algaks numbriga 1.
Näen, et see on Tesladega võrreldes suur samm edasi, Tesla idee on ju lihtsalt suur elektrimootor ja suur aku, mida 100 tuhande eest ka saab. Surnud idee.
Et saada niipalju vaske ja liitumit, et taoliste autodega sõita, peab inimkond enne Päikesesüsteemi ülejäänud planeedid koloniseerima.
Taolist kööbakat võiks veits edasi arendada, et mahutaks ikka 4 inimest ja omaks nelja ratast, sellise taga ühe rattaga sõiduki püsivus libedal teel on pehmelt öelda kahtlane. MiG-31 ja Viggen, kes pidid jäistele radadele maanduma, ei omanud asjata tandemtelikut.
Kogu ökonoomsuse võti on ju õhutakistus, inimene on suuteline ehitama neli inimest mahutava sisepõlemisauto, mille kütusekulu algaks numbriga 1.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Võiks selle tasulise artikli või selle kokkuvõtte ka üles panna, kõikidel ei ole huvi raha välja panna 1 artikli lugemiseks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Mul kahjuks paberajakiri.
Kõnealune sõiduk on nimega Aptera
https://www.aptera.us/
Pean tunnistama, et see pole just minu maitse autodisainis, aga noh, suhteliselt basic asjadega paistab ju Tesla patareiauto nagu eilne päev.
Ehk siis 2 elementaarset asja - väike õhutakistus (kuhu kulub maanteel enamik võimsusest) ja kerepind peab tootma elektrit.
1000 miiline sõiduulatus (ilmselt siis Californias, mitte siin) 45 tuhande dollari eest on täna turul oleva suhtes sootuks teine klass.
Kõnealune sõiduk on nimega Aptera
https://www.aptera.us/
Pean tunnistama, et see pole just minu maitse autodisainis, aga noh, suhteliselt basic asjadega paistab ju Tesla patareiauto nagu eilne päev.
Ehk siis 2 elementaarset asja - väike õhutakistus (kuhu kulub maanteel enamik võimsusest) ja kerepind peab tootma elektrit.
1000 miiline sõiduulatus (ilmselt siis Californias, mitte siin) 45 tuhande dollari eest on täna turul oleva suhtes sootuks teine klass.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 434
- Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Tesla Model 3-e saab kätte 40 tuhande dollariga ja see on nii mahutavuse kui sõiduomaduste poolest juba päris auto. Mis puutub auto kerel olevaid päikesepaneele, siis oleks tõesti huvitav teada sel viisil reaalselt kättesaadavat laadimise kiirust (km/h).
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Aptera on tore küll, aga rahvas ostab Teslat ja minu teada on see Aptera juba korra pankrotis ära käinud, sest keegi ei taha sellist asja osta.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
No mina olen nõus 2.5 korda väiksema efektiivsusega Tesla 3 puhults small frontal cross section area, unique aerodynamic design and lightweight resin composite construction achieved this estimated range by requiring less than 100 Wh of energy per mile, making it about 2.5 times as energy efficient as a Tesla Model 3, with half the passenger capacity but more cargo space than a Model 3.

Eeldasin, et vahe on pea 10-kordne.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Selle Aptera kööbaka point on väga lihtne, et teedrajav.
Selleks, et patareiauto muutuks fossiilautodega konkurentsivõimeliseks, ei ole vaja maksta ostutoetusi ega võimelda aku mahu suurendamisega, vaid
1. teha auto senisest palju kergemaks
2. teha auto senisest palju aerodünaamilisemaks (Cx peaks hakkama numbriga 1)
3. panna auto kere- ja klaaspinnad laadima
Sellisel juhul piisab tavainimesele sellisest akupakist, nagu näiteks oli peal MieV-il.
Selleks, et patareiauto muutuks fossiilautodega konkurentsivõimeliseks, ei ole vaja maksta ostutoetusi ega võimelda aku mahu suurendamisega, vaid
1. teha auto senisest palju kergemaks
2. teha auto senisest palju aerodünaamilisemaks (Cx peaks hakkama numbriga 1)
3. panna auto kere- ja klaaspinnad laadima
Sellisel juhul piisab tavainimesele sellisest akupakist, nagu näiteks oli peal MieV-il.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Need sinutoodud kolm punkti ei ole piisavad. Selline auto tulebki paratamatult kööbakas ja kallis (kerged ja tugevad materjalid on paraku võrreldes terasega kordades kallimad) ning sõitma hakkavad sellisega inimesed, kes tahavad massist eristuda.
Et tänases turuolukorras elektriauto konkurentsivõimeline oleks, on meil kõigest vaja täiesti uut akutehnoloogiat (palju suurema energiamahutuvusega ja mõistliku tootmiskuludega). Ja loomulikult on eelduseks, et selle aku valmistamiseks vajaminevaiid tooraineid on maakoores piisavalt saadaval (mitte nagu praegu liitium).
Et tänases turuolukorras elektriauto konkurentsivõimeline oleks, on meil kõigest vaja täiesti uut akutehnoloogiat (palju suurema energiamahutuvusega ja mõistliku tootmiskuludega). Ja loomulikult on eelduseks, et selle aku valmistamiseks vajaminevaiid tooraineid on maakoores piisavalt saadaval (mitte nagu praegu liitium).
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Neid Trummi ette pandud asju on elektriautode maailmas katsetatud juba 80-datest alates ja midagi head ei ole sellest tulnud. Veidrad nišisõidukid ja muud ei midagi.Fuchs kirjutas:...
Et tänases turuolukorras elektriauto konkurentsivõimeline oleks, on meil kõigest vaja täiesti uut akutehnoloogiat (palju suurema energiamahutuvusega ja mõistliku tootmiskuludega). Ja loomulikult on eelduseks, et selle aku valmistamiseks vajaminevaiid tooraineid on maakoores piisavalt saadaval (mitte nagu praegu liitium).
Mis puutub liitiumisse, siis täna see toorainena probleemiks ei ole (näiteks Tesla mudel S 85KWh 540kg akus on liitiumi u. 13kg). Tooraineprobleem on mujal (koobalt peamiselt). Liitiumakudes on veel piisavalt ruumi selle võimekuse parendamiseks. Kui liitium probleemiks muutub, hakatakse seda ilmselt kombineerima või asendama naatriumiga. Arvestama peab ka, et mida rohkem elektriautosid ringlusesse tuleb, seda rohkem läheb neid ka ringlusest välja ja kasutatud akud lähevad kenasti ümbertöötlusele.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
igati nõus! kaaluteemade jaoks on jah kallid materjalid olemas, aga üks aspekt on veel turvalisus ja siis pead juba kompromisse tegema hakkama sest tavasõitjal pole "trakse, HANS-u, kiivrit, tulekindlast kombest-pesust-kinnastest-saabastest rääkimata" ; ja tänavalegaalse auto hind läheb vast kallimaks kui F-1 ühiku hind isegi siis kui arendust mitte sisse arvata. ainuke lahendus ongi "analooge mitteomav" akutehnoloogia.Fuchs kirjutas:Need sinutoodud kolm punkti ei ole piisavad. Selline auto tulebki paratamatult kööbakas ja kallis (kerged ja tugevad materjalid on paraku võrreldes terasega kordades kallimad) ning sõitma hakkavad sellisega inimesed, kes tahavad massist eristuda.
Et tänases turuolukorras elektriauto konkurentsivõimeline oleks, on meil kõigest vaja täiesti uut akutehnoloogiat (palju suurema energiamahutuvusega ja mõistliku tootmiskuludega). Ja loomulikult on eelduseks, et selle aku valmistamiseks vajaminevaiid tooraineid on maakoores piisavalt saadaval (mitte nagu praegu liitium).
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Enamasti loen, kirjutan harva. Lihtsalt huvitavad andmed, kui tänase 0,5M Tesla sõiduki asemel toota 20M tk. Kui palju läheks vaja vähe erilisemaid ühendeid senisest maailma kogutoodangust. Võrdluseks, USA-s oli 2020 registreeritud sõidukeid ca 287M tk. Allikas:https://www.mining.com/all-the-mines-te ... rs-a-year/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Siin tuleb selle Tesla programmi alumiiniumi ja vase kulu korrutada vähemalt 10-ga, kui lisada juurde vajadus tugevdada elektri jaotusvõrku. Alumiinium on kaablisoonte ja vask transformaatori mähiste ja klemmide materjal.
Liitiumiga tekib ilmselt see probleem, et uus Lähis-Ida tekib sinna, kus seda kaevandatakse (st maakera geopoliitilised raskuspunktid muutuvad). Kas nt Ladina-Ameerika jääb stabiilseks ja demokraatlikuks?
Paljalt autode ehituse materjal tundub isegi hammustatav, kuid tegelikkus ilmselt pole nii lihtne midagi.
Miks materjalide hulgas on grafiit? Kas seal polegi harjavabu mootoreid?
Liitiumiga tekib ilmselt see probleem, et uus Lähis-Ida tekib sinna, kus seda kaevandatakse (st maakera geopoliitilised raskuspunktid muutuvad). Kas nt Ladina-Ameerika jääb stabiilseks ja demokraatlikuks?
Paljalt autode ehituse materjal tundub isegi hammustatav, kuid tegelikkus ilmselt pole nii lihtne midagi.
Miks materjalide hulgas on grafiit? Kas seal polegi harjavabu mootoreid?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Tesla kasutab grafiiti anoodimaterjalina, samas plaanib ta selle räni vastu vahetada. Huvitav, et ainult Teslast juttu, kas siis teised autofirmad ehitavad elektriautosid õhust ja armastusest?
Ma ei tea kui palju maailmas autosid müüakse aga EL-is on müüakse uusi autosid ca 15 miljonit aastas.
Ma ei tea kui palju maailmas autosid müüakse aga EL-is on müüakse uusi autosid ca 15 miljonit aastas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline